קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

האם תוכן כפול באתר המציג מוצרים רבים מהווה בעיה מבחינת SEO?

+2 הצבעות
325 צפיות
שאלה נשאלה ב- 5 יולי, 2011 על ידי kfirc3 (520 נקודות)
נערך 6 יולי, 2011 על ידי LiranRor
היי,

מניסיוני אני מודע לעניין שתוכן כפול מהווה בעיה רצינית.

במערכת הניהול של האתר יש אפשרות לבנות מוצרים ולסמן הצג בעמוד הבית , הצג במבצעים וכדומה.

ז"א אני בונה מוצר ורושם לו תוכן כ 300 מילים ובוחר להציג אותו בכמה עמודים באתר כגון עמוד הבית, בקטגוריה של המוצר ובמבצעים - לכל עמוד url שונה לחלוטין.

האם זה מהווה בעיה רצינית מבחינת seo ובעיית תוכן כפול באתר.

האם יש לעניין זה פתרון ?

תשובות 2

+2 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 6 יולי, 2011 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
נערך 6 יולי, 2011 על ידי יולי דסיאטניקוב
 
התשובה הטובה ביותר
היי כפיר,

כשיועצי SEO מציינים בהצעות המחיר ללקוחותיהם סעיף לפיו יתנו פיתרונות לבעיות שכפול תוכן, זה תמיד מחייך אותי. כי בפועל, ב - 99% מהמקרים, זו תהיה עצה פשוטה שתדרוש מהלקוח הרבה עבודה. אז לפני הכל - זו אכן בעיה באתרי איקומרס ואין לבעיה הזו פיתרון קל ומהיר, שלא ידרוש מבעל האתר להקדיש כמה שעות עבודה לטובת טיפול בתכנים.

אתה מציג שני מקרים של שכפול תוכן:

1. התוכן שמופיע בדף המוצר מופיע במלואו בדפי קטגוריה \ דף בית בהם מוצג המוצר.
2. אם המוצר מוצג ביותר מקטגוריה אחת \ מוצג בקטגוריה ודף בית - תיאור המוצר מופיע בכל המקומות האלו במקביל.

פתרון אפשרי:

1. חלק את התוכן בעמודי המוצרים לשניים, כאשר החלק הראשון יהיה תיאור כללי, "טיזר" אם תרצה... והחלק השני יכיל מידע מפורט יותר על המוצר. את החלק הראשון תציג בעמודי קטגוריה \ דף בית והחלק השני יוצג רק בעמוד המוצר. לצד תגי מטא ייחודיים לכל מוצר, אחוז התוכן המקורי בעמודי מוצרים אמור לאפשר קידום שלהם בצורה יעילה.

2. אם כל עמוד קטגוריה \ דף בית מכיל תגי מטא יחודיים, מעט טקסט ייחודי ותמהיל תיאורי המוצרים המוצגים בהם שונה - זה אמור להיות בסדר.

ובכללי:

חשוב להימנע ממספר עמודים לאותה קטגוריה, אם יש אפשרויות שונות כמו מיון לפי מחיר או מיון לפי דירוג גולשים וכיו"ב... וכל אפשרות כזו מייצרת גרסה נוספת לאותה קטגוריה עם URL משלה - קנוניקל אל הגרסה המקורית אמור להיות פיתרון טוב.

אם מדובר באתר "עמוק", כלומר כזה שיש בו גם תתי קטגוריות ותתי תתי קטגוריות, כדאי לחשוב טוב על תגי מטא ותוכן דינאמיים שיאפשרו אחוז גדול של תוכן ייחודי בכל עמוד \ שכתוב ידני. אם אי אפשר, ניתן לפתור באמצעות תג קנוניקל או noindex, follow.

לדוגמא: אם אתה מוכר מוצרי אופנה ויש לך קטגוריית לואי ויטון ותת קטגוריה לואי ויטון תיקי נשים ותת תת קטגוריה לואי ויטון תיקי נשים שחורים ותת תת תת קטגוריה לואי ויטון תיקי נשים שחורים מעור...

גם pagenation, במקרים בהם יש לקטגוריה מספר עמודים, כלומר עמוד לואי ויטון תיקי נשים אינו מציג את כל המוצרים הרלוונטיים בעמוד בודד, אלא בתחתית העמוד יש קישורים לעמודים 2... 3... וכו', של אותה קטגוריה - יהוו בעיה. ניתן לפתור באמצעות תג קנוניקל או noindex, follow.

מקווה שזה עוזר, זו בעיה כואבת באתרי איקומרס ולוחות למיניהם, אם יש לך שאלות נוספות - אל תהסס.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 5 יולי, 2011 על ידי pepinka (520 נקודות)
המלצתי היא להתרחק מתוכן מועתק כמו מאש. אבל אם אין ברירה, מנסיוני, כל עוד כפל התכנים הוא בדפי מוצרים, הצרה היא לא כל כך גדולה. מדד חשוב לכך הוא כמות המלל המועתק. לעניות דעתי, כפל תכנים משמעותי הוא כפל תכנים גדול, כלומר כמות גדולה של תוכן מועתק, וגם  - מה משמעות הדף הזה ביחס לאתר. אם הוא קטגוריה, האם התוכן שלו מועתק מקטגוריה כלשהי וכד'. מקווה שעזרתי ובהצלחה :)
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,289 שאלות

7,318 תשובות

9,891 תגובות

15,494 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
1 תשובה 277 צפיות
שאלה נשאלה ב- 6 מאי, 2012 על ידי asi24 (120 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 272 צפיות
שאלה נשאלה ב- 18 אפריל, 2012 על ידי פיני (870 נקודות)
+2 הצבעות
2 תשובות 170 צפיות
+3 הצבעות
2 תשובות 131 צפיות
שאלה נשאלה ב- 10 מאי, 2011 על ידי doron_t (240 נקודות)
+2 הצבעות
3 תשובות 152 צפיות
שאלה נשאלה ב- 13 ינואר, 2011 על ידי smadar-e (990 נקודות)
...