◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
779 צפיות

האם קישור שנראה ויזואלית כמו המלל באותו דף פוגע בקידום ?

על ידי <סגן> 2.7k צפיות
רועי כתב בפוסט מצויין שפורסם אצל פבל על החלפת קישורים בלי לצאת פראייר שאם קישור נראה לגולש כמו טקסט רגיל ולא כמו קישור יכול לפגוע באתר ואולי אף גובל בקידום שחור . אשמח לשמוע מה דעתכם הן מבחינת נסיון בעצם ההתייחסות לקישור הזה מבחינת גוגל והן מבחינת הפגיעה האמורה בקידום האתר ? ואם מדובר בקישור פנימי - גם אז זה פוגע באתר ?

3 Answers

קולות
0
על ידי <סרן> 6.0k צפיות
מבחינת גוגל אני לא שמעתי על מקרים שאנשים קיבלו פאנלטי או סלאפ על כזה מקרה
אבל מה שכן אם מעורב כאן קידוד מיוחד

אז כמו כל קידוד מאוד קל לאולגריתם של גוגל לעלות עליו ברגע שגוגל יעשו
שינוי באולגריתם ויחליטו טוב כזה דבר לא מקובל עלינו אז בפעם הבאה שהלינק
יסרק על ידי הזחלן הוא יזהה את הקידוד ויעניש את האתר
 אם גוגל יחליטו שזה לא מקובל
עליהם.

ובלי שום קשר יש כאן עניין של אמינות אתה מחליף אם מישהו משהו אל תנסה לדפוק
אותו בשביל לא לאבד גולש או 2
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
הכוונה לא להחלפה, אלא על קישור פנימי, כך שאין בעיה של אמינות. אמינות מבחינתי יותר חשובה אפילו מעונש של גוגל :-)
קולות
+1
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
השאלה שלי היא למה לעשות זאת - כדי לא לאבד גולשים שהגיעו לדף? אני חושב שזו טעות.
לדעתי גם אם אין עונש, גוגל יודע לזהות פעולות לא טבעיות מהסוג הזה כי זו חוויית משתמש גרועה. הרי אם כל הרעיון להוסיף קישורים יוצאים כדי להרחיב למשתמשים את התוכן, אבל מצד שני המשתמשים לא רואים אותם - מה עשינו בזה?

בכל מקרה לדעתי הפעולה הזו לא פוגעת בקידום אבל אולי כדאי לשקול אם רוצים לעשות אותה.
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
אני חושב שיש סיבה טובה. מדובר על קישור פנימי, שיש לו מטרה להגיד לגוגל "הדף השני שאני מקשר עליו עוסק בנושא X". ידוע שזו אחת המטרות העיקריות של קישורים פנימיים, מעבר לניתוב בלבד של הגולש. כך שיש מצבים שקישור פנימי כזה ייראה אפילו רע לגולש אם יהיה בולט כקישור ויזואלית, ולכן הרציונל של אותו מראה כמו יתר השורה. יותר מזה, גם גוגל יודע מבחינה עסקית שיש דפי מכירה ויש דפי מידע. בדף מכירה אני *בפירוש* לא רוצה שהגולש יצא מהדף, ואין שום הגיון בלעזור לו בזה, ומצד שני בהחלט אני רוצה להוציא קישורים פנימיים גם מדפים כאלו, כך שזה מביא אותנו למראה ויזואלי כמו של יתר הטקסט. יכול להיות שההבנה הזו שיש לקישור שימוש גם טכני ולא רק לגולש, הביא את גוגל לא להחשיב את זה כמשהו אסור כלל. מה דעתך ?
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
זה בדיוק מסוג הדברים שאתה יכול להניח שגם אם לא משפיע היום כן ישפיע בעתיד. אם קישור לא נראה כקישור זה יכול להיות מכל מיני סיבות ולא כולן קשורות ל-SEO.

העניין הוא - כמו שפבל אמר - שאין שום סיבה *טובה* לעשות את זה. כלומר, קשה מאד לחשוב על מצב שהגולש יפיק מכך תועלת. כלומר, זה משהו שלא צריך להיות שם ולכל הפחות מעיד שהקוד שלך לא כל-כך איכותי.

קומבינציה של דברים כאלה עלולה לשכנע את גוגל שאתה בעייתי. תמנע.
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
שוקי, אשמח לשמוע גם את דעתך לגבי מה שכתבתי בתגובה לפבל. תודה !
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
הגישה של גוגל, כבר משלבים מוקדמים בהתפתחות של האלגוריתם, היא א) שמה הגולש לא רואה לא צריך להשפיע על רלוונטיות ודירוגים וב) כאשר אתה מציג לגוגל משהו שונה ממה שאתה מציג לגולש, זה אוטומטית מחשיד אותך כספאמר.

