קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

איך לשמר לקוחות נוטשים בגלל ירידות במיקומים?

+1 הצבעה
166 צפיות
שאלה נשאלה ב- 11 יוני, 2015 על ידי ירדן77 <סגן משנה> (1,810 נקודות)
נערך 14 יוני, 2015 על ידי פבל ישראלסקי
ערב טוב

איך אני משמרת לקוחות ובעלי אתרים שעובדים איתי בסביבה לא יציבה אחרי שכל מספר חודשים נופל לי אתר במיקומים ובעלי האתרים מתחילים לכאוס. אני מעדיפה מספר נמוך יותר של לקוחות אבל לפחות שיהיו אתרים יותר יציבים בתוצאות.

היום איבדתי עוד לקוח בשל דומיין שנענש והוא לא מוכן להמשיך למרות כל המאמצים שלי, מה לעשות?

תשובות 3

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 11 יוני, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
 
התשובה הטובה ביותר
אם את מוצאת את עצמך בבור תפסיקי לחפור...

שינוי צורת העבודה שלך הנוכחית הינו חובה על מנת להשיג תוצאות טובות יותר עבור הלקוחות שלך וכן גם שימורם. אם את שייכת לאותה קבוצת מקדמים אשר מבטיחים או מתחייבים למיקומים ראשונים במילות חיפוש ספציפיות, את יכולה להחליף תחום עיסוק לדעתי.

במגרש לא יציב בו היריבות של המתחרים שלך יכולה להיות גדולה יותר ובעלת תקציבים נרחבים יותר אשר ללקוח שלך אין יכולת התחרות מולם. יש להבין ששינוי במיקום נגזר הינו חלק מתחרות הפועלת לאורך כל הדרך ואם כל המאמץ שלך הינו להשיג מיקום גבוה במילה מסוימת והרי שזהו קרב סיזיפי חסר תועלת.

ביצוע קידום אתרים שלא לפי הנחיות גוגל יכול לגרום להענשת האתר ואיבוד לקוחות עבורך וכן גם מוניטין אשר נצבר עם הזמן. הצורך שלך בשינוי שיטות עבודה הינו חשוב על מנת להגן על העסק שלך ושל הלקוח אותו את מייצגת. גוגל יכול להיות סביבה בטוחה יותר עם תפעלי לפי הנחיות החברה ותשחקי את המשחק לפי הכללים.

עכשיו לפרקטיקה המעשית:

אם בנית אתר איכותי בעל ערך אמיתי והשקעת את הזמן באיסוף תוכן, תמונות ועוד דברים אשר יוצרים עניין אמיתי לקורא. אם השקעת בעיצוב האתר שיהיה נגיש וקל לקליטה עבור גולשים מהירים חסרי סבלנות. אם יש לך נכס אמיתי ביד בעל ערך ותרומה לצד יחודיות אשר יכול להיות כוכב עולה במיקומים ובעל יכולת לבלוט ולנצח מתחרים.

שווה לך לפתוח דומיין חדש ולהעלות את האתר הנפלא שלך לאוויר!!!


בהצלחה..
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2015 על ידי ירדן77 <סגן משנה> (1,810 נקודות)
תודה רבה על התגובות..

אז לפי הדברים שנאמרים כאן אני אמורה לפתוח דומיין חדש ולהעלות אתר האתר שברשותי ושום עבודת OFFSITE ואני אמורה להמתין שהאתר יתפוס מקום בפיסגה.

למה זה נראה לי מרשם לבעיות וחוסר שליטה על התוצאות...
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
זה לא שאין לך שליטה בכלל, אבל את לא יכולה להיות עם אתר המקושר על ידי עבודת קידום שחורגת מהוראות של גוגל לאורך זמן. גם כמות העבודה שאת משקיעה על בניית כל הקישורים ופתיחת ערוצים חיצוניים, אינה עובדת כמו פעם ואת מוציאה הרבה מאוד אנרגיה במקום הלא נכון. זה כמו לדוג דגים מבאר ריק עם חכה ללא פיתיון וקרס.

סליחה אם נשמע שאני נכנס בך, אבל עדיף שיעור קשוח מהמשך הפסדים ונפילות אתרים...

זה נכון שמדובר בעבודה גדולה וצריך להתחיל מחדש הכל, אבל גם בניית קישורים בעבר היתה מצריכה כשלוש עד חמש שעות לפחות מידי יום על מנת לייצר או לעמוד בתחרות ולקדם את האתר למילה הרצוייה. היית צריכה להירשם לאתרים בחו"ל ולייצר אתרים לווין ועוד פעולות שדורשות הרבה זמן עבודה. המתחרה שלך פתאום היה מופיע עם 70000 קישורים ואת היית צריכה להכפיל את כמות העבודה שלך.

היום נגמרו שיטות אלו וצריך להתחיל מחדש עם אתר שנענש, על מנת לייצר התחלה נקייה ולהשקיע את רוב הזמן בבניית האתר והרחבתו. אתר איכותי צריך להיות מבודל מהמתחרים שלו ובעל ערך לגולש, ברמה שיהיה עניין לגולש לחזור אליו.

