◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
540 צפיות

תודה רבה לעונים, שאלה נוספת

על ידי 330 צפיות
החלטתי לבצע שינוי TITLE באתר עצמו,
שמתי לב שבכותרת האתר רשום שם החברה אך לא מילות המפתח המרכזיות שאותן האתר רוצה לקדם כבר תקופה מאוד  ארוכה (בניגוד למתחרים...שנמצאים בעמודים הראשונים).

עקב שיחה עם חבר למקצוע הוא טען שביצע בעבר שינוי TITLE לאתרו, האתר נפגע ועף אחורה.

רציתי לדעת, על פי ניסיון (ולא על פי הנחיות של גוגל........) האם המקרה הנ"ל מוכר גם לכם?

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
חשוב שתתעדכן. בשנת 2005 סדר הצגת תוצאות החיפוש (המיקומים) עדיין נקבעו על ידי מה שעשו או לא עשו מקדמי האתרים וכמה עשו. באותו עידן לימדתי שלא גוגל קובע את המיקומים אלא מקדמי האתרים שעובדים על תוצאות החיפוש שמתחרות באותו ביטוי חיפוש בתוצאת החיפוש שאתה מקדם.

אבל בשנת 2015, המצב כבר השתנה לחלוטין (השינוי היה הדרגתי והתחיל לפני כ-8-9 שנים), וסדר הצגת תוצאות החיפוש כבר לא (!)  נקבע על ידי מה שעשו או לא עשו מקדמי האתרים וכמה, אלא על ידי מערכת האינדוקס והדירוג של גוגל, שהשתכללה מעבר לדמיונו של כל מקדם אתרים, בזכות השכל הקולקטיבי של 52,000 מדענים, מהנדסים ומתכנתים מוכשרים וחרוצים. ראה למשל את הממצא שהצגתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ואת הדיון שמתפתח שם.

הניסיון הפרטי שלנו (ושל אותו חבר שלך) מתייחס בהכרח לעבר, ואין בו כל תועלת כדי ללמוד מה היו השינויים האחרונים בגוגל שקובעים מה מתרחש היום ומה יהיה מחר. דוגמא לכך היא ה-Title שעליו אתה מסתכל - מזה כשלוש או ארבע שנים גוגל מחליף לעתים קרובות מאד בתוצאות החיפוש את ה-Title שחיבר מקדם האתרים ב-Title תוצרת גוגל, שמותאם לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל או שמוחלף על פי קריטריונים אחרים.
על ידי 330 צפיות
תודה זקן השבט,
אותו חבר דווקא דיבר על דבר שעשה לפני כשנתיים לכל היותר וספג על כך פגיעה...כך שהתאריכים שדיברת עליהם לא כלכך מסתדרים עם הממצאים שחווה (לשלילה כמובן).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מי אמר שהוא "ספג פגיעה" בגלל (!) מה שהוא עשה לכותרות הדפים? אולי הוא פעל נכון, אבל מקדמי האתרים של תוצאות חיפוש שהוצגו קודם מתחת לתוצאת החיפוש שהוא קידם, היו הרבה יותר חרוצים ממנו?

אם החבר שלך היה לומד אפילו רק את ה-א'-ב' של קידום אתרים הוא היה יודע שאי-אפשר להתייחס לתזוזות במיקומים לביטוי חיפוש נתון כאל תוצאה ישירה של משהו שהוא עשה, אלא אם כל מקדמי ומנהלי האתרים של כל שאר תוצאות החיפוש לאותו ביטוי היו נוטשים את עבודתם שנה קודם.

