◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.7k צפיות

מי המקדמים הכי טובים בארץ ?

על ידי 130 צפיות
טופ 5 הכי טובים מי ?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
שאלה מעניינת, לא חושב שאוכל לעזור לך בתשובה.

4 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לא ברור משאלתך האם ב"מקדםי אתרים" אתה מתכוון למי שעוסקים באופטימיזציה לדרישות  מנועי החיפוש (SEO = "טכנאות אתרים") או למי שעוסקים באופטימיזציה לדרישות בעל האתר (= השגת המקום בראשון בתוצאות החיפוש לביטויי החיפוש שהכי נשאלים על ידי שוק היעד של האתר), שזו עבודה שנעשית נגד המתחרים הראויים בתוצאות החיפוש, כי מהם יש "לגזול" את המיקומים שהם כבר מחזיקים או יחזיקו בהם.

בעבודת ה-SEO אפשר להעריך כבר היום מי הם הטובים ביותר - אלה שמחזיקים בידע הרחב ביותר והמעמיק ביותר, והם מפגינים זאת במגע עם ציבור בעלי המקצוע, כי אופטימיזציה לדרישות מנועי החיפוש הוא מקצוע של ידע גלוי. לעומת זאת, לא ניתן להעריך את מומחי האופטימיזציה לדרישות בעל האתר על פי הישגיהם בעבר ועד להיום, כי אפשר שמחר בבוקר האתרים שהם מקדמים ייענשו ויעופו מצמרת תוצאות החיפוש, כפי שאכן כבר קרה לאלפי, ואולי כבר עשרות אלפי אתרים שמקודמים מישראל.

אופטימיזציה לדרישות בעל האתר לא יכולה להיות מקצוע של ידע, כי כמעט כל הידע הדרוש מתייחס למה שמתרחש היום ויתרחש בעתיד (מה יעשו המתחרים כאשר יחושו שאתה הולך לגזול מהם את המיקומים ואת הרווחים; מה גורם למבקרי האתר לרצות להעדיף אותו או לא להעדיף אותו על פני תוצאות החיפוש המתחרות; מה יהיו השינויים במדיניות הנהלות מנועי החיפוש וכו'). ולכן זה מקצוע של קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית, כאשר את תבונת ההחלטות שהתקבלו ואת איכותם של מקדמי האתרים הללו יהיה אפשר להעריך רק בעוד כשלוש שנים, כאשר יוכח שהם הצליחו להסתגל לשינויים הרדיקליים שהנהלת חברת גוגל כופה בהדרגה על עבודתם מזה כשלוש שנים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
המשך:

הדף הראשון של תוצאות החיפש של גוגל לביטוי [קידום אתרים] הוא הזירה שבה מתחרים מקדמי האתרים זה בזה (!)  על אופטימיזציה מירבית לדרישות בעל האתר, גם משום שהם עצמם בעלי האתרים שהם מקדמים, ולכן לא קיים בעל אתר חיצוני שכופה על מקדם האתרים להיכשל בעבודת הקידום.

מאחר ומקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי המסויים הזה הוא גם הכרזה ש"הנה, ניצחתי מבחינה מקצועית את כל מי שמתחרים בי גם על קבלת חוזי עבודה מבעלי אתרים", אתה יכול לראות בחמשת הראשונים את "המקדמים הכי טובים בארץ", ובראשון שברשימה את הטוב מבין החמישה.

מה דעתכם?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המשך:

מאידך, אפשר בהחלט לומר שרק הבעלים של adactive.co.il הוא ממש מקצוען, כי הוא לבדו הצליח להביא דף מתוך האתר שלו למקום הראשון בגוגל, נגד כל שאר מקדמי האתרים בישראל (וזו לא הצלחה רגעית - הוא במקום הראשון מזה 6 חודשים לפחות). לעומת זאת, מי שנמצאים במקומות 2-5 לא הצליחו במטלה, אבל לא ניתן לומר שלא זכו לפחות להצלחה חלקית (על פי הקריטריון שלך - להכלל בין חמשת מקדמי האתרים הכי טובים בישראל). ולעומת הראשון וארבעת הנוספים,  כל שאר מקדמי האתר בישראל נכשלו (!) כשלון מחפיר (מי יכול להראות שמקום 9 שווה משהו שהוא יותר מזניח?).

