◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+6
456 צפיות

האם וותק אתר עבור קישורים משנה את איכות הקישורים?

על ידי <סגן משנה> 1.2k צפיות
נערך על ידי
אם אני מעוניין לבצע החלפת קישורים אם אתר מסוים, מן ההגיון שלוותק של אותו אתר יהיה משקל אם כדאי לי להוציא אליו קישור או לקבל ממנו קישור.
איך ניתן לבדוק את וותק האתר?
בנוסף אילו עוד פרמטרים צריכים להוות שיקול לפני קבלת קישור מאתר מסוים או נתינת קישור לאתר מסוים (לדוגמא, רלוונטיות, פייג' רנק, כמות קישורים יוצאת)?
על ידי 190 צפיות
אני אישית חושב שוותק אומנם פרמטר חשוב אך הפרמטר שיותר חשוב ואם לא הכי חשוב הינו פרמטר הרלוונטיות של הקישור, ישנם שלושה פרמטרים מרכזיים - רלוונטיות,וותק, ה pr של האתר. כולם ביחד בונים את איכות הקישור.

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני מתקשה להעלות על הדעת ניסוי מבוקר שיניב תוצאות בדבר משקל ותק הדף המקשר על תוספת הציון לדף המקושר. אני מהמר לכן על האפשרות שהמשקל זניח אם לא אפסי.

לעומת זאת את רלוונטיות הדף המקשר לדף המקושר ניתן להעריך, ומאחר ומה שאתה ודאי מחפש זה להעלות את ציון הרלוונטיות של הדף המקושר, תתמקד ברלוונטיות ממש (להבדיל מ"שייכים לאותו התחום").
קולות
0
על ידי <רב סרן> 10.3k צפיות
על סמך הידע והנסיון שלי (ושל קולגות רבים מחול שמקדמים אתרים בזירות תחרותיות), זה אחד מהפרמטרים הכי משפיעים. תשאל כל מקדם אתרים שחי את עולם ה-SEO בזירות תחרותיות את השאלה הבאה: בהנחה שאתה יכול לבחור רק פרמטר אחד בלבד בנוגע לקישור שנכנס לאתר שלך - מה תרצה שהוא יהיה? תשים לב שמרביתם יענו וותק דומיין.
אני כמובן לא מצדיק את זה באמצעות הגיון, אולי זה לא הפרמטר שהכי הגיוני להתחשב בו (אין לו שום קשר לרלוונטיות), אך אני מדבר אך ורק על מבחן התוצאה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אין לך כל דרך, ללא ניסוי, להבחין בין משקל הותק כשלעצמו על ציון הרלוונטיות לבין משקל ההשקעה המצטברת בקידום רב ואיכותי של האתרים הותיקים, שנוסף לכל נמצאים בצמרת תוצאות החיפוש כי ניצחו את כל המתחרים שלהם עד עכשיו.

אם הותק לבדו היה גורם בעל משקל רב בציון, למה לא לבקש קישורים מאתרים ותיקים מאד שנמצאים בתחתית תוצאות החיפוש או בצמרת זירות שאינן תחרותיות? חפש למשל את כל מי שפרסם את שיריו או ציוריו באתר פרטי בשנת 1998!
קולות
0
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
אני אנסה לוותר על השאלה אם לנתון יש ערך או לא, ורק לענות על השאלה

כלי לבדיקת וותק האתר : http://web.archive.org/collections/web.html

עוד פרמטרים שכדאי לבדוק על אתר כשאתה מוציא ממנו קישור :
פייג' ראנק הדף עם הקישור, כמות הדומיינים המקשרים לאתר, Domain Authority (לפי הטולבאר של SEOmoz, כמות הקישורים היוצאים מהדף.
בהצלחה..
על ידי <רב סרן> 10.3k צפיות
web.archive.org לא מציג את וותק הדומיין, זהו אינדקס שמכניס היסטוריה של אתרים שונים לא החל מיום היווצרות הדומיין. הדרך הטובה ביותר היא לבדוק ב- http://who.is את תאריך היווצרות הדומיין.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
פבל, גם על פי שיטתך, אתה מעורר פה את השאלה האם לותק הדומיין יש משקל כלשהו או רק לותק האתר היושב עליו. כי אם כן חפש דומיינים שניקנו ב-1998 ולא נעשה בהם כל שימוש מאז.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
רועי, כל הפרמטרים שציינת חייבים להתגמד מול רלוונטיות הדף המקשר לדף המקושר. הסיבה שכולם מתעסקים בהם היא רק העובדה שהם גלויים לעין או שניתן לחשב אותם באמצעות כלים כלשהם. הכלים האלה רק מזינים את הפנטזיה של מקדם האתרים שהוא לא פועל בחושך כמעט מוחלט.

