◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
409 צפיות

האם העברת אתר לוורדפרס תפגע בקידום בגוגל?

על ידי 390 צפיות
שלום
ברשותי אתר אינטרנט www.guitarart.co.il/ בעל ותק של 8 שנים שבנוי מאוסף קבצי php
קידמתי אותו עם השנים בגוגל והגעתי לתוצאות יפות. למשל "שירה בציבור" ביטוי קשה לקידום במקום השני או השלישי(ויקיפדיה ראשון)
ומשם גם אני מקבל הופעות ועבודה
בתקופה האחרונה בניתי אתר בוררדפרס שהוא העתק של האתר הזה
50.87.248.88/~guitara6/ האתר הזה הוא בדיוק העתק של האתר הישן
הכתובת היא זמנית ולכן לא נסרקת ע"י גוגל , בדקתי זאת ולכן גוגל לא "מעניש אותי"
עד כאן הרקע

למרות שידוע לי שיש תוסף וורדפרס שמאפשר סיומת עם שם עמוד עם .php העדפתי לנצל את ההזדמנות ולתת לדפים שמות קצת יותר מתאימים ולכן העדפתי להשתמש בהפניות 301

השאלה היא האם הקידום יפגע כתוצאה מהמעבר.

אשמח לדעת מה דעתכם

האם הפניות 301 לא יספקו את גוגל והקידום יפגע?
האם עדיף להשתמש בסיומת .php באתר החדש ולהשאיר את שמות העמודים בדיוק אותו הדבר (אופציה שלא עדיפה עלי)

תודה רבה

דוד

2 Answers

קולות
0
על ידי <סרן> 9.5k צפיות
נערך על ידי
במידה והאתר זהה לחלוטין לאתר הישן, קידומו לא צפוי להיפגע, אך אין כאן כל הבטחה כי בקידום כמו בקידום ישנם פרמטרים רבים שאינם בהכרח בשליטתך. בכל מה שקשור לשינוי שבשליטתך, אל תשכח שזהות זה לא רק במראה, ישנם הרבה מרכיבים בקידום כמו למשל מהירות טעינה אשר במעבר מאתר PHP סטטי (למשל) לאתר וורדפרס מבוסס CMS (אתר דינאמי) עשוי אולי להפגע. בדוק את זה. האם מבנה הקוד זהה? יחס קוד לתוכן? בדוק גם.
לא הייתי חושש מביצוע המעבר שמקל מאוד את עבודת הקידום הטכני בהמשך. כמו כן, צדקת, לטעמי, שלא ביצעת גם שינוי עיצובי עם המעבר. שינויים הדרגתיים טובים משינויים רבים "יחד" כשל יותר לקשר שינוי להשפעה שלו.
מבחינת הכתובות, במידה וכל ההפניות של כל הדפים בוצעו כשורה ובאמצעות 301, בקפיצה אחת לדפי המטרה, הכל צפוי להיות בסדר ועדיין, כאשר גוגל "רואה" הפניות ישירות לראשונה, במשך תקופה קצרה, עשוי להיווצר כפילות "טכנית" של דפים בתוך האינדקס ולזמן קצר ירידת מיקומים עשויה לקרות. אם הכתובות הישנות הם כתובות "ידידותיות" ורק מסתיימות בPHP הייתי משאיר אותן כפי שהן בדיוק.
לגבי אורך הזמן של כפילויות זמניות שכאלו- תלוי בקצב הזחלן של גוגל באתרך עד כה. אפשר לבקש מגוגל להאיץ קצב זה (גם אם הבקשה לא מחייבת את גוגל) בזמן ביצוע ההפניות, דרך הגדרה בכלי גוגל למנהלי אתרים.
בדוק לעיתים תכופות את כלי גוגל למנהלי אתרים לאיתור בעיות אפשריות ומניעתם בטרם ישפיעו על הקידום.
במידה ואינך מיומן מספיק, האתר מקודם מאוד וחשוב לך לעשות את המקסימום, אולי כדאי לתת לאיש SEO מיומן לפקח על המעבר.
אתה נשמע לי, באופן אישי, כמו מישהו שמבין עניין ואולי לא מעט בקידום, ראה אולי גם שאלות אחרונות של אנשים ש"הסתבכו" מעט עם מעבר האתר כדי שלא תחזור על טעויות בסיסיות נפוצות (וישנן הרבה כאלו..)

בהצלחה!
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בעיקרון כל שינוי רוחבי באתר ריסקי ויגרור תזוזות (לא משהו שאמור למנוע שינוי), הפניות ובדיקה טכנית לכל הפחות יעזרו לך להרגיש יציב יותר (ותאכלס יש גם פוטנציאל לשיפור כמובן), אך חשוב להבין שזה עדיין לא מבטיח מעבר נקי מהפתעות

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

...