◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
516 צפיות

איך להודיע לגוגל על אחוז יציאה גבוהה מהאתר?

על ידי <סגן> 2.5k צפיות
נערך על ידי
פתחתי אתר למלגזות
dt-logistic.com

בכל מקרה יש אחוז יציאה גבוהה מאוד מהאתר של כמעט 75 אחוז
הסיבה העיקרית לדבר היא שהרבה מהגולשים שנכנסים לאתר מגיעים מחו"ל
וכמובן שאתר בעברית לא מעניין אותם.

הבנתי משאלה שלי בעבר שאי אפשר להודיע לגוגל על כאלה דברים
השאלה העיקרית שלי האם גוגל מתייחס בכלל לגוגל אנאליטיקס מבחינת קידום?

תודה

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. בעלי האתרים אינם לקוחות של חברת גוגל (למרות קיומו של שירות ה-Webmaster Tools ושל שירות ה-Google Analytics). משתמשי מנוע החיפוש גוגל הם הלקוחות האמיתיים של חברת גוגל, למרות שהם לא משלמים עבור השימוש במנוע החיפוש.

ב. אם רבים ממבקרי האתר מגיעים ממנועי חיפוש בשפות שאינן עברית, האופטימיזציה של האתר לדרישות משתמשי מנוע החיפוש שגויה ודורשת תיקון. הבעיה היא שמרבית מקדמי האתרים לא למדו  להבחין בין אופטימיזציה של האתר לדרישות מנוע החיפוש (SEO), לבין אופטימיזציה של האתר לדרישות משתמשי מנוע החיפוש ולבין אופטימיזציה לדרישות בעל האתר (נצחון על המתחרים בהשגת המקום הראשון בתוצאות החיפוש לביטויי החיפוש ששוק היעד מרבה לשאול) ומוכרים ללקוחות עבודה שגויה.

ג. גוגל לא משתמש בנתוני Google Analytics של האתר לצורך דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אבל וודאי משתמש בנתוני Google Analytics של כל האתרים שהוא מותקן בהם לצורך למידה על ההתנהגות וההעדפות של משתמשי גוגל ששאלו ביטוי חיפוש זה או אחר, ושיפור ביצועי מנוע החיפוש עלך פי המסקנות שהופקו.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
נערך על ידי
היי

לפני שלושה חודשים פתחתי אתר להשכרת ציוד ופיגומים, אם אני בודק כרגע את תנועת הגולשים באופן גיאוגרפי יש כמעט מחצית לטובת ישראל והשאר מתפזר בין מדינות שונות.

זה בדרך כלל קורה לי עם אתר חדש, עד שהוא גדל ומתמקם ואז כמות הגולשים מישראל גדלה ומשתנה היחס.

אחוז היציאה בהתחלה בדרך כלל גבוה ואני רואה את זה בפוסטים שכנראה גוגל עוד לא מיצב אותם, לעומת פוסטים שקבלו מיקומים ומתחילים לתפוס יציבות כך שאין בעיה עם הקידום גם אם אנלטיקס מראה כמות יציאת גולשים גדולה.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אין דרך לדווח לגוגל על אחוזי יציאה גבוהים.
גוגל לא מתייחס לנתונים המוצגים בגוגל אנליטיקס באלגוריתם (אולי יש להם השפעה עקיפה אבל לא יותר מזה)

בנוסף לא נתקלתי באינדיקציה או במידע כלשהו שיגרום לי לחשוב שגוגל משתמשים בנתונים שלו עבור אלגוריתם החיפוש (לכן אני לא מסכים עם תשובה ג של זקן השבט)

אחוזי יציאה גבוהים יכולים גם להיות הגיוניים במקרים מסוימים.
למעט פעולה שאתה בתור בעל האתר עושה בשביל לשפר את האתר (או המדידה) אין הרבה מה לעשות (הם מיודעים לספאם שנעשה ב GA ומחפשים פתרון)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, גם אם לא נתקלת בהודאה (שלא הוצאה בעינויים) מפי מי מעובדי גוגל, מה לדעתך לא מתקבל על הדעת בטענה הזו במסגרת המאמץ ללמוד מה הנהלת חברת גוגל לא מספרת לנו, אבל מתיישב היטב עם הודעות והודאות שכן פורסמו:

