◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
473 צפיות

עמוד נחיתה מול עמוד בפועל בתוצאות גוגל

על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
יוצא לי לא מעט לראות עמודים זניחים כעמודים בפועל של ביטוי במקום שעמוד הנחיתה הקטלוגי יהיה העמוד בפועל שלו
. מפליא אותי כל פעם מחדש שכל הקישורים מפנים לדף הנחיתה וגוגל בוחר עמוד זניח להראות במקומו.

לדוגמה יש לי עמוד קטלוגי של כסאות מזכירה מגוונים, במקום זאת גוגל בוחר עמוד קטלוגי של כסא מזכירה אחד מתוכם.
מה דעתכם?

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני מבין שב"כל הקישורים מפנים לדף הנחיתה" אתה מתכוון לקישורים שנכנסים אליו מאתרים חיצוניים. גוגל מציג במקום היותר גבוה (קרוב לצמרת) את הדף שיש לו את ציון הרלוונטיות היותר גבוה לביטוי החיפוש הנתון. אם זה דף "זניח" סביר להניח שהקישורים לדף שרצית שיוצג דווקא מורידים את ציון הרלוונטיות שלו, בעקבות שינוי האלגוריתם "פינגווין" מלפני 5 שנים.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
הקישורים אינם חיצוניים אלא פנימיים ממאמרי תמיכה באתר עצמו, עדיין גוגל מצביע על עמוד אחר בפועל...
אגב האלגוריתם שאתה מציין נכון לאתרים חסרי סמכות וחלשים אבל לא לקישורים מאתרים ברי סמכות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה הקריטריון של גוגל ל"סמכות" של אתר בשנת 2018?
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
לאוו דווקא שנת 2018, עוד מימי פינגווין
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אולי הוא כבר השתנה ובשנת 2018 הוא מתייחס להתנהגות משתמשי גוגל באמצעות שינויי האלגוריתם Hummingbird ו-RankBrain?
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
תוכל לשלוח לי רפרנס למה שאתה אומר, איזה קישור בנושא שאוכל להבין.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בבקשה:
שינוי האלגוריתם Hummingbird, שעל קיומו נודע לנו בשנת 2013, מודד, מנתח ומשקלל בציון הרלוונטיות של תוצאת החיפוש לביטוי החיפוש הנתון את האיתותים של אוכלוסיות משתמשי גוגל ל͟פ͟נ͟י͟ שנכנסו לתוצאות החיפוש.
שינוי האלגוריתם RankBrain, שעל קיומו נודע לנו בשנת 2015, מודד, מנתח ומשקלל בציון הרלוונטיות של תוצאת החיפוש לביטוי החיפוש הנתון את האיתותים של אוכלוסיות משתמשי גוגל א͟ח͟ר͟י͟ שנכנסו לתוצאות החיפוש ויצאו מהן.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
זקן השבט, מה אני עושה עם הנתונים האלה בעצם ואיך זה בדיוק יעזור לי לקידום....?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
גרום לכך שמשתמשי גוגל ירצו (!) להמיר באתר שלך הרבה יותר מרצונם להמיר בתוצאות החיפוש המתחרות. יצירת השפעה מכריע על הרצון (!) של קבוצת בני-אדם איננה פעולה טכנית.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
זה ברור אבל זה שהוא "מודד, מנתח ומשקלל בציון הרלוונטיות של תוצאת החיפוש בביטוי......" זה בסדר אבל שוב האם בעקבות זאת טכניקת הקידום השתנתה? מה אני עושה עם הנתונים האלה בעצם?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ודאי שהשתנתה, ועוד מהקצה אל הקצה. בעבר גוגל מדד, ניתח ושקלל בציון הרלוונטיות את מה שעשה מקדם האתרים, וכיום הוא מודד, מנתח ומשקלל את מה שעושים משתמשי גוגל! ובמיוחד את מה שהם עושים לפני ואחרי שביקרו באתר.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אבל במה השתנתה בדיוק הקידום עצמו?? פרט לי איזה פעולות בקידום אורגני אתה עושה בשונה מלפני.
תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בעבר סברנו שמערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל מודדת, מנתחת ומשקללת את הערכים הכמותיים של פעולות קידום שביצע מקדם אתרים בתוך דף תוצאת החיפוש ובדפים שמקשרים אליו. סברנו גם שזה יימשך כך לעד. אבל כאשר הציווי של הנהלת גוגל למנהלי\בעלי האתרים הפך ל"בנה אתר איכותי שמשתמשי גוגל ירצו להשתמש בו ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן) "פעולת קידום" הפסיקה להיות פעולה טכנית והפכה לפעולה שמשפיעה במישרין על מה שמשתמשי גוגל עושים בתוך האתר ולאחר שיצאו ממנו. משמע, פעולה על המוטיבציה (!) של משתמשי גוגל ששייכים לשוק היעד של האתר. ומאחר ושוק היעד הספציפי של אתר שונה בהכרח משוק היעד הספציפי של אתר אחר, אין יותר "פעולות קידום" זהות שיש לעשות לכל אתר ואתר. מה שמחייב סט אחר של כישורים אישיים ומסלול הכשרה שונה.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי

עמוד קטלוגי יכול לספק ערך שונה עבור הגולשים ולכן אולי זכה בזכות הבידול שלו...

גוגל מעניקים ערך לעמוד בפני עצמו בזכות הפעילות שהוא מושך ושביעות הרצון של הגולשים ממנו, דף נחיתה אינו מעודד גולשים לחזור אליו ואו להישאר בו זמן מכובד כמו באתרי תוכן רחבים יותר..

אם הייתי רוצה כיסאות למזכירה אולי דווקא קטלוג עם תמונות רחב היה מעניין אותי ומחירים ליד כל כיסא, ככה כל הנתונים פרושים לפני ואני יכול לגולל במבחר גדול של כיסאות עד שמוצא את מבוקשי..
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
מה שאתה מתאר יכול לקרות מכמה סיבות:
- במצב של קניבליזציה שבו אתה נותן לגוגל כמה עמודים לאותו הביטוי הוא נאלץ לבחון איזה עמוד מחזיר ביצועים טובים יותר, ולכן יכול לנסות גם כמה דפים שונים באתר (לכן די אופטימיזציה יכולה לספק מענה )
- אתה לא מבחין בהטיה משנה את כוונת המחפש ולכן גורמת לאלגוריתם להציג דף אחר (כמו למשל ההבדל בין כסא \ כסאות )
- ה"קישורים" שעליהם אתה מדבר בעצם פגעו בדף ושרפו אותו וגוגל הוריד לו את הדירוג
- הדף לא סיפק מענה למחפשים, כאשר החלופי קיבל ציון טוב יותר


אולי יש עוד גורמים נוספים שפספסתי אבל הייתי מתחיל בנקודות הללו

4,324 שאלות

7,353 תשובות

9,918 תגובות

118,169 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
+3
שאלה נשאלה על ידי 30/08/10 על ידי צחי1980 <סגן משנה> 1.2k צפיות
2 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 28/12/15 על ידי נועם מדר 150 צפיות
...