קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

קישור קרדיט - האם פוגע בכל האתר?

+1 הצבעה
136 צפיות
שאלה נשאלה ב- 17 אוקטובר, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
שמתי לב שיש כאן במערכת שאלות קישור ל - question2answer (הפלטפורמה של מערכת השאלות).

האם הקישור הזה "לוקח" כח מהמערכת?
האם קישורי מהסוג הזה שמים בתגית no follow ?

תשובות 2

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 18 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט
הקישורים הללו אינם "קישורי קרדיט".

מכל מקום, המונח "כח" הוא מונח מתחום הפיסיקה שאין לו (!) כל משמעות בתחום קידום האתרים, למרות שמרבים להשתמש בו בטעות. הדבר הכי קרוב לזה הוא ציון ה-Page Rank של הדף, שעדיין מחושב, כפי הנראה, כציונו של אחד הפרמטרים, בתוך ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, אבל כל המומחים מסכימים שהמשקל שלו זניח אלא אם ציון ה-PR הוא בשמים.

קישור יוצא נועד להדריך את מבקרי הדף אודות קיומו של מידע נוסף או אודות קיומה של אסמכתא למה שנכתב בדף שבו הם מבקרים, וחלקם אולי גם ירצו להשתמש בקישור. לא יתכן שהעובדה שמקדמי האתרים השתמשו לרעה בקישורים כדי לתחמן את המערכת של גוגל תזיק לדף המקשר או לדף המקושר אם מבקרי הדף המקשר אכן משתמשים בקישור למטרה שאליו נוצר, אלא אם הם מאד לא מרוצים מהביקור בדף המקושר.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 18 אוקטובר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
טכנית הקישור הזה משפיע על חלוקת ה PR בין הקישורים היוצאים בדפי האתר

אפשר לשים לו NF(עדיין תתבצע חלוקה כלשהיא)
אני פשוט הייתי מסיר אותו במקרה ומותר לי(מבחינת רישיון השימוש של המערכת)
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט
למרבית המזל, בנושא הספציפי הזה ניתן לעשות ניסוי פשוט - להוסיף No Follow לכל הקישורים, לראות במשך 2-3 שבועות האם הייתה לכך השפעה משמעותית על המיקומים, ואחר כך להחזיר את המצב לקדמותו כדי לראות האם גם המיקומים חוזרים פחות או יותר למקומם הקודם (בתנאי שלא חלה בינתיים מהפכה בסדר הצגת שאר תוצאות החיפוש).

בניגוד למרבית הניסויים בתחום קידום האתרים הפעולה שמביאה כאן לתוצאה הנצפית היא כולה (!) בתוך האתר, ולכן גם אפשר להחזיר את המצב לקדמותו במסגרת הניסוי, וגם אפשר לייחס לה, במידה רבה של סבירות, קשר סיבתי (!) בין סיבה לתוצאה.

אם הניסוי יספק תוצאות בעלות מובהקות סטטיסטית, הוא יהיה ראוי במיוחד להצגה בכנס Next Case הקרוב, כי במרבית מקרי המבחן (Case Studies) שהוצגו בכנס הקודם, לא הייתה כל התייחסות לצורך להוכיח שהפעולה שבוצעה היא אמנם הסיבה הנכונה לתוצאה הברוכה שנצפתה. וזאת הרי הציפייה המוצדקת מלימוד מקרה בוחן - שיספק לך סיבה נכונה ליישם אותו גם בתחום שלך, ולא שיכשיל אותך!
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
הניסוי שאתה מציג והתוצאה שלו חסרת ערך.
הוא לא יספק לך שום תובנה בעלת משמעות כלשהיא
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
תוכיח.

התשובה האחידה שלך בכל פעם שעולה שאלת תקפותו האפשרית של ניסוי מבוקר כבר הפכה לדוגמה (dogma), ולא מתלווה לה לצערי שום סימן של שיקול דעת.
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
בתקופת הזמן שעליה תתבסס ישנם מאות שינויים שישפיעו על חשיפת האתר בתוצאות החיפוש:

*הוצגו מעל ל 600 עדכוני אלגוריתם בשנה(כך לפחות נטען ע"י גוגל), כלומר עשרות עדכונים בתקופת הזמן שהצגת בלבד(2-3 שבועות).

