◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.2k צפיות

ספר לימוד SEO

על ידי 690 צפיות
האם יש ספר בעברית לקידום אתרים?
לפחות לבסיס.

צריך ספר בעברית האם יש דבר כזה? ואיפה ניתן לרכוש או להשיג?

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בני הצעיר אריאל חיבר לפני כ-10 שנים, יחד עם המורה שלו באוניברסיטה ד"ר רוני הורוביץ, ספר בשם "סודות השיווק באינטרנט". ההתפתחות המהירה בתחום הזה גרמה לכך שהספר הפסיק להיות מעודכן בתוך כמה שנים, וספק אם המהדורה השניה שנכתבה על ידי מישהו אחר עוד עדכנית לשינויים שהתרחשו בשנה האחרונה.

אם ב-SEO אתה מתכוון ל"קידום אתרים", משמע הפעולות שאתה אמור לבצע כדי לגרום לדף אינטרנט להיות מוצג בגוגל בצמרת תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש שבחרת, ושמתאר את מה שוק היעד של הדף או של האתר כולו מחפש, הכרחי שתקח בחשבון שתי מגמות (אחת מהן חדשה בוודאות) שנידונו פה במדור ה"שאלות ותשובות", ושמעמידות בספק גדול מאד גם את המשך הצורך בעבודת "קידום אתרים" וגם את היכולת של מקדם אתרים לגרום לגוגל להציג את הדף שהוא "מקדם" בצמרת תוצאות החיפוש:

1. http://www.askpavel.co.il/qa/18804

2. http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .
על ידי 200 צפיות
אני מקוה שזה עדיין רלונטי
אבל בדיוק יצא לי לקרוא את הספר סודות השיווק באינטרנט (שדרך אגב יש אותו בחינם בפי די אף)
המסקנות שלי הם
בתור ללמוד משהוא עדכני כמו שכתב עמנואל זה ממש לא רלונטי
ובמיוחד שאתה קורא עד הסוף אתה מבין (לכאורה, התרשמות אישית)שהמטרה של הספר זה לשוק את מערכת רב מסר
אבל מה שכן בתור מתחיל זה עזר לי בהחלט לסדר את המושגים הבסיסים בכל אופן אתה יכול למצוא את זה חינם לדעתי שוה לעבור על זה ולזכור שהרבה לא רלונטי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
SEO זה דבר אחד, עיסוק טכני לכל דבר, ולכן אני מכנה אותו בשם "טכנאות אתרים", בעוד ש"קידום אתרים" (נגד מתחרים ראויים בצמרת תוצאות החיפוש) זה מקצוע שונה לחלוטין, ואפילו הפוך לטכנאות אתרים, מבחינת הכישורים האישיים ומסלול ההכשרה הנדרש. הקורסים ל"קידום אתרים" והחומר שתמצא ברחבי הרשת מערפלים בכוונה או מתוך בורות את ההבחנה הזו.
על ידי
אכן כמו שאתה כותב כל הזמן רק שים לב
לדעתי הרבה מהשואלים ששואלים על קידום הם בעצם מתחילים לגמרי דהינו שאין להם מושגים בסיסים והם מתכונים לשאול מה זה לא איך עושים וספר כמו זה דוקא יכול לעזור להם בתור מילון מושגים מורחב או כמו שאתה קורא לזה טכנאות אתרים שגם את זה צריך לדעת או לפחות להבין
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ההערה שלך ראויה להסבר מפורט, שכבר כתבתי אותו פה המון פעמים. בתחום ה-SEO הטכני (טכנאות האתרים) אכן יש לידע המקצועי מבנה מסודר, וידיעת הבסיס הכרחית כדי להבין איך לבצע פעולות יותר מורכבות על האתר. בהיותו ידע טכני גלוי הידע מתרחב עם לימוד יותר ויותר פרטים, ואם יש משהו שאתה לא יודע או לא זוכר, אתה תמיד יכול לפנות למומחה והוא יענה לך ברצון.

לעומת זאת "קידום אתרים" (נגד מתחרים ראויים בצמרת תוצאות החיפוש) זה לא משהו שאתה עושה לאתר כדי לשמח את גוגל, אלא משהו שאתה עושה לאתר כדי לגרום למשתמשי גוגל לרצות (!) להשתמש דווקא באתר שלך, על חשבון רצונם (!) להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות. מעצם ההגדרה הזו זה לא יכול להיות מקצוע טכני, ומאחר ומבקרי האתר שלך מתנהגים אחרת, ויש להם העדפות שונות, ממי ששאלו בגוגל ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב מאד, לא יתכן ספר לימוד שמלמד משהו שנכון לכל מוצר או שרות, לכל שוק יעד, לכל אתר ולכל מגוון האוכלוסיות שבתוך שוק היעד.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני רואה שבעבר שאלת את אותה השאלה.
לצערי מאז לא הכרתי ספר טוב \ חדש יותר ממה שהצגתי לך בתשובה שפה
http://www.askpavel.co.il/qa/15331#a15337

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 4/10/14 על ידי אליחי מחשבים 690 צפיות
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
...