קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

מה היחס של גוגל לחומרים שמועברים מאתר מיושן לאתר עם דומיין חדש?

0 הצבעות
295 צפיות
שאלה נשאלה ב- 16 אפריל, 2015 על ידי בוב (220 נקודות)
נערך 19 אפריל, 2015 על ידי פבל ישראלסקי
האתר הנוכחי שלי מיושן מאד ומאבד דירוגים בגוגל. אני עובד כרגע על אתר חדש רספונסיבי שיעלה בקרוב.
החלטתי לעשות אותו על דומיין חדש - במקום להעביר דומיין - האם ההחלטה הזו טובה?
ועוד שאלה, באתר הישן יש המון מאמרים שכתבתי שעלו גם בהרבה אתרים אחרים. האם ההוספה שלהם לאתר החדש עלולה לפגוע בדירוג שלו?
מה החשיבות של מאמרים אלה מבחינת גוגל?
תודה

תשובות 3

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 16 אפריל, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
היי  

"באתר הישן יש המון מאמרים שכתבתי שעלו גם בהרבה אתרים אחרים"

אתה מדבר על תוכן משוכפל לאתרים אחרים? אם כן כל התוכן הכתוב חסר ערך ורצוי להתחיל מחדש עם תוכן חדש, שכן גוגל מעניש אתרים או מורידם בדירוג בשל תוכן משוכפל.

המאמרים האלו אינם שווים מאומה ואף עלולים לפגוע באתר החדש שלך ואני מניח שלאתר הישן יש גם קישורים נכנסים מתוכן משוכפל ועוד מיני שיטות ישנות שיכולולת להענש על ידי גוגל..

בהתאמה לגוגל - 2015 רצוי להתחיל מחדש עם תוכן נקי ללא עבר, זה גם חוסך זמן בניקוי תוכן מאתרים שונים והמתנה עד אשר מנועי גוגל יקראו את השינויים מכל שאר האתרים.

יש לי תוכן מעולה שכתבתי עבור מהנדסים וחלקו עדיין מופיע באתרים מאמרים, כרגע הוא חסר ערך ובחלק מהאתרים בעלי האתר מתנערים מרצון להוריד את התוכן. מתוך חוסר עניין לבזבז על נושא זה, העדפתי פשוט לכתוב חומר חדש נקי ומותאם לרוח הזמן..
נתקבלה תגובה 16 אפריל, 2015 על ידי בוב (220 נקודות)
עמית תודה רבה על ההסבר המפורט! החלטתי להעלות דומיין חדש כדי שלא יהיו קישורים נכנסים. אבל עדיין אשמח לשמוע עוד על העברה של מאמרים ישנים שלי והודעות לתקשורת שהיו באתר הישן. האם כדאי לעשות לאתר הישן נו פולוא או נו אינדקס?
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 16 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
ה"מאמרים" שהפצת באתרים אחרים נועדו כנראה אך ורק כדי להוציא מהם קישורים לאתר שלך, ולהציג לגוגל את קיומם של קישורים נכנסים מתוכן רלוונטי, כאשר גם לגוגל ברור שאלה קישורים "מלאכותיים" ב-100%. ערכם 0 ואולי גם הפך בינתיים לשלילי (במיוחד משום שהם הוצגו ביותר מאתר אחד), מה שעשוי להסביר את אבדן המיקומים.

כדאי שתתעדכן איך לקדם בשנת 2015 ובעתיד הנראה לעין, ואיך להפטר מהאתר הישן באופן שלא יפגע בחדש.
נתקבלה תגובה 16 אפריל, 2015 על ידי בוב (220 נקודות)
תודה רבה! עזרת לי מאד והעלית שאלה גדולה - איך להיפטר מהאתר הישן שלא יפגע בחדש... שאלה שאלה!
נתקבלה תגובה 16 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
א. אני סבור שלא כדאי לך למהר ולהפטר מהאתר הישן לפני שאתה בטוח שאתה יודע איך לקדם את האתר החדש בגוגל על פי הנחיות הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים שמעודכנות להיום. האם קראת למשל את https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ויודע איך לפעול על פי ההנחיה הזו?

