◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
480 צפיות

בניית לינקים לאתר שזקוק לשיפוצים

על ידי 410 צפיות
נערך על ידי
הי,

יש אתר שקיים כבר כשנתיים ומקבל תנועה. כמעט ולא נעשתה עליו עבודת קידום SEO.
לאחר שבדקתי את האתר הבנתי שהוא צריך לעבור כמה שיפוצים מבחינת קוד, עיצוב, תגיות, וכו'. הוא גם עומד לעבור למערכת CMS חדשה.
הוא מופיעה כיום על מילת חיפוש מבוקשת במקום 10.
השאלה שלי אם להתחיל בבניית לינקים לדפי האתר בלי קשר לשיפוצים שהוא אמור לעבור או שעדיף לחכות לסיום השיפוצים ורק אז לקדם אותו עם לינקים.

תודה

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
זה תלוי מאד במה צריך להבין ביוני 2012 על "קידום בעזרת לינקים". אם צריך להמשיך ולחשוב שזה הוצאת קישורים מ"מאמרים" באתרי מאמרים שאיש לא קורא, ונועדו רק להוצאת קישורים, אין שום מניעה להמשיך ולייצר קישורים כאלה במקביל לעבודה על שיפוץ האתר, כי איש מלבדך לא מגיע לאתר שלך דרך אותם קישורים.

לעומת זאת, אם צריך להתייחס ברצינות ל"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" וגוגל מחשב ערך רב רק לקישור שציבור הלקוחות של גוגל אכן משתמש בו כדי לעבור מאתר לאתר ולקבל בכל פעם תועלת נוספת למה שמעניין אתו, יש להשהות את עבודת שכנוע מנהלי אותם אתרים ליצור אליך קישורים טבעיים, עד לגמר שיפוץ האתר.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
במצב שבו את "השיפוץ" תיישם בצורה מחושבת תוך התמקדות ב SEO אין שום סיבה להתעכב בנוגע לבניית הקישורים.

במקרה שבו יש לך תקציב ואפשרות אין שום סיבה להתמהמה ואתה יכול להתחיל לדאוג לקישורים ולתנועה גם לאתר לפני תהליך ה"שיפוץ".
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
על פי התפיסה הזו קישור זה משהו שמקדם האתרים יוצר באופן מלאכותי כדי שיהיה עוד קישור, מתוך הנחה שעצם קיומו של הקישור ותכונות הדף המקשר מוסיפים תוספת לציון הרלוונטיות של הדף המקושר.

לעומת זאת, על פי התפיסה המשתמעת מ"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" ומשינויי האלגוריתם של השנה האחרונה, בשנת 2012 קישור זה משהו שמנהלי אתרים אחרים עושים באתר שלהם כדי לשלוח את המבקרים שלהם לאתר שלך, משמע, הקישור יוסיף תוספת 0 לציון הרלוונטיות של הדף המקושר, אלא אם הוא "טבעי" (ומבקרי האתר המקשר גם משתמשים בו). אין לפיכך טעם להציג למנהלי האתרים האחרים אתר בזמן שיפוץ כי הם לא יקשרו אליו.

רבים ממקדמי האתרים רואים ביצירת הקישורים את עיקר עבודת הקידום. למה? "כי גוגל אוהב את זה". היום גוגל אומר בפירוש "נמאס לי מהקישורים שלכם".
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מסכים חלקית עם מה שכתבת, אך לא מבין איך זה מתקשר לשאלה של השואל
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם מה אתה לא מסכים?

כמו שכתבתי: אם התוכן של עבודת יצירת הקישורים הוא שכנוע מנהלי אתרים אחרים ליצור קישור יוצא אלינו, לתועלת המבקרים שלהם, הכרחי שעיצוב האתר יהיה גמור, ושהתוכן שלו יתן סיבה מצויינת למי שמבקר באתרים המקשרים לבקר גם אצלנו.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מסכים לגבי זה שהיעדים של מנועי החיפוש הם להוריד את ערך הקישורים מלאכותיים.

לא מסכים עם זה שבמצב הנוכחי זה מה שקורה בפועל, אולם יש ניסיון ועדכונים אבל עדין קישורים לא טבעיים מוסיפים ערך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עד מתי יוסיפו ערך - עד ה-3 ליולי 2012 או עד ה-3 ליולי 2018?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
עד כמה שזה כבר משנה-לי,לך או לשואל??
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יכול להיות שאני מוכן להסתכן ולבצע עבודה שתתן לי תועלת גדולה בטווח הקצר מאד, וכל התועלת ממנה תרד ל-0 לאחר מכן. אבל כאשר נותנים עצה למישהו אחר חובה לציין את זה, ואם לא רוצים להסתבך בהסבר ארוך צריך להימנע ממתן עצות מהסוג הזה.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
אין בעצם סיבה שלא ליצור אסטרטגית בניית קישורים גם כאשר האתר נמצא בשיפוצים. גם אם האתר לא מתפקד במלוא אונו, העסק שלך והמותג שלך ממשיכים לעבוד.

מדוע שלא תמשיך לענות על שאלות? להשתתף בדיונים? לכתוב כתבות אורח?
כל אלו ערוצי קישורים שאינם תוליים באתר שלך.

כמובן, שברגע שיש לך אתר מתפקד בעל תוכן רלוונטי ומושך, יווצרו קישורים חדשים באופן טבעי - אבל זהו תהליך נפרד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אמנם פבל מבקש שלא נהפוך את מדור השאלות והתשובות לבמה לפולמוס, אבל פה קשה לי להתאפק:

מה זה בדיוק "אסטרטגית בניית קישורים" אחרי "פנדה" ו"פינגווין"? במיוחד כאשר אתה מסכים איתי ורומז שהאיסטרטגיה הנכונה היא לגרום לאתר לעודד יצירת קישורים טבעיים אליו, לאחר תום השיפוץ? מה ערכם של הקישורים מבלוגים ופורומים - השייכים ל"איסטרטגיה הזמנית"?
על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
לא דברתי בשום מקום על אסטרטגיה זמנית. דיוני פורומים, מתן תשובות לשאלות ופידבק לגולשים, כתיבת כתבות אורח באתרים אחרים - כולם חלק מהאסטרטגיה השוטפת שלדעתי בעל האתר צריך לפעול בה. לא משום שהיא מניבה "קישורים איכותיים" (יש יותר ויש פחות) אלא משום שאלו כולם ערוצי שיווק נכנסים שיכולים להניב תנועה, לקוחות וחשיפה למותג.
הם בלתי תלויים לחלוטין במצבו של האתר.

אני לא מאמין באסטרטגית קידום בלתי תלויה משאר מדדי ההצלחה של העסק. המקום בגוגל הוא לא כלום מבחינתי, אם הוא לא מניב תוצאות עסקיות.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

...