גוגל מחשב ומחשב מחדש לכל דף אינטרנט "ציון רלוונטיות משוקלל" לכל ביטוי חיפוש (במרבית המקרים הציון הוא 0 והדף לא מאונדקס לאותו ביטוי) ומסדר את תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון על פי הסדר היורד (!) של ציוני הרלוונטיות שלהן. ולכן, אפשר שדף עלה במיקום למרות שציון הרלוונטיות שלו הופחת, ואפשר שירד במיקום, למרות שהציון עלה. מאחר וגוגל לא חושף את הציונים, אין לנו דרך למדוד מה היתה התוצאה של פעולת קידום, מה פער הציונים בין שתי תוצאות חיפוש סמוכות, ובאיזה קצב תוצאות החיפוש משפרות או מאבדות מהציון. מסיבה זו קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים) לא יכול להיות עבודה טכנית על פי צ'קליסט נתון מראש. זו עבודה שמהותה קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית (בסביבות 95% אי-וודאות).
על ידי 330 צפיות
תתפלא, הוא ודע דווקא יותר מא-ב' של קידום אתרים וקידם ביטויים קשים מאוד תוך פרקי זמן קצרים.

הסיבה לכך שהוא הגיע לנתון הנ"ל (שלמעשה השינוי TITLE הוא זה שפגע בקידום) מגיע בעקבות דירוגים גבוהים, שינוי הטייטל ושהוא עף אחורה יום לאחר מכן במספר רב של עמודים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אם מספר רב של דפי האתר של החבר שלך נפגעו בבת אחת, יום אחד בלבד לאחר החלפת ה-Titles, סביר ביותר להניח שלא זאת היתה הסיבה לנפילה במיקומים.

החל מלפני כשלוש וחצי שנים, לפני שנה-שנתיים, וגם כיום, עשרות אלפי אתרים שקודמו בישראל ממשיכים להיענש ולעוף מצמרת תוצאות החיפוש בהרצות מתמשכות של שינוי האלגוריתם "פינגווין". איך החבר שלך שלל את האפשרות שזו היתה סיבת הנפילה במיקומים - הוא החזיר למשל, אולי בהדרגה ובזהירות, את ה-Titles הקודמים והצליח להחזיר בכך את המיקומים הקודמים?

כל מקדם אתרים מתפאר בהצלחות שלו ונמנע לדבר על הכשלונות. לעומת זאת, בעלי המקצוע מליגת העל, מעדיפים לספר מה הם למדו מהכישלונות שלהם.

ראה ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 דוגמא של דף שגבר על כל המתחרים שלו בגוגל, פרט לשלושה, מבלי שנעשתה בו אפילו פעולת קידום אחת לביטוי המפתח. איך זה שהם (!) נכשלו בלגבור עליו, למרות שתילת ביטוי המפתח ב-Title, ב-Description, בכותרות H1-H3, בגוף הטקסט, בטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים ובכל מקום אחר שנכלל בארגז הכלים של מקדם אתרים?

נקודה נוספת למחשבה: קידום אתרים זה לא מכונאות. אתה, בעקבות חברך, מתייחסים במקרה זה לפעולה "שגויה" על ה-Titles של דפים רבים באתר כאל הסיבה שגרמה לתקלה - ממש כמו לחבר את מצבר המכונית הפוך. אבל גוגל הוא מנוע חיפוש ולא מנוע של מכונית, והוא פועל לגמרי אחרת. אם הוא יעיף את דפי האתר המסויים הזה מצמרת תוצאות החיפוש כי בוצעה כביכול פעולה "אסורה" ב-Titles,  אפשר שהוא יפסיד במישור אחר, הרבה יותר חשוב, למשל רמת הרלוונטיות הממוצעת של תוצאות החיפוש העליונות בשל, למשל, הצגת תוצאות חיפוש יותר חדגוניות - דומות מדי האחת לשניה. שאיפה ליצירת ושמירת רבגוניות בצמרת תוצאות החיפוש קיימת ומופעלת בגוגל מזה כתשע שנים לפחות.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
כן, יצא לי להיתקל במקרים שבהם דחסו מילות מפתח בכותרות וביצועי הדפים בתוצאות החיפוש השתנו לרעה לאחר תקופה כזו או אחרת (הן ברמת דף בודד והן ברמת דומיין)

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 30/09/15 על ידי taltali 330 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
...