◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
538 צפיות

למה האתר שלי בעמודים 8-9 במילות החיפוש?

על ידי 330 צפיות
היי חברים,
יש לי אתר בן 5-6 חודשים והוא עדיין בעמודים ה8-9 בגוגל במילות החיפוש הרלוונטיות מבלי להתקדם...
הקטע שמפליא אותי ועליו אני מחפש תשובה הוא שהשתמשתי ב-3 תוכנות שונות להשוואת איכות seo באתרים והשוויתי את האתר שלי לאתרים במקומות 1 ו-2 בגוגל ובכל שלושת התוכנות יצא שהניקוד שלי מבחינת SEO גבוה בהרבה מהאתרים במקומות הראשונים, ב-2 מתוך שלושת התוכנות האתרים המתחרים שנמצאים במקומות הראשונים קיבלו ציון 50 מתוך מאה ואילו שלי קיבל 75 מתוך מאה, תוצאה דומה קיבלתי גם בתוכנה ה-3 שבעזרתה בדקתי את ה-SEO..

אגב, כנ"ל לגבי הקישורים הנכנסים שהם כמעט אותו דבר בכמות ובאיכות של האתר שלי ושל המתחרים.

בכלל אם מסתכלים על השוואת נתוני הקידום בין האתרים האתר שלי היה אמור ממזמן להיות במקומות הראשונים ובטח לא בעמודים 8-9, אז מה אני מפספס פה? מה יכול להיות שלא קלטתי שבגללו האתר דחוק הרבה אחורה? או שזה פשוט עניין של זמן וזה רק בגלל שהוא בן 5-6 חודשים? ובעתיד הוא התקדם?

אשמח לתשובות מכולם כי כאמור אני אובד עצות כרגע.
תודה, אלון.

3 Answers

קולות
+2
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי אלון

אם התוכנות האלו יצגו באמת את כל הנתונים של מנועי החיפוש בצורה שווה, הן היו מיצגות תוצגה תואמת למצב בשטח. מנועי החיפוש מחשבים את האתר שלך בצורה שונה וכנראה מעניקים למתחרים שלך ציון דירוג גבוה יותר.

"אגב, כנ"ל לגבי הקישורים הנכנסים שהם כמעט אותו דבר בכמות ובאיכות של האתר שלי ושל המתחרים."
אין לנתון הזה קשר ישיר לציון הדירוג וחבל לך להתעמק בכך יותר חשוב הוא מידת החדשנות או רמת הבידול שלך מהמתחרים.

אתר חדש מתחיל למשוך גולשים ויוצר תנועה ברשת, לאט הוא מתחיל למשוך גולשים חוזרים וכך הוא צומח. על האתר להיות מושך מספיק ובעל ערך על מנת שגולשים יגיעו אליו. מנועי החיפוש במקביל בודקים את שביעות הרצון של הגולשים ולפי זה משפרים את הציון של האתר (נתון זה לא מחושב על ידי התוכנות השונות).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, ממליץ לך להחליף את הביטוי "ציון דירוג", שעלולים לבלבל בינו לבין מיקום הדף בתוצאות החיפוש או לבין ציון ה-PR של הדף, במונח המדויק שלקוח מתורת המידענות "ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון" (ובקיצור "ציון הרלוונטיות"), גם אם הוא נשמע מסורבל, ובמידת הצורך להוסיף  שמנוע החיפוש מציג את תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן, שבגוגל אין גבול עליון לציון הרלוונטיות של הדף, ושהציון משוקלל מהציונים החלקיים שהושגו בכל אחד מהפרמטרים הידועים והסמויים.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אלון,

מסתבר שביצוע עבודת אופטימיזציה מושלמת לדרישות מנוע החיפוש (SEO) איננה תנאי מספיק, ואפילו לא תנאי הכרחי, להצלחה בעבודת האופטימיזציה לדרישות בעל האתר (השגת ניצחון על המתחרים בו על מקום בצמרת תוצאות החיפוש לביטויי החיפוש שנבחרו לקידום).

כאשר אני מסביר מה זה קידום אתרים אני מתחיל מההבחנה בין שני סוגי האופטימיזציה הללו, ואחר כך גם מוסיף את הסוג השלישי - אופטימיזציה לדרישות שוק היעד הספציפי של האתר הספציפי. מצער לראות שמי שלימד אותך קידום אתרים לא מצא לנכון להתחיל גם הוא מההבחנה הזו, כדי לחסוך לך 5-6 חודשים של תקוות שווא ועוגמת נפש, וכדי לכוון אותך לדרך הנכונה להשגת הישגים בקידום אתרים.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי אלון
למעט ניחושים אתה לא תקבל שום מידע ותשובה נקודתית שתענה לך על השאלה.

הכלים הללו דיי טכניים ולא מתקרבים למה שהאלגוריתם בוחן לכן לא רלוונטיים ורק יבזבזו לך זמן.

גוגל לא משקף לך שום מידע שיסביר לך למה אתר X שם ולא אתה, לכן גם אם מקדם כלשהו יתיימר להסביר לך מה הסיבה הוא יתבסס על ניחושים ושערוכים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, "ניחושים ושיערוכים" זה מצויין. הבעיה היא שכאשר רמת אי-הוודאות מתקרבת ל-99%, הניחושים והשיערוכים הם כמעט תמיד מופרכים לחלוטין. אבל לא מקדמי האתרים, ובטח שלא בוני ומשווקי הכלים שמתיימרים להפיק מידע שימושי ואמין, מוכנים להכיר בזה - הם הרי "מומחים" למשהו, ומהות המומחיות היא לדעתם לדעת המון בתחום העיסוק שלהם - כי מי יעסיק "מומחה" שעונה על כמעט כל שאלה ב"אי-אפשר לדעת"?

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+1
3 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 4/10/15 על ידי oot 410 צפיות
1 תשובה
קולות
+1
...