בדיון הקודם (
http://www.askpavel.co.il/qa/17413 ) כתבתי:
"בעקבות ההערה של מנשה, אני חייב להוסיף שיש אכן צורך לוודא שמדובר בקישורים שנבנו על ידי מתחרים כדי לפגוע במיקומי האתר שלך בגוגל (ואז יש טעם להשתמש ב-Disavow) ולא במה שיובל מכנה בשם Ghost Referrer Spam ומנשה בשם "זיוף מקורות תנועה לאתר", שנועדו לעורר בך עניין מי הוא זה שמקשר אלייך פתאום, רק כדי למשוך אותך לאתר שמנסה למכור לך משהו, או להשחיל משהו מזיק לשרת האתר שלך."
היכנס לדף שכביכול מקשר אליך והשווה את הקוד של אנליטיקס שם עם הקוד שבדף שלך. אם הם זהים מדובר בזיוף מקור תנועה ולא בקישור אמיתי. אלא שהבעיה הגדולה היא עכשיו איך מתייחסת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל לביקורים המזוייפים הללו כי יש להניח שהם לא מאותתים לגוגל על "רצון להשתמש באתר ולשתף אותו" שעולה על רצון משתמשי גוגל להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ). יחד עם זאת, סביר להניח שאנשי גוגל מכירים את התופעה ופיתחו דרכים לסנן את ההשפעה המזיקה של ביקורים מזוייפים על מערכת הדירוג.