קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

מילת מפתח כשם אתר מועיל או מזיק?

+1 הצבעה
167 צפיות
שאלה נשאלה ב- 21 ספטמבר, 2015 על ידי shukiha (170 נקודות)
שלום לכולם
אשמח לשמוע את דעתכם
אם אני רוצה לדוגמא לפתוח אתר מכירות של נעליים
ואני יקרא לאתר/חנות בשם נעליים והדומיין יהיה לדוגמא nalaym.co.il או משהוא דומה
וכמובן שאר הפרמטרים יהיו כמו שצריך האם זה יעזור לקידום או שגוגל יראה את זה כמניפולציה?

תשובות 3

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 21 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
זה לא יעזור לקידום אבל עשוי לעזור לציבור לזכור את שם האתר, אם ביקרו בו פעם אחת, אהבו את מה שמצאו ויש להם עניין לחזור, או אם רואים פרסומת בערוץ מדיה אחר, כמו למשל שלט על אוטובוס.
נתקבלה תגובה 21 ספטמבר, 2015 על ידי shukiha (170 נקודות)
1.השאלה אם זה לא יכול להזיק
2.אם אדם מחפש את המילה נעליים
מצד אחד גוגל אמור להבין שזה חיפש נעליים כללי
ומצד שני הבן אדם מחפש את חנות בשם נעלים שגם השם וגם הדומיין אומר שזה והשאלה אם בגלל זה גוגל יראה את כרלונטי
או שהפוך שהוא יבין את זה כמניפולציה
זה צדדים שנראה
לדעתי ממה שהספקתי ללמוד
זה אמור להיות כך אחרי שאני יעלה את הסיט מאפ לגוגל והאתר יסרק וגוגל יראה שזה אתר שבנוי נכון ואם חומר טוב זה יוקפץ יחסית למקומות הראשונים כי יש את המילה נעליים בשם ובדומיין ואם הגולשים באמת יכנסו וישארו/ ויקנו זה ימשיך ויעלה ואם לא גוגל יעיף את האתר למדבר כי הוא יבין שזה מניפולציה

זה התאוריה שלי אשמח לשמוע את דעתכם
נתקבלה תגובה 21 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 21 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט
ביטוי מפתח כשם האתר זה דבר אחד, ביטוי מפתח ככתובת האתר זה דבר אחר, ואפשר גם ששניהם זהים. אני התייחסתי לכתובת האתר על פי הדוגמא שהצגת.

1. גוגל לא מספרים לנו כל דבר. אינני רואה סיבה שזה יזיק.

2. גוגל יודע לזהות ביטוי חיפוש\מפתח, שם של בית עסק והאם כתובת האתר או ספריה באתר זהה גם לביטוי חיפוש וגם לשם של בית עסק.

3. מה שלמדת שגוי.
א. קרא ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 עד כמה מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל משוכללת.
ב. זה לא נכון (!) לומר ש"אחרי... שהאתר יסרק וגוגל יראה שזה אתר שבנוי נכון ואם חומר טוב זה יוקפץ יחסית למקומות הראשונים". מה אם בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי חיפוש כל 30 תוצאות החיפוש העליונות גם נבנו נכון וגם תוכנן טוב? למה שהאתר שלך יוקפץ מעליהם? וחוץ מזה שיעור הנטישה (Bounce Rate), זמן השהיה ויחס ההמרה לא נלקחים בחשבון לצורך הדירוג.
נתקבלה תגובה 21 ספטמבר, 2015 על ידי shukiha (170 נקודות)
1. בשאלתי המקורית התכנתי לשאול קודם כל על ביטוי מפתח כשם אתר/חנות ראיתי אתרים שמשתמשים בביטוי מפתח כשם אבל באנגלית ומופיעים גבוה
ואני יסביר אם נמשיך אם הדוגמה של הנעלים
אם אני מחפש בגוגל נעלי משה (זה רק לצורך הדוגמה) ויש כזה אתר נעלי משה והדומיין שלו זה נעלי משה גם אם הוא לא האתר הכי מוצלח בעולם אם הוא לא ממש בעיתי מבחינת גוגל והוא מאונדקס בגוגל הוא יופיע גם אם לא ראשון אבל לרוב בדף הראשון אולי אני טועה אבל ככה אני יודע
השאלה אם אני לצורך הענין יקרא לאתר שלי לא נעלי משה אלא נעלים וכן הדומיין ברגע שהוא יתאנדקס בגוגל אם לא שגוגל יזהה אותו כאתר בעיתי מבחינתו לכאורה הוא אמור להופיע גבוה
ובמיוחד לפי מה שכתבת בסעיף 2
ולגבי מה שכתבת בסעיף 3 ב ב. זה לא נכון (!) לומר ש"אחרי... שהאתר יסרק וגוגל יראה שזה אתר שבנוי נכון ואם חומר טוב זה יוקפץ יחסית למקומות הראשונים". מה אם בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי חיפוש כל 30 תוצאות החיפוש העליונות גם נבנו נכון וגם תוכנן טוב? למה שהאתר שלך יוקפץ מעליהם?
אם אני יהיה כמוהם ולי יהיה גם שם אתר וגם דומיין בביטוי שהבן אדם חיפש זאת אמורה לכאורה הסיבה שאני יופיע לפניהם

