◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
2.1k צפיות

האם עבודת קידום אתר הופכת לקלה יותר?

על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
שבת שלום לחברי פאבל..

בניתי אתר עם תוכן איכותי (כ- 150 פוסטים) מעט תמונות, כמה עשרות קישורים בודדים והאתר רק עולה בתוצאות.. (פעם בשלושה חודשים אני מעלה פוסט חדש או תמונה).

באתר אחר מעלה פוסטים בקביעות (מידי שבוע) יוצר קשר עם בעלי אתרים רלוונטים, מעלה סרטונים, תמונות ועוד.. האתר זז לאט ואינו יציב בתוצאות..

אני חושב שבגוגל 2014 חוסר תנועה היפראקטיבית, יוצרת אתרים בריאים שעולים בתוצאות על חשבון אתרים היפראקטיבים אשר גם עושים הרבה טעויות קידום..
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אני אחדד את הנושא מחוויה אישית...

אז בניתי אתר ונלחמתי לכבוש את המילים "קבלן שיפוצים" "שיפוצים" ושמרתי במשך שנה על נוכחות בחמישיה הראשונה (עד שעפתי לגמרי, אבל זה כבר נושא אחר).
סוג הלקוחות שהיו מתקשרים אלי באותה בתקופה, היו בעיקר בזבזני זמן וקהל שמחפש מציאות. היו גם הרבה לקוחות שכבר סגרו הצעות מחיר אך רצו להשוות.
מדובר בקהל עם יחס המרה נמוך בהשוואה להוצאות פרסום בפליירים או לתקופת הפרסום בדפי זהב (נוסטלגיה).

דבר נוסף בטענה שלי שיש יתרון לאתר מתמחה מעבר למשיכת קהל איכותי גם מדובר ביחס המרה טוב יותר, הלקוחות נותנים אמון באתר מקצועי יותר. אתר גדול מייצג נוכחות וכלקוח שרוצה לקנות מוצר, או להזמין שירות אני הייתי בוחר בחברה עם אתר גדול על איזה מיני אתר.

4 Answers

קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.5k צפיות
יש כל כך הרבה פרמטרים לדירוג האתר במנוע חיפוש, התחדשות תוכן הוא רק אחד מהם (אם בכלל) ולכן לא ניתן להסיק יותר מידי מסקנות על בסיס העובדה הזאת.

קח אתרי חדשות לדוגמא, שהתוכן שלהם באמת רלוונטי ועדכני, גם כשהם עושים טעויות קידום האתר מצליח לעלות לדירוגים הכי גבוהים, בעיקר מכיוון שהתוכן מאד רלוונטי ונצפה במקרה הזה.

אז חוץ מהתדירות בה אתה מעלה פוסטים, תחשוב על שאר הפרמטרים החשובים לא פחות, איכות התוכן, חפש רמזים באנליטיקס - bounce rate, time on site ועוד.

מה שבטוח שהיא לא הופכת לקלה יותר - לפני 6-7 שנים מתכנת תותח שהיה בונה קרולר שסורק אתרים ומחפש איפה לדחוף קישורים לאתר שלו היה יכול לקבל כמויות מטורפות של טרפיק אחרי שבועות של עבודה, היום אתה צריך ליצור אתר באמת טוב ובאמת איכותי בשביל להוביל, אשרי האיש שזה יותר קל לו :)

אם אפשר לסכם את את גוגל 2014 - אתר שמדורג גבוה הוא בדרך כלל אתר טוב יותר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שגב, מדוע אתה סבור ש-bounce rate, time on site הם מדדים אוניברסליים ואובייקטיביים לשיעור שביעות רצון המבקרים מהאתר? מה עם תוצאות החיפוש לביטוי כמו [שעות קבלת קהל ביטוח לאומי חיפה]? ולמה שגוגל יתפתו לתת משקל לפרמטרים שכל כך קל לזייף?