ב. איך למנוע משני אתרים, שאחד מהם יימחק בקרוב, להתאנדקס במקביל היא שאלה טכנית טהורה, ואני משער שתקבל פה הנחיות ברורות ממי שמומחים לנושא הזה. אני לא מומחה.
נתקבלה תגובה 17 אפריל, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
לדעתי הוא גם הפיץ את אותם המאמרים באתר שלו לאתרי מאמרים, כך שכל התוכן משוכפל...

לפי עניות דעתי יש לו בדיוק את הזמן לבנות אתר חדש מאפס ולהתחיל לעבוד על הבנייה שלו בהתאם לצורת עבודה המקובלת ב - 2015.
כל ניסיון לשחזר או להציל חלקים מתוכן ישן יעלו בהרבה עבודה ולא תמיד אפשרי, יש תוכן בחוץ שמקבל אינדוקס או זכות לאינדוקס על ידי שיכות לאתר מאמרים. האתר החדש יהיה בעל תוכן משוכפל מאתר מאמרים שגוגל מזהה אותו כבעלים של אותו מאמר, זה מתכון לא בריא לבניית אתר חדש..
נתקבלה תגובה 17 אפריל, 2015 על ידי בוב (220 נקודות)
תודה רבה.נתת לי טיפ שימושי ביותר תודה
נתקבלה תגובה 17 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
עמית, מה שכתבת נכון. אבל אין לדעתי כל תועלת בלבנות אתר חדש,  ולנסות לקדם אותו שוב באמצעות שתילת מאמרים באתרים אחרים או דרכים אחרות לנסות לתחמן את המערכת של גוגל. הכרחי לבדוק האם יודעים איך לקדם אותו על פי ההנחיות החדשות של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים, ואם לא, לרדת בכלל מהנסיון לשווק על ידי קידום בתוצאות החיפוש האורגניות.

אני יודע שאלה חדשות רעות, ותיכף יגיבו בו ודאי מי שסבורים שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם חדשות רעות היא להתיז את ראשו של השליח שבא לבשר אותן.
נתקבלה תגובה 17 אפריל, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
כתבתי להפך -

"לפי עניות דעתי יש לו בדיוק את הזמן לבנות אתר חדש מאפס ולהתחיל לעבוד על הבנייה שלו בהתאם לצורת עבודה המקובלת ב - 2015."

המלצתי על התחלה מאפס על מנת לפתוח דף נקי ולא להתעסק עם תוכן משוכפל או קישורים לא איכותיים..

לגבי שיטות עבודה מקובלות ב - 2015 ניתן יהיה לקרוא זאת בהנחיות של גוגל ולכן לא נכנסתי להמשך הסברים..
נתקבלה תגובה 18 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 18 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט
עמית, מה שניתן לקרוא בהנחיות גוגל לוקח דקה לקרוא ושבוע לפחות להבין. זה כבר לא עניין של פעולות טכניות שונות מאלה שהיו נהוגות ומועילות עד עכשיו, אלא עניין של כישורים אישיים נדירים ומסלול הכשרה שנמשך בדרך כלל 4 שנים. הסיבה היא שאין יותר דבר כזה "שיטות עבודה מקובלות ב - 2015" כי לכל אתר ולכל שוק יעד דרושה שיטת עבודה חד-פעמית שאותה יש צורך להמציא. הסברתי זאת בהרחבה, ובאופן שמגובה באסמכתאות ב-http://www.askpavel.co.il/qa/17239, אבל התרשמתי שעוד לא ממש הפנמת את משמעות הדברים. אתה מדבר שם על "תוכן איכותי", בלי להסביר מה זה, אבל גוגל חקרו ביסודיות ומצאו שכל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש מסויים מתנהגת באופן שונה ויש לה העדפות שונות משל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב מאד, ובעיקר לא רוצה לקבל תוצאות חיפוש שמועתקות האחת מהשניה, אלא מצפה למקוריות ולייחודיות, ובעיקר להיות מופתעת.

