◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
660 צפיות

Page Rank, MozRank, MozTrust, Page Authority, Domain Authority - מה הכי חשוב?

על ידי 200 צפיות
בקידום אתר ובחירת אתרים שמהם אני רוצה לשלוח קישורים, מה הקריטריונים החשובים ביותר?  כאן אני מתכוון מעבר לתוכן הדף שרצוי שיהיה קשור לדף שאליו את רוצה לשלוח לינקים.

כיום החשיבות ה-PR פחתה, ויש ביטויים כמו "trust" ו-"authority" שעולים בחשיבות.

אז למה כדאי לי להתייחס יותר מבחינת הפרמטרים האלה? יש לSEOMOZ מדדים כמו Page Authority, Domain Authority, mozRank, mozTrust - איך להתייחס להם מבחינת חשיבות.

או האם צריך פרטנית לראות כמה קישורים יש לדף ומכמה דומיינים וטיב הלינקים?

תודה!

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
כל מדד ממקור "מוסמך" הוא חשוב, הסיבה ששמתי את זה במרכאות היא שכולם בסופו של דבר אומרים את מה שיש להם להגיד בגדר המלצה (גם אם לא נאמר מפורשות...)
הסיבה לכך פשוטה : אף אחד מהם לא עובד בגוגל ולא יודע מה האלגוריתם והשינויים התכופים שיש בו ולכן אפשר להגיד שכל מה שאנחנו עושים הוא ניחוש מושכל שמתבסס על הרבה ניסוי והסקת מסקנות.
המדדים שציינת חשובים ויש אף יותר מזה טובים לא פחות, הם יכולים לתת לך את הרקע והכלים לצורך החלטה אבל זה אף פעם לא יהיה 100%.......

צביקה קולב
DetectU
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
הפעם, בניגוד לעבר, גוגל חושף מה חשוב לו בהנחיות למנהלי אתרים: קישור שלקוחות גוגל (משתמשי מנוע החיפוש שגוגל אוגר מידע אודותם) משתמשים בו כדי לעבור מאתר לאתר.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
הזקן העלה נקודה חשובה, ואין ספק ששם נמצא לב העניין - קישורים נועדו שיקליקו עליהם ולכן קישור ששולח תנועה איכותית (על-פי ניתוח של דפוסי הגלישה באתר, לאחר ההקלקה) הוא קישור איכותי. כלומר, בעצם המידע שיש לגוגל על הגולש הספציפי או על קבוצת גולשים, אומר לו דברים שהם לא פחות ואולי יותר חשובים מכל מה ששימש אותו בעבר.

אופרטיבית, זה אומר שכדאי לשאוף ללינקים שבאמת צפויים לשלוח תנועה איכותית - מתוך תוכן שרלוונטי לתחום העיסוק שלנו, באתר עם הרבה תנועה. וכמובן, כדאי לעקוב אחרי התנועה שנשלחה אלינו בפועל, כדי לראות אם הערכנו נכון.

בכל אופן, פרופיל לינקים טבעי תמיד יכלול הרבה סוגים של לינקים ולא רק לינקים איכותיים מאד ששולחים תנועה. כלומר, יש היגיון בכך שבניית הלינקים תהיה אפקטיבית יותר אם יהיה גיוון במקורות, בצורת הקישור, במיקום של הקישור בדף וכו'.

ואני מציע לחשוב על הדברים לא רק בקונטקסט של תנועה. למשל, שאלו את עצמכם האם ומדוע שמישהו יקשר מהפוטר של האתר שלו לאתרים אחרים, ואילו אתרים הם צפויים להיות. לדוגמא, אם יש קישור מהפוטר לאתר של חברת בניית אתרים אז אולי אנחנו יכולים לומר עליו שהוא "נראה טבעי". אבל אם יש קישור פוטר לאתר של שמלות כלה, או לעשרות אתרים בנושאים שונים, ברור לנו שאלו קישורי זבל שנוצרו לצרכי קידום, וגם לגוגל ברור.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לעניות דעתי, התנועה הטבעית מגדירה אצל גוגל מהו קישור טבעי ולא להפך.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
ברור, אבל אני דיברתי א) על איך *אנחנו* יכולים לנסות להעריך איכות של קישור לפני שהוא נוצר וב) איך גוגל יכול להעריך טבעיות של קישור שלא שולח תנועה משמעותית.

ב' חשוב כי קרוב לוודאי שלא כל קישור שולח תנועה בנפח מספיק כדי שלגוגל יהיה מידע שימושי שנובע מניטור שלה, וזה לא בהכרח מעיד על חשיבות הקישור. למשל: אם יש קישור לאתר כלשהו מביביליוגרפיה של מאמר שכתב זוכה פרס נובל, אז אפשר לנחש שיהיו לגוגל מספיק אינדיקציות לכך שזה קישור איכותי גם בלי שיקליקו עליו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
טבעיות של קישור בעיני גוגל ללא אינדיקציה של שימוש על ידי לקוחות גוגל = העדר סימנים של התחזות לקישור טבעי. (לפני שנים זה אולי באמת היה נוכחות סימנים של דמיון לקישור טבעי.)

איזכור המאמרים המדעיים בהחלט מעניין כי כולם טבעיים - הרי לא יתכן שמאמר מוקדם יצטט מאמר מאוחר ממנו.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
אבל לקוחות גוגל הם מדגם, כך שבוודאי יש טעויות דגימה וקל לחשוב גם על הטיות מובנות. לא מסוכן להעריך שגוגל יכולה לנטר ולהשוות הקלקות על לינקים רק כשהם במספרים גדולים יחסית, אחרת הם סתם עלולים לא ליפול במדגם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
רק היום כתבתי פה שהמדגם של גוגל בשפות דלות אוכלוסין כמו עברית ואלבנית קטן מאד בהשוואה למדגם של דוברי האנגלית,  למרות שהם הודיעו רק לפני כמה ימים על ריכוז כל המידע שהם אוספים מכל המקורות על המשתמשים. להערכתי הם גם לא מתייחסים למידע כולו משום שהוא מכיל כמות גדולה של מניפולציה, אלא מתחילים בזיהוי "משתמשי גוגל אמינים" ומתמקדים רק בהעדפות ובפעולות שלהם.

יתכן בהחלט שיהיה להם לכן 0 מידע ("אמין") על שיעור השימוש בקישורים רבים. לפני כמה שנים התחלתי להמליץ לכל מקדם אתרים להתייחס אל כל קישור כאילו גוגל מכפיל את ערכו המשוער (על פי הפרמטרים שמקדם האתרים נוהג להשתמש בהם, כי אלה של גוגל אינם ידועים) בהסתברות שהוא איננו מלאכותי (נועד רק לצרכי קידום) ואולי זה מה שגוגל עושה בהיעדר מידע שימושי על שיעור השימוש בקישור נתון.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+2
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 27/07/13 על ידי מייה יוסף 320 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
...