הייתי מסכים עם הטענה ש"אתר שמדורג גבוה הוא בדרך כלל (!) אתר טוב יותר" אם הייתי יודע שגוגל החליפו כבר את שיטת הדירוג ב-51% מתוצאות החיפוש ולא רק במשהו כמו 8%. האמונה של בעל האתר שהוא שיפר את תוכנו לא חייבת לחפוף את שיפוט מבקרי האתר.
על ידי <סגן משנה> 1.5k צפיות
שום דבר לא "בטוח", אם מישהו מאיתנו היה "בטוח" ו"צודק" בכל דבר הוא היה מיליונר :)
אך אני נוטה להבין שכאשר מדובר בפוסטים ובתוכן בדר"כ הפרמטרים האלו יהוו איזשהי אינדיקציה לשביעות רצון.
ובקשר לזיוף, אפשר לזייף קישורים נכנסים, אפשר לזייף ולדחוס מילות חיפוש, אפשר הרבה דברים.. אני סבור שלגוגל יש את הדרך לגלות ברוב המקרים את התוצאות הנכונות ולא המזוייפות.
בגלל זה אתרים ממשיכים לעוף מתוצאות חיפוש כל עדכון אלגוריתם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שגב, מה ש"בטוח" לפעול על פיו בניהול עבודת הקידום הוא "מודל נאות" של ההתנהגות העקבית של הנהלת חברת גוגל, שמאפשר יישוב הסתירות (!) לכאורה בין הודעות ופעולות שונות של גוגל. במקום זאת, מרבית מקדמי האתרים מפרשים כל הודעה ופעולה לחוד, וזה מחליף ניתוח רציונלי בהבעת משאלות לב.   

גם John Mueller מעיד שגוגל מתעלם מזמן השהיה ומשיעור הנטישה. גוגל יכול להתעלם מחלק גדול מאד מהפרמטרים שהוא מודד (אני הצעתי שהוא עושה זאת על ידי מדידת ההתנהגות וההעדפות של מדגם משתמשים "אמינים" בלבד, וזה מה שמעכב בין השאר את החלפת שיטת הדירוג בבת אחת על כל האינדקס).

איזה "תוכן איכותי" ו"מעודכן" יכול להציג מנעולן?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, לא די בניסיון עם שני אתרים כדי להפיק מסקנות כלליות על מערכת הדירוג של גוגל, מה עוד שכבר ברור לחלוטין שבתוצאות החיפוש לביטוי אחד גוגל עדיין משתמש בשיטת הדירוג הישנה שמבוססת על תכונות הדפים המקשרים, ובתוצאות החיפוש לביטוי אחר הוא כבר החליף את שיטת הדירוג לשיטה שמבוססת על "רצון המבקרים להשתמש באתר ולשתף אותו (יותר מאשר בתוצאות החיפוש המתחרות)".
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
Nowadays the SEO progress is harder than ever. no doubt.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מאיפה הציטוט?
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
Riodo's all rights reserved
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למה אתה מתכוון ב-SEO progress - לעבודת קידום האתר או להתקדמות הכללית של המקצוע? עבודת קידום האתר יכולה להפוך לקשה יותר בגלל התרבות המתחרים הראויים בתוצאות החיפוש לביטוי נתון, ללא כל התקדמות מקצועית של כלל העוסקים בקידום אותן תוצאות חיפוש.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
היום לקדם אתר הרבה יותר קשה מבעבר (נניח אם תלך 2-3 שנים אחורה) גם בגלל ריבוי המתחרים מן הסתם וגם בכלל שינוי האוליגרתום.
היום דברים פשוט זזים הרבה יותר לאט, והכל לוקח זמן. מה שלקישורים יש אפקט מוחלש בהרבה מבעבר וצריך לעשות הכל בהדרגה ובחשיבה כדי להתקדם היום.
פעם היה אפשר לעלות לעלות במילים תחרותיות בלי הרבה מאמץ וזמן, היום זה שונה.
אני טועה אם היום קשה מה יהיה עוד שנה שנתיים, שורה תחתונה הרבה דברים לא בשליטתם של מקדמי האתרים.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
זה נכון שאתרים זזים לאט יותר, אבל זה הופך אותם גם ליותר יציבים.. אני מעדיף מניה יציבה על מניה שקופצת לי כל הזמן..

הקרב בעבר היה להביא אתר למקום ראשון במילה ספציפית ובעל האתר היה מרוויח את חלקו כאשר, האתר היה במקומות הראשונים בלבד. אם האתר היה נעלם מהדף הראשון, בעל העסק היה מאבד מקור הכנסה.
היום מקדמי אתרים יכולים לבנות אתרים טובים יותר עבור בעלי עסקים רציניים, עם הבנה מינימלית שיש לבנות אתר איכותי. אתר שעולה אומנם סכום כסף לא מבוטל, אך יכניס פעילות אמיתית ורווח שיספיק לכסות הוצאות תפעול ויתן רווח לבעלים.

שם המשחק אינו למכור מקום ראשון במילה מסויימת, שם המשחק הוא אתר מכובד ויציב שיוצר תנועה טובה ומקדם את בעליו לאורך שנים טובות.

כל יום מתקשרים אלי מפרסמים שמנסים למכור לי מיקומים במילות מפתח,מיני אתר,חיבורים או פרסומים באנדקסים "מכובדים". מוצרים אלה אינם מייצרים הכנסות אמיתיות והגיע זמנם להעלם, הם עובדים על בעלי עסקים קטנים!!

