קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

איך מודדים תחרות למילת מפתח מסויימת ?

+2 הצבעות
335 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 מאי, 2010 על ידי רועי בן עמי <סגן> (4,320 נקודות)
נערך 9 יוני, 2010 על ידי פבל ישראלסקי
אני יודע שחשוב מאוד לדעת מה התחרות על מילת מפתח מסויימת על מנת לפתח אסטרטגיית קידום נכונה.. אבל אני לא יודע באמת איך אפשר למדוד אותה בצורה מדוייקת.

עד עכשיו מדדתי לפי - מס' תוצאות חיפוש, מס' דומיינים מקשרים לעשירייה הראשונה, פייג' ראנק שיש לעשירייה הראשונה

למרות זאת, זה לא הכי מדוייק.. ואני בטוח שיש דרך יותר מדוייקת למדוד את זה, רק שעדיין לא נתקלתי באחת.. אשמח לעזרה בנושא.
נתקבלה תגובה 11 יוני, 2010 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
אני מסכימה עם זקן השבט, קשה למדוד את אופי התחרות בביטוי מסוים, בצורה מדויקת. יחד עם זאת, בוודאי שיש צורך בהערכה כלשהי ולפחות "ציון" יחסי, שיאפשר השוואה בין מספר ביטויי חיפוש אותם אתה שוקל לקדם.

לבדיקת קישורים, אני מאוד אוהבת להשתמש ב - www.majesticseo.com, שגם מאפשר לראות דברים על ספקטרום של זמן.

כלי נוסף ושימושי: www.linkdiagnosis.com, מומלץ להתקין את ההרחבה לפיירפוקס ולייצא לטבלת אקסל, בה תוכל למיין לפי הערך "כח" (שיקלול של פרמטרים כמו PR, מס' קישורים יוצאים וכו'). תוכל גם לראות כמה מהלינקים מפנים אל העמוד הספציפי שמקודם בביטוי הרצוי (מראה גם הפניות 301 שבוצעו מדומיינים אחרים אל הדומיין הנבדק).

את מספר העמודים שמתאפיינים ברמה גבוהה של רלוונטיות לביטוי (ולא סתם מכילים אזכור שלו אי שם בטקסט) תוכל לבדוק באמצעות שאילתת החיפוש:
"intitle:"keyword

על אף היעדר הדיוק של הכלים של גוגל, בביטויי חיפוש בעלי אופי מסחרי ופעילות ענפה של מפרסמים, ניתן להתייחס לתחרות ב - PPC כרמז למה שקורה בתוצאות האורגניות.
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2010 על ידי אנונימי
אני מתפלא מאד מדוע אפילו את קראת את תגובה שלי לרועי בן עמי (למטה) בצורה שהיא הפוכה למה שכתוב.
בתגובה הארוכה שלי הראיתי שהכלים שאת מתארת לא רק שהם לא מדוייקים אלא הם לא שימושיים לחלוטין - כי אם הכלי בודק רק 36 פרמטרים מתוך מאתיים ויותר התשובה לשאלה מה מעניק למתחרים עדיפות עלייך בתוצאות החיפוש מוסתרת כמעט תמיד בפרמטרים שהכלים הללו אינם בודקים!. המסקנה המתחייבת מעובדה זו היא שכל תכנון עבודת הקידום, הערכת שעות העבודה הנחוצות להשגת ההישג המבוקש, תוך ניצחון על המתחרים, והסכום הנקוב בהצעת המחיר הנעשים על סמך הכלים שתיארת, כולם מצוצים מהאצבע.

הסיבה האמיתית לשימוש הרווח בכלים הללו היא שמקדמי האתרים חשים מצוקה גדולה לעסוק יום יום בקבלת החלטות בתנאי מידע מיזערי (שאיננו עולה על 5%). הרי גוגל איננו חושף בפנינו את המידע הנחוץ לתכנון העבודה ביחס למתחרים הספציפיים הנמצאים במיקומי היעד - הלא הם ציוני הרלוונטיות שלהם, שלנו, והפער ביניהם. מקדמי האתרים מעדיפים לפנטז שהכלים שתיארת מספקים את המידע הנחוץ ופועלים על פיהם רק משום שהם קיימים, ולא משום שהם שימושיים.

תשובה 1

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 10 יוני, 2010 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 14 יולי, 2010 על ידי זקן השבט
1. מספר תוצאות החיפוש איננו מהווה כל אינדיקציה לרמת התחרותיות כי גם אתר חדש לא מוצב בסוף הרשימה, ולכן איננו מתחרה בכל תוצאות החיפוש ובטח שלא בכל המזדנבים מאחרויו.

2. מספר הדפים או האתרים המקשרים לכל אחד מהדפים המוצגים בעשר תוצאות החיפוש העליונות איננו מהווה אינדיקציה לרמת התחרותיות כי אין לך נתונים על איכות הקישורים.

3. המתחרים שלך הם לא רק הדפים שבעשר תוצאות החיפוש העליונות אלא גם מי שנמצא מאחורייך ועלול לעקוף אותך בקרוב.

4. ה-PR לא מהווה אינדיקציה לרמת התחרותיות משום שתוצאות החיפוש אינן מסודרות על פי הסדר היורד של ה-PR שלהם.

5. הכלים שיש בשוק ואמורים לסייע בהערכת רמת התחרותיות שווים לת.. כי הם מחשבים רק כ-36 פרמטרים מתוך יותר מ-200. הסיבה מדוע דף שנראה לכאורה נחות משלך מוצג מעלייך מוסתרת בנתונים הסמויים של הפרמטרים שכלים אלה אינם בודקים.

6. הערכה או מדידה נכונה של רמת התחרותיות חייבת להתייחס לציוני הרלוונטיות שבין הדף עליו אתה עובד לבין הדף שנמצא כרגע במיקום היעד. אבל מנועי החיפוש מעוניינים מאד שלא תדע את הנתונים האלה.

בגלל כל הסיבות האלה פיתחנו לפני כמה שנים כלי למדידה ישירה ובזמן אמת של רמת התחרותיות. כתבתי על קיומו בפורומים ומשתתפי הסמינר לקידום אתרים בזירות תחרותיות שאותו אני מדריך לומדים את עקרונות הפעולה שלו, את אופני השימוש השונים ואת דרך הכיול שלו.
נתקבלה תגובה 11 יוני, 2010 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
אפשר לקבל לינק?
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2010 על ידי אנונימי
לינק אל מה? הטלפון שלי 02-5664676.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,300 שאלות

7,323 תשובות

9,898 תגובות

16,436 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
3 תשובות 293 צפיות
שאלה נשאלה ב- 26 יולי, 2011 על ידי Pasta (540 נקודות)
+1 הצבעה
1 תשובה 146 צפיות
שאלה נשאלה ב- 7 פברואר, 2017 על ידי assaf (150 נקודות)
+1 הצבעה
2 תשובות 566 צפיות
שאלה נשאלה ב- 30 אפריל, 2014 על ידי Muadefet <סגן משנה> (1,170 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 211 צפיות
שאלה נשאלה ב- 4 יולי, 2013 על ידי moshe157 (120 נקודות)
+1 הצבעה
1 תשובה 559 צפיות
שאלה נשאלה ב- 23 מאי, 2012 על ידי Jen (180 נקודות)
...