◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+4
684 צפיות

האם חברה יכולה לתת ביטוח אחריות מקצועית לקידום אתרים?

על ידי <סגן משנה> 1.0k צפיות
נערך על ידי
אני במו"מ מתקדם עם לקוח המבקש ביטוח אחריות מקצועית.
האם קיים בתחום קידום אתרים?
איך מומלץ להתקדם מולו, זו הנקודה האחרונה להשלמת העיסקה....
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
moved על ידי
אם אני מבין את שאלתך נכון, את בעצם שואלת איך אפשר להבטיח ללקוח להגיע למיקומים גבוהים - או במקרה של קידום אתרים לעמוד ראשון.
אם זאת שאלתך אז התשובה לכך היא לא פשוטה, מכיוון שלא ניתן להבטיח תוצאות לאף אחד, אנו לא יודעים אלו שינויים גוגל יעדכנו פתאום באלגוריתמים שלהם, ויום אחד בהיר אנו נגלה ששיטות הקידום השתנו ולכן צריך לפעול בהתאם.
הכי טוב זה להציג רזומה של לקוחות (במידה ויש) ואם אין רזומה אז אפשר לעבוד עם הלקוח בשיטת הגעת שילמת - כלומר שישלם סכום קטן עבור העבודה ומהרגע שהוא מגיע למיקומים גבוהים יותר שישלם את כל סכום העסקה כולל החודשים שבהם הוא שילם סכום נמוך יותר (בעצם שיחזיר ברטרואקטיבית את התשלומים).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ודאי שאפשר להבטיח (וגם לקיים!) מקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל בכל ביטוי תחרותי. ואם האלגוריתם משתנה במהלך העבודה, או לאחר סיומה, פשוט צריך לעבוד על פי האלגוריתם החדש.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אני אתן לך דוגמא שחוויתי על בשרי:
נניח שאתה מתחיל לעבוד על לקוח שהבטחת לו תו מספר מסויים של חודשים להגיע לעמוד הראשון בכמה ביטויים, עכשיו הלקוח עצמו שילם לקידום אצל מישהו אחר, ואותו מקדם אתרים קידם אותו בצורה לא אתית (חוות קישורים, קישורים מאתרים ומדפים המקשרים לאתר פורנוגרפיה וכו'). בזמן שאותו לקוח שהגיע אליך היה נמצא בחלק מהביטויים בעמוד ראשון, אולם גוגל החליט להעניש את האתר (לפחות ככה נראה) על קידום שחור.
עכשיו אתה צריך לתקן את הטעויות שמקדם האתרים שלפניך עבד על האתר עשה. ואתה לא מצליח לקיים את הבטחתך ואת החוזה אותו החתמת את הלקוח מה אתה עושה? (מקרה זה הינו מקרה אמיתי)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ברור מאליו שאם אני מתחייב להביא אתר למקום הראשון אני צריך לתקן גם כל מה שדורש תיקון - אחרת אולי לא אשיג את מה שהתחייבתי להשיג.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אין ספק שאני במקרה הזה יעשה את התיקונים, הכוונה שלי זה במידה והתחייבת למיקום תוך X זמן, אולם תוך כדי העבודה קרו דברים לא צפויים, אתה כמובן לא תעמוד בזמנים שעליהם החתמת את הלקוח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ודאי שנעמוד בלוח הזמנים. אם יש צורך, אנחנו יכולים לספק לו 1,200 שעות עבודה לחודש וגם הרבה יותר. רק לך יש בעיה כי  אתה עובד לבד ומנסה להבטיח את מה שיכול להבטיח רק משרד שיכול לגייס מספר בלתי-מוגבל של עובדים ולהפעיל אותם מיד.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
מאיפה הסקת שאני עובד לבד בדיוק? ולא חלק ממשרד?
מלבד זאת כאשר מנהלים עסק, שאמור להרוויח, בשביל לקוח אחד לא נהוג לגייס מספר בלתי מוגבל של עובדים! ריטיינר צריך גם להצדיק את עצמו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הסקתי, אולי בטעות, שאתה עובד לבד, מזה שאתה מדבר כל הזמן בגוף יחיד ומזה שאתה נותן פה ושם תשובות שגויות לחלוטין (כמו למשל שההסבר לעובדה שאתר בעל פחות קישורים עקף את האחרים והגיע למקום הראשון, עשוי להיות העובדה שהוא ותיק יותר).

משמעות המשך דברייך היא שמשרד שלא מסוגל לגייס את מספר העובדים הדרוש איננו יכול להתחייב להשגת המקום הראשון בגוגל בעוד שמשרד שכן יכול לגייס אותם כן יכול להתחייב. אין נוסחה שאומרת שאפשר להיות רווחי רק באחד משני האופנים - להיפך, משרד שיכול לגייס את מספר העובדים הדרוש יקבל הזמנות גם ממי שדורשים התחייבות למיקום הראשון, ולכן הרווחיות שלו עשויה להיות הרבה יותר גבוהה.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
כמה דברים:

א. יכולות להיות דעות שונות לעניינים שונים וזה שהצד השני לא מסכים זה לא אומר בהכרח שהצד הראשון טועה, כל אחד והשיטות שלו.