"גוגל לא משתמש בנתוני Google Analytics של האתר לצורך דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אבל וודאי משתמש בנתוני Google Analytics של כל האתרים שהוא מותקן בהם לצורך למידה על ההתנהגות וההעדפות של משתמשי גוגל ששאלו ביטוי חיפוש זה או אחר, ושיפור ביצועי מנוע החיפוש עלך פי המסקנות שהופקו."
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
שהיא לא מבוססת על שום מידע רשמי ונראית כמו דעה אישית
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בעניין הזה אני חושב על תשובה (גם עבור הערתך ב"שיחה" בויקיפדיה) מאתמול: ודאי שרבים עוקבים על כל פיסת מידע רשמי שמתפרסמת, ואתה המצטיין שבהם, לפחות בישראל. איתי עוקב אחרי כל פיסת מידע מכלי שני שמתפרסמת בפורומים המקצועיים, בעיקר בחו"ל, ואני מרבה להעיר לו שהוא מציג את הפרשנות שלהם ללא כל ביקורת שאמורה לסנן את השטויות הרבות.

אני בחרתי בדרך שלישית, שקרובה מאד ברמת העיקרון להפקת הערכה (!) במודיעין הצבאי והמדיני. מה שאתה עושה קרוב הרבה יותר ברמת העיקרון לעבודת האיסוף (!) של מודיעין צבאי ומדיני. וכזכור (אצלי זה אישית), בחודשים ובימים שקדמו לפריצת מלחמת יום הכיפורים, עבודת האיסוף הייתה מעולה, בעוד שעבודת ההערכה, שבוצעה על ידי קצינים גבוהים, ותיקים ומנוסים אבל יהירים, היתה רשלנית ואפילו נפשעת - יותר מ-2,000 הרוגים, אלפי פצועים, ואלפי משפחות שכולות שילמו את מחיר היוהרה והרשלנות.

לפני הרבה שנים הייתי שותף להקמת ותפעול חברה שעסקה בהפקת תחזיות של אינדיקטורים כלכליים (מדד המחירים לצרכן, שער הדולר, מדד תשומות הבנייה וכו') עבור מחלקות המחקר של בנק ישראל והבנקים המסחריים הגדולים, בשיטות מתמטיות טהורות, שהקלט שלהן היה אך ורק התחזיות הקודמות והתיקונים שהיה צורך לבצע כדי לקרבן למדדים שנמדדו בפועל. השיטות הללו התחרו בהצלחה במודלים (!) הכלכליים שהיו נפוצים אז, ונועדו לייצג את אופן הפעולה (!) של כלכלת מדינת ישראל, כאשר גם המודל נועד להפיק, בין היתר, תחזית של השינוי חודשי הבא במדדים שהזכרתי. התחזיות שהפיקו השיטות שלנו היו הרבה יותר מדוייקות, למרות שהן אפילו לא התיימרו "להבין" את אופן פעולת כלכלת מדינת ישראל, כפי שהתיימרו בוני המודלים.

מה שגוגל לא (!) מספר לנו לא נכלל כמובן ב"מידע הרשמי" שמופץ בפרסומים הרשמיים (כמו למשל ה"הנחיות למנהלי אתרים") ומפי עובדייה בסרטונים וב-Hangouts. ומה שהם כן בוחרים לספר לא מתאר את פרטי (!) מנגנון הפעולה של מערכת דירוג תוצאות החיפוש שפועלת ברגע זה על ביטוי חיפוש ספציפי שנשאל על ידי אוכלוסיה ספציפית (הם שילמו ביוקר על שיטת הקישורים) ועל השינויים באופן פעולת המערכת המתוכננים למחר על פי הפקת לקחים מביצועייה בעבר.

אף אחד לא מפנטז (אני מקווה) שכלכלת מדינת ישראל מופעלת על ידי מכונה גדולה שנמצאת במרתפי משרד האוצר. הכלכלה מופעלת על ידי מה שעושים תושבי מדינת ישראל, תורמים מחו"ל וגם מחרימים מחו"ל, רוכשי מוצרים, שרותים וידע ישראלי בכל העולם, תיירים וכיוצא באלה. חלקם פועלים באופן חופשי וחלקם במסגרת או בתגובה לחוקים ותקנות בכל העולם. וכפי שגילו כהנמן וטברסקי ותלמידיהם, מרבית פעולותיהם אינן רציונליות כלל, משמע, מנוגדות לאינטרסים שלהם!

