◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
2.5k צפיות

אפשר לקדם דף נחיתה גם בתוצאות האורגניות?

על ידי <סגן משנה> 1.2k צפיות
נערך על ידי
שלום פאבל, תבורך על האתר שלך.

אני מתחיל את צעדיי הראשונים בבניה וקידום אתרים, וכרגע אני
עובד על דף נחיתה. במהלך קריאת מאמרים בנושא, הבחנתי שוב ושוב
כי דף נחיתה מתייחס למודעות הפרסום בגוגל, והשאלה שלי היא כזאת:
יש אפשרות לקדם דף נחיתה בתוצאות האורגניות?

ברשותך עוד שאלה קצרה:
דף נחיתה זה במקום אתר, או שמתוך עמוד נחיתה אפשר לשים
קישור לאתר עצמו? או שבכלל עדיף שלא, על מנת שהגולש לא יאבד עניין?

תודה רבה!

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
היי צחי,

עמוד נחיתה הינו עמוד ממוקד מאוד אשר אמור לתת לגולש מענה לצרכיו כך שלאחר עיון קצר הוא יזין את הפרטים שלו ואתה תקבל לייד.

דף נחיתה מתייחס למודעות גוגל, כי מודעות אלו פונות לקהל מפולח וממוקד, דף הנחיתה נותן לו את כל המידע הדרוג על מנת להניע אותו להירשם.

זה נחיתה יכול לבוא במקום אתר, כי הוא נותן תוכן מאוד ממוקד. במידה והגולש רוצה מידע נוסף הוא ממלא את טופס הלייד, זוהי מטרתו של עמוד הנחיתה.

כמובן שניתן לקשר לעמוד אתר קיים אך רצוי שלא לתת גירויים וקישורים חיצוניים העלולים לגרום לגולש לעזוב את העמוד בטרם ימלא את הטופס.
קולות
0
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
דף נחיתה הוא מושג שמשומש פחות בקרב מקדמי SEO מסיבה שלא ידועה לי.
דף נחיתה חייב להיות משומש לכל צדדי השיווק של האתר, ובמיוחד בתוצאות החיפוש האורגניות.

דמיין מצב שאתה מקדם חנות ציוד הגברה, ובנאדם שמחפש ״רמקולים מוגברים״ יגיע לעמוד הראשי ויתחיל לפלס את דרכו לעמוד הרמקולים המוגברים, לא הכי אופטימאלי נכון?

חוץ מזה שכשאתה בונה קישורים, זה לא נראה הכי אורגני שכל הקישורים לאתר שלך מפנים אך ורק לדף הבית.

לוותר על דפי נחיתה בקידום אתרים אורגני זה לוותר על יתרון עצום בקרב שאר המתחרים שלך, במיוחד שרוב התנועה שלך אמורה להגיע מהתוצאות האלו.
על ידי
מצוין, ותודה על התגובה.
לא יכולתי שלא להבחין בסתירה שבשתי התגובות שקיבלתי.
אז בהמשך לתגובתך. איך בכל זאת ניתן לקדם באופן אורגני
דף נחיתה?
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
בדיוק באותה דרך שאתה מקדם דף בית.
תדאג לעשות אופטימיזציה למילות מפתח הרלוונטיות לדף הנחיתה הזה. ותדאג לקשר לדף נחיתה ממקורות חיצוניים רלוונטים עם מילות מפתח בטקסט עוגן.
על ידי
זה מעניין מה שאתה אומר, ועם זאת תמוה וגם אומר למה.
נכון שאני חדש בתחום, אבל ממאמרים שקראתי, והיו הרבה כאלה,
למדתי כי מלבד קישורים איכותיים ואופטימיזצית מילות מפתח,
גוגל "קובע" שהאתר ראוי לקידום, לפי תדירות עדכון התכנים ומאמרים, ובדף אין את הנ"ל...אז..
האם הפיתרון הוא מיני סייט?
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
אתה קצת מערבב. נכון שחשוב מאוד שהאתר יהיה בעל תוכן מתחדש, אבל לאודווקא הדף נחיתה.
למשל קח כדוגמא את הבלוג הזה, הוא אתר שמלא בתוכן מתחדש, אך הפוסטים עצמם הם סטטיים (חוץ מהתגובות, שגם זה לא הכרח).
עם זאת אם לדוגמא תחפש ״קידום בפייסבוק״ אתה לא תגיע לעמוד הראשי, אלא לפוסט ״המדריך לקידום בפייסבוק״.

גוגל מחליט שהאתר איכותי בין היתר בעזרת תוכן מתחדש, אבל זה לא אומר שהדפים הפנימיים חייבים להיות כאלו.

