קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות דרושים חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
אהלן, ברוכים הבאים למערכת השאלות ותשובות של AskPavel! זה המקום לשאול שאלות ולעזור לבעלי אתרים וקולגות, אם הטיפים יהיו מספיק טובים אולי אפילו תצא לך מזה עבודה :) צפייה בשאלות שעדיין לא קיבלו מענה >>

חידוש בהנחיות גוגל לבעלי\מנהלי אתרים

+1 הצבעה
583 צפיות
שאלה נשאלה ב- 7 ינואר, 2016 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 22 אוגוסט על ידי זקן השבט
מצאתי היום (7 ינואר 2016) שגוגל החליף באחד הימים האחרונים את דף ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לבצע כדי שהאתרים שלהם יקודמו בתוצאות החיפוש של גוגל (על חשבון מתחרים ראויים בצמרת תוצאות החיפוש), שהיה בתוקף מ-27 מאי 2013 ( (https://web.archive.org/web/20130926135542/https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw# ) בדף המבוא https://support.google.com/webmasters/answer/6001102 .

עד ל-27 מאי 2013 תוכן ההנחיה היה "בנה אתר איכותי שאתרים איכותיים אחרים יקשרו אליו", ומאז לא קיימת יותר הנחיה ישירה (!) לבעלי\מנהלי אתרים שמתייחסת לקישורים כעל אמצעי לקידום (!) האתר בתוצאות החיפוש, אם כי איזכור לקיומם של קישורים קיים בדפים עוד יותר ישנים.
אחרי 27 מאי 2013 תוכן הדף היה:
"דירוג המיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש נקבעים על בסיס מאות גורמים שמטרתם לתת למשתמש הסופי תוצאות חיפוש שימושיות ומדויקות. גורמים אלו מוסברים באופן מפורט בכתובת http://www.google.com/competition/howgooglesearchworks.html.
באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם. למידע נוסף על שיפור חשיפת האתר בתוצאות החיפוש של Google, אנחנו ממליצים לבקר באקדמיה למנהלי אתרים, שם מפורטים העקרונות הבסיסיים לתחזוקה של אתר הידידותי עבור Google."

בדף https://support.google.com/webmasters/answer/6001093… תמצאו את ההנחיות ליצירת תוכן בעל ערך, ובעיקר את הפיסקה:
תוכן האתר צריך להיות ייחודי, ספציפי ואיכותי ביותר. לא כדאי שהוא יהיה משוכפל או מופץ במספר גבוה של אתרים אחרים. זכור שאתה יוצר את תוכן האתר בעיקר כדי לספק למבקרים חוויית משתמש טובה, ולא כדי לקבל דירוג גבוה במנועי חיפוש."

הנוסח שהוחלף ("...בנה אתר איכותי שמשתמשי גוגל ירצו להשתמש בו ולשתף אותו") רמז על יכולת של האלגוריתמים של גוגל למדוד את "רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו", משמע על חדירה לפרטיות שודאי לא היה נוח להנהלת חברת גוגל להכיר בפומבי בקיומה. בנוסח החדש הביטוי "חווית משתמש טובה" מחליף את ה"רצון להשתמש ולשתף". השאלה שעל מנהלי השיווק באינטרנט לשאול היא האם גוגל מודד אחרת את החוויה מהרצון - האם אתר שמציע לי את אותו המוצר שכולם מציעים, אבל ב-30% יותר זול, איננו מספק לי חווית משתמש עדיפה, למרות שתוכנו גרוע והשימושיות בו מסורבלת.

בדף https://support.google.com/webmasters/answer/35769?utm_source=webmasteracademy&utm_medium=web&utm_campaign=webmasteracademy תמצאו את המשפט:
"חשוב על מה שהופך את האתר שלך לייחודי, בעל ערך או מעניין. גרום לאתר שלך להתבלט בין האתרים האחרים בתחום."

הפרשנות שלי להנחיות האיכות הללו היא "גרום לאתר שלך להפתיע (!) את שוק היעד שלו (אלא אם הם שונאי הפתעות מובהקים).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...שימו לב שבסוף שנת 2017 הנהלת גוגל הסירה את דף ה"הנחיות למנהלי אתרים". ההסבר שהצעתי אז הוא שהנוסח שהוחלף ("...בנה אתר איכותי שמשתמשי גוגל ירצו (!) להשתמש בו ולשתף אותו") רמז על היכולת של האלגוריתמים מטיפוס למידת מכונה של גוגל למדוד לא רק את פעולות משתמשי גוגל אלא גם את רצונם! ("רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו"). הסברתי אז את הסרת הדף בכך שמשתמעת ממנו חדירה עמוקה לפרטיות, שאם כי היא בהחלט קיימת, וודאי לא היה נוח למחלקה המשפטית של הנהלת חברת גוגל להכיר בפומבי בקיומה.

תשובות 2

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 7 ינואר, 2016 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
עוד בסוף גוגל יורים לעצמם כדור ברגל, בניסיון ליצר שוק בעל יחודיות אין סופית והרי שכך לא בדיוק מתנהל עולם המסחר..

עשרים חנויות ירקות מוכרות ונראות אותו הדבר, הלקוח מורגל לרמה מסוימת של חנות ירקות ומצפה לראות אותה בסגנון מסוים. נניח שחנות ירקות תעצב את עצמה בעיצוב סטרילי כמו הסופר פארם עם סגנון מכירה כמו באיקאה בה המסחר מתנהל מצידי דלפק והמוכר אוסף פריטים עבור הקונה.