אז בעלת חנות פרחים קטנה, חושבת שבעזרת 500 שח לחודש תוכל לכבוש את הדף הראשון בגוגל והטלפון יצלצל כל היום.
מול בעלי עסקים עם חזון אשר משקיעים בבניית אתרים גדולים ומושקעים, עם תקציב גדול יותר ועבודה משותפת הכולל מענה מקצועי ותגובות מהירות ללקוח, או הזרמה של ידע מקצועי לאתרים. אני רואה הרבה פעילות של מתחרים אשר מגדילים ראש ובונים חנויות אנטרנטיות מתקדמות לצד אתרי תדמית מקצועיים מאוד.
בשורה התחתונה פעילות כזאת מכניסה כסף אמיתי לכולם!!!
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, במרבית ביטויי החיפוש אתר ש"התייצב" במקום 11 לא יקבל בכלל כניסות, ומי ש"מתנדנד" בין מקום 1 למקום 5 יקבל בסה"כ פי עשרות מונים יותר כניסות ממי ש"התייצב" במקום 9. זה שם המשחק.

בחלק הראשון של התיאור שהצגת, אתה משחק לבד מול גוגל ומתעלם מקיומם של שחקנים נוספים. גם בכדורגל שתי הקבוצות משחקות זו נגד זו ולא שתיהן נגד השופט! "אתר מכובד ויציב שיוצר תנועה" הוא אתר ש"הכניס יותר גולים" למי שמתחרים בו על המקום הראשון בתוצאות החיפוש מ"הגולים שהוא קיבל". לעומת זאת, בפסקה האחרונה אתה כן מתייחס למתחרים, אבל לא לוקח בחשבון שאין לך דרך לדעת ממש מהי הסיבה שהביאה תוצאת חיפוש מסויימת למקום הראשון, אפילו אם מדובר בדף שאתה מקדם. בהנחיה לבעלי\מנהלי אתרים גוגל לא מסבירים מה הוא "אתר איכותי" ואיך "לגרום למבקרים לרצות להשתמש בו ולשתף אותו" יותר מרצונם להשתמש ולשתף בתוצאות החיפוש המתחרות (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw).
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
הנקודה שאני מנסה להסביר היא שבמבחן התוצאה בשורה התחתונה, מקום ראשון במילה מפוצצת אינה אידיאלית בהשוואה לאתר בעל נוכחות במילים רבות יותר עם עניין מקצועי יותר..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מדבר על מקום ראשון לכל הביטויים ששוק היעד הספציפי של האתר מרבה לשאול, ואיסטרטגיה שיווקית יעילה אחרת לכל הביטויים הנדירים ששוק היעד שואל לעתים רחוקות. זה מה שיביא הצלחה מירבית במבחן התוצאה.
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אתם מסתכלים על הנושא כמקדמי אתרים...

אני כבעל העסק אשר מתפרנס מהאתרים, רואה בבניית אתרים גדולים וחזקים יציבות ועבודה קלה יותר. אני לא צריך להקים אתרי לווין,לפרסם מאמרים באתרים אחרים, לחפש אתרים כמו GOV,EDU שיתנו לי להכנס, לא צריך אתרים בקשת רחבה ועוד מיני תרגילים לקידום האתר..

אני מתרכז באתר שלי בלבד ואוסף תמונות,מילים טובות וסרטונים...

אני לא מבזבז זמן בחיפוש אתרים אחרים ויכול לעבוד על האתר שלי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, חלק קטן מאד ממקדמי האתרים מתפרנסים גם הם מהצלחת עבודת הקידום, בין אם הם עובדים על אתרי לקוחות ובין אם הם עובדים על אתרים בבעלות עצמית. אבל מרביתם מתפרנסים ממכירת עבודת קידום שנועדה להיכשל מראש, כי הלקוחות שלהם הם אולי סוחרים ממולחים אבל בקידום אתרים הם לקוחות טיפשים.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
עמית מאיך שאתה מתאר תדברים אתה רק בונה אתר יפה למראה ולא דואג להתקדמותו בגוגל, אולי ובספק רב זה יספיק לך לעלות לדף 1 במילים זניחות, כמובן לא שלטופ במילים מחופשות וממירות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה צריך לעשות כיום כדי להשיג "התקדמות בגוגל" (לא ממקום 200 למקום 180 אלא למקום 1 בביטוי חיפוש מבוקש וממיר)?
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
קישורים בחוכמה - ועוד כמה שיטות אחידות שמביאות לי תוצאות ,  מעדיף לשמור בשרוול כרגע .
מה שבטוח שלהקים אתר בונבוניירה אשר יהיה עם תוכן סרטונים ומה לא.. ולחכות שיגיע למקום 1 זה לא יקרה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה זה "קישורים בחוכמה"? בהנחית הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי  אתרים מה עליהם לדרוש ממקדמי האתרים לבצע, כדי שהאתר שלהם "יתקדם בתוצאות החיפוש" (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw), אין כבר כל איזכור לקישורים, אם כי איזכור כזה היה קיים שם עד יוני 2013 והוסר.

