◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.4k צפיות

חידוש בהנחיות גוגל לבעלי\מנהלי אתרים

על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מצאתי היום (7 ינואר 2016) שגוגל החליף באחד הימים האחרונים את דף ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לבצע כדי שהאתרים שלהם יקודמו בתוצאות החיפוש של גוגל (על חשבון מתחרים ראויים בצמרת תוצאות החיפוש), שהיה בתוקף מ-27 מאי 2013 ( (https://web.archive.org/web/20130926135542/https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw# ) בדף המבוא https://support.google.com/webmasters/answer/6001102 .

עד ל-27 מאי 2013 תוכן ההנחיה היה "בנה אתר איכותי שאתרים איכותיים אחרים יקשרו אליו", ומאז לא קיימת יותר הנחיה ישירה (!) לבעלי\מנהלי אתרים שמתייחסת לקישורים כעל אמצעי לקידום (!) האתר בתוצאות החיפוש, אם כי איזכור לקיומם של קישורים קיים בדפים עוד יותר ישנים.
אחרי 27 מאי 2013 תוכן הדף היה (ההערות בסוגריים הן שלי):
"דירוג המיקומים של אתרים בתוצאות החיפוש נקבעים על בסיס מאות גורמים שמטרתם לתת למשתמש הסופי תוצאות חיפוש שימושיות ומדויקות. גורמים אלו מוסברים באופן מפורט בכתובת http://www.google.com/competition/howgooglesearchworks.html.
באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם (יותר ממה שהם רוצים להשתמש ולשתף בכל שאר תוצאות החיפוש המתחרות). למידע נוסף על שיפור חשיפת האתר בתוצאות החיפוש של Google, אנחנו ממליצים לבקר באקדמיה למנהלי אתרים, שם מפורטים העקרונות הבסיסיים לתחזוקה של אתר הידידותי עבור Google."

בדף https://support.google.com/webmasters/answer/6001093… תמצאו את ההנחיות ליצירת תוכן בעל ערך, ובעיקר את הפיסקה:
תוכן האתר צריך להיות ייחודי, ספציפי ואיכותי ביותר. לא כדאי שהוא יהיה משוכפל או מופץ במספר גבוה של אתרים אחרים. זכור שאתה יוצר את תוכן האתר בעיקר כדי לספק למבקרים חוויית משתמש טובה, ולא כדי לקבל דירוג גבוה במנועי חיפוש."

הנוסח שהוחלף ("...בנה אתר איכותי שמשתמשי גוגל ירצו להשתמש בו ולשתף אותו") רמז על יכולת של האלגוריתמים של גוגל למדוד את "רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו", משמע על חדירה לפרטיות שודאי לא היה נוח להנהלת חברת גוגל להכיר בפומבי בקיומה. בנוסח החדש הביטוי "חווית משתמש טובה" מחליף את ה"רצון להשתמש ולשתף". השאלה שעל מנהלי השיווק באינטרנט לשאול היא האם גוגל מודד אחרת את החוויה מהרצון - האם אתר שמציע לי את אותו המוצר שכולם מציעים, אבל ב-30% יותר זול, איננו מספק לי חווית משתמש עדיפה, למרות שתוכנו גרוע והשימושיות בו מסורבלת.

בדף https://support.google.com/webmasters/answer/35769?utm_source=webmasteracademy&utm_medium=web&utm_campaign=webmasteracademy תמצאו את המשפט:
"חשוב על מה שהופך את האתר שלך לייחודי, בעל ערך או מעניין. גרום לאתר שלך להתבלט בין האתרים האחרים בתחום."

הפרשנות שלי להנחיות האיכות הללו היא "גרום לאתר שלך להפתיע (!) את שוק היעד שלו (אלא אם הם שונאי הפתעות מובהקים).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...שימו לב שבסוף שנת 2017 הנהלת גוגל הסירה את דף ה"הנחיות למנהלי אתרים". ההסבר שהצעתי אז הוא שהנוסח שהוחלף ("...בנה אתר איכותי שמשתמשי גוגל ירצו (!) להשתמש בו ולשתף אותו") רמז על היכולת של האלגוריתמים מטיפוס למידת מכונה של גוגל למדוד לא רק את פעולות משתמשי גוגל אלא גם את רצונם! ("רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו"). הסברתי אז את הסרת הדף בכך שמשתמעת ממנו חדירה עמוקה לפרטיות, שאם כי היא בהחלט קיימת, וודאי לא היה נוח למחלקה המשפטית של הנהלת חברת גוגל להכיר בפומבי בקיומה.

2 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
עוד בסוף גוגל יורים לעצמם כדור ברגל, בניסיון ליצר שוק בעל יחודיות אין סופית והרי שכך לא בדיוק מתנהל עולם המסחר..

עשרים חנויות ירקות מוכרות ונראות אותו הדבר, הלקוח מורגל לרמה מסוימת של חנות ירקות ומצפה לראות אותה בסגנון מסוים. נניח שחנות ירקות תעצב את עצמה בעיצוב סטרילי כמו הסופר פארם עם סגנון מכירה כמו באיקאה בה המסחר מתנהל מצידי דלפק והמוכר אוסף פריטים עבור הקונה.