חוץ מזה שאפשר לפתור את הבעיה הזאת עם עמודה צדדית או פוטר שמשתנה (לדוגמא: מאמרים אחרונים, חדשות וכו...)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה כותב: "גוגל מחליט שהאתר איכותי בין היתר בעזרת תוכן מתחדש, אבל זה לא אומר שהדפים הפנימיים חייבים להיות כאלו.
חוץ מזה שאפשר לפתור את הבעיה הזאת עם עמודה צדדית או פוטר שמשתנה (לדוגמא: מאמרים אחרונים, חדשות וכו...)"
למה שאי-אפשר יהיה לפתור את הבעיה הזו באמצעות הצגת תאריך, שעה, דקה,  שנייה ועשירית שנייה - שמשתנים באופן שוטף?
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
כי אני לא חושב שגוגל משלמים סכומי עתק למהנדסים הטובים ביותר בעולם בשביל שהם יחשיבו תוסף JS של תאריך בתור תוכן מתחדש
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לא הבנתי את התשובה של רועי בן עמי. אז בואו נעשה סדר במונחים:
דף נחיתה הוא דף האינטרנט שאליו מקשרת מודעה ממומנת. הוא יכול להיות דף הבית של אתר בעל דף אחד בלבד, שנוצר רק כדי לשמש כדף הנחיתה של המודעה, הוא יכול להיות דף פנימי באתר שנוצר גם הוא רק כדי לשמש כדף הנחיתה, והוא יכול להיות דף הבית או דף פנימי של אתר, שבנוסף לתפקידו באתר משמש גם כדף הנחיתה של המודעה. אם לדף הזה יש תפקיד באתר מתעוררת בצדק שאלת היעוד הכפול שלו ואפשרות ההתנגשות בין הביצועים
שלו כדף נחיתה למודעה לבין הביצועים שלו כדף שחייב להופיע בתוצאות החיפוש העליונות בזירה תחרותית. כי אם הזירה איננה תחרותית אין כל צורך לרכוש מודעה ממומנת וממילא אין התנגשות. במהלך השנים האחרונות נאלצתי לתקן שוב ושוב חברים בפורומים שקראו בטעות בשם "דף נחיתה" לכל דף אינטרנט, גם אם הוא לא שימש מודעה ממומנת ובילבלו את עצמם ואת הקוראים האחרים.

הביצועים של דף נחיתה הם פונקציה של מכפלת שלושה גורמים ידועים ועוד גורמים שאינם ידועים: המחיר שמוכנים לשלם (ערך הביד) כפול ציון האיכות (QS) כפול יחס ההקלקה (CTR). מאחר והפער במחיר בין מודעה אחת לזו שמוצגת תחתייה לא יכול לעלות על סכום שנקבע, שיפור ציון האיכות או יחס ההמרה עשוי להוריד את מחיר הביד שלך מתחת למה שהצעת. (ואני מבקש ממי שהם מומחים גדולים ממני ב-Adwords לתקן אותי אם שגיתי במשהו.)

לעומת זאת, הביצועים של דף בתוצאות החיפוש האורגניות הם פונקציה של היחס שבין ציון הרלוונטיות המשוקלל שלו לביטוי הנתון, לבין הציונים של דפי המתחרים. בניגוד למה שנכתב בתשובה הקודמת ובתגובות אליה, לא צריך לקבל ציון מעל סף כלשהו בכל מיני פרמטרים ("גוגל קובע שאתה ראוי לקידום" על פי תדירות עדכון התכנים), די בכך שציון הרלוונטיות המשוקלל יהיה גבוה משל כל המתחרים כדי להיות מוצג במקום הראשון. כי אם השגת ציון מירבי בפרמטר עדכון התכנים, והמתחרה שלך השיג ציון גבוה בפרמטר אחר, אבל הציון המשוקלל שלו הפך לגבוה משלך בנקודה אחת בלבד, אז "גוגל יקבע שאתה ראוי דווקא לנסיגה."
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
ולמה אי אפשר לעבוד על דף נחיתה (גם אם מטרתו היחידה היא להניב המרות) שציון הרלוונטיות שלו יהיה גבוה משאר המתחרים?
אתה טוען שדברים כאלו לא קורים בפועל ? 
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בפועל מקדמי אתרים עושים את כל השגיאות האפשריות. חשוב על מצב שבו השגת ציון איכות מירבי ב-Adwords באה על חשבון השגת ציון רלוונטיות מירבי בתוצאות החיפוש האורגניות, ולהפך.
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
אני לא חושב שאחד צריך לבוא על חשבון השני.
אני חושב שדף נחיתה טוב הוא לא כזה שמפוצץ בקריאה לפעולה ולא מעניין בשום צורה אחרת. אני חושב שדף נחיתה טוב יכול לקרוא לפעולה ולהיות מלא בתוכן איכותי ורלוונטי.