ספק אם הלקוחות יעריכו חנות כזאת..
נתקבלה תגובה 7 ינואר, 2016 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
עמית, בעידן שבו מייסדי גוגל סברו שהם יודעים הכי טוב מה רלוונטי ומה לא רלוונטי למשתמשי גוגל הם הנהיגו שיטת דירוג תוצאות חיפוש שכל אחד היה יכול לתחמן אותה בקלות. מזה כשנתיים וחצי הם מנהיגים שיטת דירוג שמפקיעה מעובדי גוגל ומהאלגוריתמים שלהם את הפריבילגיה להחליט מה נחשב רלוונטי בעיני האוכלוסיה ששואלת ביטוי חיפוש מסוים ומוסרת את הזכות הזה למשתמשי גוגל ששואלים את אותו ביטוי חיפוש.

המסקנה המתחייבת משינוי המדיניות הרדיקלי הזה היא שאם מי ששואלים [חנות ירקות במרכז ת"א] מעדיפים סגנון ספציפי של הקונצפט השיווקי, העיצוב והתוכן של חנות ירקות אינטרנטית במרכז תל-אביב, האתרים המועדפים יידחפו לצמרת תוצאות החיפוש, ומי שחורג מההעדפה יידחף רחוק מהצמרת. בדיוק כמו שגם אתה מצפה שיקרה. מאידך, אם יתברר שבאינטרנט שוק היעד יעדיף דווקא סגנון חדש, ששונה מאד ממראה חנויות הירקות שברחוב, מי שיעיז להמציא את הסגנון הזה יוקפץ למקום הראשון. לא אני, לא אתה, ואפילו לא גוגל יודעים מראש מה שוק היעד יעדיף, כי אפשר שגם אני וגם אתה וגם מישהו בגוגל מייצגים רק את טעמו של מיעוט מבוטל בתוך אוכלוסיית שוק היעד.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 8 ינואר, 2016 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
נערך 9 ינואר, 2016 על ידי מנשה אברמוב
היי עמנואל, לאחר קריאה של הדיון ארצה להציג מספר נקודות:
הדרך שבה אתה מציג את הסיטואציה דיי בעייתית, משום שאתה כותב שהתוכן הוחלף, אך מבדיקה תקופתית שלי לא מצאתי שום רמז לכך שהתוכן הוחלף, מדובר בסילוף כדי להמחיש נקודה שקשורה יותר ל UX ופחות לקידום אתרים.
אחרת אנא שלך לי לינק ותיעוד לגרסה קודמת לפני\אחרי שינוי (אני נוטה להשתמש ב https://archive.org/web/) מדובר במשהו שקל להוכיח לאחר בדיקה טכנית ומאוד לא צודק לפברק

משום מה אתה מציג "רמז" לכך שגוגל מטייחים בעיה של חדירה לפרטיות המשתמשים, למרות זאת הם הציגו בעבר דרך לגיטימית לאיך שהם מנסים לבחון את איכות תוצאות החיפוש שלהם.
הצגתי לך מספר דוגמאות הן בפגישה אישית והן בשיחות טלפון ועדיין בחרת להתעלם מהם ולנסות להציג נקודה מעט בעייתית.

לשאלתך המקורית, מההיכרות שלי עם עולם ה UX הקושיה המקצועית והדיון המעניין שאתה מעלה מתייחס יותר להבדל בין שימושי (כמו שיצא לי להכיר כ Usefulness) ושמיש (Usability)
כלומר העובדה שהחנות קשה לתפעול והממשק שלה לא ברור לא אומרת שהמחיר או המשלוח שלה פחות אטרקטיבי ולגולשים נשאר לבחור מה הם מעדיפים ליהנות מהמחיר או להסתרבל עם הממשק.

ולגוגל נשאר לבחון בין המתחרים אילו מהאתרים בסופו של דבר סיפקו לגולש את החווית המשתמש הטובה ביותר (ושניהם נכללים בה)

חשוב להגיד שאינני מתמחה ב UX אבל מכיר את התחום הן משום שיש לנו מחלקת UX לא קטנה בחברה שממנה אני לומד המון והן משום שלמדתי את התחום בצורה עצמאית כחלק מההתפתחות האישית שלי והכניסה לעולם היזמות
נתקבלה תגובה 8 ינואר, 2016 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 8 ינואר, 2016 על ידי זקן השבט
לפני שאשיב על שאר ההערות - הדף "יצירת תוכן בעל ערך" בעברית לא היה קיים לפני ינואר 2016. ראה:
https://web.archive.org/web/*/https://support.google.com/webmasters/answer/6001093?hl=iw&ref_topic=4631146.

בנוסח האנגלי מאוגוסט 2014 כתוב:High quality: Your site’s content should be unique, specific and high quality. It should not be mass-produced or outsourced on a large number of other sites. Keep in mind that your content should be created primarily to give visitors a good user experience, not to rank well in search engines.
נתקבלה תגובה 9 ינואר, 2016 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
גוגל השיקו את האקדמיה לפני זמן קצר לא מדובר במשהו ישן
נתקבלה תגובה 9 ינואר, 2016 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,243 שאלות

7,285 תשובות

9,866 תגובות

13,036 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שגיאה-404 שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
3 תשובות 133 צפיות
שאלה נשאלה ב- 10 אוקטובר, 2015 על ידי creativel <סגן משנה> (2,320 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 162 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 אוקטובר, 2015 על ידי אלמוגי (270 נקודות)
+1 הצבעה
1 תשובה 456 צפיות
שאלה נשאלה ב- 22 ספטמבר, 2014 על ידי אליחי מחשבים (690 נקודות)
+1 הצבעה
5 תשובות 212 צפיות
שאלה נשאלה ב- 23 דצמבר, 2015 על ידי dealoox (190 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 125 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 אוקטובר, 2015 על ידי creativel <סגן משנה> (2,320 נקודות)
...