◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.2k צפיות

קורס לקידום אתרים-כדאי?

על ידי 140 צפיות
שלום לכולם,
התחלתי לאחרונה להתעניין בתחום קידום ושיווק אתרים. ברצוני להתמקצע בתחום ולמצוא בו עבודה בעתיד. אשמח לשמוע מכם האם כדאי ומומלץ לעובד במשרה מלאה (אנוכי, שאין לו הרבה זמן לשוטט ברשת עם מדריכים ושמעדיף מסגרת מסודרת) להירשם לקורס בתשלום (יקר למען האמת)? האם התחום נחשב פרקטי? מכירים בוגרים שיוכלו לספר עוד (להמליץ או להפך)? במידה ומומלץ לקחת קורס...איזו מכללה הכי מומלצת מבחינת סיכויים לתעסוקה בעתיד ומבחינת היקף ורמת התמקצעות במסגרת הקורס (ג'ון ברייס, hackeru, Ness או אחרות)?
תודה מראש על כל התשובות (:
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
משום שאני למדתי את המקצוע בצורה עצמאית אין לי הרבה מה לתרום לדיון לכן אני משאיר את הבמה לשאר הגולשים
על ידי 140 צפיות
ראשית, תודה רבה לשניכם על המענה...גם אם אתם לא לגמרי מסכימים זה מסייע לי לראות זוויות מעט שונות ולקבל החלטה מושכלת יותר.
זקן השבט, בנוגע לשאלותיך:
א. אני אכן מרגיש שיש לי זיקה טובה לתחום, אבל חייב להודות שרק לאחרונה התחלתי להתעניין בו. מקווה מאוד שיש לי את הכישורים הדרושים אך אין לי תשובה וודאית על כך.
ב. למיטב ידיעתי, נראה שהאקר יו הם היחידים שמעבירים קורס הכנה שמטרתו גם למיין. זה גורם לי יותר לרצות אותם (מה גם שהתוכנית שלהם נראית רצינית ומקיפה יותר).
ג. אני מקווה מאוד שהקורס שבו אבחר (אם אכן אחליט, לאחר שאמשיך להעמיק ידיעותיי בנושא, ללמוד באחת המכללות) יעמוד בדרישות של גוגל. האקר יו, כך נודע לי מהם, מוכרים ע"י גוגל (לא יודע אם זה המנוח במדויק שכך הגדירו לי). אם כך, אולי יש סיכוי שהם קשובים במידה רבה לדרישות שלהם ולמגמות השינוי שמתחוללות בתחום הזה? אין לי תשובה וודאית כי רק התחלתי להתעניין ועדיין לא גיבשתי דעה סופית. מאמין שעם הזמן אדע לגבש דעה בנושא, לכאן או לכאן.
שוב תודה רבה (:
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. רבים מרגישים הרבה יותר זיקה לעבודת קידום אתרים בחדר ממוזג מאשר לעבודת בניין או חקלאות. השאלה היא האם אתה מרגיש נח עם עבודה המוגדרת על ידי גוגל כ"יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם". ובמיוחד, אם אתה מחפש לרכוש מקצוע טכני, האם התיאור הזה רומז במשהו על עבודה טכנית?

ב. התוכנית שלהם מדביקה יחד שלושה קורסים בסיסיים ומוסיפה היכרות עם מושגים מעולם השיווק והפרסום. קרא את ההתכתבות שלי עם מנשה פה בתחתית הדף בנושא ההבחנה ההכרחית בין הכשרת עובד שיווק באינטרנט למנהל שיווק באינטרנט. הדבקת התואר מנהל לפועל הרבה יותר זולה מאשר לשלם לו משכורת של מנהל וגם מועילה מאד למשיכת תלמידים.

ג. עד כמה תכנית הלימודים מעודכנת לאותה הנחיה של הנהלת חברת גוגל? או לממצא הזה ( http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ) שמפריך (!) את האמונה הרווחת בקרב מקדמי האתרים ( למשל: http://www.askpavel.co.il/blog/on-page-checklist ) שכדי שדף אינטרנט יוצג על ידי גוגל בדף תוצאות החיפוש לביטוי [prom dresses 2016] מישהו היה חייב (!) לבצע "פעולת קידום" הכוללת  שימוש במילים [prom], [dresses] ו[2016] (סדר המילים איננו חשוב והמרכאות המרובעות רק מציינות שמדובר במילת\ביטוי מפתח). למיטב ידיעתי, כל תוכניות הלימוד לקידום אתרים מבוססות על האמונה הרווחת.

