◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
416 צפיות

איזה מבנה URL עדיף לשים באתר SHOPS?

על ידי <סגן> 3.6k צפיות
היי

יש לי שאלה שקצת הקשתה עליי בימים האחרונים.

אני מעוניין להקים חנות וירטואלית, עכשיו השאלה שלי היא איזה מבנה עדיף לעשות לURL

1. www.domain/shops/category/sub-category   או

www.domain/browse/any category or sub category

כמובן שההבדלים בין הקטגוריות לסאב קטגוריות יהיו ע"י מספר ההקלקות מדף הבית לדוגמא:
כדי להגיע לקטגוריה מרכזית אני אוכל להקליק ישירות מדף הבית
כדי להגיע לסאב קטגוריה אני אכנס מדף הקטגוריה שמעליו או מהדרופ דאון

איזו דרך עדיפה במבנה ה URL?

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
 
Best answer
בשונה מאופיר, אני דווקא הייתי הולך על האפשרות הראשונה, כי היא מציגה לגוגל היררכיה ברורה יותר של דפי האתר ומציגה הקשר סמנטי ברור יותר לכל דף.

לדוגמא, אם אתה מוכר מכוניות, אז דפי הקטגוריות יכולים להיות שמות היצרנים ותתי-הקטגוריות שמות הדגמים. באופן טבעי, אתה תקשר מדפי הקטגוריה לתת-קטגוריות ולהפך, וכך קל יהיה לגוגל לשלוף ולהציג דפים שרלוונטיים לשאילתה ו/או שהניווט מהם לדף המתאים לשאילתה של הגולש הוא אינטואיטיבי.

תחשוב על היתרון שטמון בזה ל-complex listings כמו sitelinks או דף תוצאות שבו גוגל מציג 2 או יותר תוצאות מהאתר שלך. יש הרבה אינדיקציות לכך שגוגל מעדיפים מבנה כזה, כולל זה שמאט כץ אמר זאת (כמעט) בפירוש באחד מהסרטונים שלו.

מצד שני, היום גוגל מאד טובים בלהבין את ההיררכיה באמצעות ניתוח של הכותרות, הקישורים הפנימיים וה-xml sitemap, לכן החשיבות של מבנה התיקיות ההיררכי אולי קטנה יותר מבעבר. בסך הכל נכון לומר שעניינים כאלה הם די משניים לעיקר - תוכן טוב, לינקים טבעיים, ממשק אינטואיטיבי, תקינות וביצועים; אלה, פלוס-מינוס, הדברים שגוגל מחפש באתר טוב ופופולרי.
על ידי <סגן> 3.6k צפיות
האמת שזה בגדול מה שעשיתי מלכתחילה, הייתי פשוט חייב לשמוע דעה של חברה שכבר מכירים אתרי מכירה טוב ממני, והאינדוקס של האתר עבר בצורה חלקה ומהירה, יש קצת דירוגים על זנב ארוך... עכשיו נתחיל בבניית לינקים :)
תודה
קולות
0
על ידי <רב סרן> 13.9k צפיות
יש יתרון למבנה שטוח יותר כמו בהצעה השניה.
בהנחה שאין עשרות אלפי תתי קטגוריות כמובן, הייתי הולך על השני.

ואגב הייתי מוריד את ה browse במידת האפשר.
קולות
+1
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
אני בעד לוותר על ה - browse ולהשאיר את ההיררכיה בין הקטגוריות הראשיות ותתי הקטגוריות.

4,335 שאלות

7,366 תשובות

9,934 תגובות

29,538 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+1
2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 23/11/11 על ידי smadar-e 990 צפיות
2 תשובות
קולות
0
...