◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
533 צפיות

SEO: לינקים טקסטואלים ללא היפר

על ידי 220 צפיות
האם גוגל סורק גם אותם? אפשר לשייך ללינק כזה מילת מפתח? עד כמה זה לינק פחות איכותי מהיפר?
על ידי
תודה על התשובות המעמיקות, ברשותכם ארצה גם לדעת האם זה נכון שמודעות אדוורדס יכולות לקדם גם מבחינה אורגנית? מישהו אמר לי שהצוות תמיכה של אדוורדס דיבר איתו בטלפון ואמר לו את זה מפורשות.

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
לינק איכותי נקבע לפי אופי השימוש ורמת שביעות הרצון של הגולש אשר עובר או מועבר דרכו.. גוגל מזהה הפניות מכל סוג עד כמה שידוע לי ומעניק ציון ללינק לפי אותם פרמטרים..
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לדעתי גוגל מתייחס לכתובת כזאת כאל חלק מהטקסט בלבד ולא כאל קישור שיכול להועיל או להזיק לקידום. אין טעם לכלול כתובת כזאת בטקסט בלי להסביר לקוראיו מה הם צפויים למצוא בדף שאת כתובתו אתה מציג.
הבעיה היא שמרבית הפלטפורמות הופכות כל כתובת לקישור באופן אוטומטי, ורק חלק מהן (כמו הדף הזה למשל) מוסיפות תגית NoFollow כדי להורות למנועי החיפוש להימנע מלהתייחס לקישור שנוצר.
על ידי 220 צפיות
ככה גם אני חשבתי, אשאל זאת ישירות- חברה לקידום אורגני ששמה לינקים בטוקבקים (שם הלינק לא הופך להיפר) יודעת מה שהיא עושה? יש טעם בפעולות כאלה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
"חברות" הקידום, כמעט ללא יוצא מן הכלל, לא רק שהן לא יודעות מה הן עושות, הן אפילו לא יכולות (!) לדעת מה הן עושות. קרא את ההסבר לכך בתגובות שלי למאמר של עופר לנגר ב-http://www.searchi.co.il/annotations-08102015/ ולמאמר של עינת חוביאן ב- http://k.co.il/blog/seo-2016-klogic/ .
התגובה לפוסט של עינת חוביאן לא קריאה בגלל קושי ליישר אותה לימין. זה תוכנה:

קראתי ברוב עניין את הפוסט של עינת. היא כותבת:
"עולם ה-SEO משתנה ומתפתח בקצבים מהירים, עד כדי הגדרתו מחדש בכל פעם - מהוספת תחומים שמשפיעים על הדירוג ועד חידוד איכויות של פרמטרים..."
ועוד כהנה וכהנה תיאורים עד כמה גוגל החכים משנה לשנה, בעוד שמקדמי האתרים ממתינים לו בפיסגת התבונה וצופים בו מטפס לאט ובהדרגה. הרי לא מזמן, כשהוא רק נולד בשנת 2000, עוד היה צורך ללמד אותו באמצעות כל מיני "פעולות קידום (Title, H1, Anchor text, וכו') עבור איזה ביטויי חיפוש יש לאנדקס את הדף, ואם כן, באיזה מקום בסדר הצגת תוצאות החיפוש.
אבל מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל איננה תינוק ששכלו מתפתח בקצב אנושי, אלא פרי עבודת השכל הקולקטיבית, לאורך 15 שנים, של אלפי מדענים, מהנדסים ומתכנתים בוגרים, נבונים וחרוצים, שכל אחד מהם נבחן בקפידה ונבחר מבין מאות מועמדים.
כך קרה שגוגל הפתיע, לפחות אותי, יותר מפעם אחת. לפני כתשע שנים גוגל הוסיף פרמטר חשוב שמייצג באופן כמותי את תרומת תוצאת החיפוש המסוימת ליצירת רבגוניות של הרכב תוצאות החיפוש שבצמרת. מעטים שמו לב לקיומו כי כולם המשיכו להעתיק את הקונצפט השיווקי, את העיצוב ואת הטקסט של תוצאות החיפוש שבצמרת.
ואז, לפני כשלוש או ארבע שנים, אתר שכתובתו k.co.il כיכב במשך קרוב לשנה במקומות 6-7 בגוגל לביטוי החיפוש התחרותי למדי [קידום אתרים] מבלי שיהיו לו דפים פנימיים, כותרת האתר היתה האות האנגלית k, לא היה תג תיאור וכל הטקסט שלו היה מורכב משתי המילים [פרסומות יבואו]. אפשר שזאת היתה מהתלה של מישהו אצלכם, ואפשר גם שזה היה בתגובה להכרזה שלי באחד הפורומים המקצועיים ש"אפשר לקדם דף ריק לצמרת תוצאות החיפוש של ביטוי תחרותי". האתר עף מהצמרת בעקבות מתקפת קישורי ספאם זדונית, יחד עם seoisrael.co.il ועוד כמה אתרים. מכל מקום, הוא הפגין במשך כשנה שעבודת ה-SEO על פי הפרוטוקול המקובל איננה נחוצה יותר מבחינת מערכת הדירוג של גוגל.
לפני כחודשיים גיליתי במקרה ממצא מפתיע נוסף (http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ) - לכאורה, אין יותר צורך אפילו בפעולת קידום אחת שמשתמשת בביטוי חיפוש נתון כדי לגרום לגוגל לאנדקס את הדף בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי, שלא לדבר על מקום בצמרת. אז מה עוד נשאר לעובד ה-SEO לעשות בשנת 2016 כדי "לקדם" תוצאת חיפוש?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
להלן מספר נקודות שיעזרו לך להגיע למסקנה ותשובה לשאלה:

*טכנית גוגל אימתו את העובדה שהם משתמשים בכתובות נקיות (לא לינקביליות) כדי לגלות ולסרוק דפים חדשים (לתהליך ה CRAWL ללא קשר לדירוג)
*קונסולת החיפוש של גוגל תציג לך שגיאות 404 אם מישהו יצר ציטוט של כתובת שבורה לדף באתר (גם אם הוא לא לינקבלי)
*נאמר חד משמעית שאין הם מעבירים PR
*לא ברור עד כמה יש ערך לציטוט לא הוצג שום מידע חד משמעי או ברור בעניין
*אם יש להם תרומה (אגב לדעתי האישית יש גם אם לא ישירה) אז בהחלט נתונים מהדף המקשר ישתמשו את גוגל כסיגלים שהדף יעביר (כותרת הדף, תוכן הדף, דפים מקשרים, ביטויים שבהם הדף נחשף וכו)
שאלה נשאלה על ידי 14/01/16 על ידי 220 צפיות
נערך 14/01/16 על ידי
תודה על התשובות המעמיקות, ברשותכם ארצה גם לדעת

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

...