קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

האם שימוש בתמונה, קובץ מוסיקה, וידאו או קישור זהה עלולים לפגוע בדירוג אתר?

+1 הצבעה
210 צפיות
שאלה נשאלה ב- 9 אוגוסט, 2015 על ידי yossef (160 נקודות)
האם שימוש בתמונה, קובץ מוסיקה, וידאו או קישור זהה עלולים לפגוע בדירוג אתר?
אני רוצה לבנות אתר, האם עליי להזהר באילו תמונות אשתמש באתר ובאילו אשים בדף הפייסבוק שלי כדי שזה לא ייחשב כתוכן משוכפל?

תשובות 3

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 9 אוגוסט, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
באופן כללי, נדמה לי שאתה שואל איזה פעולות קידום "גוגל אוהב" ואיזה פעולות "גוגל לא אוהב". השאלה הזו הפכה לשגויה. ההנחיה העדכנית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מחודש מאי 2013, מה עליהם לבצע כדי שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש מוצגת ב-https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw. אני ממליץ לך לקרוא אותה בעיון, ואם היא מפתיעה אותך, או שמשהו בה לא לגמרי מובן, חזור לכאן ושאל.

שיבוץ תמונה, קובץ מוסיקה וסרטון וידאו יכולים להועיל או להזיק לציוני הרלוונטיות של האתר. מי שקובעים האם הם מועילים או מזיקים הם לא אני, לא אתה ואפילו לא אנשי גוגל או אלגוריתם אוטומטי של גוגל שבוחן את האתר, אלא מבקרי האתר שעשויים לאהוב את התמונה, המוסיקה או סרטון הוידאו שמעצימים (!) את חווית הביקור באתר או, לחילופין, לאותת לגוגל שהם חווים אותם כמטרד שמזיק (!) לחווית הביקור.

לא הבנתי למה אתה מתכוון ב"קישור זהה" באתר, ועל תמונות זהות בדף הפייסבוק ובאתר אני מעדיף שתקבל תשובה מהמומחים לפייסבוק.
נתקבלה תגובה 9 אוגוסט, 2015 על ידי yossef (160 נקודות)
קודם כל תודה על התגובה המהירה, כרגע הנוכחות שלי באינטרנט היא רק באמצעות דף פייסבוק עיסקי, אם למשל יש לי תמונת פרופיל שאני אוהב ומעלה כתמונת שער בדף וארצה להשתמש באותה תמונה לטובת דף הבית באתר העתידי שאבנה, האם זה ייחשב ע"י גוגל כתוכן משוכפל? כנ"ל לגבי סרטון שיצרתי שארצה להעלות גם לדף העיסקי ובעתיד לאתר, באופן כללי אני שואל, האם כדאי לי לדוגמא להשתמש בתכנים שונים בדף העיסקי ובאתר העתידי כדי להשמר ממה שנקרא תוכן משוכפל?
נתקבלה תגובה 9 אוגוסט, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
התשובה שלי התייחסה אך ורק לקידום אתר בגוגל ולא לכפילות של תכנים בדף העסקי בפייסבוק ובאתר בגוגל, כי גם אם מי שמומחים ממני בנושא הכפילות יאמרו לך שאין בעיה עם הכפילות, את הקידום בגוגל תהיה חייב לעשות על פי ההנחיה האחרונה של הנהלת חברת גוגל, שאליה הפניתי אותך.
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 9 אוגוסט, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (175,540 נקודות)
עיין בהרחבה שפה
http://searchengineland.com/googles-matt-cutts-stock-images-do-not-impact-search-engine-ranking-163697
נכון לעכשיו לא נראה שמשהו השתנה מאז
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 11 אוגוסט, 2015 על ידי shooky <סגן אלוף> (21,330 נקודות)
נערך 11 אוגוסט, 2015 על ידי shooky
אני מסכים עם הדברים של חבריי המכובדים, אבל הייתי רוצה להוסיך ולחדד כמה נקודות.

ראשית, תמונות שחוזרות על עצמן במקומות שונים באתר וברשת בכלל הן תופעה טבעית שגוגל לא רוצה וגם לא יכולה להילחם בה. לא רק stock images שהן תמונות שהשימוש בהן זול יחסית, ותמונות ברשיון CC שהשימוש בהן לא עולה כסף, אלא גם תמונות של צלמי עיתונות וסוכנויות ידיעות שיכולות לעלות הרבה כסף - לפעמים מדובר בתמונה בלעדית שכלי תקשורת גדולים בכל העולם רוצים להציג לקוראים שלהם, והיא בוודאי לא אמורה להזיק לדירוגי הדף והאתר שמציגים אותה.

לכן אולי מעניין יותר לשאול עד כמה לתמונה ייחודית, שלא קיימת בשום אתר אחר (או דף אחר באותו אתר), יש השפעה *חיובית* על דירוגי האתר (או הדף).

גם על השאלה הזו אפשר להשיב שאם יש לך באתר תמונה ייחודית שמעוררת עניין באנשים, אז גוגל יזהה את העניין הזה בהתנהגות הגולשים באתר שלך.

ומצד שני, סביר שגוגל רוצים להיות מסוגלים (וכבר מסוגלים, עד גבול מסוים) לזהות תוכן ייחודי ומעניין עוד לפני שהגיעו אליו (ממקורות תנועה אחרים) מספר מספיק של גולשים כדי שיהיה להם מידע איכותי על ההתנהגות של גולשים רבים. לא הגיוני שגוגל יהיו "האחרונים לזהות".

