קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

תודה רבה לעונים, שאלה נוספת

+1 הצבעה
275 צפיות
שאלה נשאלה ב- 30 ספטמבר, 2015 על ידי taltali (330 נקודות)
החלטתי לבצע שינוי TITLE באתר עצמו,
שמתי לב שבכותרת האתר רשום שם החברה אך לא מילות המפתח המרכזיות שאותן האתר רוצה לקדם כבר תקופה מאוד  ארוכה (בניגוד למתחרים...שנמצאים בעמודים הראשונים).

עקב שיחה עם חבר למקצוע הוא טען שביצע בעבר שינוי TITLE לאתרו, האתר נפגע ועף אחורה.

רציתי לדעת, על פי ניסיון (ולא על פי הנחיות של גוגל........) האם המקרה הנ"ל מוכר גם לכם?

תשובות 2

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 30 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
חשוב שתתעדכן. בשנת 2005 סדר הצגת תוצאות החיפוש (המיקומים) עדיין נקבעו על ידי מה שעשו או לא עשו מקדמי האתרים וכמה עשו. באותו עידן לימדתי שלא גוגל קובע את המיקומים אלא מקדמי האתרים שעובדים על תוצאות החיפוש שמתחרות באותו ביטוי חיפוש בתוצאת החיפוש שאתה מקדם.

אבל בשנת 2015, המצב כבר השתנה לחלוטין (השינוי היה הדרגתי והתחיל לפני כ-8-9 שנים), וסדר הצגת תוצאות החיפוש כבר לא (!)  נקבע על ידי מה שעשו או לא עשו מקדמי האתרים וכמה, אלא על ידי מערכת האינדוקס והדירוג של גוגל, שהשתכללה מעבר לדמיונו של כל מקדם אתרים, בזכות השכל הקולקטיבי של 52,000 מדענים, מהנדסים ומתכנתים מוכשרים וחרוצים. ראה למשל את הממצא שהצגתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ואת הדיון שמתפתח שם.

הניסיון הפרטי שלנו (ושל אותו חבר שלך) מתייחס בהכרח לעבר, ואין בו כל תועלת כדי ללמוד מה היו השינויים האחרונים בגוגל שקובעים מה מתרחש היום ומה יהיה מחר. דוגמא לכך היא ה-Title שעליו אתה מסתכל - מזה כשלוש או ארבע שנים גוגל מחליף לעתים קרובות מאד בתוצאות החיפוש את ה-Title שחיבר מקדם האתרים ב-Title תוצרת גוגל, שמותאם לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל או שמוחלף על פי קריטריונים אחרים.
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2015 על ידי taltali (330 נקודות)
תודה זקן השבט,
אותו חבר דווקא דיבר על דבר שעשה לפני כשנתיים לכל היותר וספג על כך פגיעה...כך שהתאריכים שדיברת עליהם לא כלכך מסתדרים עם הממצאים שחווה (לשלילה כמובן).
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
מי אמר שהוא "ספג פגיעה" בגלל (!) מה שהוא עשה לכותרות הדפים? אולי הוא פעל נכון, אבל מקדמי האתרים של תוצאות חיפוש שהוצגו קודם מתחת לתוצאת החיפוש שהוא קידם, היו הרבה יותר חרוצים ממנו?

אם החבר שלך היה לומד אפילו רק את ה-א'-ב' של קידום אתרים הוא היה יודע שאי-אפשר להתייחס לתזוזות במיקומים לביטוי חיפוש נתון כאל תוצאה ישירה של משהו שהוא עשה, אלא אם כל מקדמי ומנהלי האתרים של כל שאר תוצאות החיפוש לאותו ביטוי היו נוטשים את עבודתם שנה קודם.

גוגל מחשב ומחשב מחדש לכל דף אינטרנט "ציון רלוונטיות משוקלל" לכל ביטוי חיפוש (במרבית המקרים הציון הוא 0 והדף לא מאונדקס לאותו ביטוי) ומסדר את תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון על פי הסדר היורד (!) של ציוני הרלוונטיות שלהן. ולכן, אפשר שדף עלה במיקום למרות שציון הרלוונטיות שלו הופחת, ואפשר שירד במיקום, למרות שהציון עלה. מאחר וגוגל לא חושף את הציונים, אין לנו דרך למדוד מה היתה התוצאה של פעולת קידום, מה פער הציונים בין שתי תוצאות חיפוש סמוכות, ובאיזה קצב תוצאות החיפוש משפרות או מאבדות מהציון. מסיבה זו קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים) לא יכול להיות עבודה טכנית על פי צ'קליסט נתון מראש. זו עבודה שמהותה קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית (בסביבות 95% אי-וודאות).
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2015 על ידי taltali (330 נקודות)
תתפלא, הוא ודע דווקא יותר מא-ב' של קידום אתרים וקידם ביטויים קשים מאוד תוך פרקי זמן קצרים.