סביר מאד להניח שבביטויי החיפוש שעבורם אתה מקדם (במיוחד אם כולם בעברית) עדיין מונהגת שיטת הקידום הישנה, שמבוססת על קישורים, אבל אתה לא יכול לדעת האם היא תוחלף מחר בבוקר או רק בעוד חודשיים. מה תוציא אז מהשרוול?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
כבעל אתרים אשר היו בחמישיה הפותחת של מילים "גדולות" ראיתי הצלחה קטנה מאוד והרבה כאב ראש..

אם נמכור את המילה חנות פרחים האם בעל האתר אשר יהיה במקום ה-1 בהכרח יעשה הרבה כסף?
או בעל אתר עם מקומות טובים בזר נרקיסים, זר וורדים..
עם תוכן איכותי אשר מסביר על איכות הנרקיס ותקופת הקציר, או אילו תכונות מיוחסות לפרח..
התוצאה תהיה לקוחות איכותיים יותר עם רצון להשיג אותי כמומחה לתחום, יהיה למביני עניין רצון לשמר את כתובת האתר שלי על מנת לחזור בעתיד..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם בעל חנות הפרחים יעשה או לא יעשה כסף, זה תלוי בדרך כלל באופן שהוא ועובדיו עונים לטלפון, ולא באיכות עבודת הקידום.

אפשר בהחלט שכאשר שוק היעד עושה שופינג לזר פרחים הוא מעוניין יותר ברושם שהזר יעשה על מקבל הזר מאשר בידע של בעל החנות בבוטניקה.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
בשביל שבעל החנות יעשה כסף, הטלפון צריך לצלצל ובשביל זה הוא בונה אתר..

לקוחות שמחפשים זר פרחים, הינם קהל שמחפש לרוב להשוות מחירים או למצוא מציאות. זה קהל לקוחות פחות איכותי שמבזבז זמן, אך לא תמיד קונה. בבעלי מקצוע לדוגמא ישנם מסגרים אשר נמצאים בדף ראשון במילה מסגרות, הם סופגים הרבה שיחות של בירור מחירים ולקוחות שמחפשים מציאות..
קהל איכותי יותר מגיע דווקא מלקוח שמחפש סורג מקומר לחדר אשפה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, אתה גם יודע שלא די בבניית אתר כדי שהטלפון יצלצל.

הנהלת חברת גוגל השקיעה מזה כשמונה שנים הון עתק כדי ללמוד במה שונה, בהתנהגות ובהעדפות, האוכלוסיה ששואלת בגוגל [פרחים] מזו ששואלת [זר פרחים] ומזו ששואלת [זר ורדים] וכו'. כל אחת מהאוכלוסיות הללו גם שונות מהאוכלוסיה ששואלת [שיפוץ חדר אמבטיה] וביטויים אחרים. ככה הם למדו לאבחן ולמדוד (!) את רבגוניות הטבע האנושי של משתמשי גוגל, ולבנות אלגוריתם שונה (!) לכל אוכלוסיה - כי עבור מי ששואלים [שעות קבלת קהל ביטוח לאומי נהריה] זמן שהיה קצרצר ושיעור נטישה של 100% מעידים דווקא על שביעות רצון מהביקור בתוצאת החיפוש.

אני מסכים אתך בהחלט שלבעלי האתרים, אם הם מתאמצים כמוך להבין את ה"ראש" של הלקוחות שלהם, יש ידע רב שחייבים ליישם אותו ביצירת ייחוד (!) של העיצוב והתוכן של האתרים שלהם, ידע שחסר לחלוטין למקדמי האתרים ול"כותבי התוכן" שמשתמשים תמיד בנוסחא אחידה שמתאימה כביכול לכל אתר ואתר.

ואגב, נראה לי שאתה במיוחד תדע לענות על השאלה ששאלתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/16088. גם מנשה אברמוב ענה את התשובה הנכונה, אבל זה היה בשיחת טלפון שיצא לנו לקיים במקרה.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 18/12/12 על ידי Arthur 600 צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 1/11/12 על ידי John <סגן משנה> 1.4k צפיות
...