◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
581 צפיות

קישור קרדיט - האם פוגע בכל האתר?

על ידי <סגן> 4.1k צפיות
שמתי לב שיש כאן במערכת שאלות קישור ל - question2answer (הפלטפורמה של מערכת השאלות).

האם הקישור הזה "לוקח" כח מהמערכת?
האם קישורי מהסוג הזה שמים בתגית no follow ?

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הקישורים הללו אינם "קישורי קרדיט".

מכל מקום, המונח "כח" הוא מונח מתחום הפיסיקה שאין לו (!) כל משמעות בתחום קידום האתרים, למרות שמרבים להשתמש בו בטעות. הדבר הכי קרוב לזה הוא ציון ה-Page Rank של הדף, שעדיין מחושב, כפי הנראה, כציונו של אחד הפרמטרים, בתוך ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, אבל כל המומחים מסכימים שהמשקל שלו זניח אלא אם ציון ה-PR הוא בשמים.

קישור יוצא נועד להדריך את מבקרי הדף אודות קיומו של מידע נוסף או אודות קיומה של אסמכתא למה שנכתב בדף שבו הם מבקרים, וחלקם אולי גם ירצו להשתמש בקישור. לא יתכן שהעובדה שמקדמי האתרים השתמשו לרעה בקישורים כדי לתחמן את המערכת של גוגל תזיק לדף המקשר או לדף המקושר אם מבקרי הדף המקשר אכן משתמשים בקישור למטרה שאליו נוצר, אלא אם הם מאד לא מרוצים מהביקור בדף המקושר.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
טכנית הקישור הזה משפיע על חלוקת ה PR בין הקישורים היוצאים בדפי האתר

אפשר לשים לו NF(עדיין תתבצע חלוקה כלשהיא)
אני פשוט הייתי מסיר אותו במקרה ומותר לי(מבחינת רישיון השימוש של המערכת)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
למרבית המזל, בנושא הספציפי הזה ניתן לעשות ניסוי פשוט - להוסיף No Follow לכל הקישורים, לראות במשך 2-3 שבועות האם הייתה לכך השפעה משמעותית על המיקומים, ואחר כך להחזיר את המצב לקדמותו כדי לראות האם גם המיקומים חוזרים פחות או יותר למקומם הקודם (בתנאי שלא חלה בינתיים מהפכה בסדר הצגת שאר תוצאות החיפוש).

בניגוד למרבית הניסויים בתחום קידום האתרים הפעולה שמביאה כאן לתוצאה הנצפית היא כולה (!) בתוך האתר, ולכן גם אפשר להחזיר את המצב לקדמותו במסגרת הניסוי, וגם אפשר לייחס לה, במידה רבה של סבירות, קשר סיבתי (!) בין סיבה לתוצאה.

אם הניסוי יספק תוצאות בעלות מובהקות סטטיסטית, הוא יהיה ראוי במיוחד להצגה בכנס Next Case הקרוב, כי במרבית מקרי המבחן (Case Studies) שהוצגו בכנס הקודם, לא הייתה כל התייחסות לצורך להוכיח שהפעולה שבוצעה היא אמנם הסיבה הנכונה לתוצאה הברוכה שנצפתה. וזאת הרי הציפייה המוצדקת מלימוד מקרה בוחן - שיספק לך סיבה נכונה ליישם אותו גם בתחום שלך, ולא שיכשיל אותך!
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הניסוי שאתה מציג והתוצאה שלו חסרת ערך.
הוא לא יספק לך שום תובנה בעלת משמעות כלשהיא
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תוכיח.

התשובה האחידה שלך בכל פעם שעולה שאלת תקפותו האפשרית של ניסוי מבוקר כבר הפכה לדוגמה (dogma), ולא מתלווה לה לצערי שום סימן של שיקול דעת.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בתקופת הזמן שעליה תתבסס ישנם מאות שינויים שישפיעו על חשיפת האתר בתוצאות החיפוש:

*הוצגו מעל ל 600 עדכוני אלגוריתם בשנה(כך לפחות נטען ע"י גוגל), כלומר עשרות עדכונים בתקופת הזמן שהצגת בלבד(2-3 שבועות).