מאחר וכך, הממצא הזה גם מפריך ומייתר (!) את השימוש בכלים שמתיימרים לסייע למקדם האתרים "לנתח" את מה שעשו מקדמי האתרים של תוצאות החיפוש המתחרות שבצמרת תוצאות החיפוש.

5 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. המשמעות המילולית של "קידום אתרים" על פי ויקיפדיה (גילוי נאות - אני כתבתי שם רק את ההגדרה שבראש הערך ואינני אחראי לשאר התוכן) היא:
"קידום אתרים במנועי חיפוש (קרוי לעתים גם קידום אורגני או פרסום אורגני) הוא מגוון הפעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי שוקי היעד של האתר, עד להשגת אותם מיקומים בצמרת תוצאות החיפוש שיניבו תוצאות מסחריות או אחרות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר."

ב. לפני כמה ימים הפניתי פה את הקוראים לכתבה חדשותית בכתב עת מדעי, שממנה משתמע לכאורה שבתוך שנה מזכירות אלקטרוניות משוכללות יחליפו את מקדמי האתרים, כי המזכירות לא יחפשו איפה לבצע את הרכישה רק בתוצאות החיפוש שבצמרת, אלא בתוך אלפי או עשרות אלפי תוצאות חיפוש, מה שמייתר את הצורך לקדם את האתר לצמרת תוצאות החיפוש: http://www.askpavel.co.il/qa/18804 .

ג. אם בכל זאת תחליט לשקול ללמוד באחת ה"מכללות" (שהן עסק מסחרי לכל דבר ואינן חייבות בשום פיקוח), שאל אותם את השאלה ששאלתי ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ולפני שתתחייב תביא לכאן את התשובות שקיבלת, כדי לוודא שלא עבדו עליך. אם המורים במכללה יודעים את התשובה הנכונה, גם בוגרי הקורס אמורים לדעת אותה. ואם הם לא יודעים, הם גם לא יודעים מספיק בשביל ללמד.
על ידי 140 צפיות
ראשית תודה על התייחסותך.
האם אתה מעריך שהמזכירות האלקטרונית המשוכללת שתהיה בעתיד תייתר לחלוטין את הצורך במקדמי אתרים? יש מאמרים או מחקרים נוספים שמצביעים על המגמה הזו?....אם כן בהחלט זה מדאיג
דבר נוסף: לא בדיוק הבנתי למה התכוונת שאשאל אותם (הפנית אותי לשאלה על איך אתר הגיע לצמרת החיפוש בגוגל)....
ושאלה נוספת: נשמע שאתה קצת סולד ממכללות שמציעות את הקורס. אשמח להסבר מדוע (וכן ברור לי שהן גוף רווחי אבל השאלה היא האם באמת צפויה לי תמורה בהתאם להשקעה שלי ולרווח שאני מניב עבורן)?
מכללת האקר יו למשל מתחייבת להשמה במקום עבודה בתוך חודשיים לאחר סיום חובות הקורס...עד כמה זה נשמע לך אמין...? שמעת על אנשים שעשו קורס באחת המכללות ואכן מועסקים כיום בתחום?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בוא נתחיל מזה: לא מדובר במאמר מדעי אלא בכתבה חדשותית בכתב עת מדעי (תיקנתי את זה עכשיו). קראת אותה? שמת לב באיזה כתב עת היא פורסמה?