לעומת זאת, חברת גוגל כן מפעילה את מנוע החיפוש שלה על ידי מכונה גדולה, מורכבת ובעיקר רציונלית, שמשנים ומשכללים אותה בהתמדה. בניית מודל נאות (adequate) של עקרונות הפעולה (בניגוד לפרטי אופן הפעולה) היא מטלה אינטלקטואלית נפוצה לכל מי שמלמד איך פועל מקלט רדיו, מחשב, מכונית וחללית, במיוחד אם מטרת הלימוד היא להשתמש בהם לצרכיו, באופן המוצלח ביותר האפשרי, לתקן תקלות או לפתח דגם משופר.

אבל אם גם הפרטים (הציון והערך המספרי של השינוי בציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון כתוצאה מפעולת הקידום הספציפית שבוצעה, או התופעה שנמדדה [למשל שינוי בתגובת מבקרי הדף) וגם חלק מהעקרונות נשמרים בסוד, המודל חייב לכלול מידה רבה של ניחוש מושכל. אם לא נוח לך לחיות עם ניחושים, אל תתעסק בזה. אני בחרתי להתעסק בזה כדי לפתח פתרונות מעשיים לעבודת קידום אתרים בתוצאות החיפוש - קבלת החלטות בתנאים של אי-וודאות קיצונית - ואת הצלחת המודל המתפתח אני מודד ביכולת חיזוי הפעולות הבאות של מפעילי מנוע החיפוש. את ההצלחות הללו תיארתי פה לא מעט פעמים.   

ודאי שניחוש, אפילו מושכל, הוא "דעה אישית". אבל מסתבר שגם תורת הכבידה של ניוטון היא דעה אישית - עובדה שאינשטיין הפריך אותה. וגם תורת היחסות של אינשטיין היא דעה אישית, כמו גם תורת הקוונטים - עובדה שמזה מאה שנים מדע הפיסיקה מנסה ללא הצלחה לאחד ביניהן, כי הגורם ה"רשמי" היחיד שנחשב, הטבע, לא מזדרז משום מה להציע "מידע רשמי" מוסמך.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא זכור לי שכתבתי הערה בויקפדיה אתמול.

למרות זאת ראיתי את העריכה באופן מקרי ואני לא מסכים איתה (פשוט לא היה לי זמן וכח להתערב בדיון שמרתי את זה להמשך)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כתבת לפני חודש ואני קראתי אתמול וחושב על תשובה "מאתמול". ברור שלא תסכים עם עריכת הערך כל עוד לא תסכים עם מה שאני כותב לך פה בהדרגה. אבל רק כרגע סיימתי את התגובה הקודמת פה.

אני רוצה להוסיף פסקה לתגובה הארוכה האחרונה פה:

בתשובה לשאלה ב-http://www.askpavel.co.il/qa/17507 אתה ואני השבנו תשובות שונות מאד, ואולי אפילו הפוכות. יש להניח שלפחות תשובה אחת מהשתיים שגויה. אם אתה הוא זה שטועה, זה משום הרתיעה שאתה מפגין מלמלא את החלל שבין פיסות "המידע הרשמי" (מטעם גוגל) בדעה אישית משלך, שמסוגלת לחבר את פיסות המידע למודל המתאר את פעולת מנגנון הדירוג של גוגל, ולכן אתה מסתפק במתן תשובות נקודתיות לשאלות נקודתיות שקיימות עבורן אסמכתאות רשמיות נקודתיות מגוגל. ואם אני הוא זה שטועה,  הסיבה היא בדרך כלל העזת יתר במילוי החלל שבין פיסות "המידע הרשמי" ב"דעה אישית" שאיננה אלא ניחוש שגוי, או במתן תשובה שגויה נקודתית לשאלה נקודתית שאינני יודע או זוכר שכבר סופק עבורה מידע רשמי מגוגל.

ההבדל הוא בתחומי ההשכלה, במזג האינטלקטואלי ובאישיות. זה לא משהו שניתן לשינוי בקלות, וגם אין כל צורך. לא לך ולא לי יש שימוש בהעתקים של עצמנו.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 27/08/15 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 9/08/16 על ידי creativel <סגן> 2.5k צפיות
2 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
...