אני נוהג מזה שנה לפחות להמחיש פה את הבעייתיות בשאלה: "האם נשים עושות שופינג בגוגל לנעלי ספורט כמו שגברים עושים שופינג בגוגל לנעלי ספורט, או כמו שהן עושות שופינג בגוגל לנעלי הליכה וערב, או לא כך ולא כך?" מי שיש לו אתר שמוכר נעלי ספורט יבין בקלות שאין דבר כזה (!) "שיטות עבודה מקובלות ב - 2015" שעל פיהן יודעים איך ליצור "אתר באיכות גבוהה  שמשתמשי גוגל ירצו (!) להשתמש בו ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן). ראה: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw. אבל בעל אתר מוכשר, שקשוב כמוך למנטליות הייחודית של שוק היעד שלו, משקיע עבודה וכשרון כדי לתרגם את מה ששקד ולמד מהמגע הממושך עם שוק היעד שלו לתוך תוכן האתר, ולא זורק את האחריות על מקדם אתרים מהדור הישן ש"בוחר" כביכול "שיטת קידום יעילה", יצליח במשימה גם בלי ללכת ללמוד 4 שנים, כי הוא כבר למד את מה שדרוש לו, ורק לו, בארבעת השנים הקודמות.  

לא פלא שמקדמי האתרים מהדגם הקודם, ומי שמעסיקים אותם, עושים כל מה שביכולתם לדחוק את הקץ. ומאחר והנהלת חברת גוגל מחליפה את שיטת דירוג תוצאות החיפוש בהדרגה (!!!), בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש נוספת, יש עדיין ביטויי חיפוש רבים שעבורם שיטות התחמון הישנות עדיין עובדות, אבל אי-אפשר לדעת עד מתי - עוד יום? עוד חודש? עוד שנה?

למשרד קידום שמוכר עבודת קידום מהמודל הישן, שנועדה לתחמן את גוגל כל עוד אפשר, לא אכפת עד מתי זה יעבוד עבור בעל האתר. אבל לבעל האתר זה צריך להיות מאד אכפת, במיוחד אם הוא מקדם אותו בעצמו. גם אתה הגעת, כמדומני, למסקנה זהה בתשובה לשאלה אחרת.
נתקבלה תגובה 18 אפריל, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
היי עמנואל

אני יודע ומכיר היטב את הגישה שלך לגבי קידום אתרים בגוגל וכו..
האגנדה שלי שונה ומכוונת ממקום של בעל עסק אשר תלוי בהכנסות מאתרים באינטרנט ובעבורי מדובר באחריות גדולה של מקדמי האתרים. מעבר למציאת מיקומים טובים עבור הלקוחות, יש גם להבטיח את איכות האתר ולשמר את הצמיחה שלו לאורך זמן.

אם אתה כמקדם אתר יודע שימי האתר שלך הולכים ואוזלים, כתוצאה משינוי חוקי המשחק/טכנולוגיה ועוד, הרי שהתפקיד שלך הינו להיות ערוך ומוכן לספק מענה.
לא חסר נוכלים ושרלטנים אשר הבטיחו או מכרו מקומות בגוגל וגבו סכומים נאים עבור אתרים חסרי ערך ויכולת לתרומה עבור הלקוח או בעלי יחסי המרות טובות.

במקרה הנ"ל לפנינו אתר אשר ברור שלפי התוכן ההמשוכפל, קישורים מאתרי מאמרים ועוד תרגילים ישנים המבטיחים את סופו בזמן הקרוב. ההצעה שלי היא למהר ולבנות אתר חדש מאפס על מנת לספק המשכיות כל שהיא עבור הלקוח, מתוך רמת אחריות ורצון להמשיך ולספק תוצאות.
נתקבלה תגובה 18 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,230 נקודות)
נערך 18 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט
עמית, זו לא הגישה שלי אלא הגישה של הנהלת חברת גוגל. לומר שזו הגישה שלי פוטרת את השומע מלהתייחס אליה ברצינות ובדחיפות הראויה.