לכן, די הגיוני שכבר היום, או בעתיד הלא רחוק, גוגל מתגמל או יתגמל (גם אם במידה צנועה) דפים ואתרים שמציגים תמונות ייחודיות.

יש להניח שהמשקל של אותן תמונות ייחודיות יתחזק ככל שיהיו יותר עדויות תומכות לכך שאכן מדובר בתמונה "איכותית"- הרי בכל בלוג שני אתה יכול למצוא תמונות שהבלוגר צילם בעצמו ולא קיימות בשום מקום אחר. לא מספיק שהתמונה תהיה שונה מכל תמונה אחרת ברשת, אלא צריכה להיות לגוגל אינדיקציה שטמון בה ערך מוסף שמעלה את האיכות הכללית של תוכן הדף.

באותו אופן - אין דבר טבעי יותר מכך שיהיה דמיון בתמונות ובתוכן בכלל, בין אתר ודף פייסבוק שמזוהה איתו. ככה השיתוף עובד. מצד שני גם כשאתה משתף משהו בפייסבוק - אם אתה רוצה שיקליקו עליו אתה תיתן לו הקדמה טקסטואלית קצרה וייחודית.

בקיצור: לדעתי אתה חושב נכון.
נתקבלה תגובה 11 אוגוסט, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
א. לחידוד נוסף של הדיון הזה אני מציע לעשות כמוני ולצפות בתוצאות החיפוש לתמונות (אני ניסיתי Victor Hugo Portrait) ואז לראות האם גוגל מציג את אותה תמונה יותר מפעם אחת, באותן מידות של גובה ורוחב.

ב. כתבת:
"...סביר שגוגל רוצים להיות מסוגלים (וכבר מסוגלים, עד גבול מסוים) לזהות תוכן ייחודי ומעניין עוד לפני שהגיעו אליו (ממקורות תנועה אחרים) מספר מספיק של גולשים כדי שיהיה להם מידע איכותי על ההתנהגות של גולשים רבים. לא הגיוני שגוגל יהיו "האחרונים לזהות". לכן, די הגיוני שכבר היום, או בעתיד הלא רחוק, גוגל מתגמל או יתגמל (גם אם במידה צנועה) דפים ואתרים שמציגים תמונות ייחודיות."

ברור שהם מסוגלים, ולו רק לצורך ההכרעה האם להציג את התמונה בתוצאות החיפוש לתמונות. יחד עם זאת, לא הייתי מסכים עם הטענה הגורפת שהם תמיד "מתגמלים" את הדף בשל ייחודיות התמונה (משמע, משפרים את ציוני הרלוונטיות שלו) - מה אם התמונה היא בהחלט ייחודית אבל מרתיעה את מבקרי הדף עד כדי כך ש"לא ירצו להשתמש באתר ולשתף אותו"?
שאלה נשאלה ב- 11 אוגוסט, 2015 על ידי yossef (160 נקודות)
נערך 11 אוגוסט, 2015 על ידי מנשה אברמוב
תודה על התגובות המכובדות
נתקבלה תגובה 11 אוגוסט, 2015 על ידי shooky <סגן אלוף> (21,330 נקודות)
א. הוא לא, אבל הוא כן מציג בדפי תוצאות רגילים תוצאות שונות שבהן יש תמונות זהות.

ב. הטענה לא גורפת. כתבתי "דפים ואתרים שמציגים תמונות ייחודיות". לא כל דף ולא כל אתר.

בכל אופן, אם התמונה מרתיעה או לא גוגל יידע רק בשלב מאוחר יותר. אני דיברתי על המצב שבו יש דף תוכן חדש ובו תמונה חדשה ולגוגל אין עדיין די "תוצאות אמת" מגולשים.

מלבד זאת, ייתכן בהחלט שתמונה תרתיע חלק מהמבקרים של הדף ולא תרתיע אחרים. אם, למשל, זו תמונה של אדם שחולה במחלת עור אז אולי היא תרתיע את רוב המבקרים אבל עשויה לעניין רופאי עור או אנשים שחולים במחלה.

לכן ציוני רלוונטיות לא רק שלא יכולים להיות דיכוטומיים, אלא גם לא יכולים להיות על סקלה אחת - השאלה היא לא יותר או פחות רלוונטי, אלא יותר או פחות רלוונטי עבור מי.
נתקבלה תגובה 11 אוגוסט, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 11 אוגוסט, 2015 על ידי זקן השבט
ב. ואני כתבתי "הטענה הגורפת שהם תמיד "מתגמלים" את הדף בשל ייחודיות התמונה". מה ההבדל?

עם שאר הטיעונים אני מסכים מאז ומתמיד. תמונה של מחלת עור איננה דוגמא טובה כי הרופאים ישאלו את שם המחלה ולא את שם האדם, ולכן הצגתי תמיד דילמה שיש לגוגל בהצגת תוכן שמחזק דעות קדומות, לעומת תוכן "אובייקטיבי" ששולל אותן, לאוכלוסיה ששאלה את אותו ביטוי חיפוש, כשידוע שמרבית השואלים באותה אוכלוסיה (למשל אנטישמים בהונגריה) מעדיפים את התוכן הראשון, וסיכמתי שאינני יודע בשלב זה איך גוגל פותרים את הדילמה.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,285 שאלות

7,315 תשובות

9,891 תגובות

15,223 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
1 תשובה 259 צפיות
+3 הצבעות
2 תשובות 125 צפיות
+1 הצבעה
2 תשובות 164 צפיות
שאלה נשאלה ב- 16 מרץ, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 267 צפיות
שאלה נשאלה ב- 8 ינואר, 2014 על ידי yaronf (120 נקודות)
...