לא מדובר רק על cloaking. גם שדות ה-Keywords וה-Description, לפי אותו היגיון, לא משוקללים לציוני הדף. יש לי אפילו כמה case studies שמרמזים שכיתוב תמונה (כלומר, טקסט קצר שמופיע ממש מתחתיה) יכול להשפיע הרבה יותר מ-alt (שנראה בעיקר על ידי גוגל ועל ידי לקויי ראייה ועיוורים).

לפי אותו היגיון, אם יש לך קישור שלא מתנהג כקישור, קרוב לוודאי שא) הוא לא ישפיע כלל או ב) הוא יזיק.

יש הרבה דרכים ליישם קישורים פנימיים בצורה שלא תפריע לגולש ואולי גם תועיל, וזה מה שגוגל מחפש. תסתכל למשל על ערכי ויקיפדיה - האם הקישורים הפנימיים מפריעים? אולי הסיבה שהלכת בכיוון הזה היא שאתה משתמש ביותר מדי קישורים פנימיים? כי זה כשלעצמו עשוי להיות בעיה.

לדעתי, באופן כללי, בכל מקום שיש הפרדה מלאכותית בין מה שטוב לגוגל ומה שטוב לגולש זה אומר דרשני. המטרה צריכה להיות למצוא מה טוב לגולש *וגם* לגוגל.

כמובן, כל זה אמור על תוכן הדף ש*אמור* להיות מיועד לגולש. ישנם דברים שהגולש ממילא לא אמור לראות ודווקא כן מעניינים את גוגל (נגיד, גיל הדומיין). קישורים פנימיים לא שייכים לקבוצה הזו.
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
אחחח איזו תשובה נפלאה ! (כהרגלך) מנוסחת בטוב טעם וכל מילה שווה זהב. נהניתי רק מלקרוא , אז שוב תודה :-)
אני מסכים לתפיסה באופן כללי, רק שיש שני פרמטרים שאני מגיע בגינם לתוצאה שונה. הראשון ש-כן, הקישורים בויקיפדיה בפירוש מפריעים לקרוא אבל זה זניח כי מבינים שזה ההקשר הכללי של האתר כאתר מידע, ולכן שבעוד ויקיפדיה היא אתר מידע וזה בסדר שזה יפריע - בדף מכירה מדובר בפגיעה ישירה ביחס ההמרה וזה רע מאוד וגוגל מבין את זה לדעתי. השני הוא שגם אם גוגל חושב שבמצב האידיאלי צריך להיות *רק* מה שטוב גם לגולש וגם לגוגל, הוא מבין שיש מכלול של שיקולים וכמו שציינתי גם "הסבר" לגוגל על האתר באמצעות קישורים פנימיים, ולכן בציון הסופי לא רואה בכך בעיה ולכן גם לא מעניש כלל בגין זה. גוגל הרבה פחות קשוח ותקיף ממה שאנחנו מייחסים לו וכן "מעניש בזהירות" ורק כשהמכלול שלילי מובהק - רק אז יש ענישה ברורה, לפעמים רק ידנית (ואנחנו רואים לזה אינספור דוגמאות). כל האמור בשני דגשים: א) שמדובר על אותה תצוגה של יתר הטקסט (כלומר כשהגולש עומד על הקישור הוא בפירוש רואה אותו, אבל אם לא - זה לא מפריע לו בעין לקריאת הטקסט), להבדיל מקישור בצבע הרקע שזה חד משמעית קידום שחור. ב) שלא מדובר על צורת ההתנהלות הכוללת של קידום שחור-אפור באתר הן מבחינת כמות הקישורים האלו (אצלי יש אחד בכך דף, אגב) וגם מבחינת כלל סוגי התופעות של קידום פסול באתר המדובר.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
תודה על המחמאות (אגב, מערכת השו"ת הזו מאפשרת לך להביע את שביעות הרצון שלך באמצעות הצבעה "בעד" התשובה שלי..), אבל לא שכנעת אותי.

גוגל "הרבה פחות קשוח ממה שמייחסים לו", כי גם באתרים לגיטימיים יש הרבה דברים שהוא לא אוהב, ואי אפשר להוריד את התינוק עם המים. מצד שני, לעיתים קרובות אתה רואה גם אתרים לגיטימיים שחוטפים.