הבעיה היחידה עם התיאור המחמיר הזה היא שאפשר בהחלט שלבעלים של adactive אין מושג קלוש מה היא הסיבה האמיתית שגרמה לגוגל להקפיץ את הדף הזה מהאתר שלו למקום הראשון! אם הוא אכן לא יודע מה היא הסיבה האמיתית (כי הוא לא ביצע למשל פרוצדורה מחמירה שהצליחה לשלול את כל הסיבות האפשריות החלופיות), אני גם בטוח שהוא למרות זאת מפנטז שהוא כן יודע מה היא הסיבה. אבל המבחן האמיתי הוא היכולת להקפיץ באותו האופן כל אתר אחר למקום הראשון, גם אם לא בהכרח בזירה שבה מתחרים כל (!) מקדמי האתרים בישראל האחד בשני, אלא בזירות (ביטויי חיפוש) שבהן מתחרים זה בזה רק מאות ספורות של מקדמי אתרים ישראליים.

על האפשרות שבעל האתר (או מנהל מטעמו) איננו יודע את הסיבה האמיתית של הקפיצה למקום הראשון בזירה סופר-תחרותית, הצגתי פה בפורום פעמים רבות בעבר, לאחר שאתר קודם קפץ תוך שבועיים משום מקום למקום הראשון בביטוי [קידום אתרים]. כולם ייחסו את הסיבה לתרומה הכוללת של כ-2,000 קישורים נכנסים, בעוד שאני הצגתי גם את האפשרות החלופית ש"קישור קסם" יחיד עושה את כל העבודה, בעוד ששאר 1,999 הקישורים הנוספים משמשים רק כדי להסוות אותו, ותרומתם הכוללת היא אפסית או אפילו שלילית. בסופו של דבר התברר אז שהוא כן יודע את הסיבה האמיתית להצלחה, כי את "קישור הקסם" (למעשה 4-5 קישורים) הוא רכש בכסף! אבל אפשר בהחלט להניח גם את קיומו של "קישור קסם" שלא המקשר ולא המקושר יודעים עליו שהוא "קישור קסם". וזו אולי גם אחת מהסיבות מדוע הנהלת חברת גוגל זונחת בהדרגה את שיטת דירוג תוצאות החיפוש שמבוססת על קישורים.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
מי הכי טוב קשה להגיד גם בגלל היכרות מוגבלת עם כל הטובים מהתחום וגם בגלל הסתגלות חדשה לשינויים של גוגל שמשנה את ''הכי טוב'' כל הזמן בהתאם.

יצא לי להכיר 2-3 מקדמים תותחים שמגיעים לטופ ראנק בכל אתר שפותחים במילים הכי תחרותיות בארץ, אני לא אחשוף תשמות כאן כדי לשמור על פרטיותם. אבל כן, הם בין הטובים.

בשונה מה שנכתב מעלי ש''מחזיקי הידע'' למניהם הם הטובים ביותר, מי שבאמת טוב הוא זה בעל תיק עבודות של אתרים שמקודמים בגוגל ומציא תוצאות בשטח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
riode, לא הבנת את מה שכתבתי ובמיוחד את ההבחנה ההכרחית בין מי שעוסק באופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש לבין מי שעוסק באופטימיזציה לדרישות בעל האתר. על פי ההבחנה הזו, אני מתייחס פה רק לאופטימיזציה לדרישות בעל האתר ("...מקצוע של קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית, כאשר את תבונת ההחלטות שהתקבלו ואת איכותם של מקדמי האתרים הללו יהיה אפשר להעריך רק בעוד כשלוש שנים, כאשר יוכח שהם הצליחו להסתגל לשינויים הרדיקליים שהנהלת חברת גוגל כופה בהדרגה על עבודתם מזה כשלוש שנים"), בעוד ש"מחזיקי הידע" הם רק (!) אלה שעוסקים באופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש.