כמות העבודה שהיית צריכה להשקיע בבניית קישורים מתחלפת למעשה בהשקעה בבניית האתר שלך, לדעתי זה שווה יותר מאחר וזה מצריך חשיבה טובה יותר ולא עבודה סיזיפית הכוללת פרסום חוזר של אלפי מאמרים באתרים שונים.
זה מצריך גישה חדשנית המאפשרת לך לבנות נכס אמיתי בעל ערך שאינו תלוי בכוחה של מילה בודדת ומכיל כמות נרחבת של שאילתות ומכניס תנועה של גולשים אשר מקבלים ערך אמיתי.

זה גם תורם לאחוזי המרה טובים יותר ועם הזמן נבנה ללקוח שלך גם מוניטין של עסק איכותי יותר.
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 12 יוני, 2015 על ידי זקן השבט
ירדן, הרי כבר פעלת על פי "מרשם לבעיות וחוסר שליטה על התוצאות". בהנחיה של הנהלת חברת גוגל מה צריך לעשות כדי לקדם אתר בתוצאות החיפוש אכן נמחק ביוני 2013 כל איזכור של עבודת Offsite, אבל ברור לחלוטין שמעכשיו את עבודת ה-Offsite עושים עבורך מבקרי (!) האתר, בתנאי שהצלחת לגרום להם לרצות (!) להעדיף להשתמש באתר ולשתף אותו על פני רצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן:
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw .
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2015 על ידי ירדן77 <סגן משנה> (1,810 נקודות)
טוב שהשקעתי מספיק באתרים עצמם לאורך הזמן ועכשיו הם כבר מפותחים בשביל למשוך קהל אבל זה יהיה קשה מאוד להוריד קישורים קיימים.

אני מתחילה לנקות פוסטים ברשת מאתרי מאמרים ובלוגים ונראה משם לאן נגיע..
נתקבלה תגובה 13 יוני, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 13 יוני, 2015 על ידי זקן השבט
א. אינני רואה נימוקים מדוע השיפוט שלך ש"האתרים מפותחים בשביל למשוך קהל" מתיישב במציאות עם הדרישה שהם גם יצליחו ב"יצירת רצון להשתמש באתר שלך ולשתף אותו" יותר (!) מאשר בכל תוצאות החיפוש המתחרות, כי אחרת לא יוצגו בצמרת תוצאות החיפוש של גוגל על חשבון (!) מאות תוצאות החיפוש שגם עליהן עובדים במרץ כמה מאות מקדמי אתרים.

ב. פעלת על פי "מרשם לבעיות וחוסר שליטה על התוצאות" מעצם העובדה שאם 300 מקדמי אתרים מתחרים על חמשת תוצאות החיפוש העליונות לביטוי החיפוש המבוקש, 295 מהם ייכשלו בהכרח (!).

ג. שירות ה-Disavow של גוגל מסכים לקבל ממך רשימה של קישורים שלא הצלחת להסיר, בתנאי שהראת שכן התאמצת והצלחת להסיר חלק מהם. התגובה לוקחת חודשים רבים וכאמור, לא (!) מחזירה את המיקומים הקודמים (שלפני הטלת העונש).
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 11 יוני, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
צר לי להזכיר ולהזהיר בפעם האלף שגוגל מעניש אתרים בגין הפרת ההנחיות שלו מזה כשש שנים, וביתר שאת מאז שינויי האלגוריתם "פנדה" ו"פינגווין" מלפני כשלוש שנים. איום הענישה היה ידוע לכל ובטח שגם לך, והמסכן האמיתי בסיפור הוא הלקוח בעל האתר ולא מי שגרם לו את הנזק וגם קיבל תשלום.

אם את רוצה אתרים "יציבים בתוצאות" עזבי את הלקוחות שעוד לא עזבו אותך אבל עתידים להיענש, ותתחילי מההתחלה עם לקוחות חדשים שעבורם תעשי עבודה שמצייתת להנחיה של הנהלת חברת גוגל (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw).
נתקבלה תגובה 11 יוני, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
יפה סיכם את זה הזקן אך הייתי רוצה להוסיף עוד פרט:

ברמה האתית אם לא ידעת ופעלת בניגוד להנחיות גוגל על פי שיטות עבודה שלמדת או רכשת על ידי הכשרה ועבודה עם חברות לקידום אתרים ישנות, סביר להניח שאת יכולה להרגיש שלמה עם עצמך שעשית כמיטב יכולתך לפי ידע ושיטות עבודה ישנות.

כרגע לאחר שהפסדת לקוח בשל ביצוע קידום אשר חורג המנחיות גוגל ואת מודעת לאפשרות של המשך איבוד אתרים ולקוחות, עלייך להתמודד בצורה אמיצה ולקבל החלטה ניהולית.

עלייך להשלים עם האפשרות שיהיו נטישות של לקוחות אשר אפילו ירגישו מרומים, אך זאת חובתך לקחת אחריות ולפעול לשפר את צורת הקידום של האתרים הקיימים.

