◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.2k צפיות

זרימה דרך קישורים חיצוניים לאתר משפרת מיקומים?

על ידי 780 צפיות
היי,
נגיד ויש באתר של מתחרה שלי קישור לאתר שלי אם אנקור "צבעי מקצועי להפליא"
הקישור הזה מוביל כמובן לאתר שלי ולעמוד המתאים.
אם יש כניסות לאתר המתחרה והם מובילים לאתר שלי והלקוחות "שלו" כביכול  נשארים באתר שלי זמן רב, האם זה משפר?

ומה קורה במצב ההפוך? כאשר לא נכנסים לאתר שלי דרך קישורים באתרים מתחרים, קישורים  מלאכותיים כביכול.

תודה :]
על ידי
תודה לעונים :),
אני אחדד עוד קצת את השאלה.
קישור שנמצא בתוך אתר במאמרים ואף אחד לא רואה ולא עובר דרכו לאתר שלך נחשב כקישור שלא טוב ואף מזיק.

לכן קישורים טבעיים טובים ומועיליים.
ומה בעצם מגדיר קישור טבעי? קישור שיש דרכו טראפיק וזמן שהייה באתר שעברו אליו, זה מה שבעצם מגדיר קישור טבעי?

אחרת מה עוד יכול להיות? איך אפשר למדוד זאת בצורה אחרת?
כל זה כמובן בהנחה שמדובר בקישור שנכנס דרך מאמר חדש לאתר עם תוכן רלוונטי מקורי ואיכותי.
וכמובן שגם האתר שפרסם את המאמר הוא אתר שמדבר על התחום ונמצא באותה נישה של אותו אתר שמקבל את הקישור.

ככה בעצם נוצר לו קישור טבעי "מלאכותי" ?
אשמח אם תחדדו, תפסלו או תגדירו מחדש את קו המחשבה שלי :)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הפירוש המילולי של "קישור טבעי" הוא שהוא נוצר ביוזמתו (!)  הבלעדית של בעל\מנהל האתר המקשר, אך ורק לתועלת מבקרי האתר שלו, וללא כל תמורה אחרת. מנשה ואני מסכימים שאיש בגוגל לא יכול לדעת מה היתה הכוונה שבליבו של יוצר הקישור, ולכן הם רק מעריכים את ההסתברות שהקישור איננו טבעי על פי עשרות או מאות סימנים. אם ההסתברות שהוא איננו טבעי נמוכה מאד, הם מתייחסים אליו כאל קישור "טבעי". אפשר גם שמאז ומתמיד הם הכפילו את ערכו ביחס ההפוך של אותה הסתברות, ובשנים האחרונות קישורים התחילו לקבל גם ערך שלילי.

מאחר ולנו אין גישה לאותם עשרות או מאות סימנים אין לדעתי טעם להתעמק בסוגיה הזו. אבל מאחר וקידום אתרים הוא עיסוק בקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצונית, החלטתי בינתיים לא לפסול קישור שמביא תעבורת מבקרים, שגם מרוצים מהביקור באתר המקושר, וכן לפסול קישור שאיננו ממלא את יעודו כי מבקרי האתר המקשר אינם משתמשים בו, גם אם אני בטוח שהוא "טבעי" למהדרין.

שים לב שמאז יוני 2013 הנהלת חברת גוגל כבר לא מדברת על קישורים (גם אם הם "טבעיים") כעל גורם שתורם משהו לקידום הדף בתוצאות החיפוש:
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
(:in Hebrew https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We’'ve bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
כהתייחסות לדוגמה שהצגת, קישור מאתר מאמרים, אחד שלא אתה יצרת, אלא כותב המאמר יצר מתוך בחירה חופשית יכול להיות טבעי לחלוטין ללא קשר לתנועה מימנו\אליו.

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
ה PR בהחלט סיגנל באלגוריתם של גוגל ולכן קישור יעביר ערך ליעד
בתשובה אני מתעלם מחלוקה של קישור טבעי או מלאכותי (לפחות בשלב ההתחלתי)

למרות זאת אני בספק אם העובדה ש: הקישור מעביר תנועה
רלוונטי לדרך שבה הוא נבחן על ידי האלגוריתם.

אני בטוח שתהיה לכך השפעה(לפחות עקיפה) על קידום האתר(כמו כל המלצה\הפניה\תזכור)

אבל לא ברור אם העובדה שמשתמשים בקישור הזה(או מאותתים על שביעות רצון) תשפיע בדרך כזו או אחרת על תרומת הקישור כמו שהיא נבחנת ע"י האלגוריתם של גוגל.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. גוגל לא קובע מיקומים אלא רק מחשב לדף ציון רלוונטיות לביטוי החיפוש הנתון. המיקום נקבע על ידי מספר תוצאות החיפוש שיש להן ציון רלוונטיות גבוה משל הדף שלך. ולכן אם עשית פעולה שהעלתה את הציון, אבל מקדמי תוצאות החיפוש המתחרות עשו בינתיים פעולות שמעלות עוד יותר את ציוני הדפים שלהם, הדף שלך לא יעלה במיקומים ואולי גם יירד.

ב. אם המבקרים שנכנסים לדף שלך דרך קישורים מאתרים אחרים שוהים זמן רב בדף, גוגל לא יכול לדעת האם זה משום שהם נהנים לקרוא את הכתוב או משום שהם מתקשים למצוא בו את מה שהם מחפשים. זמן השהיה בדף ושיעור הנטישה אינם סימן לשביעות רצון מהביקור בדף - לגוגל יש ודאי עשרות או מאות סימנים אחרים, שלא משתמעים לשתי פנים, כמו למשל שיעור החוזרים לדף מתוך סימניה בדפדפן.

ג. המבקרים באתר יכולים לאותת לגוגל על שביעות רצון גבוהה מהביקור, בהשוואה לביקוריהם בתוצאות החיפוש המתחרות, וגם על חוסר שביעות רצון.

ד. לעניות דעתי, קישור שלא משתמשים בו, או שהמשתמשים בו מאוכזבים מהביקור באתר המקושר מזיק לשני האתרים. אין לכך אסמכתא רשמית מפי עובדי גוגל בכירים, אבל הטענה הזו משתלבת היטב בשינוי המדיניות הקיצוני של הנהלת חברת גוגל מלפני כשלוש שנים. לעמיתי מנשה אברמוב דעה הפוכה בעניין הזה, וזאת משום שהוא מעדיף בניית מודל של גוגל שכולל רק את ההודעות וההצהרות הפומביות של בכירי גוגל, ואילו אני מעדיף לבנות מודל שכולל גם את מה שהם לא מודיעים ומצהירים, אבל משתלב היטב בהסבר המדיניות הכוללת והעקבית של הנהלת חברת גוגל.

ה. תעבורת מבקרים דרך קישור או בדרך אחרת קל לזייף. אני בטוח לכן שגוגל מתעלמים מנתונים גולמיים של תעבורת מבקרים ומתייחסים אך ורק לתעבורה מתוך מדגם גדול של משתמשי גוגל "אמינים".

ו. קישור מאתר מתחרה יכול להיות מלאכותי וקישור מאתר שבתחום שונה לחלוטין יכול להיות טבעי.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 18/09/14 על ידי ramimashiach 260 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 10/12/13 על ידי guy waldman <סגן משנה> 1.0k צפיות
...