לא הבנת גם את המבחן האובייקטיבי (על פי תוצאות זמניות בשטח בקידום לביטוי החיפוש הספציפי [קידום אתרים]!) שהצגתי (במיוחד בהמשך השני, שסיימתי לכתוב רק לפני רגע ולפני שראיתי את התשובה שלך) לטיבם של מקדמי האתרים העוסקים באופטימיזציה לדרישות בעל האתר. אינך מבין גם את הטענה (שהצגתי בפורום אינספור פעמים) ש"תיק העבודות" המוצג ללקוח כולל רק את ה"הצלחות" שטרם נענשו, ורק את המקרים שבהם ההצלחה היתה קלה מספיק כדי שתקציב הקידום שהוקצה יספיק להשגת ההישג.

לאור הקושי הרב שאתה מפגין בהבנת טקסט קצרצר שעוסק ביסודות המקצוע, אני מרשה לעצמי להטיל ספק גדול במיומנית המוצהרת שלך "לדעת" מי הם באמת ה"תותחים" של המקצוע. אבל אני מציע לך לבדוק האם אותם שניים-שלושה שיש לך בראש, אבל את שמם אתה שומר בסוד, כלולים בין חמשת הראשונים בגוגל לביטוי [קידום אתרים], ואם לא, להסביר מדוע או להפסיק להתרברב.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
נערך על ידי
הבנתי אותך טוב מאד.

העניין הוא שאני לא לא תומך בשום דבר שכתבת . היום מקדמים טובים משיגים תוצאות גם תוך 1-3 חודשים ונשארים שם חודשים.


הם לא צריכים לקדם במילה ''קידום אתרים'' כדי להרוויח כסף באינטרנט יש  עוד אינספור נושאים כמו תיירות, עריכת דין, ומקצועות שניתן לגבות עליהם עמלה גבוהה .

גם אני מטיל ספק במיומנות שלך כמקדם אתרים שלא יהיה ספק, חוץ משמירה על שפה גבוהה בפורומים לא נראה שהגעת לאיזה הישג בשטח (וזה לאור הטיעונים המגוכחים שאתה חוזר אליהם בפורום) אז כל עוד לא הגעת לכזה, אני טועה מאיפה הביטחון לכתוב נובלים ולהוכיח את צדקתך .
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כאמור, לאור הקושי הרב שאתה מפגין בהבנת טקסט קצרצר שעוסק ביסודות המקצוע, אני מרשה לעצמי לשוב ולהטיל ספק גדול במיומנית המוצהרת שלך "לדעת" מי הם באמת ה"תותחים" של המקצוע.

כדי להוכיח ללקוח ראוי בתחום "התיירות, עריכת דין ומקצועות שניתן לגבות עליהם עמלה גבוהה"' ושנפל למשל מהמקום הראשון בגוגל לאחר כמה חודשים (!), שאתה מסוגל להביא גם את האתר שלו למקום הראשון בגוגל ולהשאר שם שנים (!), על חשבון האתרים המתחרים שמעסיקים מקדמי אתרים שבהם אתה מתחרה, אין כמו השגת מקום ראשון בגוגל לאורך זמן רב לביטוי [קידום אתרים] כי בביטוי הזה לא רק שכבר ניצחת (!) את כל מקדמי האתרים האחרים בישראל, אלא גם הוכחת ללקוח שכל מי שהגישו לו הצעת מחיר מלבדך נכשלו לחלוטין (!) בלקדם את האתר שהם בעליו! אם אתה לא מאמין, שאל את הבעלים של adactive.

"השפה הגבוהה" שבה אני כותב היא שפת מקצוע קידום האתרים בליגת העל. בשפת הליגה הנמוכה שבה אתה משחק היא לא מובנת בהכרח, ממש כמו ששפת החשבון הדיפרנציאלי לא מובנת למי שעדיין לומד חשבון בכיתה ב', או ששכח את כל מה שלמד בחשבון אחרי כיתה ב'.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
נערך על ידי
עמנואל עמנואל, היום אף אתר לא נשאר שנים ראשון,  תשקיע הון תועפות על קידום לבן או שחור, עתיד לבוא יום של עדכון חדש וגוגל יוריד אותך לטמיון, או יבוא יום ומתחרה ראוי יעקוף אותך, או שתמצא את עצמך בעידן טכנולוגי חדש.

