קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות דרושים חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
אהלן, ברוכים הבאים למערכת השאלות ותשובות של AskPavel! זה המקום לשאול שאלות ולעזור לבעלי אתרים וקולגות, אם הטיפים יהיו מספיק טובים אולי אפילו תצא לך מזה עבודה :) צפייה בשאלות שעדיין לא קיבלו מענה >>

טיפים ב SEO לשנת 2015

0 הצבעות
461 צפיות
שאלה נשאלה ב- 23 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
שלום לחברי הפורום,

עברתי על המאמרים המדהימים שיש באתר הזה (לטעמי המקור היחיד המקצועי בארץ לכל עולם ה SEM). מה שחסר לי במאמרים זה הנחיות לקידום אתרים של התקופה הנוכחית... למה אני מתכוון, אם מסתכלים על המאמרים שהיו פה בעבר, היו כל מיני טיפים לבעלי אתרים לקידום מוצלח בגוגל, אני יודע שהיום רוב הטכניקות האלו יכולות לגרום לפעולה הפוכה (?)

האם מישהו יכול להפנות אותי למקור איכותי עם מעין צ'קליסט לקידום אפקטיבי בגוגל (לשנת 2015)?

תודה מראש

תשובות 4

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 23 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 23 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט
הטיפים לקידום שקראת בעבר אכן גורמים בשנת 2015 לענישת אותם אתרים ולהעפתם מצמרת תוצאות החיפוש. המקור המוסמך היחיד הוא ההנחיה של גוגל לבעלי\מנהלי אתרים (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw):

"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם."
נתקבלה תגובה 24 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
היי זקן השבט, תודה על המענה

מעניין מי ואיך בודקים אם האתר שלי באיכות גבוהה...
נתקבלה תגובה 24 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 19 אפריל, 2015 על ידי זקן השבט
מי שבדק בעבר את איכות האתר היה האלגוריתם של גוגל, ומרבית מקדמי האתרים סברו בטעות שגוגל מפעיל אלגוריתם דירוג אחיד לכל תוצאות החיפוש. אבל הנהלת גוגל אומרת לך עכשיו בפירוש: מי שקובעים האם האתר שלך באיכות עוד יותר גבוהה משאר תוצאות החיפוש המתחרות הם משתמשי גוגל (!), והם מאותתים את זה לגוגל על ידי רצונם (!) להשתמש באתר שלך ולשתף אותו, יותר מרצונם (!) להשתמש ולשתף בתוצאות החיפוש המתחרות. ומאחר ואוכלוסיית מבקרי האתר שלך שונה מאוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב, לא קיים (!) צ'קליסט אחיד לקידום כל האתרים שבעולם.

נניח שיש לך שני אתרים - אחד מוכר נעלי הליכה ונעלי ערב לנשים, והשני מוכר נעלי ספורט לנשים ולגברים. האם נשים עושות שופינג באינטרנט לנעלי ספורט כמו שהן עושות שופינג לנעלי הליכה, או כמו שגברים עושים שופינג לנעלי ספורט, או לא כך ולא כך? אלו הן, בין היתר, השאלות שאיתן צריך להתמודד מקדם האתרים מהטיפוס החדש, על פי הדוקטרינה שהנהלת חברת גוגל מציגה באותה הנחיה כללית מאז חודש מאי 2013, ובטח שבשנת 2015.
נתקבלה תגובה 24 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
היי זקן השבט,
אני מוצא כאן סוג של בעיה (לפחות מבחינתי), אם אני משווק שירות בתחום שלא מושך אליו אלפי מבקרים בחודש (וכמה שהתוכן יהיה איכותי, מ 1000 מבקרים בחודש באתר, ולא כולם מגיעים לבלוג, אתה תקבל כמעט אפס שיתופים), קצת קשה להוכיח כמה האתר איכותי...
נתקבלה תגובה 24 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 26 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט
א. גוגל לא מדברים רק על שיתופים. אם מספר השיתופים היחסי של תוצאת חיפוש לא מצטלב עם איתותים על ה"רצון להשתמש באתר" הם ודאי מתעלמים מנתוני השיתופים.