ב. לא נתתי בשום מקום הסבר לגבי אתר שהוא יותר ותיק אז הוא עוקף אתרים אחרים, שאלתי שאלות לגיטימיות בכדי לברר מה יכולות להיות הסיבות לגבי אתר שהיה במקום ראשון בעמוד ראשון, ופתאום עקף אותו אתר אחר אשר נכנסים אליו פחות קישורים. לכן לא הסקתי ולא נתתי הסבר לשום דבר ממה שכתבת, הכוונה שלי הייתה שבמידה ואתר שהיה במקום ראשון הרבה זמן והוא מאוד ותיק ויורד למקום שני מפני שאתר אחר (האתר של אותה בחורה ששאלה את השאלה) עקף אותו ורק לכמה ימים או מספר שבועות, הגיוני מאוד שאותו אתר יחזור למקום הראשון מהר מפני שהוא הרבה יותר וותיק (סיבה אחת מיני רבות שיכולות להיות, וגם כתבתי זאת שיכולות להיות סיבות רבות לגבי זה). וכן ותק דומיין הוא גם גורם בקידום אתרים - ולכן התשובה שלי לא הייתה שגויה לחלוטין ואף רחוקה מזאת!!
אם אתה מעביר סוג של ביקורת כלפי מישהו לפחות דייק בדבריך ואל תכתוב: "נתת הסבר" מפני ששאלתי שאלות לגיטימיות לחלוטין ולא הסברתי כלום, לא התייחסתי לגבי המשך התשובה לכן אתה לא יכול לדעת מה ניסיתי לבדוק עם אותה אחת ששאלה את השאלה.

ג. לא חייבים צוות עובדים גדול בכדי להבטיח מיקומים, אני לא אתווכח איתך לגבי מי יש מה, אני רק יכול לומר שהתחייבתי ועודני מתחייב מכיוון שאני והצוות שלי מצליחים להגיע למיקומים מאוד גבוהים לכמה חברות גדולות מאוד וגם קטנות בביטויי מפתח תחרותיים ביותר - אני מתחייב מכיוון שאני יודע שיש לי/לנו יכולות. השאלה שנשאלה פה היא נראית שאלה של מתחילים ואולי של אדם פרטי והתייחסתי אליה בהתאם לכך, שלפי דעתי האישית אני לא הייתי מתחייב למיקומים בשלב התחלתי לפני שאני בטוח שאני יכול להגיע אל אותם מיקומים שהתחייבתי אליהם במעמד חתימת העסקה - לכן נתתי פתרונות אחרים איך אפשר להרגיע לקוח כזה המעוניין התחייבויות לגבי מיקומים. אתה בוחר לעבוד בדרך אחרת זוהי זכותך, כל אחד ושיטות העבודה שלו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
פבל לא אוהב שהתשובות והתגובות אליהן הופכות לדיון ארוך. אשמח להמשיך את הויכוח - ולהראות לך שמאד מאד לא סביר שותק הדומיין וותק הקישורים מקבלים משקל יותר מזעיר, אם בכלל, באלגוריתם של גוגל. אם אתה רוצה תשאל את זה בפורום http://www.actv-tec.co.il/forum/viewforum.php?f=1 או תתקשר אלי ל-02-5664676.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
נערך על ידי
תגובתי האחרונה לשאלה זאת היא:http://www.askpavel.co.il/blog/seo-for-big-clients
תראה את הסעיף שפאבל כותב שם לגבי גוגל ווותק דומיין, אני מניח שגם הוא שגה לחלוטין לא? ושוב לא אמרתי שזו הסיבה אל תתפוס אותי במילה, שאלתי שאלה וזה הכל, גם אם השאלה שלי לא רלוונטית לפי דעתך זה עדיין לא נחשב ל"הסבר".
וד"א ראיתי שגם אתה כתבת במקום כלשהו באינטרנט שוותק דומיין נחשב בעיני גוגל (אמנם רשמת שזהו פקטור מזערי אבל התייחסת לזה) כמו כן אני לא ציינתי בדבריי שזהו הדבר הכי חשוב ושיש לו משקל רב, אתה הסקת זאת לבד משום מה!
ערב טוב
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. פבל עשה כמה שגיאות בפוסט הזה ועל חלקם הגבתי בזמנו בתגובות לפוסט (בשם עמנואל). לא התייחסתי שם למשקל וותק הדומיין ואני מנצל הזדמנות זאת להסיף עוד הסתייגות לרשימה. בכל מקום אחר שבו התייחסתי לעניין הזה טענתי שמשקל הוותק הוא או אפס או מזערי.

ב. השאלה היא, כמו תמיד בקידום אתרים, האם יש ניסוי מבוקר או תצפית מבוקרת שיכולים לאשש את הטענה שגוגל מייחס משקל לוותק כשלעצמו. פבל ידידי עושה כאן שגיאה נפוצה מאד - הוא מצביע על כך שבצמרת תוצאות החיפוש נמצא הרבה יותר אתרים ותיקים מאשר חדשים, והוא מסיק בטעות שגוגל מתגמל את הוותק עצמו. לעומת זאת, אפשר להסביר הרבה יותר טוב את הימצאותם העודפת של אתרים ותיקים בצמרת בכך שיותר ויותר קשה לאתרים חדשים להפיל אותם ממקומם כי עומדת לזכותם ההשקעה המצטברת לאורך שנים בעבודת קידום אינטנסיבית ואיכותית. גם בתוצאות החיפוש הגרועות נמצא אתרים ותיקים - כאלה שהפסידו במאבק על מקום בצמרת - ואם ותק הדומיין הוא פרמטר מכריע,  מדוע גם הם לא נמצאים בצמרת?

Please log in or register to answer this question.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 10/07/12 על ידי גלית גרסיאל 540 צפיות
3 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 29/05/13 על ידי SHLOMITADI 200 צפיות
1 תשובה
קולות
–2
...