בנתיים חברת גוגל הפחיתה את הענישה המהירה שהיית בעבר ומקדמים רבים שמקודמים בראש נהנים מתמלוגים גבוהים שאני בספק  רב אם גם אתה נכלל בהם לאור הנמוקים המגוחכים שאתה מפיץ לכל עבר בפורום שלקישורים אין שום ערך ב 2015. ו
 וכל זה אחרי שלא הצגת שום אתר שקידמת עם השיטות שלך, ובטח לא הצגת אתר בבעולתך שמקודם שנים בגוגל במילה תחרותית כמו שאתה מציין. (דיבורי סרק כמדומני)

ורק בשביל להעיר אותך מהבועה, ADactive שאתה כל-כך מתלהב ממנו עם פרופיל של 90% קישורי ספאם (רמז CTRL+F, חיפוש המילה קידום אתרים)

http://sunflowerstrategies.com/reply-n1620-15.html
http://blog.so-net.ne.jp/73-suzuka_livuly/2007-10-28-2
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
עמנואל עמנואל, היום אף אתר לא נשאר שנים ראשון,  תשקיע הון תועפות על קידום לבן או שחור, עתיד לבוא יום של עדכון חדש וגוגל יוריד אותך לטמיון, או יבוא יום ומתחרה ראוי יעקוף אותך, או שתמצא את עצמך בעידן טכנולוגי חדש.



ממש לא נכון!!!

ישנם תחומים מקצועים בהם יושבים בעלי מקצוע עם ידע עשיר שפתחו אתרים עם ותק של עשר שנים, עם הזמן הם רכשו ידע בקידום אתרים או שמחוברים למקדמי אתרים רציניים..
האתרים שלהם נמצאים בדף הראשון בחמישייה הפותחת ומעולם לא ירדו מתחת לדף ראשון...

מילים פופולאריות שמקדמי אתרים אוהבים לרוץ עליהם, יוצר זירת קרבות חסרת קשר לאיכות או תורמת באמת לבעלי האתרים עצמם... אז הלקוח קיבל אתר ובזבז כסף אצל מקדם אתרים לתקופה קצרה שבה היה בחמישיה הפותחת של המילה "שיפוצים", הוא קיבל אוסף טלפונים שרמת ההמרות שם נמוכות והינן יותר מטרד מאשר תכלס כסף..
עוד לפני שמספיק לקלוט את רכבת הביזבוז שעליו הוא דוהר, נזרק האתר שלו מדף ראשי, מה הטעם במהלך הזה???

אתרים מושקעים בידע ותוכן איכותי, מושכים גם קהל איכותי יותר וגם מחזיקים מעמד טוב יותר..
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
כתבתי עתיד לבוא יום,  לא כתבתי יבוא יום וזה לאחר אלפי מקרים זהים שקרו למקדמים שהשקיעו בקידום לבן וחשבו שהם מוגנים, בסוף מצאו את עצמם בחוץ. בסופו של דבר אתה בידיים של גוגל ולא להפך.  

ועוד פעם מקדם אמיתי יודע להתנהל בצורה חכמה שלא יעוף ואני אסכם תדיון פה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
riode, כבר הכרחת אותי כמה פעמים להציג פה לקוראים את הקושי שיש לך לקרוא ולהבין פסקת טקסט קצרצרה. איפה כתבתי פה בפורום ש"ב-2015 אין יותר שום ערך לקישורים"?

פסקה אחרת שלא הצלחת לקרוא ולהבין נכתבה פה למעלה על ידי בתגובה מאתמול, והיא מתייחסת ספציפית לערכו היחסי של קישור (גם בשנת 2015!), ל-adactive ולמיגבלה של כל מקדם אתרים, כולל אותך ואותי, וכולל מי שמתחרה בו מבין אלה שבמקום 2-5 לדעת מה היא הסיבה האמיתית לכך שהוא במקום הראשון:

"על האפשרות ש(גם) בעל האתר (או מנהל מטעמו) איננו יודע את הסיבה האמיתית של הקפיצה למקום הראשון בזירה סופר-תחרותית, הצגתי פה בפורום פעמים רבות בעבר, לאחר שאתר קודם קפץ תוך שבועיים משום מקום למקום הראשון בביטוי [קידום אתרים]. כולם ייחסו את הסיבה לתרומה הכוללת של כ-2,000 קישורים נכנסים, אבל אני הצגתי גם את האפשרות החלופית ש"קישור קסם" יחיד עושה את כל העבודה, בעוד ששאר 1,999 הקישורים הנוספים משמשים רק כדי להסוות אותו, ותרומתם הכוללת היא אפסית או אפילו שלילית. בסופו של דבר התברר אז שהוא כן יודע את הסיבה האמיתית להצלחה, כי את "קישור הקסם" (למעשה 4-5 קישורים) הוא רכש בכסף! אבל אפשר בהחלט להניח גם את קיומו של "קישור קסם" שלא המקשר ולא המקושר יודעים עליו שהוא "קישור קסם". וזו אולי גם אחת מהסיבות מדוע הנהלת חברת גוגל זונחת בהדרגה (!) את שיטת דירוג תוצאות החיפוש שמבוססת על קישורים".
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
הימים של מקדם אמיתי נגמרו לדעתי... אתה לא יכול להיות ערב להצלחת העסק שלי, על ידי בניית אתר בסיסי והפעלת מאמצים לקדם אותי בכל דרך אפשרית לאורך זמן..

בניית אתר מקצועי מותאם לענף, בעל עניין אמיתי ינצח תמיד ומביא לקוחות איכותיים יותר..
זה לא חדש שהפרסום באינטרנט מביא הרבה לקוחות "לא איכותיים או בזבזני זמן", אתרים פשוטים אשר מקודמים במילים מפוצצות מביאים לידים חסרי המרה. הרבה מתעניינים או מחפשי מציאות, מה שמוגדר כשוק זול או "רזה".
אתר מקצועי מחייב את הגולש בהתעמקות ואולי אף בהפקת לקחים לגבי סוג החברה, לפני שהוא מטלפן להציק ולבזבז זמן בשאלות.

אתר של חבר אשר נמצא בחמישייה הגבוהה זמן רב, מפעיל פורום מקצועי והגולשים אשר בסוף מגיעים לשלבי יצירת קשר הינם רציניים ובעלי הקשר לסוג החברה..

מקדמי אתרים לפעמים נשענים על כמות לידים, אבל בעל עסק סופר את השורה התחתונה..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, הימים של מקדם אתרים אמיתי לא נגמרו. מה שנגמר הוא הצורך בכישורים האישיים ובמסלול ההכשרה של מקדמי האתרים מהדור הקודם, שכל מה שהם ידעו זה להריץ רובוטים ששותלים קישורי זבל בכל פורום ובלוג ברחבי העולם או לפרסם Guest Posts שצמודים לקישורי זבל.

מה שנחוץ מעכשיו, על פי ההנחיה החד-משמעית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי האתרים (שים לב שהיא מדברת אליכם מעל לראשם של מקדמי האתרים: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=i), הוא היכולת לגרום למבקרים לרצות (!!!) להשתמש באתר ולשתף אותו (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן).

אתה עוסק במקרה בתחום שבו יש לך שיח עם הלקוחות הפוטנציאליים, ויש לך גם את הכישורים האישיים, גם את הניסיון וגם את ההזדמנות לקיים את השיח הזה בצורה שהיא הכי מוצלחת - גם באמצעות כתיבת תוכן האתר וגם בשיחת הטלפון של מבקרי האתר שהתקשרו אליך. אתה הוא למעשה מקדם האתרים "האמיתי" שנחוץ לקידום האתר שלך, ואין מי שיעשה זאת טוב ממך. אבל חלק ניכר ממתחרייך יתקשו מאד לחבר טקסט יעיל (והם זקוקים למקדם אתרים מהדור החדש שיעשה זאת עבורם) או לקיים שיחת טלפון משכנעת. כך הדבר בכל המקרים שבהם שוק היעד שעושה שופינג באינטרנט מתנהג אחרת מאשר מי שנכנסים דרך הדלת מהרחוב או מטלפנים בעקבות המלצה אמיתית של חבר או מכר. שלא לדבר על בתי עסק שמתנהלים אך ורק באינטרנט ומשווקים מישראל מוצרים שהמפעל בסין שולח ישירות ללקוח הקצה בארה"ב.