ב. סמוך על עשרות אלפי עובדי גוגל, שכולם חכמים, חרוצים ומשכילים, ונבחרו בקפידה, שאם נותנים להם זמן בלתי מוגבל הם יפתרו כל בעיה שנראית לנו בלתי-פתירה, אחרי שהשקענו בה מאמץ חשיבה של חמש דקות שלמות.

ג. גוגל יכול להשוות את ההתנהגות וההעדפות של מספר המבקרים המצטבר (!) ולא את המספר החודשי. הוא זקוק לזה גם משום שלהערכתי הוא לא מתייחס לכל הביקורים אלא, כדי לחסום ניסיונות תחמון, הוא מתייחס רק לביקורים של מי ששייכים ל"מדגם משתמשי גוגל אמינים". חשוב רק מה גודל המדגם שעל פיו מנבאים, בדייקנות טובה למדי, את תוצאות הבחירות לכנסת.
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
תודה על התשובה המושקעת, אמשיך להשקיע על התכנים של האתר
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 25 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט
kobisa, לא כתבתי שדי בהשקעה על התכנים של האתר. אתה צריך לגרום למבקרי האתר "לרצות להשתמש בו ולשתף אותו" יותר מרצונם להשתמש ולשתף את כל (!) תוצאות החיפוש המתחרות. איך אתה מתכנן לעשות את זה? הרי אפשר בהחלט שמה שנראה לך סובייקטיבית כשיפור התוכן שישיג את זה לא יתקבל ככה בעיני המבקרים. בדיוק מהסיבה הזו הצגתי קודם את המקרה הבא:

"יש לך שני אתרים - אחד מוכר נעלי הליכה ונעלי ערב לנשים, והשני מוכר נעלי ספורט לנשים ולגברים. האם נשים עושות שופינג באינטרנט לנעלי ספורט כמו שהן עושות שופינג לנעלי הליכה וערב, כמו שגברים עושים שופינג לנעלי ספורט, או לא זה ולא זה?"

האם אתה יודע איך ללמוד "להשקיע בתכנים של אתר" שמיועד לנשים? שמיועד לנוער? שמיועד לאלפיון העליון? שמיועד לתושבי סן פרנסיסקו?
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
אני מייצג חברה ותיקה שעוסקת בתחום ה User Experience, לכן אנחנו מכירים טוב מאוד את קהל היעד הפוטנציאלי של האתר (פרסונות).

לכן מראש שאלתי לגבי תהליכים ומתודולגיה מסודרים ל SEO נכון להיום (מה שלמיטב הבנתי אין, בניגוד למה שהיה עד לפני שנתיים).

שוב תודה על העזרה
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
יוצא מן הכלל. יש לי שאלה שאני מתלבט בה מזה שנה וחצי - איך ניתן, באמצעות הידע המצטבר במקצוע ה-UE, להתאים מראש את תוכן האתר לאותו שוק יעד של נשים שעושות שופינג לנעלי ספורט?
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
היי זקן השבט, אני אנסה להסביר בקצרה על התאמת האתר לקהל היעד שלו.

ניקח לדוגמא אתר שמוכר נעלי ספורט לנשים בלבד, כאן צריכה לבוא ההבנה שלמרות שיש לנו קהל יעד מסוג אחד (נשים שרוצות לקנות נעלי ספורט), עלינו לפרק אותו לגורמים על ידי "מחקר פרסונות".
(פרסונה - דמות בדיונית שאנחנו נותנים לה : מראה, שם, מאפיינים דמוגרפיים, מאפיינים גיאוגרפיים, תכונות אופי, תחביבים, סדר יום ועוד - כל זאת על מנת שתהיה לנו אפשרות לערב "משתמשים אמיתיים" בתהליך קבלת ההחלטות שלנו).