ולגבי שיעור הנטישה וכו' אני דוקא חשבתי שכן אבל אני למדתי שאתה כותב אז יש לך מקור לזה
ודבר אחרון רק הבהרה לא שאני חושב שאם השם של האתר/חנות יהיה ביטוי מפתח וכן הדומיין אז אני מסודר ואני לא צריך לעשות כלום
השאלה אם זה מוסיף או שלא
נתקבלה תגובה 21 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
א. אי אפשר לעשות ניסוי שבו משווים שני אתרים שזהים בכל פרט לכתובת, ולכן אי אפשר לדעת האם הכללת ביטוי החיפוש\מפתח בכתובת משפרת או מפחיתה את ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש הנתון. ולכן אני מציע לפעול על פי ההנחה שאין כל הבדל.

ב. מהעובדה שדף מסויים מוצג במקום הראשון בגוגל (לביטוי חיפוש תחרותי ביותר) אתה לא יכול ללמוד האם הוא נמצא שם בזכות תכונה מסויימת או למרות אותה תכונה.

ג. הפניתי אותך ל-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 כדי שתראה  איך דף שביטוי החיפוש\מפתח ששאלתי בגוגל לא נמצא בכלל בתוך הדף, וגם לא בטקסט העוגן של אחד הקישורים הנכנסים, מופיע למרות זאת במקום הרביעי לביטוי חיפוש תחרותי.

ד. מה שכתבתי בסעיף 2 נכון, אבל זה לא אומר שגוגל משתמש בזה לצורך דירוג הדף בתוצאות החיפוש. ההסתייגות היחידה היא בנושא של site queries, ביטויי חיפוש שמראים שהגולש חיפש אתר מסויים  (בניגוד למקרה שאתה מציג פה, שבו ביטוי החיפוש איננו מכוון למציאת אתר מסויים, אלא נכלל במקרה בכתובת האתר או בשם האתר).

ה. לגבי סעיף 3ב - נניח שגוגל כן מתחשב בזה לצורך הדירוג. מה אם 30 אתרים נוספים כבר עשו זאת לפניך, או יעשו זאת אחריך?