*דפים נסרקים וקישורים חדשים מתגלים ואחרים נמחקים(לאתר עצמו, ולאתרים המקשרים אליו)

*נתונים המבוססים על סיגנלים אחרים מתעדכנים בצורה דינאמית(מאות סיגנלים) שעליהם אין לך שמץ של מידע(גם סיגנלים טכניים יותר וגם פחות שקופים)

*מתחרים חדשים ואתרים בנישה יכולים להתחזק או לעוף בכל רגע נתון

*מאות בדיקות המורצות בכל שאילתת חיפוש מזדמנת(כ 100 לפחות בפעם האחרונה שהנושא עלה)

*פרסונליזציה והתאמה אישית של תוצאות החיפוש

* מספר פעמים הציגו עדות לכך שלאלגוריתמים מסוימים לוקח זמן רב לעבד ולשנות את הדרך שבה האתר מדורג, אתה יכול לראות שינוי אלגוריתמי משמעותי לפעולה שבוצעה לפני שנה.
ובדגש לניסוי שהצגת שבו בתקופת הזמן שבה אתה מודד את השינויים, טכנית גוגל יוכל לסרוק רק דפים בודדים באתר וייקח לו זמן לעבד ולזהות את השינוי הרוחבי באתר

לא אתקשה להציג ולהסביר למה ניסוי מזדמן שיוצג מולי חסר ערך,,
ובפרט מה ערך הניסוי הזה יום לאחר מכן.

לאלו מהסעיפים תרצה הרחבה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
זאת לא הוכחה לוגית שתקפה תמיד ובכל מקרה (!) אלא רק הסתייגות, שאני שותף לה, מה עוד שהייתי הראשון לכתוב וללמד אותה, בדבר התוקף המוגבל בזמן של תוצאות ניסוי מבוקר יחיד (!) בקידום אתרים, בנוסף להסתייגויות שהצגתי מעלה בתגובה הראשונה לתשובה שלך. אפשר בהחלט שתוקף תוצאות הניסוי הסתיים כבר, רגע לאחר הסקת המסקנות ממנו, שלא לדבר על פרסום המסקנות לציבור, אם פורסמו. אבל זה לא אומר שהתוקף של כל (!) הניסויים המבוקרים (שעומדים בשני התנאיפ ההכרחיים: 1. החזרת המצב לקדמותו מחזיר בתוך זמן קצר גם את המיקומים הקודמים, פחות או יותר; 2. הצלחה לשלול הסברים סיבתיים חלופים) מסתיים גם הוא רגע לאחר הניסוי, ולא עד שגוגל מחולל שינוי שגורם לשלילת תוקף מסקנות הניסוי המבוקר.

נוסף על כך, אין שום סימוכין לטענה שלך שאם לאתר יש 20 דפים או 120, לוקח לגוגל חודשים רבים לסרוק ולחשב מחדש את ציוני הרלוונטיות של כל הדפים יחד. בדוק את קצב עדכון דפי המטמון של אתרים אחדים.

אם אתה רוצה להיות עקבי, אתה צריך גם לשלול מראש ובפומבי את האפשרות של כל תועלת מעשית מכנס Next Case.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
"זאת לא הוכחה לוגית שתקפה תמיד ובכל מקרה (!) אלא רק הסתייגות, שאני שותף לה"
לא אתקשה להציג הוכחה במקרה נקודתי שיוצג לי ואחריו אעקוב...

יש בהחלט סימוכין, אין שום בעיה למשוך את נתוני את סריקת הבוטים של גוגל מקבצי הלוג של האתר.
אחד לשבוע אני בוחן את האתרים(בעיקר בפן הטכני) ובוחן את קצב\כמות הסריקות של גוגל בדפי האתר.

לא הסתמכתי על המספרים(20\120), הצגתי את העובדה שטכנית גוגל לא תמיד סורק ולא תמיד זוחל לכל ה 20 או ה 120 דפים ששונו בתקופה של מספר שבועות.

קצב המטמון שונה מקצב ביקורי הבוט, יש ביניהם חפיפה(שהוצגה באחד הדיונים שסקרתי....)

לא ארחיב על התועלות של הכנס הקרוב, אם דנתי עליו מתישהו זה היה מול שותפי לעבודה(שהם כבר רגילים לתגובות שלי לגבי כנסים מהסוג....)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מקבל את ההסתייגות שלך בנושא קצב הסריקה של דפי אתר מרובה דפים. יחד עם זאת, כדי להפיק מסקנה מהניסוי שתיארתי די במדגם סטטיסטי מייצג. אפשר למשל לבצע את הניסוי רק על הדפים שמצפים לסריקה התקופתית בתוך זמן קצר. הרעיון הזה עלה לי בעבר הרחוק  ויישמתי אותו כאשר שיניתי, לצרכי קידום מזורז, רק את התכנים של דפים שציפו, כאמור, לסריקה התקופתית הבאה בתוך ימים אחדים. (ברור שאם דף המטמון עודכן אתמול זה משום שדף המקור נסרק מחדש.)

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+2
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 21/01/14 על ידי cg 800 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 25/02/16 על ידי SharolMon 390 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
...