◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
451 צפיות

קניבליזם של מילות מפתח - איך כדאי לקשר בתוך האתר?

על ידי <סגן משנה> 1.6k צפיות
נערך על ידי
שלום,

יש לי חנות.
באופן טבעי, החנות מחולקת לדפי קטגוריות ובכל קטגוריה יש קישור למוצרים רלוונטיים.

ניקח את הדוגמא הבאה לחנות מחשבים
קטגוריה: "מחשבים ניידים HP"
בתוך הקטגוריה: "מחשב נייד HP דגם A", "מחשב נייד HP דגם B", "מחשב נייד HP דגם C".

כתוצאה מכך גם דף הקטגוריה וגם הדפים הפנימיים מקדמים את "מחשב נייד HP".
האם זאת בעיה? כיצד לפתור?
דרך אגב, מי שהסב את תשומת ליבי לנושא היה ה- Crawler של SEOMoz שציין שזאת בעיה עם חשיבות נמוכה.

2 Answers

קולות
+1
על ידי <רב סרן> 18.8k צפיות
אם לעמודי הדגמים יש מסת חיפוש אז שווה לקדם אותם היות ומדובר בחיפוש ממוקד יותר---> לקוח שיודע מה הוא רוצה----> סיכויי קנייה\מילוי ליד גבוהים יותר).
בסוף צריך להשקיע בקידום הביטויים בנפרד, קטגוריית מחשבים ניידים למי שמתעניין ועמודי תוכן ממוקדם למי שממוקד יותר.

זה כמו בקידום אתרים עם עמודים לוקאליים כמו "אינסטלטורים" + תל אביב. אפשר לטעון כי כל עמוד מקדם את הביטוי אינסטלטורים מבחינת מבנה התוכן אך הקידום off page לכל עמוד יהיה שונה וממוקד.

אני חושב שקידום עמוד קטגוריה (מחשבים ניידים) ומחשבים ניידים HP הוא הדבר החשוב פה. אי אפשר לתת קידום יעיל לכל דגם (אלא אם יש זמן ותקציב גדולים).
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
על פי שינוי האלגוריתם "פנדה" מלפני שנה יש באמת בעיה: לכל חנויות המחשבים המקוונות בישראל (כמה יש כאלה - עשרות? מאות? אלפים?) יש דף בשם "מחשב נייד HP דגם A", ובו טקסט קצר וזהה בכולם המתאר את תכונות המוצר.

גוגל החליט שריבוי הדפים הזהים, או הכמעט זהים הללו, איננו מוסיף ערך ללקוחות גוגל (שהם המשתמשים בגוגל לצורך חיפושים) גם אם יש בהם הבדלים זעירים במחיר.

כדי להופיע בצמרת תוצאות החיפוש צריך לחשוב מנקודת הראות של משתמשי גוגל ולא מנקודת הראות של בעלי החנויות (שחושבים עדיין במונחים של קטלוג מודפס כמו בעיתון) ולגרום לדף "מחשב נייד HP דגם A" לנצח את דפי המתחרים בזכות תוכן עשיר ויתרונות אחרים.

4,329 שאלות

7,363 תשובות

9,929 תגובות

20,760 משתמשים

שאלות קשורות

...