◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
639 צפיות

האם מנועי החיפוש יכולים לזהות את אופי המוצר ע"י ריבוי מילים מכוונות?

על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
נערך על ידי
היי

שאלה זאת מכוונת בעיקר לזקן השבט מדיון שנערך בעבר..

לגבי "השאלה האם גוגל יכול לזהות אתר לנעלי ספורט לנשים?"

אם אנחנו יוצרים אתר בעל מספר מאמרים אשר כל אחד מהם יוצר אופי וזהות לאתר ולסוג המוצר. האם מנועי החיפוש על ידי ריבוי מילים מכוונות, יכול לזהות את אופי המוצר?

לדוגמא:
1. נשים בספורט
2. נעלי נשים
3. ביגוד לנשים
4. נעלי ספורט
5. נעלי ריצה לנשים

האם המנוע יכול להבחין בהקשר ולקבוע את אופי האתר על פי הרצף של המאמרים?

2 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנוע החיפוש צריך רק לקבוע לאיזה ביטויי חיפוש יש לכל אחד מדפי האתר ציון רלוונטיות שגבוה מ-0. קח דף טקסט קצר תחשוב שהוא רלוונטי גם לביטוי חיפוש שמורכב מכל הטקסט, ביטוי חיפוש שמורכב מהמילה הראשונה בלבד, מהמילה האחרונה בלבד, מכל מילה באמצע, מכל הטקסט ללא המילה הראשונה, האחרונה, כל מילה באמצע וכך הלאה - אינספור ביטויי חיפוש. אתה רואה זאת בעין אם אתה שואל ביטוי חיפוש בן 5-7 מילים ללא מרכאות כפולות. המיקום בסדר הצגת תוצאות החיפוש לביטוי מסויים ייקבע על פי מספר תוצאות החיפוש המתחרות שיש להן ציון עוד יותר גבוה. הוא לא "לזהות את אופי המוצר" ואת "אופי האתר". מדוע אתה סבור כך?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אם יש לך אתר בעל תוכן מסוג מסויים ומאמרים המפנים לדף הראשי או לתוכן בדף הראשי, כל המילים הראשיות בונות ומחזקות את הרלוונטיות.

האם אני טועה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה לא טועה, אבל אפשר שדף שתוכנו רלוונטי מאד מבחינה תוכנית יקבל דירוג נמוך בסדר הצגת תוצאות החיפוש כי משתמשי גוגל מעדיפים להשתמש בתוצאות חיפוש אחרות, ולשתף אותן, למרות שהרלוונטיות התוכנית שלהן יותר נמוכה. בעבר הרחוק לא עשינו את ההבחנה הזאת, אבל גם דיברנו במונחים של צפיפות ביטוי החיפוש בטקסט הדף וכיוצא באלה, כנגד "משקל" סכום ערך הקישורים הנכנסים, שגם הוא איפשר להעלות לצמרת דף בעל רלוונטיות תוכנית נמוכה משל תוצאות החיפוש המתחרות. במנועי החיפוש שקדמו לגוגל ונעלמו אכן לא היה דבר מלבד רלוונטיות תוכנית. מסיבה זו אני מדבר מזה שנים רבות על "ציון רלוונטיות משוקלל לביטוי החיפוש הנתון" שמחושב על ידי שקלול ציוני הרלוונטיות החלקיים שמקבלים הפרמטרים השונים. כמו שמשקללים ציון בגרות מציוני המקצועות השונים וכו' או ציון במבחן הפסיכומטרי, אבל בהבדל חשוב אחד - שלציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף אין גבול עליון, כי תמיד אפשר היה להוסיף עוד קישור וכיום תמיד אפשר להעלות את "רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו".
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא ממש ברור איך אפשר לקשר מספר מאמרים לאופי\זהות האתר, אולי הכוונה היא לאופי\זהות המותג?

ספק אם ריבוי מילים מכוונות רלוונטי לתהליך.
אלו 2 הרמזים היחידים שבהם נתקלתי ויכולים לעזור לך:
זיהוי הכותב על פי סגנון הכתיבה:
https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/CZjxEequt5Q
דקה 57:27

הפטנט של אלגוריתם הדירוג (שבהמשך נקרא פנדה) שמתייחס (בחלק מהשלבים) לדירוג על בסיס קבוצת ביטויים נישתיים המקשרים לדף

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-adv.htm&r=1&f=G&l=50&d=PALL&S1=08682892&OS=PN/08682892&RS=PN/08682892

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

...