ו. המקור\אסמכתא לזה הם עובדי גוגל בכירים (בעיקר John Mueller) שעונים מדי פעם לשאלות מהציבור. אבל עוד לפני 7 שנים לימדתי שזה לא מתקבל על הדעת - מה דין ביטוי חיפוש כמו [שעות קבלת קהל ביטוח לאומי נהריה]?
נתקבלה תגובה 21 ספטמבר, 2015 על ידי shukiha (170 נקודות)
כתבת א. אי אפשר לעשות ניסוי שבו משוים וכו' ולכן אני מציע לפעול על פי הנחה שאין הבדל
לפי איך שאני מבין את הדרך שלך בקידום מה שלא שמעת מאחד מאנשי גוגל לא רלונטי ואני מקבל את זה אבל עדין יש לפעמים דברים שאפשר להבין לפי ההיגיון שזה גם יכול להיות ואם לא ננסה אז גם לא נצליח
לגבי סעיף ג. לא הבנתי מה כן אלא אם אתה רוצה לשמור לעצמיך
לגבי סעיף ד. כתבת אבל זה לא אומר שגוגל משתמש לצורך דירו הדף בתוצעות
שאלתי למה כן?
ולגבי הסוגרים על זה פתחתי את האשכול כי מצד אחד הלקוח שמחפש חיפש מילה כללית ומצד שני זה שם של חנות ואני מנסה להבין אים זה אפשרי איך גוגל רואה את זה
לגבי סעיף ה. אם גוגל אכן מתחשב אז אתרים אחרים לא יכולים גם אם הם ירצו לשנות את שם החנות זה כבר יהיה תפוס על ידי
לגבי סעיף ו. לא הבנתי את כונתך למה לא יכול להיות שהאלגוריתם של גוגל יכול להבדיל בין סוגי אתרים וכמה זמן הלקוח אמור להיות והאם הוא אמור לרכוש במיוחד שיש לו את אנליטיקס וכו
אבל אם יש מקור אז יש מקור
נתקבלה תגובה 22 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 30 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט
1. בשנת 2015 גוגל לא חושף למקדמי האתרים כ-95% ממה שהיו רוצים לדעת כדי שיהיה אפשר לתחמן בהצלחה את מערכת דירוג תוצאות החיפוש. ולכן קידום אתרים איננו מקצוע טכני שבו העובדים פועלים על פי צ'קליסט נתון מראש כדי להשיג את המוטל עליהם, אלא מקצוע של קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית. למרות זאת עובד מן השורה מבקש רשימת טיפים, ולא מתעניין בנימוקים, בעוד שברמת העל של המקצוע בונים מודל נאות של אופן פעולת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל מתוך רצון להבין יותר. את המודל משכללים (מרחיבים או מחליפים חלקים ממנו או את כולו) על פי תוצאות של ניסויים (במקרים הנדירים שבהם ניסוי מבוקר אפשרי), על פי תצפיות (ראה http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ) ועל פי מידע מוסמך שמתקבל מאנשי גוגל (שלפעמים מחליף ומפריך מידע מוסמך קודם כי שיטת הדירוג הוחלפה בבת אחת או בהדרגה). גם במודל שלי אין לשאלה שלך תשובה כי לא השקעתי עבודה בשכלול פרטי המודל באופן שיצליח אולי להשיב עליה. יתר על כן ההגיון שלנו תמיד מטעה, כי ההיגיון של גוגל מייצג את השכל הקולקטיבי שנבנה במיליוני שעות עבודה של צוות גדול של מדענים, מהנדסים ומתכנתים, בעוד שההגיון שלי בתחום הזה נבנה ב-16 שנות עבודה (כ-38,000 שעות) בלבד במסגרת מיגבלות השכל הפרטי שלי, וכאשר מקדמי אתרים מדברים על ההגיון שחייב לדעתם להנחות את גוגל, הם לא השקיעו בכך יותר מחמש דקות. נסה לתכנן ניסוי מבוקר או תצפית ואולי תהיה לך תשובה מדויקת (שגוגל יפריכו אותה אולי כעבור שבוע, לאחר שינוי קטן במערכת הדירוג).

2. מה לא הבנת בסעיף ג? מה שכתבתי שם בתגובה האחרונה רק אומר שמנקודה זו והלאה דרוש מחקר ומחקר לא עושים בכיכר העיר כי נהיה מוצפים במי שיספרו שהניסיון שלהם (!) מלמד אחרת. אם אתה רוצה להצטרף, אשמח מאד.

3. לא הבנתי מה אתה שואל לגבי סעיף ד.

4. בסעיף ה אתה צודק ואני חוזר בי ממה שכתבתי, מה עוד שאני מסביר מזה שנים שלא די בכך שהאתר יהיה מקורי וייחודי, אלא דרוש גם שמה שהפך אותו לייחודי לא יהיה ניתן להעתקה. יחד עם זאת המקרה שאתה מציג הוא היחיד שאני יכול להעלות כרגע על הדעת שבו ניתן ליצור ייחוד כלשהו, תוך שימוש באמצעי פורמאלי, מבלי שיהיה צורך להמציא משהו.

5. במדור ה"חדשות" פה פורסם לפני כמה שבועות שמישהו בגוגל אמר שהם לא משתמשים בנתונים מאנליטיקס של האתר לצורך דירוגו בתוצאות החיפוש. זה לא אומר כמובן שהם לא משתמשים בנתונים מהאנליטיקס של כל האתרים לצורך שכלול מערכת הדירוג.