האג'נדה שלי זהה לשלך, למעט הרחבה מסויימת: לא רק מה אמור לעשות בעל האתר שמקדם את האתר שבבעלותו, או לפחות משקיע עבודה רבה ומאמץ שכלי כדי לתדרך את מקדם האתרים (מרבית בעלי האתרים אמרו לי "אין לי זמן וחשק לעשות דוקטורט בקידום אתרים" , ותשובתי היתה: "אז מי שיש להם זמן וחשק ינצחו אותך בקלי-קלות"), אלא גיוס, מיון והדרכת מקדמי אתרים\משווקים  (שמבצעים כאמור "אופטימיזציה מירבית לדרישות משתמשי גוגל כדי להצליח באופטימיזציה לדרישות בעל האתר") שמסוגלים לעבוד עבור מגוון אתרים ומגוון שווקי יעד, מבלי שצברו ניסיון רב בכל אחד מהם, כמו בעל האתר המוכשר, ולכן מסוגלים לקדם גם את האתר השני לאותו שוק יעד, באופן שגם השני יהיה מקורי, ייחודי ומפתיע.

האתגר של בוב, ששאל פה את השאלה, איננו לבנות אתר חדש, שזה עניין קל ופשוט, אלא איך ליצוק בו תוכן מקורי, ייחודי ומפתיע, שיגרום למשתמשי גוגל "לרצות (!) להשתמש בו ולשתף אותו" יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן. וזה כבר לא עניין קל ופשוט, במיוחד משום שרק לבודדים יש את הכישורים האישיים המתאימים, ועברו את מסלול ההכשרה המתאים. הרי אין דבר שהוא יותר רחוק מזה מאשר לימוד השיטה של שתילת "מאמרים רלוונטיים" באורך של 300 מילים כדי להוציא מהם קישור לאתר שמקדמים.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 18 אפריל, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (176,200 נקודות)
נערך 18 אפריל, 2015 על ידי מנשה אברמוב
לא הייתי ממהר להחליף דומיין.

אם אתה חושש שהספאם שעשית עד כה פוגע או יפגע בדירוג האתר חשוב לך להתחיל לטפל בו במקביל לעיצוב\עדכון האתר.

מבלי לעיין בנתונים נוספים על האתר אני לא בטוח אם בכלל יעזור לך לשכפל את המאמרים שהופצו לדומיין חדש
טכנית בתהליך המעבר אתה יכול או לדאוג להסרה מהירה מהאינדקס של התכנים בדומיין הישן, או להפנות את הדפים לדומיין החדש.
ב 2 המקרים יש בעיות פוטנציאליות שיש לקחת בחשבון:
אם תפנה - אתה תעביר גם את הסיגנלים השליליים שהאתר הישן צבר
אם לא תפנה- אתה פותח לאתרי המאמרים את ההזדמנות להפוך ליוצרי התוכן, משום שאתה מסיר את הדומיין הישן והמקורי ומעלה דומיין חדש שיכיל כמות משמעותית של תכנים משוכפלים.

לא הייתי שוקל שכתוב אם מדובר בתכנים איכותיים ובעלי ערך, לכן הייתי קודם מתחיל בטיפול בבעיה שיצרת, ורק לאחר מכן מעלה אתר חדש(וזאת בתנאי שמעבר הדומיין לא נעשה בגלל סיבות נוספות כמו מיתוג מחדש וכו).
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,304 שאלות

7,331 תשובות

9,902 תגובות

17,109 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
2 תשובות 278 צפיות
שאלה נשאלה ב- 6 ינואר, 2012 על ידי ran (410 נקודות)
0 הצבעות
3 תשובות 477 צפיות
שאלה נשאלה ב- 26 ספטמבר, 2016 על ידי אדי ישראל (120 נקודות)
0 הצבעות
3 תשובות 613 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 אפריל, 2015 על ידי Elia (190 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 182 צפיות
שאלה נשאלה ב- 15 אפריל, 2015 על ידי emc2 (390 נקודות)
...