◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.3k צפיות

מה מגדיר את הכותרת בתוצאות חיפוש?

על ידי 120 צפיות
בגלל האופי של האתר שלנו, אנחנו מפנים משתמשים מדף הבית אל דף אחר שמשתנה כל כמה זמן .לכל דף כזה יש כותרת אחרת (תג TITLE). גוגל מאנדקס עבור הדומיין שלנו את הכותרת הזאת שמשתנה מדי פעם במקום את הסלוגן שלנו כמו שאנחנו רוצים.
אחרי שהוספנו sitemap ב- webmaster tools גוגל הציגה את שם האתר (בצורה יפה, עם capitals במקום הנכון ולא סתם את שם הדומיין). השם הזה בצורה הזאת לא מוגדר באף דף באתר אז השאלה היא מאיפה השם הזה נלקח ואיך אפשר לשנות אותו לשם האתר + סלוגן.
המקום שהשם כן מופיע הוא ב-google analytics. יכול להיות שיש קשר?
תודה.

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בוא נתחיל מזה: תוכן דפי האתר, לרבות הכותרת, הוא בבעלות בעל האתר. אבל תוכן דפי תוצאות החיפוש של גוגל, לרבות האופן שבו מוצגת כל תוצאת חיפוש, הוא בבעלות גוגל. עד לפני כשלוש שנים גוגל הציגו את תוצאות החיפוש על פי הנחיות בעל\מנהל האתר, למעט קיצוץ אורך הכותרת ותג התיאור כאשר זה נדרש.

אבל לפני כשלוש שנים, לאחר מחקר מקיף של כמה שנים אודות ההתנהגות וההעדפות של משתמשי גוגל, גוגל התחילו להחליף את התיאור והכותרת שחיבר מנהל האתר בתיאור וכותרת מתוצרת עצמית. שינוי זה הוא חלק מהמדיניות הכוללת של הנהלת חברת גוגל להתאים לא רק את סדר הצגת תוצאות החיפוש (הדירוג) לביטוי החיפוש הנתון, אלא גם את אופן הצגתה של כל תוצאת חיפוש, לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל על ידי אותו משתמש גוגל ספציפי ששאל אותו, ואולי גם למאפיינים נוספים שידועים לגוגל אודות אותו משתמש (אינני מתכוון להסטוריית החיפושים, ראה: http://www.askpavel.co.il/qa/16452), או למאפיינים הכלליים הנוספים הידועים לגוגל אודות ההתנהגות וההעדפות של האוכלוסיה ששואלת את אותו ביטוי חיפוש. המעורבות של גוגל התחילה בזמנו עם תג התיאור, המשיכה עם הכותרת ויש לצפות שהיא תימשך.

במצב זה אין יותר טעם לשאול איך אפשר לכפות על גוגל להציג את תוצאת החיפוש שלך באופן שמשרת את האינטרס של בעל האתר (למשל להציג גם סלוגן מסחרי), וצריך במקום זאת לשאול מה הוא מרחב הפעולה שגוגל עדיין מתיר לך, ואיך לנצל אותו במידת האפשר.

לשאלה האם גוגל שולף את שם האתר מתוך השם שסיפקת להם ב-google analytics לצורך הצגתו בכותרת, ניתן לדעתי לספק תשובה על ידי ביצוע שינוי מזערי לזמן קצוב.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מוסיף לתשובתו של עמנואל גם דגש לכך שיש גם פעולות טכניות שאפשר לבצע בכדי לשפר את הכותרות ואת הופעת האתר בתוצאות החיפוש.

כמו שיפור הכותרות ומבנה הקישורים והאנקורים באתר(או ארכיטקטורת המידע באתר בכללי)

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 2/12/11 על ידי oded050 <סגן משנה> 1.1k צפיות
2 תשובות
קולות
+3
שאלה נשאלה על ידי 4/10/11 על ידי oded050 <סגן משנה> 1.1k צפיות
1 תשובה
קולות
+2
3 תשובות
קולות
+1
...