◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
2.0k צפיות

איך יוצרים כתובת-url ידידותית?

על ידי 540 צפיות
נערך על ידי
שלום, קודם כל, רציתי להודות לאלוקים ששלח אותכם להקים כזה אתר טוב ומועיל לעולם ועוד בחינם... אז תודה לה', לPAVEL ולכל צוות האתר!
השאלה שלי היא לגבי כתובת האתר, איזה URL לשים, אחד שניראה ככה:
/2011/10/sample-post/
או ככה:
.co.il/?p=123
?
תודה מראש.

3 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
לפי מבנה הקישור אני מניח שאתה מדבר על אתר וורדפרס, למה לא להפוך את הקישורים לידידותיים בעברית?  עושים את זה בפשטות בעזרת קליק קטן במערכת (אלא אם כן אני טועה ולא מדובר על וורדפרס...)
על ידי 540 צפיות
matan היקר, מה שלומך?
זה מה שאני שואל האם כדאי להפוך את זה לעברית...
למה אני חושב שאוליי לא? כי אם אדם מדביק את הקישור של האתר לפייסבוק שלו או לכל מקום אחר, אז הקישור יהיה ערוך מאד ומבולגן..
אז מה עדיף?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
אני גם כן תומך בדעה של מתן להפוך את הכתובות לידידותיות.
אבל בהקשר לשאלתך לדעתי הכתובת הראשונה עדיפה בגלל שכלול בה תאריך שכידוע גם הוא פרמטר חשוב בכתובת ידידותיות, מעבר למילות מפתח.
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.3k צפיות
לי, ברשותכם, יש דעה קצת שונה. תרשו לי להציע דרך אחרת לחשוב על הדברים.

ראשית: לדעתי, Friendly URLs הם אוברייטד בטירוף. מילת מפתח בשם הדומיין היא יתרון, וגם אותה כדאי לתפוס בפרופורציות - היא לא מחליפה עבודת קידום טובה, ולא תמיד ניתן לראות את ההשפעה שלה.

לעומת זאת, למילות מפתח ב-URL (אך לא בשם הדומיין), שזה המאפיין העיקרי של כתובות ידידותיות, לעיתים קרובות אין השפעה מובהקת, וזה לא שווה את המחיר.

כתובות ידידותיות בעברית, במיוחד, גורמות בעיקר צרות. הקידודים השונים יוצרים בעיות של כפילות תוכן, URL-ים ארוכים שנחתכים, וכל מיני צרות אחרות.

אני חולק על מנשה בנושא התאריך. תאריך ב-URL הוא רעיון לא טוב. אפשר להכניס את התאריך ל-Description אם רוצים, אבל ברגע שהמכניסים אותו ל-URL נוצרות כל מיני בעיות. למשל, בוורדפרס בזמנו הייתה בעיה (לא יודע אם נפתרה) - שאם רצית לשנות תאריך פרסום של פוסט אז ה-URL השתנה ונוצר 404 על הכתובת הישנה.

אני כבר לא מדבר על מצב שבו משנים URL-ים לידידותיים באתר קיים, שזה מעשה שטות – המון 301 בכל רחבי האתר לא יכולים להיות דבר טוב.

האמת הפשוטה, היא שגוגל מסתדר היום טוב מאד עם כתובות מבוססות פרמטרים, והשיפור האחרון בכלי ה-URL Parammeters ב-WMT מצמצם את רוב היתרונות שהיו ל-URL-ים ידידותיים.

אז מה בכל זאת?

א. מה שכן מועיל, במגוון דרכים, הוא URL שמבטא את ההיררכיה של האתר. למשל:
example.com/digicams
example.com/digicams/canon/
example.com/digicams/canon/PowerShotA3000
הכי נוח לגוגל כשכתובת של דף זהה להיררכיה הנושאית והסמנטית וגם למבנה התיקיות של האתר. השתמשו במבנה כזה ותראו תועלת אמיתית, במגוון דרכים כאמור.

ב. יש להכיר באמת: ה-URL הידידותי הומצא מתוך עצלות, על-ידי אנשים שלא רצו לכתוב Descriptions ו-Title tags מושקעים לכל דף תוכן.

מה שצריך להיות "ידידותי" באמת הם הכותרת והתיאור. הם משפיעים יותר על ה-CTR בתוצאות החיפוש ושולחים לאתר שלנו תנועה איכותית יותר שמייצרת סיגנלים טובים יותר של דפוסי גלישה. *זה* מעניין את גוגל באמת - הרבה יותר מה-URL.

4,333 שאלות

7,364 תשובות

9,933 תגובות

23,300 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 31/08/14 על ידי shir 650 צפיות
3 תשובות
קולות
+3
שאלה נשאלה על ידי 29/11/11 על ידי Benjamin Coloto <סגן> 3.6k צפיות
2 תשובות
קולות
+1
...