ספק אם הלקוחות יעריכו חנות כזאת..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, בעידן שבו מייסדי גוגל סברו שהם יודעים הכי טוב מה רלוונטי ומה לא רלוונטי למשתמשי גוגל הם הנהיגו שיטת דירוג תוצאות חיפוש שכל אחד היה יכול לתחמן אותה בקלות. מזה כשנתיים וחצי הם מנהיגים שיטת דירוג שמפקיעה מעובדי גוגל ומהאלגוריתמים שלהם את הפריבילגיה להחליט מה נחשב רלוונטי בעיני האוכלוסיה ששואלת ביטוי חיפוש מסוים ומוסרת את הזכות הזה למשתמשי גוגל ששואלים את אותו ביטוי חיפוש.

המסקנה המתחייבת משינוי המדיניות הרדיקלי הזה היא שאם מי ששואלים [חנות ירקות במרכז ת"א] מעדיפים סגנון ספציפי של הקונצפט השיווקי, העיצוב והתוכן של חנות ירקות אינטרנטית במרכז תל-אביב, האתרים המועדפים יידחפו לצמרת תוצאות החיפוש, ומי שחורג מההעדפה יידחף רחוק מהצמרת. בדיוק כמו שגם אתה מצפה שיקרה. מאידך, אם יתברר שבאינטרנט שוק היעד יעדיף דווקא סגנון חדש, ששונה מאד ממראה חנויות הירקות שברחוב, מי שיעיז להמציא את הסגנון הזה יוקפץ למקום הראשון. לא אני, לא אתה, ואפילו לא גוגל יודעים מראש מה שוק היעד יעדיף, כי אפשר שגם אני וגם אתה וגם מישהו בגוגל מייצגים רק את טעמו של מיעוט מבוטל בתוך אוכלוסיית שוק היעד.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
היי עמנואל, לאחר קריאה של הדיון ארצה להציג מספר נקודות:
הדרך שבה אתה מציג את הסיטואציה דיי בעייתית, משום שאתה כותב שהתוכן הוחלף, אך מבדיקה תקופתית שלי לא מצאתי שום רמז לכך שהתוכן הוחלף, מדובר בסילוף כדי להמחיש נקודה שקשורה יותר ל UX ופחות לקידום אתרים.
אחרת אנא שלך לי לינק ותיעוד לגרסה קודמת לפני\אחרי שינוי (אני נוטה להשתמש ב https://archive.org/web/) מדובר במשהו שקל להוכיח לאחר בדיקה טכנית ומאוד לא צודק לפברק

משום מה אתה מציג "רמז" לכך שגוגל מטייחים בעיה של חדירה לפרטיות המשתמשים, למרות זאת הם הציגו בעבר דרך לגיטימית לאיך שהם מנסים לבחון את איכות תוצאות החיפוש שלהם.
הצגתי לך מספר דוגמאות הן בפגישה אישית והן בשיחות טלפון ועדיין בחרת להתעלם מהם ולנסות להציג נקודה מעט בעייתית.

לשאלתך המקורית, מההיכרות שלי עם עולם ה UX הקושיה המקצועית והדיון המעניין שאתה מעלה מתייחס יותר להבדל בין שימושי (כמו שיצא לי להכיר כ Usefulness) ושמיש (Usability)
כלומר העובדה שהחנות קשה לתפעול והממשק שלה לא ברור לא אומרת שהמחיר או המשלוח שלה פחות אטרקטיבי ולגולשים נשאר לבחור מה הם מעדיפים ליהנות מהמחיר או להסתרבל עם הממשק.

ולגוגל נשאר לבחון בין המתחרים אילו מהאתרים בסופו של דבר סיפקו לגולש את החווית המשתמש הטובה ביותר (ושניהם נכללים בה)

חשוב להגיד שאינני מתמחה ב UX אבל מכיר את התחום הן משום שיש לנו מחלקת UX לא קטנה בחברה שממנה אני לומד המון והן משום שלמדתי את התחום בצורה עצמאית כחלק מההתפתחות האישית שלי והכניסה לעולם היזמות
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לפני שאשיב על שאר ההערות - הדף "יצירת תוכן בעל ערך" בעברית לא היה קיים לפני ינואר 2016. ראה:
https://web.archive.org/web/*/https://support.google.com/webmasters/answer/6001093?hl=iw&ref_topic=4631146.

בנוסח האנגלי מאוגוסט 2014 כתוב:High quality: Your site’s content should be unique, specific and high quality. It should not be mass-produced or outsourced on a large number of other sites. Keep in mind that your content should be created primarily to give visitors a good user experience, not to rank well in search engines.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
גוגל השיקו את האקדמיה לפני זמן קצר לא מדובר במשהו ישן
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,012 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 10/10/15 על ידי creativel <סגן> 2.5k צפיות
3 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+1
5 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 23/12/15 על ידי dealoox 190 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 25/10/15 על ידי creativel <סגן> 2.5k צפיות
...