בדרך כלל אנחנו מאפיינים 5-7 פרסונות, כאשר לכל פרסונה אנו יוצרים מה שנקרא תסריט שימוש (User scenario) שדומה למעין תרשים זרימה שכולל את כל הפעולות של אותה הפרסונה מרגע שנכנסה לממשק המאופיין ועד שיצאה (שם אנחנו מנסים להבין מה הצרכים שלה ? למה היא נכנסה לאתר שלנו ? איך אנחנו מספקים לה את הצורך שלה בצורה האפקטיבית ביותר). בכל תהליך כזה אנחנו משתדלים ל"תפור" את כל סוגי התסריטים בהתאם לאותו האתר, לדוגמא : פרסונה - משתמש חדש באתר, פרסונה - מנוי מחדש, פרסונה - בעלת נפח שימוש גבוה (ונמוך), פרסונה - נטש עגלה וחזר, פרסונה - הגיע מפרסום מסויים \ מדינה מסויימת ועוד.

ברגע שיש לנו כבר מוקאפים או עיצוב מוכנים, אנחנו מכינים מה שנקרא "מוקאפ קליקבילי" שיוצר לנו דמו של הממשק (ללא צורך בכתיבת קוד), אנחנו מאתרים משתמשים אמיתיים שמקבילים בתכונות לפרסונות שלנו (את כל תהליך הפרסונות אנחנו עושים בצמוד ללקוח, אלו בדרך כלל משתמשים קיימים שלו, ובהמשך הוא גם דואג לספק לנו את אותם המשתמשים למבדקים), ועושים באמצעותם מבדקי משתמש שמאשרים לנו (או שלא) אם תהליך האפיון שלנו היה נכון.

אז בתשובה לשאלתך - אם אחד מהיעדים שלנו באתר הינו למשוך את קהל הגולשים לקרוא מאמרים בנושא מסוים, אנחנו ננסה להבין מה סוג התוכן (בהתאמה לאותו הנושא) שהכי ימשוך את אותה הפרסונה, ואז נדאג לייצר תכנים מתאימים לשתול אותו באתר.
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
רגע, רגע, אתה רוצה להגיד שכל התאוריה והפרקטיקה של UE מבוססת על ההנחה המפוקפקת ש"יש לנו קהל יעד מסוג אחד (נשים שרוצות לקנות נעלי ספורט)"?
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
איזו תגובה טיפשית, איפה הצלחת להבין את זה? אני הייתי מתאמץ להסביר לך שוב, אך ממעבר פה על כל מיני נושאים הבנתי שאתה סוג של טרול של הבלוג...שיהיה לך בהצלחה עם זה...
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 26 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט
אני רואה מדוע התגובה שלי יכולה לעורר אי-הבנה. אני מתקן:

אם האתר משווק למשל נעלי ספורט לנשים, אז כל התאוריה והפרקטיקה של UE לעבודה על האתר מבוססת על ההנחה המפוקפקת ש"יש לנו קהל יעד מסוג אחד (נשים שרוצות לקנות נעלי ספורט)"?

נגררתם פעם אחרי האשה לעשר חנויות נעליים ברצף, כאשר היא מודדת עשר זוגות בכל חנות ולא קונה כלום? או שבסוף המסע הזה היא קונה לעצמה דווקא צעיף חדש או בושם? התפיסה ששוק היעד מורכב ממי שחייבים לקנות את מה שהאתר משווק ומיד, מאפיינת כלכלת מחסור, שאפילו בישראל הסתיימה בסוף תקופת הצנע והתחלפה בכלכלת שפע, אם כי לענף הפרסום לקח לא מעט זמן להסתגל לשינוי.

בענין "טרול" הבלוג - כדי להמנע במידת האפשר מתדמית כזאת אני מקפיד לגבות כל תשובה לשאלה וכל תגובה לפוסט בציטוט ישיר, מדוייק ועדכני מפרסומי הנהלת חברת גוגל, כדי שיתווכחו עם גוגל ולא איתי. לא שזה עוזר.  