אני יכול להגיד, וכולם יסכימו, שהפרמטר הכי חשוב הוא ה-Trust Rank של הדף המקשר וערך כל השאר לעומתו זניח. אז אם אתה מבקש קישור בדוק היטב את ציון ה-TR שלו ושכח מכל השאר!
על ידי
מסכים איתך לגמרי, אבל מכיוון שאין לנו איך לדעת את ציון הרלוונטיות או את ה׳TR
אנחנו חייבים לשחק על משהו. והמדדים הללו, אולי לא נותנים אינדיקציה לרלוונטיות העמוד ואיכות הקישור, אבל הם הכי טוב שיש לנו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אנונימי, הייתי מסכים איתך אם הכלים היו בודקים חלק ניכר מהפרמטרים, ואז היינו יכולים לדבר על אמינות שהיא פחותה ממושלמת. אבל כפי שהכלים האלה לא מסוגלים לבדוק את ציון ה-TR (שהומצא במיוחד כדי להכשיל כלים כאלה וניתוח ידני שדומה להם) הם גם לא יכולים לבדוק את שאר מאות או אלפי הפרמטרים הסמויים שעל פיהם האלגוריתם מחשב את ציון הרלוונטיות של הדף ואת ערך הקישור היוצא ממנו (גוגל דיברו על 200 פרמטרים עוד לפני כמה שנים). ומאחר והכלים האלה בודקים לכל היותר 36 פרמטרים מתוך מאות או אלפים, הם לא רק לא אמינים אלא לא שימושיים לחלוטין. הכשלון שלהם בולט מיד לעין כאשר הם מגלים למשל שהדף שלך עולה, בכל הפרמטרים הנמדדים או במרביתם, על הדף שמעליו בתוצאות החיפוש. מה שניגזר מזה הוא שאין לך דרך לחשב את כמות העבודה הדרושה כדי להתגבר על המתחרים (הסכום שיהיה נקוב בהצעת המחיר) או את ערכו של קישור מתוך עיון במספר הזעום של התכונות הגלויות של הדפים וביצוע חישובים על פיהם.

הדבר דומה לזה שכל מה שאתה יכול לומר על מכשיר סודי אטום הם המימדים הפיסיים שלו - גובה, רוחב ועומק - והחומר והצבע של הקופסה. "הכי טוב שיש" זה לכן לא רק לא אמין לחלוטין אלא, כאמור, פשוט גם לא שימושי לחלוטין - כמו למשל ההתייחסות למספר הגולמי של הקישורים הנכנסים. ואנחנו לא חייבים להשתמש במשהו כי זה מה שיש (פעם היה לנו גרזן מאבן) אלא למצוא פתרונות יצירתיים במצב אי-הידע הנתון (שרק חמתרחב), שאינם בגדר פנטזיה שאני עוסק בהיי-טק.

את רלוונטיות הדף המקשר למשל די קל לנחש, על פי מיקומו בתוצאות החיפוש לביטוי שאנו רוצים לקדם עבורו את הדף שלנו, או על פי הסתברות המצאותם יחד של שני הביטויים (זה שמאפיין את הדף המקשר וזה שמאפיין את הדף המקושר) בטקסט שאיננו דף אינטרנט (השתייכותם "לאותו התחום" היא קישקוש).
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
למה "השתייכותם לאותו תחום היא קשקוש"? יש הרבה מודלים לתיאור Topical Community בצורה אלגוריתמית.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נכון. אבל המודלים האלגוריתמיים האלו לא נמצאים בראשו של מחליף קישורים, שסבור בדרך כלל שיש רלוונטיות הדדית בין דף על "ספא" לדף על "מדרסים" משום ששניהם בתחום הבריאות, ובין עורך דין לתעבורה וגננת כי שניהם מקצועות.

המבחן הפשוט הוא לחשוב מה ההסתברות להופעתם יחד של שני הביטויים בטקסט - שאיננו דף אינטרנט - במקום להעזר בתורת הקטגוריות של אריסטו.

4,325 שאלות

7,355 תשובות

9,918 תגובות

19,975 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
–1
שאלה נשאלה על ידי 20/03/12 על ידי roab 160 צפיות
2 תשובות
קולות
0
...