◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
523 צפיות

האם די בכניסה אחת לתוצאת חיפוש כדי שגוגל יקפיץ לי אותה לצמרת?

על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
תצפית מעניינת:

אני עוקב מדי יום ידנית אחר שינויים בסדר הצגת תוצאות החיפוש לביטוי [קידום אתרים] (ללא מירכאות כפולות), מבלי להיכנס לתוצאות החיפוש, ומדי פעם מוחק את ההיסטוריה האישית. בשיחת טלפון שלשום בערב עם אחד ממשתתפי הפורום חיפשנו יחד את תוצאת החיפוש של K Logic - Future Marketing  
(k.co.il) , מצאתי אותה ב-Chrome בסביבות מקום 38, אבל הפעם נכנסתי לרגע ויצאתי מיד.

אתמול בבוקר היא קפצה לי ב-Chrome למקום 3 ונשארה שם גם היום! ב-IE היא נשארה במקום 38. מחיקת ההיסטוריה האישית ב-Chrome החזירה אותה למקום 38. יש לציין שלא נכנסי לתוצאת החיפוש הזו מאז הפעם הקודמת שמחקתי את ההיסטוריה האישית.

זכורני שכבר כתבתי פה פעם שאני מתרשם שדי בכניסה אחת כדי להקפיץ תוצאת חיפוש לצמרת. אינני רוצה כרגע לחזור על הניסוי עם תוצאת חיפוש אחרת, כי אפשר שיש סיבה אחרת הקשורה בי כמשתמש גוגל ותיק והיא שגורמת להקפצה דרמטית כזו רק עבורי.


קראו גם את http://www.askpavel.co.il/qa/13532 ואת  http://www.askpavel.co.il/qa/14415 על תצפיות שגויות שעשיתי שכן הושפעו כמסתבר מהיסטוריית החיפוש, ודיון מקיף על כך.

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מה שאתה מציג נראה יותר כמו התאמה אישית של תוצאות חיפוש.

השאלה שנשאלת היא מה השלבים אחרי הכניסה, האם העובדה שהאתר הוצג בצמרת התוצאות אך לא ניווטת אליו אומרת שהוא לא ענה על הצורך שלך בפעם הקודמת?
ואם כן, האם יכול להיות שבשאילתה הבאה שבה האתר יתחרה ואתה תריץ גוגל גם יקפיץ אותו ומה יקרה אם תאותת על שביעות רצון גבוה גם הפעם.

אם תשאל אותי אין ספק שלמסע החיפוש של המשתמשים יש השפעה על דירוג האתרים שבתוצאות החיפוש של גוגל
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הפעם נזהרתי שלא תהיה לי היסטוריה אישית של הקלקה לתוצאת החיפוש של K Logic - Future Marketing  
(k.co.il) מאז המחיקה האחרונה של ההיסטוריה האישית! כפי שאתה מעיר, אפשר כמובן שלמרות שלא היתה הקלקה גוגל כן מחזיר את ההיסטוריה האישית שלי שהוא אגר מאז שהוא התחיל לאסוף אותה. אבל לא לזה אנחנו מצפים מגוגל, לא כן?

אם האפשרות הזאת היתה נכונה, גוגל היה אמור להקפיץ לי בחזרה לצמרת את תוצאת החיפוש הזו מיד לאחר מחיקת ההיסטוריה האישית, כשרק שאלתי את אותו ביטוי חיפוש וניווטתי לדף שבו נמצאה אותה תוצאת חיפוש, מבלי להכנס אליה. אבל זה לא קרה.

השאלה איננה האם יש או אין השפעה על הדירוג שמוצג רק למשתמש היחיד, השאלה היא למה במקרה הזה היא כל כך דרמטית.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
היה לך קל יותר לכוון לפתרון לשאלה במקרה ותנסה לחשוב אם הביקור הקודם שלך אותת לגוגל על שביעות רצון חיובית.

אם כן, למה שלא יציג לך אותו בראש תוצאות החיפוש.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
זו בדיוק הסיבה מדוע אני חושד בתוצאות של חזרה שלי (!) על אותו ניסוי, ואני מזמין את החברים פה לעשות את אותו הדבר עם תוצאת חיפוש שמעולם לא ביקרו בה.

ההיסטוריה האישית שלי בשבע השנים האחרונות ודאי מאותתת על שביעות רצון (האם גוגל מדדו שביעות רצון לפני 5-7 שנים?) בדמות ביקורים רבים ויצירת קישורים טבעיים לאתר הזה מתוך הטקסט של תגובות רבות מאד שכתבתי בשלושה פורומים מקצועיים ישראליים - כי הדגמתי באמצעותן מדוע אין כל היגיון בצ'קליסט לקידום שחייבים כביכול לבצע את כל (!) הפעולות הרשומות בו.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתמול בבוקר נכנסתי מדף תוצאות חיפוש של גוגל ב-Chrome לתוצאת חיפוש אחרת (מקום 19) שאם נכנסתי אליה בעבר, זה ודאי לא היה מאז מחיקת ההיסטוריה האישית בפעם האחרונה. הבוקר היא קפצה לי למקום 2. ב-IE היא נשארה במקום 19.

שאלה אתגרית למקדמי האתרים שמחשיבים עצמם למקצוענים:

הבה נניח שמחצית מתוך "מדגם משתמשי גוגל ישראלים אמינים" עשו את הפעולה החד-פעמית שעשיתי ואותה תוצאת חיפוש קפצה גם להם למחרת ממקום 19 למקום 2. באיזה מקום יראו מעכשיו את תוצאת החיפוש המסויימת הזו המחצית השניה של אותו מדגם?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
היום, חודש אחרי שכניסה אחת ויחידה מדף תוצאות החיפוש של גוגל לתוצאת החיפוש שבמקום 19 הקפיצה אותה למחרת למקום 2, אותה תוצאת חיפוש חזרה למקום 16.

אני חוזר על השאלה האתגרית שהצגתי פה לפני חודש, עם השינוי המתחייב:

הבה נניח שמחצית מתוך "מדגם משתמשי גוגל ישראלים אמינים" עשו את הפעולה החד-פעמית שעשיתי ואותה תוצאת חיפוש קפצה גם להם למחרת ממקום 19 למקום 2, וכעבור חודש חזרה למקום 16. באיזה מקום יראו מעכשיו את תוצאת החיפוש המסויימת הזו המחצית השניה של אותו מדגם?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני לא חושב שאפשר לענות על השאלה הזו, זה תלוי בהתאמת תוצאות החיפוש

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,012 משתמשים

...