חוץ מזה שבזירות תחרותיות, רוב הפעולות הן מחוץ לאתר ושינויי CRO בדף הנחיתה עצמו לא אמור לשנות את המיקומים שלו כל עוד הוא עדיין רלוונטי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה זה CRO?  -------------
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
Conversion Rate Optimization
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
תודה -------
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
זה בדיוק הענין - אתה סבור שהם לא צריכים לבוא האחד על חשבון השני אבל יתכן וגוגל מפעיל אלגוריתם אחד לצורך מדידת רמת הרלוונטיות של דף הנחיתה למודעה ואלגוריתם שונה לצורך מדידת רמת הרלוונטיות של אותו דף לביטוי החיפוש לצורך הצגתו בתוצאות החיפוש. ולכן הם כן יבואו האחד על חשבון השני ככל שההבדל בין שני האלגוריתמים יותר גדול.

יתר על כן, גוגל מספק לך מידע על ציון האיכות כדי שתוכל לשפרו. אם אינך משנה מאפיינים אחרים של מסע הפרסום אתה יכול למדוד שיפור שממוקד בדף הנחיתה בלבד. אם שני האלגוריתמים היו זהים, או אפילו דומים מאד, הייתה לך דרך למדוד במישרין את שיפור ציון הרלוונטיות של אותו דף לביטוי הנתון ולגלות, באמצעות מה שנקרא בשם "הנדסה הפוכה" את המאפיינים הסודיים של האלגוריתם המשמש אותו לצורך הצגת תוצאות החיפוש האורגניות. קשה לי להאמין שאנשי גוגל לא מודעים לאפשרות של זליגת מידע סודי בדרך זו.

ראה דפי הדרכה של גוגל בנושא הזה:
 http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=49063

http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&lev=+answer&cbid=h2p4o08xa7s4&answer=47884&src=cb

http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=en&topic=28440&guide=28439&page=guide.cs
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
אתה צודק, זה רק הגיוני להניח שהאלגוריתם על דפי נחיתה באדוורדס אינו אותו אחד שעובד על התוצאות האורגניות.

ואין ספק שבמצב המושלם עדיף ליצור דף נחיתה לאדוורדס ודף נחיתה לתוצאות האורגניות, אבל אין סיבה שלא יהיה דף נחיתה גם לתוצאות האורגניות.

מעבר לזה, אני אומר שזה אפשרי וזה קורה - שאותו דף נחיתה מופיע גם בתוצאות האורגניות במיקומים גבוהים וגם בתוצאות הממומנות
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כאמור, יש להמנע מלקרוא בשם "דף נחיתה" לדף שאיננו מקושר ממודעת Adwords.

כתבת: "אני אומר שזה אפשרי וזה קורה - שאותו דף נחיתה מופיע גם בתוצאות האורגניות במיקומים גבוהים וגם בתוצאות הממומנות."

ודאי שזה קורה, ואפילו בזירות תחרויות, אבל אם ההנחות שהצגתי מעלה נכונות, יש לזה מחיר - המחיר לקליק היה יכול להיות יותר נמוך, ואת אותו המיקום בתוצאות החיפוש אפשר היה להשיג עם פחות עבודה. ועל מה מדובר בסך הכל? לבנות דף נחיתה למודעות בתוך האתר, שאיננו מקושר משאר דפי האתר, או לבנות את דף הנחיתה על דומיין אחר שמיועד רק לכך.
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
אוקיי, אז הדרך ה״נכונה יותר״ היא לבנות דף נחיתה נפרד למודעות אדוורדס, עם זה אני מסכים.

אבל למה לא לקרוא בשם דף נחיתה לדפים שמקודמים בתוצאות האורגניות. בסופו של דבר הם אמורים לספק את אותו האפקט, וגם אם תמצא שם אחר לזה, העקרון נשאר אותו עקרון שצריך ליצור דפים שמטרתם ליצור המרות שיופיע הם בתוצאות האורגניות (בהנחה שמטרת האתר היא להרוויח כסף בצורה כזאת או אחרת).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
1. משום שהשם העתיק והקצר "דף" מספיק לכל צורך שהוא.

2. משום שכך יהיה ברור שכאשר מדברים על "דף נחיתה" אנחנו מדברים בהקשר של Adwords ולא בהקשר של התוצאות האורגניות. העדר ההבחנה תמיד בילבל אותי כאשר קראתי שאלות בפורומים ובלוגים ולא היה לי ברור באיזה תחום השאלה.

3. משום שלא כל דף באתר שאיננו מכוון לשמש כדף נחיתה למודעה משמש למשוך כניסות מהתוצאות האורגניות (מי מקדם את דף ה"קישורים" או את דף ה"צור קשר"?)

4. משום שהקפדה על דיוק במונחים מחנכת להקפדה על דיוק בחשיבה ולדיוק בעבודה. רישול בשימוש במונחים פוגע בהם. תחשוב למשל על ביצועי צוות הטנק שלך אם אחד או יותר מאנשי הצוות מתרשלים לאורך זמן בשימוש במונחים המציינים כל פעולה, מכשיר או אביזר.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

...