בסופו של דבר קישורים פנימיים *לא* נועדו בשביל גוגל והוא גם לא ממש צריך אותם בעידן ה-xml sitemap.  

גוגל מסוגל לזהות ולדרג גבוה דף רלוונטי גם אם אין לו הרבה לינקים וה-anchors לא אידיאליים, והיכולת הזו שלו הולכת ומשתפרת. הוא גם יודע לשקלל ערך של דפים נוספים באתר ולהציף דף מסוים, בלי קישורים נכנסים ובלי קנוניקל.

נכון שארכיטקטורה נבונה של קישורים פנימיים "מקצרת תהליכים", אבל אל תהיה גרידי. אם הלינקים לא נראים טוב כדאי לצמצם את הכמות שלהם או להציג בצורה יותר מינורית (צבע שונה שמתחזק ב-hover אבל בלי קו תחתי, למשל). לא להעלים.
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
אשמח למספר הבהרות שלא הבנתי:
א) איך מפת האתר עוזרת לגוגל להבין מה נושא הדף ? מה הקשר הדף ? אילו ביטויים שונים רלוונטיים לדף ? איך מפת האתר מחליפה קישורים פנימיים מבחינת הבנת ערכי הליבה התוכניים של הדף ?
ב) זה שגוגל יודע לזהות דברים מתוכן הדף, לא אומר שאנחנו צריכים להימנע מלעזור לו להבין איזה ביטויים עיקריים מייצגים את הדף או לאיזה מהדפים הפנימיים אנחנו נותנים ערך יותר מאחרים. לא כל כך הגיוני לי. זה כמו שתטען שלא צריך קישורים חיצוניים כלל כי גוגל יודע לזהות ולדרג לבד איזה אתרים שווים יותר ואיזה לא.
ג) לא מדובר על קיצור תהליכים (איך זה קשור ?), אלא על עבודה מודולוגית שנועדה להצביע לגוגל על הדפים הרלוונטיים פנימה, מבלי לפגוע בקריאות של הדף וביחס ההמרה. שיקולים שהם חד משמעית באלגוריתם של גוגל.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
XML Sitemap לא עוזרת לגוגל להבין שום דבר על התוכן. היא מאפשרת לו לגלות את הדף ומאוחר יותר לדעת שהתעדכן, בלי להזדקק לזחילה מיותרת דרך קישורים מדפים אחרים.

זה לא אומר שקישורים פנימיים הם מיותרים, אבל כן - גוגל יכול להסתדר גם בלעדיהם ולכן ברור שמשקלם רק ילך וירד עם הזמן.

טקסט העוגן של לינקים פנימיים הוא רק מרכיב אחד ביצירת רלוונטיות, והוא משני לקישורים נכנסים מאתרים אחרים, ל-Title tag ולתוכן הדף.

זה לא אומר שכדאי לוותר לגמרי על קישורים פנימיים, אלא שגם כאן, כמו במקרים אחרים, מומלץ לא להגזים. גם עודף קישורים פנימיים זה רע, וסוג הבעיה שאתה מתאר הוא אולי פשוט סימן לכך שיש לך יותר מדי לינקים או מעט מדי תוכן. לכן, אם אתה נחוש להשאיר את הלינקים, הייתי ממליץ לך להשקיע בעיבוי התוכן ולא בהסוואת הלינקים.

צמצום מספר הלינקים אולי יחליש קצת את הדפים המקושרים (שבוודאי מקשרים הלאה באותו אופן). מצד שני, הוא עשוי לחזק את הדף המקשר, ביותר מדרך אחת.

למשל: שיפור ביחס text/code או שיפור ברלוונטיות של anchors בקישורים יוצאים (ללא ספק סיגנל).
על ידי
מעניין. תודה על הכל ! קיבלתי את הגישה שכן רצוי שיהיה הבדל כלשהוא בין הטקסט לקישור, ואני חושב שאפשר למצוא איזון שלא יפריע מדי לגולש בעין ומבחינת יחס המרה לבין עצם קיומו של הבדל. אני אלך דווקא על קו תחתון שעדיין מתקשר אצל אנשים גם להדגשה ולא רק לקישור, ושכן יהיה באותו צבע וגודל והדגשה כמו יתר הטקסט. אני חושב שאין תחליף לקישורים פנימיים ומשקלם לא ירד גם בעתיד כי יש להם ערך מוסף משמעותי מבחינת הדגש ההקשרי ומבחינת ההיררכיה באתר.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

...