הסיבה לכך שהוא הגיע לנתון הנ"ל (שלמעשה השינוי TITLE הוא זה שפגע בקידום) מגיע בעקבות דירוגים גבוהים, שינוי הטייטל ושהוא עף אחורה יום לאחר מכן במספר רב של עמודים.
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 1 אוקטובר, 2015 על ידי זקן השבט
אם מספר רב של דפי האתר של החבר שלך נפגעו בבת אחת, יום אחד בלבד לאחר החלפת ה-Titles, סביר ביותר להניח שלא זאת היתה הסיבה לנפילה במיקומים.

החל מלפני כשלוש וחצי שנים, לפני שנה-שנתיים, וגם כיום, עשרות אלפי אתרים שקודמו בישראל ממשיכים להיענש ולעוף מצמרת תוצאות החיפוש בהרצות מתמשכות של שינוי האלגוריתם "פינגווין". איך החבר שלך שלל את האפשרות שזו היתה סיבת הנפילה במיקומים - הוא החזיר למשל, אולי בהדרגה ובזהירות, את ה-Titles הקודמים והצליח להחזיר בכך את המיקומים הקודמים?

כל מקדם אתרים מתפאר בהצלחות שלו ונמנע לדבר על הכשלונות. לעומת זאת, בעלי המקצוע מליגת העל, מעדיפים לספר מה הם למדו מהכישלונות שלהם.

ראה ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 דוגמא של דף שגבר על כל המתחרים שלו בגוגל, פרט לשלושה, מבלי שנעשתה בו אפילו פעולת קידום אחת לביטוי המפתח. איך זה שהם (!) נכשלו בלגבור עליו, למרות שתילת ביטוי המפתח ב-Title, ב-Description, בכותרות H1-H3, בגוף הטקסט, בטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים ובכל מקום אחר שנכלל בארגז הכלים של מקדם אתרים?

נקודה נוספת למחשבה: קידום אתרים זה לא מכונאות. אתה, בעקבות חברך, מתייחסים במקרה זה לפעולה "שגויה" על ה-Titles של דפים רבים באתר כאל הסיבה שגרמה לתקלה - ממש כמו לחבר את מצבר המכונית הפוך. אבל גוגל הוא מנוע חיפוש ולא מנוע של מכונית, והוא פועל לגמרי אחרת. אם הוא יעיף את דפי האתר המסויים הזה מצמרת תוצאות החיפוש כי בוצעה כביכול פעולה "אסורה" ב-Titles,  אפשר שהוא יפסיד במישור אחר, הרבה יותר חשוב, למשל רמת הרלוונטיות הממוצעת של תוצאות החיפוש העליונות בשל, למשל, הצגת תוצאות חיפוש יותר חדגוניות - דומות מדי האחת לשניה. שאיפה ליצירת ושמירת רבגוניות בצמרת תוצאות החיפוש קיימת ומופעלת בגוגל מזה כתשע שנים לפחות.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 1 אוקטובר, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (176,440 נקודות)
כן, יצא לי להיתקל במקרים שבהם דחסו מילות מפתח בכותרות וביצועי הדפים בתוצאות החיפוש השתנו לרעה לאחר תקופה כזו או אחרת (הן ברמת דף בודד והן ברמת דומיין)
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,309 שאלות

7,336 תשובות

9,908 תגובות

49,152 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
2 תשובות 205 צפיות
שאלה נשאלה ב- 30 ספטמבר, 2015 על ידי taltali (330 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 428 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 ספטמבר, 2015 על ידי taltali (330 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 209 צפיות
0 הצבעות
2 תשובות 299 צפיות
שאלה נשאלה ב- 14 ינואר, 2016 על ידי Tacchinardi (220 נקודות)
...