6. הצגתי לך ב-ו דוגמא של ביטוי חיפוש שעבורו שיעור נטישה גבוה וזמן שהיה קצרצר דווקא מצביעים על רמת שביעות רצון גבוהה של השואלים. אם היו מחביאים את המידע הזה בתוך מלל רב, כדי להכריח באופן מלאכותי את המבקרים לחפש בכל דף ולשהות יותר זמן באתר (כמו שמומלץ במרבית ה"טיפים"), לרמת שביעות הרצון היה ערך שלילי.
נתקבלה תגובה 23 ספטמבר, 2015 על ידי shukiha (170 נקודות)
קודם כל תודה על התגובות ותרשה לי לפרגן (עד כמה שאני מבין)
אבל בסופו של דבר יש לך תשובות צודקות אם כי קשה להרבה אנשים לקבל אותם כי בסופו של דבר אתה בדרך כלל מסביר מה לא ומה כן אתה משאיר לעצמיך ואני מקבל כי כמו שכתבת בסעיף 2 זה לא בכיכר העיר
לגבי סעיף דלת כתבת בניגוד למקרה שאתה מציג פה, שבו ביטוי החיפוש איננו מכוון למציאת אתר מסויים, אלא נכלל במקרה בכתובת האתר או בשם האתר
מה שהתכונתי שגוגל לא אמור לדעת העם בן אדם התכון לחיפוש כללי או לאתר
נתקבלה תגובה 24 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 25 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט
shukiha, כמה הערות על מה שכתבת:

1. הרבה יותר קל להצביע על מה שכבר לא עובד מאשר על מה שכן עובד (או התחיל לעבוד לאחרונה). בסך הכל צריך להצביע על מקרה אחד (!) שמפריך את מה שכולם מאמינים שחייב להתקיים, כי ככה למדו ועל פי זה עבדו (אני נוהג לקרוא לזה "הפרכה של אינטואיציה מקצועית שהפכה לשגויה"), כמו שעשיתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .

2. הסיבה שלהרבה אנשים, למעשה לכולם למעט כמה יצאים מן הכלל,  קשה לעכל הפרכות כאלה היא, בגדול, משום שהם מתייחסים ל"ידע המקצועי" שלהם כאל נכס שרכשו בכסף רב ("קורס קידום אתרים", "קורס שיווק באינטרנט", וכו') או בשנות עבודה רבות, ואם צריך  לנטוש את ה"נכס" הזה התגובה הרגשית היא כמו להסתכל איך ביתך נשרף על כל הרכוש שבו (ובלי ביטוח) ולסרב להאמין. נוסף על כך, מקדמי האתרים לא חונכו לשאול שאלות שמטילות ספק ב"ידע" הקודם שלהם. שים לב שאפילו אתה יצאת בהתחלה מתוך נקודת הנחה שהמצאות ביטוי החיפוש בתוך כתובת האתר "מועילה" לקידום ולכן השאלה היא רק האם בעל האתר רכש את הדומיין מתוך כוונה (מניפולציה) להשיג את תוספת הקידום הזו מגוגל.

3. לעומת זאת, כדי לגלות מה כן עובד לא די בלהציג מקרה אחד שמאשש את הטענה, ולא די גם ב-50 מקרים (קראו בויקיפדיה על קרל פופר ועל ההבדל בין אינדוקציה לדדוקציה). גילוי כזה דורש השקעת עבודה, איתור, השוואת ומתן פרשנות נכונה לאסמכתאות טריות מפי עובדי גוגל, ואם הוא גילוי חשוב, הוא לא בא לידי ביטוי בהוספת או החלפת שורה בצ'קליסט שעל פיו עובד מקדם האתרים. להפך - או שהוא מחייב את החלפת כל או כמעט כל הצ'קליסט, או שהוא מחייב את החלפת כל "בעלי המקצוע", כדי להעסיק מעכשיו עובדים שכישוריהם האישיים שונים בתכלית מהכישורים האישיים של העובדים הקודמים, ולבנות מסלול הכשרה ששונה לחלוטין ממסלול ההכשרה של הדור הקודם.
נתקבלה תגובה 27 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 27 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט
המשך:

4. לפני כמה ימים כתבת:
"...אתרים אחרים לא יכולים גם אם הם ירצו לשנות את שם החנות זה כבר יהיה תפוס על ידי."