לפני כמה שנים, באמצעות שינוי האלגוריתם "פינגווין", גוגל התחילו להעניש אתרים ולהעיף אותם מצמרת תוצאות החיפוש, בגין ריבוי קישורים "שאינם טבעיים". אזהרה של גוגל בעניין הזה פורסמה עוד שנים לפני כן, אבל מקדמי האתרים נהגו להתעלם ממנה. לאחר שעשרות אלפי אתרים ש"קודמו" על ידי מקדמי אתרים מישראל נענשו, כמחציתם (להערכתי יותר מ-2,000) נטשו את המקצוע.
על ידי 140 צפיות
שוב מודה על התייחסותך. נראה שאתה בקיא מאוד בתחום.
יחד עם זאת, עדיין לא הצלחתי לקבל ממך תשובה ל:
"דבר נוסף: לא בדיוק הבנתי למה התכוונת שאשאל אותם (הפנית אותי לשאלה על איך אתר הגיע לצמרת החיפוש בגוגל)....
ושאלה נוספת: נשמע שאתה קצת סולד ממכללות שמציעות את הקורס. אשמח להסבר מדוע (וכן ברור לי שהן גוף רווחי אבל השאלה היא האם באמת צפויה לי תמורה בהתאם להשקעה שלי ולרווח שאני מניב עבורן)?
מכללת האקר יו למשל מתחייבת להשמה במקום עבודה בתוך חודשיים לאחר סיום חובות הקורס...עד כמה זה נשמע לך אמין...? שמעת על אנשים שעשו קורס באחת המכללות ואכן מועסקים כיום בתחום? "
אשמח לתשובתך גם בעניין זה (וכמובן תודה גדולה על המענה והאדיבות)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
כרצונך.

התכוונתי שתשאל אותם את השאלה ששאלתי פה את החברים, בשינוי הנוסח המתחייב מזהותו של הנשאל. אם הייתי צריך למשל לראיין היום מועמד למשרת "מקדם אתרים" הייתי שואל אותו מה הן בדיוק פעולות הקידום שביצע מקדם האתרים של אותו אתר, ושהביאו את אותו דף, לדעתו של המועמד לעבודה, למקום השלישי בגוגל העולמי באנגלית לביטוי החיפוש [prom dresses 2016]. במקרה של "מכללה" לקידום אתרים, שאל אותם מה בדיוק היו פעולות הקידום שגרמו להשגת אותו הישג, והאם המכללה תלמד אותך ואת שאר הבוגרים (בתוך משהו כמו 140 שעות לימוד ותרגול) איך לבצע את אותן פעולות, כדי שגם אתה תוכל להשיג הישגים דומים עבור המעסיק שלך או הלקוח שלך.

ובעניין ההתחייבות להשמה - המכללה יכולה להתחייב, אבל מה אם כל אחד מהמעסיקים הפוטנציאליים אליהם תופנה דורש רק דרישה אחת שאתה לא יכול לעמוד בה?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אולי תתעניין במאמר שאותו כתב סטודנט שסיים את ההתמחות שלו במכללה שהצגת בתגובה והציג את נקודת המבט שלו (לעיונך)
http://www.optiwise.co.il/blog/?p=1464

ובהחלט יצא לי לעבוד עם המכללה ולהכיר את תהליך ההשמה שהם מספקים לתלמידים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
קראתי את מה שהעובד שלכם כתב. הוא מודה ל"מכללה" על עצם ההשמה ולא על מה שלמד שם. כך ש:
א. אפשר שהוא הושם דווקא אצלכם כי היה התלמיד הכי מוצלח במחזור. קידום אתרים הוא הרי "מקצוע לאנשים חושבים".
ב. אפשר שהוא הושם דווקא אצלכם משום שאתם, בניגוד לכמעט כל המעסיקים, לא דורשים ניסיון עבודה קודם (כי אתם סומכים למשל הרבה יותר על מה שילמד תוך כדי עבודה).
ג. אפשר שהוא הועסק אך ורק בעבודת SEO טכני, תחת השגחה, ולא הורשה כלל לקדם אתר של לקוח למקום בצמרת תוצאות החיפוש של גוגל.
ד. אין מקום לכנות בשם "סטודנט" מישהו שלומד קורס בסיסי בהיקף של כ-140 שעות (= 17.5 ימי עבודה). סטודנט הוא מי שלומד לפחות 3 שנים מלאות במוסד שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, והוא גם זכאי ל"תעודת סטודנט".
ה. אין גם מקום לכנות את עבודת קידום האתרים כעבודה ב"הייטק". "הייטק" מתאר מקום עבודה שמרבית העובדים בו הם מהנדסים ולא פועלי ייצור, אלא אם המוצר כל כך נפוץ והשיווק שלו כל כך מוצלח, שעל כל מהנדס במשרדי החברה בארה"ב יש 100 פועלי ייצור בסין.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
א. אכן מדובר בבחור מאוד מוכשר!
ב. בהחלט
ג. לא ממש ברוב המשימות נתנו יד חופשית (מדובר במתמחה ולא בעובד אגב) ובהחלט עבודה על אתרי לקוחות
ד. מדובר ב 500 שעות לימוד ולאחר מכן עוד כ 150 שעות התמחות במשרדנו, מבחינתי זה לא ממש משנה את התשובה אבל בהחלט לא 140 שעות
ה. מסכים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המשך:

ועכשיו תשובה ל-gelf מזוית שלישית, והיא לדעתי המבחן המכריע.

ה"מכללות" שמציעות קורס לקידום אתרים יוצרות את הרושם שמדובר במקצוע טכני (ואפילו מתחום ה"הייטק") שאיננו שונה במהותו ממקצועות טכניים אחרים כמו למשל בניית אתרים, ניהול רשתות מחשבים, טכנאות מחשבים או אפילו טכנאות מכונות כביסה. אבל הנהלת חברת גוגל, שודאי יודעת טוב מכולם מה הם הכישורים האישיים הדרושים ומה הוא מסלול ההכשרה הדרוש כדי להצליח בעבודת קידום אתרים, מפרסמת לבעלי\מנהלי האתרים הנחיה קצרה וברורה מה יש לבצע כדי שהאתר יקודם בתוצאות החיפוש ( https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ). בוא נקרא:
"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם."

שים לב שהדגש הוא על המילה "ירצו". משמע, לא מדובר כמו בעבר על ידע טכני כלשהו, שניתן ללמוד אותו מרשימת פעולות טכניות שעל מקדם האתרים לבצע כדי שמערכת המחשב (של גוגל) תגיב כך ולא אחרת, אלא על כישרון וידע איך להפעיל את רצונם (!) של בני אדם באמצעות איכות תוכן האתר, באופן שיעדיפו (!) להשתמש באתר שאתה מקדם ולשתף אותו, יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן.
האם יש לך את הכישרון הזה? האם ידעת להשתמש בו בהצלחה בעבר?

בוא נחזור לתחום קידום האתרים בתוצאות החיפוש האורגניות. אם אני הייתי מחפש קורס להכשרה מקצועית, ונתקל במודעה שבה מצויין שאחת מדרישות הסף היא "כושר גופני מעולה", הייתי מבין מיד שזה לא בשבילי. אבל בתחום הזה היה קיים מתמיד פער ניכר בין דרישות הסף של הקורס לדרישות הסף של גוגל.
  
א. האם אתה מרגיש שיש לך את הכישורים האישיים המתאימים (כישרון ספציפי, עניין ומשיכה לתחום הספציפי) שדרושים לביצוע המטלה של קידום אתרים כפי שהיא מוגדרת בהנחיה הנ"ל?
ב. האם גם שאר הקורסים לקידום אתרים ממיינים ומסננים את המועמדים ללימודים על פי הכישורים האישיים הדרושים?
ג. האם הקורסים לקידום אתרים אכן מכשירים את הלומדים בהם כדי לבצע בהצלחה את מה שהנהלת חברת גוגל דורשת בהנחיה הנ"ל?

"האקריו" החליטו בזמנו לכלול את נושא קידום האתרים ב"קורס שיווק באינטרנט" ( http://www.hackeru.co.il/course_20_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1_%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7_%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98_-_%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D_%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%A0%D7%99_%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%9F_%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA.html ). הם אפילו מבטיחים: "...עם כל הכלים שתרכשו בקורס, דרככם תהיה סלולה לעסק עצמאי, כלכלי ומניב." האקריו מתיימרים לפיכך להיות שונים בתכלית השינוי משאר הקורסים לקידום אתרים, שמתמקדים רק בתחום הקידום ( השווה עם http://www.johnbryce.co.il/training-courses/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1-%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D-seo-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98 ).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, מתוך 500 שעות של "קורס שיווק באינטרנט", רק 100 מוקדשות לקידום אתרים ול-SEO יחד ( http://www.hackeru.co.il/course_20_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1_%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7_%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98_-_%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D_%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%A0%D7%99_%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%9F_%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA.html ). אי-אפשר להתייחס לסטאז' ול-150 שעות התמחות אצלכם כאל שעות לימוד הנכללות בקורס.

