קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

איך יוצרים כתובת-url ידידותית?

+2 הצבעות
1,468 צפיות
שאלה נשאלה ב- 28 אוקטובר, 2011 על ידי isaharbe (540 נקודות)
נערך 29 אוקטובר, 2011 על ידי yana rozenbaum
שלום, קודם כל, רציתי להודות לאלוקים ששלח אותכם להקים כזה אתר טוב ומועיל לעולם ועוד בחינם... אז תודה לה', לPAVEL ולכל צוות האתר!
השאלה שלי היא לגבי כתובת האתר, איזה URL לשים, אחד שניראה ככה:
/2011/10/sample-post/
או ככה:
.co.il/?p=123
?
תודה מראש.

תשובות 3

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 28 אוקטובר, 2011 על ידי matan <סגן משנה> (2,040 נקודות)
לפי מבנה הקישור אני מניח שאתה מדבר על אתר וורדפרס, למה לא להפוך את הקישורים לידידותיים בעברית?  עושים את זה בפשטות בעזרת קליק קטן במערכת (אלא אם כן אני טועה ולא מדובר על וורדפרס...)
נתקבלה תגובה 28 אוקטובר, 2011 על ידי isaharbe (540 נקודות)
matan היקר, מה שלומך?
זה מה שאני שואל האם כדאי להפוך את זה לעברית...
למה אני חושב שאוליי לא? כי אם אדם מדביק את הקישור של האתר לפייסבוק שלו או לכל מקום אחר, אז הקישור יהיה ערוך מאד ומבולגן..
אז מה עדיף?
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 28 אוקטובר, 2011 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (175,780 נקודות)
אני גם כן תומך בדעה של מתן להפוך את הכתובות לידידותיות.
אבל בהקשר לשאלתך לדעתי הכתובת הראשונה עדיפה בגלל שכלול בה תאריך שכידוע גם הוא פרמטר חשוב בכתובת ידידותיות, מעבר למילות מפתח.
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 5 נובמבר, 2011 על ידי shooky <סגן אלוף> (21,330 נקודות)
לי, ברשותכם, יש דעה קצת שונה. תרשו לי להציע דרך אחרת לחשוב על הדברים.

ראשית: לדעתי, Friendly URLs הם אוברייטד בטירוף. מילת מפתח בשם הדומיין היא יתרון, וגם אותה כדאי לתפוס בפרופורציות - היא לא מחליפה עבודת קידום טובה, ולא תמיד ניתן לראות את ההשפעה שלה.

לעומת זאת, למילות מפתח ב-URL (אך לא בשם הדומיין), שזה המאפיין העיקרי של כתובות ידידותיות, לעיתים קרובות אין השפעה מובהקת, וזה לא שווה את המחיר.

כתובות ידידותיות בעברית, במיוחד, גורמות בעיקר צרות. הקידודים השונים יוצרים בעיות של כפילות תוכן, URL-ים ארוכים שנחתכים, וכל מיני צרות אחרות.

אני חולק על מנשה בנושא התאריך. תאריך ב-URL הוא רעיון לא טוב. אפשר להכניס את התאריך ל-Description אם רוצים, אבל ברגע שהמכניסים אותו ל-URL נוצרות כל מיני בעיות. למשל, בוורדפרס בזמנו הייתה בעיה (לא יודע אם נפתרה) - שאם רצית לשנות תאריך פרסום של פוסט אז ה-URL השתנה ונוצר 404 על הכתובת הישנה.

אני כבר לא מדבר על מצב שבו משנים URL-ים לידידותיים באתר קיים, שזה מעשה שטות – המון 301 בכל רחבי האתר לא יכולים להיות דבר טוב.

האמת הפשוטה, היא שגוגל מסתדר היום טוב מאד עם כתובות מבוססות פרמטרים, והשיפור האחרון בכלי ה-URL Parammeters ב-WMT מצמצם את רוב היתרונות שהיו ל-URL-ים ידידותיים.

אז מה בכל זאת?

א. מה שכן מועיל, במגוון דרכים, הוא URL שמבטא את ההיררכיה של האתר. למשל:
example.com/digicams
example.com/digicams/canon/
example.com/digicams/canon/PowerShotA3000
הכי נוח לגוגל כשכתובת של דף זהה להיררכיה הנושאית והסמנטית וגם למבנה התיקיות של האתר. השתמשו במבנה כזה ותראו תועלת אמיתית, במגוון דרכים כאמור.

ב. יש להכיר באמת: ה-URL הידידותי הומצא מתוך עצלות, על-ידי אנשים שלא רצו לכתוב Descriptions ו-Title tags מושקעים לכל דף תוכן.

מה שצריך להיות "ידידותי" באמת הם הכותרת והתיאור. הם משפיעים יותר על ה-CTR בתוצאות החיפוש ושולחים לאתר שלנו תנועה איכותית יותר שמייצרת סיגנלים טובים יותר של דפוסי גלישה. *זה* מעניין את גוגל באמת - הרבה יותר מה-URL.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,293 שאלות

7,320 תשובות

9,894 תגובות

15,632 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
3 תשובות 323 צפיות
שאלה נשאלה ב- 31 אוגוסט, 2014 על ידי shir (650 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 233 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 נובמבר, 2012 על ידי יואב (700 נקודות)
+3 הצבעות
3 תשובות 252 צפיות
שאלה נשאלה ב- 29 נובמבר, 2011 על ידי Benjamin Coloto <סגן> (3,590 נקודות)
+1 הצבעה
2 תשובות 1,653 צפיות
שאלה נשאלה ב- 16 נובמבר, 2011 על ידי smadar-e (990 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 256 צפיות
...