נ.ב.
מצאתי כרגע שלפני 8 חודשים, בתשובה למה ששאלת אז כתבתי לך:
"...גוגל כבר כתבו את זה ביוני 2013. והם לא מדברים ברמזים אלא כותבים הנחיות מפורשות. הקושי של הציבור הרחב, ושל מקדמי האתרים שמתפרנסים מזה במיוחד, להבין ולעכל את מה שגוגל כותבים איננו נגרם מזה שהם כותבים בשפה סתומה ומבלבלת, אלא מהקושי לנטוש "ידע מקצועי" שהפך בין לילה למיושן ושגוי, ולהודות שחלק ניכר מאותו "ידע מקצועי" אבד להם באותו לילה. תאר לעצמך מפגש שלך עם לקוח פוטנציאלי בתחום שבו אתה עוסק, ושבו אתה נאלץ להודות ששכחת, או אבד לך בדרך אחרת, מחצית מהידע המקצועי שאגרת במשך שנים רבות, ושאותו אתה אמור ליישם עכשיו בעבודה שעליה הוא שוקל אם לשלם לך!"
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
נערך על ידי
אם היינו צריכים להגדיר מחדש את תחום קידום האתרים לשנת 2015 היה צורך לשנות את השם, מאחר ומדובר בבעלי מקצוע המתמחים בענפים מסויימים. היום יותר מתמיד נדרשים מקדמי אתרים לידע מעמיק לגבי אותם אתרים אשר הם רוצים לבנות.

תפקידו של מנהל פרויקט או מנהל עבודה באתר בניה, לתרגם בין תוכניות הנדסיות מורכבות לבין שפתם של פועלי בנייה פשוטים. מגיע בעל מקצוע אשר בונה אתרים בעל ידע והתמחות בענף הספורט לדוגמא, יש לו כותבי תוכן איכותיים מהתחום וידע לגבי סביבת העבודה, מתחרים, תחומים מקבילים, תנועת לקוחות ועוד..לדעתי בעוד כחמש שנים יהיו בעלי מקצוע מקדמי אתרים אשר הינם בעלי התמחות בענפים ספצפיים ויבנו אתרים מתחומם בלבד. כבר היום אני רואה את הקושי לבנות אתר מענף הבנייה ולעבור לבניית אתר לסוכנות נסיעות, כבר עכשיו מדובר על תשתית מחשבתית שונה. בעוד חמש שנים קדימה מעכשיו זה יהיה פרויקט עצום של איסוף ידע ולימוד כל תחום וענף, על מנת להתמקצע ברמת ההתאמה והתחרותיות העכשיווית.

קידום אתר או השם "מקדמי אתרים" הינו מטעה ואינו תואם יותר, כאילו שמדובר ביכולת לקדם את האתר בתוצאות בצורה חיצונית (כפי שהיה בעבר). חברה או אדם אשר בונה עבור חנות לכלי עבודה, אתר המתמחה במכירת כלים ומתן שירות והסברים ללקוח על כל כלי אינו מקדם אתר, הוא יותר דומה לקבלן בנייה ושיווק אתרים..

בעבר יכולת לבנות אתר מכמה פוסטים פשוטים ועיקר המיקום היה בעבודה חיצונית (קישורים, אתרי לווין ועוד), היום מדובר בעבודה פנימית ולכן השם מקדם אתרים כבר אינו רלבנטי..
על ידי
עבודה של מקדם אתרים היא לקדם בהצלחה אתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

יכול להיות כפי שאתה אומר, שזה לא מספיק בשורה התחתונה לבעל האתר והוא צריך כלים נוספים כדי להפיק רווחים מהאתר שלו או מהשירות שלו אבל זה לא שייך או סותר את עבודתו של מקדם האתרים שצריך סה"כ לטפס בתוצאות החיפוש בגוגל בהצלחה.