מכל מקום, מאחר והקורס של "האקריו" מדביק יחד סקירה של כל ערוצי השיווק באינטרנט בתוספת לימוד מושגים מתחום הפרסום והשיווק, מדובר בקורס לעובדי ביצוע (!) של שיווק באינטרנט, רצוי מאד בהנחיית מנהל (!) שיווק באינטרנט, שלא למד רק 5 חודשים אלא לפחות 5-6 שנים להשגת תואר שני במינהל עסקים במגמת שיווק באינטרנט ( https://www.google.com/webhp?hl=en-US&source=hp&gws_rd=cr&ei#hl=en-US&q=mba+online+marketing ). מנהל שיווק באינטרנט נדרש להשיג הצלחה (!) של השיווק באינטרנט , כנגד מתחרים ראויים, ולא משלמים לו רק עבור ביצוע כל מיני פעולות, אלא אם הוא בנו של בעל הבית. לצורך הניהול המושכל דרושים שיקול דעת, חשיבה כמותית וחשיבה ביקורתית, הנרכשים לפני ובמהלך אותן 5-6 שנות לימוד. אני נאלץ להרבות להגיב לפוסטים המתפרסמים בפורומים המקצועיים ולהצביע על העדר חשיבה ניהולית שגורמת לקוראים תמימים להבין בטעות שזה יהיה תמיד נכון לפעול על פי ה"טיפים" שבפוסט, מתוך הנחה שהמחבר פשוט השכיל להוסיף סעיף לצ'קליסט.
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי

אנסה לתרום ערך מכיוון אחר לדיון...

קורס טייחים או צבעים אינו בעל ערך כמו חצי שנה עבודה אצלי כפועל פשוט, באנגליה זה מקובל מאוד להתחיל כמתלמד (שולייה) אצל בעל מקצוע מנוסה על מנת לקבל ניסיון וידע.
 המתלמד עובד תמורת שכר צנום וזעום יחסית לתחום וזה מקובל מאוד ומוסכם, ישנם אפילו תחומים שמחייבים תחילה עבודה מקצועית כמתלמד על מנת לקבל אישור או זכות ללמוד מקצוע במוסד מקצועי.

רוב המכללות בארץ חסרות תועלת ויכולת לימודית גבוהה, כבר נרשמתי לפחות לעשרה קורסים אשר היו אכזבה גדולה עבורי ורובם היו חסרי ערך או תרמו לידע שלי מעט מאוד.

המלצה שלי להיות פועל מתלמד אצל מורה טוב ורצוי להתחיל מלמטה על מנת ללמוד את היסודות האמיתיים. יש לוותר על האגו לטובת רכישת ידע אמיתי וניסיון מעשי, במקום לבזבז כסף וריצות על קורסים חסרי תרומה אמיתית לטובת עוד תעודה לחברות גיוס כוח אדם השרלטניות והנוכלות אשר מכניסות את הנבחנים לתבנית זולה (סליחה על הבוז שרוכש לחברות אלו).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
היי עמית,

טייח או צבעי אכן יכול להתחיל ללמוד כשוליה, כי הוא פטור מלהזדקק לידע התאורטי שעומד לרשות מהנדס הבניין או הכימאי במפעל לייצור צבע. איכותו המקצועית של טייח או צבעי נמדדת על פי איכות עבודתו על הקיר, ואם העובד שואף וגם מצליח להצטיין בעבודתו הוא ראוי לכל הכבוד.