זה נכון שהכתובת nalaym.co.il כבר תפוסה על ידך, אבל לא כל שאר הסיומות, לא כל הקומבינציות האפשריות של nalaym בתוספת מקף (או קו תחתון או ברצף) ומחרוזת מסוימת של אותיות ומספרים, ולא כל האפשרויות שבהם nalaym הוא שמה של ספריה פנימית או של דף באתר. שכחתי משהו?

ועכשיו, מאותה סיבה שאנחנו לא יכולים לבצע ניסוי מבוקר כדי לנסות ולגלות (בדרך האינדוקציה) שהמקרה שתיארת מקבל מגוגל תוספת לציון הרלוונטיות של הדף (וגם אם היה אפשר לא היינו יודעים מה גודלה), אנחנו לא יכולים לבצע ניסוי מבוקר עם כל האפשרויות שתיארתי בפיסקה הקודמת, או להשוות ביניהן.

זו הסיבה שאני ממליץ לרכז את המאמץ בעבודה שכן תשפר את ציוני הרלוונטיות, על פי אותה ההנחיה של גוגל, גם אם אין לנו כל דרך למדוד את כיוון השינוי בציון ואת גודלו.
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 22 ספטמבר, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
לפני המשך קריאת התשובה אמליץ לעיין גם בדיונים שפה:
http://www.askpavel.co.il/qa/7705
http://www.askpavel.co.il/qa/11099
http://www.askpavel.co.il/qa/6669

בגדול השאלה דיי מורכבת, בפן הטכני לחלוטין גוגל מזהה את הביטוי ומדגיש את שם באתר ובכך יכול להשפיע על ה CTR (מה שגורם לך לשקול אם זה "מזיק או מועיל").
לאורך תקופה מסוימת היה נהוג לרכוש דומיינים דחוסים במילות מפתח ולדרג אותם, בשלב מסוים הנושא עלה לתודעה ונוצר דו-שיח שדן על אתרי EMD \ PMD שהתנועה האורגנית שהם קיבלו פחתה בצורה דרסתית.
דוגמה:
https://www.seroundtable.com/google-emd-update-15776.html
https://www.seroundtable.com/google-emd-16743.html
https://www.seroundtable.com/seo-exact-match-domain-15504.html

לכן איאפשר ממש לספק מענה לשאלה שלך ודיי שגוי להציג דעה בעד או נגד.

ללא קשר בפן המיתוגי \ מיצובי לא נתקלתי בהרבה אתרי PMD\EMD שנראו טוב (הרוב מרגישים לי כמו אתרי ספאם באיכות ירודה)

אם אתה חושב שבחירת דומיין עם מילת מפתח יהפוך את העבודה שלך לקלה אתה טועה.
אם בחרת את הדומיין ללא התבססות על SEO אלא החלטת שברמה המיתוגית תרצה לבחור דומיין שמכיל את המוצר לך עם זה
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 22 ספטמבר, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
היי


לדעתי צריך להתמקד הגירוי הגולשים מנקודה שיווקית ולא התעניינות בגוגל, זה עניין שתרומת השם יכול לייצר יותר פעילות ומקל על הגולשים באיתור האתר שרצו.

אם אני מחפש "נעלי ספורט לגבר" ומקבל רשימה אורגנית המכילה מגוון אתרים בשמות שונים, אבל אתר אחד פתאום בולט מעל כולם בשם "נעלי ספורט לגבר" לדעתי זה מעודד אותי להיכנס תחילה לאתר הזה.

האם זאת מניפולציה? אני ממש לא חושב וזהו שיווק לגיטימי ויצירת עניין על ידי תאורק האתר בצורה הטובה ביותר. זה יהיה ספאם אם השם של האתר יהיה "חנות גלידת תות" אשר מוכרת נעליים לגבר.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,244 שאלות

7,286 תשובות

9,869 תגובות

13,168 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שגיאה-404 שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
2 תשובות 581 צפיות
שאלה נשאלה ב- 5 אפריל, 2017 על ידי morwin (140 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 87 צפיות
0 הצבעות
3 תשובות 119 צפיות
שאלה נשאלה ב- 14 אפריל, 2015 על ידי qword (400 נקודות)
0 הצבעות
4 תשובות 321 צפיות
שאלה נשאלה ב- 5 נובמבר, 2014 על ידי Dudi Tamir <סגן משנה> (2,400 נקודות)
...