המונח מקדם אתרים עדיין תקף ואקטואלי כל עוד אתה מדבר על הצלחה בגוגל. אם אתה טוען שלבעל אתר לא מספיק להיעזר רק במקדם אתרים, זאת אמירה אחרת והיא אינה סותרת את המקצוע קידום האתרים אלא משלימה אותו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
קידום אתרים (Website Promotion) היה מתחילתו, לפני כ-16 שנים, השם הנכון למה שאני מכנה בשם "אופטימיזציה לדרישות בעל האתר" (לנצח את כל המתחרים במאבק על השגת המקום הראשון בסדר הצגת תוצאות החיפוש לביטויי החיפוש שנשאלים הכי הרבה על ידי שוק היעד). הבעיה היא שגם באנגלית וגם בעברית הביטוי "קידום אתרים" הפך בטעות להיות מזוהה בציבור עם "אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש"  (SEO), שהוא עיסוק טכני לכל דבר, על פי צ'קליסט גלוי ומוכן מראש. לעומת זאת, "קידום אתרים" במובן הנכון - "אופטימיזציה לדרישות בעל האתר", לא יכול להיות (!) מקצוע טכני, משום שכמעט כל הידע הדרוש איננו ידוע (מה עשו, עושים ויעשו המתחרים) או שהוא נשמר סמוי על ידי מנוע החיפוש. זה הוא לפיכך מקצוע שמהותו קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית, ואין דבר שיותר שנוא ופחות מתאים לבעלי אוריינטציה טכנית מאשר אי-וודאות.

הדוגמאות שאתה מביא מתחומים אחרים אינן תקפות לתחום קידום האתרים. לפני 8 חודשים כתבתי לך:
"תאר לעצמך מפגש שלך עם לקוח פוטנציאלי בתחום שבו אתה עוסק, ושבו אתה נאלץ להודות ששכחת, או אבד לך בדרך אחרת, מחצית מהידע המקצועי שאגרת במשך שנים רבות, ושאותו אתה אמור ליישם עכשיו בעבודה שעליה הוא שוקל אם לשלם לך!"
על ידי
לפני 8 חודשים כתבת לי? נראה לי שאתה מתבלבל.....
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
זאת הייתה תגובה ל-amitoz שלו אכן כתבתי גם לפני 8 חודשים. ואגב, אתה יכול להחליף את ה-אנונימי בשם או בכינוי שבהם נרשמת פה, אם רק תואיל להתחבר מחדש ולגרום למערכת לזכור אותך.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
במדינתנו הקטנטונת כולם "מומחים".

ובנימה רצינית, שיווק מתחלק להרבה נושאים שחלק טובים באחד וחלק טובים באחר. בסופו של דבר, ישנם אנשים מצליחים יותר ומצליחים פחות, עם שיטות שונות והישגים שונים.

אף פעם אי אפשר לומר "מי הכי טוב".
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מקצוע שבו רק אחד ממאות, אלפים ועשרות אלפים מתחרים מצליח להשיג את ההישג המבוקש על חשבון כל שאר המתחרים, רק עוד 4 מצליחים חלקית,  וכל השאר נכשלים לכשלון מחפיר, איננו מקצוע כשאר המקצועות.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
"רק עוד 4 מצליחים חלקית,  וכל השאר נכשלים לכשלון מחפיר, איננו מקצוע כשאר המקצועות".

זה מזכיר לנו רחוב ראשי עם דוכני פאלפל, שנים מצליחים לאורך הרחוב ועוד הרבה לאורך השנים מנסים אך נכשלים..

כל ענף מחזיק את התותחים הגדולים וכל השאר פשוט זוחלים במצב שרידה או הפסד..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני לא יודע מה מתרחש ב"כל ענף". הסטטיסטיקה הכללית אומרת ש"מדי שנה נפתחים בארץ כ-45 אלף עסקים חדשים, אך במקביל, 35 אלף בתי-עסק נסגרים לאחר שלא עמדו ביעדי הרווח שלהם" (  http://www.nrg.co.il/online/53/ART1/811/376.html ). ברור לי שאם לבתי העסק שנסגרים לא היה נכנס איש דרך הדלת, כבר מהיום הראשון, כמו שקורה לכל תוצאות החיפוש האורגניות, בכמעט כל ביטויי החיפוש, למעט תוצאות חיפוש ספורות שבצמרת, הם היו נסגרים הרבה קודם, ומתוך 45,000 בתי עסק פיזיים חדשים לשנה בכל התחומים לפחות 44,500 היו נסגרים בתוך 3 חודשים. מה שמחזיק את בתי העסק האינטרנטייים יותר זמן הוא עלויות התחזוקה הנמוכות והאשליה הנפוצה שקידום ממקום 990 למקום 90 יימשך בתוך זמן קצר עד בקידום למקום הראשון.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 11/09/14 על ידי shlomishalit1 190 צפיות
...