ואגב, על פי איזה צ'קליסט המציאו את הפרסומת המוצלחת עם בר רפאלי שב-
נתקבלה תגובה 30 ינואר, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
היי עמנואל המשתתף לא הרחיב על "מחקר הפרסונה" שכולל גם בחינת המוצר ומחקר קהל היעד.
נתקבלה תגובה 30 ינואר, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
כהתייחסות לבעיה ולקושי שקובי העלה כמות הגולשים איננה מהווה בעיה משמעותית אלא דורשת סבלנות שתואמת יותר לקידום "אורגני".
גם קהילה קטנה וסגורה יכולה למשוך שיתופים וליצור נוכחות.

בתור עובד בחברה העוסקת ב UE האם לא נראה לך תמוהה שתוכן איננו משותף?
אם הגולשים לא משתפים אותו, למה שלא תסיק שנעשתה עבודת UE גרועה - שלא מספקת לגולש מספיק ערך ואינסנטיב בכדי שהוא ישתף אותו(גם כאשר מדובר בגולש 1 מתוך 1000....)

בהתחשב במידע שהצגת למעט ה SEO הטכני שהוא דיי ברור וגלוי שווה לך גם להשקיע באסטרטגיית תוכן באתר, תוכן שיספק ערך לגולשים ויעודד מעורבות חברתית.
למיטב הבנתי אסטרטגיית תוכן היא חלק מעולם ה UE כך שאת ה SEO הטכני תוכל להעביר למפתחים, ולהתמקד במה שאתם עושים
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 24 ינואר, 2015 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,230 נקודות)
לא יצא לי להכיר שום צאקליסט "אפקטיבי", תוכל למצוא כמה טכניים אבל לא משהו שמתאים להגדרה שהצגת.
שאר הצאקליסטים(שבהם אין חשש לפעולה "הפוכה" ) נמצאים בהנחיות איכות של גוגל ובדפי העזרה שלהם.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 25 ינואר, 2015 על ידי עידן בן אור (760 נקודות)
היום פורסם פוסט שיכול לעניין אותך - http://www.askpavel.co.il/blog/seo-trends-2015
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי kobisa (170 נקודות)
ראיתי... רק אם הייתי מתאפק יומיים :-)

לדעתי חסר בפוסט כזה סיכום של כל הדברים שנכתבו על ידי כל המומחים...
נתקבלה תגובה 25 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
נערך 26 ינואר, 2015 על ידי זקן השבט
לא מצאתי שם עד עכשיו שום מחלוקת, כך שסיכום הוא מיותר. העדר מחלוקת בין מומחים מעיד כמעט תמיד שהמומחים נדרשים "ליישר קו" (אחרת נשלחים לסיביר כמו חוקרי מדעי החיים בעידן השלטון הקומוניסטי - ראו http://en.wikipedia.org/wiki/Lysenkoism), או שבוחרים לעשות זאת מרצון מטעמים השמורים איתם, או שהמומחים אינם מומחים.
נתקבלה תגובה 20 ספטמבר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
עידן, הממצא המתואר ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 מפריך את מרבית הטענות הכלולות בפוסט שכתבת שם.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 22 אוקטובר, 2015 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,280 נקודות)
השווה את התשובות עם תקצירים שקראתי אתמול, מהרצאות שניתנו בשני כנסים בינלאומיים שנערכו לאחרונה:
http://www.link-assistant.com/news/7-seo-trends-for-2016.html?utm_source=email&utm_medium=broadcast&utm_campaign=2016-seo-21102015.  הגבתי היום לאחד מהם ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18834.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,243 שאלות

7,285 תשובות

9,866 תגובות

13,036 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שגיאה-404 שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
3 תשובות 162 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 אוקטובר, 2015 על ידי אלמוגי (270 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 122 צפיות
שאלה נשאלה ב- 12 ינואר, 2015 על ידי frimen (480 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 383 צפיות
שאלה נשאלה ב- 30 ספטמבר, 2015 על ידי asafm (780 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 161 צפיות
+1 הצבעה
3 תשובות 133 צפיות
שאלה נשאלה ב- 10 אוקטובר, 2015 על ידי creativel <סגן משנה> (2,320 נקודות)
...