הבעיה בתחום קידום האתרים הוא שמציגים את עבודתו של פועל קידום כעבודה טכנית ויוקרתית (ועוד בתחום ההייטק) מצד אחד, וכיכולת להתמודד בהצלחה עם התחכום של עובדי גוגל (מדענים, מהנדסים ומתכנתים) מצד שני ולתחמן את מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל לטובת האתר שהוא מקדם. בעלי הקורסים הם הראשונים לעשות זאת מטעמים מסחריים. הנוהג המצער הזה הובא לכאן מארה"ב, מקום שבו גם הפרסומאים וגם הפוליטיקאים מתייחסים לציבור כאל מטומטמים גמורים, ואולי בצדק. לעומת זאת, באירופה, הסבא של הצבעי שאתה מזמין היה שכן של הסבא שלך, והנכד שלו יהיה קרוב לודאי שכן של הנכד שלך.

בראש העמוד הזה הפניתי את השואל ואת הקוראים ל- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 שבו הצגתי ממצא שמפריך גם את מה שמלמדים בקורסים לקידום אתרים וגם את מה שמלמד כל מקדם אתרים ותיק שמנחה מתלמדים, כמעט ללא יוצא מן הכלל. מסתבר, שכמו בכדורגל, גם בקידום אתרים דרושה היררכיה של ליגות רבות, כי דרושה ליגת על שבה שואלים שאלות לצורך השגת הבנה ולצורך ניתוח של מה שיציב ומה שמשתנה במערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל. לעומת זאת, בפוסטים שמפרסמים ה"מומחים" אינני מוצא בכלל סימני שאלה.
  
זכור לי שלפני כשלושים שנים הותר לנגדים ותיקים בצה"ל לעבור קורס קצינים מזורז כדי לשפר את שכרם ואת תנאי הפנסיה שלהם. התוצאה היתה שצה"ל איבד אלפי נגדים טובים וקיבל במקומם קצינים גרועים.
קולות
–1
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
היי gelf
עלה באתר שלנו מדריך קידום חדש עם כל המידע שאתה צריך בשביל להתחיל לקדם
http://www.9comp.com/?p=10983

יש בו הסבר על מסנה, כותרות ותיאורים, הוספת תוכן, ניהול webmaster tools
בהצלחה!
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למרבה הצער, כל המידע במדריך התיישן והפך לשגוי.

אם עצם ההופעה בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי חיפוש נתון, שלא לדבר על המיקום, היה תלוי במה שעשה או לא עשה מקדם האתרים (או מערכת קידום אוטומטי), לא היינו נתקלים במימצא שהצגתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834.

ממליץ לך לחבר מדריך חדש.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הקורסים הללו מכשירים "פועלי קידום" שמודפס להם תאריך תפוגה על המצח - שינוי משמעותי בטכנולוגיה או בתנאי השוק והפועל הופך למיותר, ממש כמו פועלי "מגבות ערד". קראו למשל על ההתפתחויות הדרמטיות האחרונות ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18804
ו- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .

גם בישראל אפשר ללמוד עכשיו "ניהול שיווק באינטרנט" ברמה של תואר ראשון ושני:
http://www.hit.ac.il/mot/overview בהצלחה!
קולות
0
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
זה מאד תלוי באופי.
יש אנשים שמעדיפים ללמוד עצמאית (כפי שאני עשיתי ומנשה שכתב כאן) ויש כאלו שיעדיפו קורס מקצועי שיעביר להם את החומר ויחסוך להם זמן. כמובן לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות.
אולי זה לא אובייקטיבי, אך אשמח אשמח להמליץ לך לבדוק את הקורס שלנו שפתחנו לא מזמן (AskPavel Academy), בו לומדים מנהלי שיווק ובעלי עסקים והוא מצריך ידע בסיסי מקדים. במהלך הקורס כל משתתף מקדם את האתר שלו כך שבתקווה יהיו תוצאות כבר במהלך הקורס.
בנוסף, בקורס שלנו מרצים למעלה מ-10 מקדמי אתרים שכיום מקדמים אתרים ולא רק מלמדים על כך, ברוב המוסדות מלמד 1-2 בלבד. להלן רשימת המרצים שלנו: http://academy.askpavel.co.il/lectures

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 24/01/18 על ידי MAHER 120 צפיות
4 תשובות
קולות
+2
2 תשובות
קולות
0
4 תשובות
קולות
+1
...