עדיין ניתן להציל אתרים מהענשה, תוך כדי ביטול קישורים והסרה של תוכן משוכפל וכל פעילות קידום לא טבעית.
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 12 יוני, 2015 על ידי זקן השבט
עמית, אני הייתי מעדיף לומר שלא מדובר באתיקה אלא בביצוע אופטימיזציה לדרישות משתמשי (!) גוגל. הנהלת חברת גוגל רק מנחה אותנו, לאחר שהשקיעה מיליארדים של דולרים במחקר ההתנהגות וההעדפות של משתמשי גוגל, מה המשתמשים רוצים בגדול למצוא בצמרת תוצאות החיפוש.

השווה זאת עם המצב הקודם, שהנהלת חברת גוגל נחלצת ממנו בהדרגה ובמחיר עצום, שבו היה קל להביא לצמרת תוצאות חיפוש שכמעט כל תקציב הקידום שלהן הוצא על "בניית קישורים" ולא על איכות התוכן. משתמשי גוגל הרי לא מריצים תוכנה כמו Majestic SEO כדי לבחור לאיזה תוצאות חיפוש להיכנס על פי מספר הקישורים.

אני גם רוצה לציין שהוכחתי פה ש"גיזום" הקישורים "שאינם טבעיים" והשימוש בשירות ה-Disavow לא יחזירו לדפי האתר את המיקומים הקודמים, כי אחרי הפעולות הללו ערך הקישורים חסר עכשיו בשקלול ציוני הרלוונטיות, וממילא צריך להתחיל את עבודת הקידום מההתחלה.
נתקבלה תגובה 12 יוני, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
עמנואל..

בסופו של דבר בין אם מדובר בדרישות הגולשים או של גוגל, במבט מערכתי נרחב ניתן לראות שזהו מהלך שתוצאתו הינה אתיקה גבוהה יותר מאשר חוסר שוויון ואיזון.

מדוע זה הוגן שאתר איכותי עם ערך מוסף ללקוח ידחק לפינה, כי מקדם אתרים של אתר זבל הצליח להשיג כמה קישורים מאתרים חזקים בחו"ל????

עבודת גיזום הקישורים הינה עבודה מפרכת ודורשת זמן ושנינו משכימים שהתוצאות של הדומיין לאחר עבודת הגיזום אינן מלהיבות ורוב הסיכויים שיהיה לך דומיין שאינו זז יפה בדירוגים.
נתקבלה תגובה 13 יוני, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
רק הערתי שדיבורים במונחים של אתיקה מעודדים חלק קטן מהציבור לפעול על פי הכללים, אבל מעודדים את החלק היותר גדול של הציבור לפעול דווקא בניגוד לכללים, במיוחד אם הם מתייחסים לעצמם כאל "אנשי עסקים" ממולחים. כך למשל, לפני הרבה מאד שנים למדתי שבתל-אביב אסור להזמין שוארמה עם הגב לשוארמה.
נתקבלה תגובה 13 יוני, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 14 יוני, 2015 על ידי זקן השבט
במחשבה שניה, אני חוזר בי מהאמירה "המסכן האמיתי בסיפור הוא הלקוח בעל האתר ולא מי שגרם לו את הנזק וגם קיבל תשלום."

הלקוח שבוחר מקדם אתרים על פי הצעת המחיר היותר זולה (וגם דורש הנחה נוספת), שלא טורח להתעדכן איך השתנתה מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל מאז שנת 2002, ובעיקר - איננו מבין שהוא מתחרה (!) בזירה תחרותית, ושאם 300 מקדמי אתרים מתחרים על חמשת תוצאות החיפוש העליונות לביטוי החיפוש המבוקש, 295 מהם ייכשלו בהכרח (!) ולכן צריך להתחיל בהנחה שהוא יהיה בין הכושלים, אחראי לכישלון לא פחות ממקדם האתרים שלו.

אינני מבין איך אפשר בכלל להגיע עם לקוח כזה ל"תיאום ציפיות" אמיתי כפי שמנשה ממליץ בתשובתו, כי חייבים לומר לו "אתה תשלם את הסכום הנקוב בהצעת המחיר שהגשנו לך, אבל קרוב לוודאי שתיכשל ולא תקבל תמורה לתשלום".
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 12 יוני, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
מדובר בשאלה מורכבת ואני לא חושב שתמצאי תשובה.

ברמה האישית בתור אחד שעבד רק בסוכנות אני מנסה בכל סיטואציה להכין את הלקוחות ולהסביר להם איך באה לידי ביטוי בחירת אסטרטגיית ה OFFPAGE, לטובה ולרעה ונותן להם את הבחירה (בגדול מתאם ציפיות)
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,254 שאלות

7,289 תשובות

9,872 תגובות

13,460 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
2 תשובות 199 צפיות
שאלה נשאלה ב- 8 נובמבר, 2018 על ידי tamir (120 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 142 צפיות
שאלה נשאלה ב- 2 יוני, 2013 על ידי baraka (250 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 216 צפיות
שאלה נשאלה ב- 26 מאי, 2013 על ידי שלומי כהן <סגן משנה> (1,020 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 205 צפיות
...