*דפים נסרקים וקישורים חדשים מתגלים ואחרים נמחקים(לאתר עצמו, ולאתרים המקשרים אליו)

*נתונים המבוססים על סיגנלים אחרים מתעדכנים בצורה דינאמית(מאות סיגנלים) שעליהם אין לך שמץ של מידע(גם סיגנלים טכניים יותר וגם פחות שקופים)

*מתחרים חדשים ואתרים בנישה יכולים להתחזק או לעוף בכל רגע נתון

*מאות בדיקות המורצות בכל שאילתת חיפוש מזדמנת(כ 100 לפחות בפעם האחרונה שהנושא עלה)

*פרסונליזציה והתאמה אישית של תוצאות החיפוש

* מספר פעמים הציגו עדות לכך שלאלגוריתמים מסוימים לוקח זמן רב לעבד ולשנות את הדרך שבה האתר מדורג, אתה יכול לראות שינוי אלגוריתמי משמעותי לפעולה שבוצעה לפני שנה.
ובדגש לניסוי שהצגת שבו בתקופת הזמן שבה אתה מודד את השינויים, טכנית גוגל יוכל לסרוק רק דפים בודדים באתר וייקח לו זמן לעבד ולזהות את השינוי הרוחבי באתר

לא אתקשה להציג ולהסביר למה ניסוי מזדמן שיוצג מולי חסר ערך,,
ובפרט מה ערך הניסוי הזה יום לאחר מכן.

לאלו מהסעיפים תרצה הרחבה?
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט
זאת לא הוכחה לוגית שתקפה תמיד ובכל מקרה (!) אלא רק הסתייגות, שאני שותף לה, מה עוד שהייתי הראשון לכתוב וללמד אותה, בדבר התוקף המוגבל בזמן של תוצאות ניסוי מבוקר יחיד (!) בקידום אתרים, בנוסף להסתייגויות שהצגתי מעלה בתגובה הראשונה לתשובה שלך. אפשר בהחלט שתוקף תוצאות הניסוי הסתיים כבר, רגע לאחר הסקת המסקנות ממנו, שלא לדבר על פרסום המסקנות לציבור, אם פורסמו. אבל זה לא אומר שהתוקף של כל (!) הניסויים המבוקרים (שעומדים בשני התנאיפ ההכרחיים: 1. החזרת המצב לקדמותו מחזיר בתוך זמן קצר גם את המיקומים הקודמים, פחות או יותר; 2. הצלחה לשלול הסברים סיבתיים חלופים) מסתיים גם הוא רגע לאחר הניסוי, ולא עד שגוגל מחולל שינוי שגורם לשלילת תוקף מסקנות הניסוי המבוקר.

נוסף על כך, אין שום סימוכין לטענה שלך שאם לאתר יש 20 דפים או 120, לוקח לגוגל חודשים רבים לסרוק ולחשב מחדש את ציוני הרלוונטיות של כל הדפים יחד. בדוק את קצב עדכון דפי המטמון של אתרים אחדים.

אם אתה רוצה להיות עקבי, אתה צריך גם לשלול מראש ובפומבי את האפשרות של כל תועלת מעשית מכנס Next Case.
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
"זאת לא הוכחה לוגית שתקפה תמיד ובכל מקרה (!) אלא רק הסתייגות, שאני שותף לה"
לא אתקשה להציג הוכחה במקרה נקודתי שיוצג לי ואחריו אעקוב...

יש בהחלט סימוכין, אין שום בעיה למשוך את נתוני את סריקת הבוטים של גוגל מקבצי הלוג של האתר.
אחד לשבוע אני בוחן את האתרים(בעיקר בפן הטכני) ובוחן את קצב\כמות הסריקות של גוגל בדפי האתר.

לא הסתמכתי על המספרים(20\120), הצגתי את העובדה שטכנית גוגל לא תמיד סורק ולא תמיד זוחל לכל ה 20 או ה 120 דפים ששונו בתקופה של מספר שבועות.

קצב המטמון שונה מקצב ביקורי הבוט, יש ביניהם חפיפה(שהוצגה באחד הדיונים שסקרתי....)

לא ארחיב על התועלות של הכנס הקרוב, אם דנתי עליו מתישהו זה היה מול שותפי לעבודה(שהם כבר רגילים לתגובות שלי לגבי כנסים מהסוג....)
נתקבלה תגובה 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 19 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט
מקבל את ההסתייגות שלך בנושא קצב הסריקה של דפי אתר מרובה דפים. יחד עם זאת, כדי להפיק מסקנה מהניסוי שתיארתי די במדגם סטטיסטי מייצג. אפשר למשל לבצע את הניסוי רק על הדפים שמצפים לסריקה התקופתית בתוך זמן קצר. הרעיון הזה עלה לי בעבר הרחוק  ויישמתי אותו כאשר שיניתי, לצרכי קידום מזורז, רק את התכנים של דפים שציפו, כאמור, לסריקה התקופתית הבאה בתוך ימים אחדים. (ברור שאם דף המטמון עודכן אתמול זה משום שדף המקור נסרק מחדש.)
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,254 שאלות

7,289 תשובות

9,872 תגובות

13,462 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+2 הצבעות
2 תשובות 205 צפיות
שאלה נשאלה ב- 14 מאי, 2014 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
+1 הצבעה
5 תשובות 201 צפיות
0 הצבעות
2 תשובות 157 צפיות
שאלה נשאלה ב- 21 ינואר, 2014 על ידי cg (800 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 181 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 פברואר, 2016 על ידי SharolMon (410 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 74 צפיות
שאלה נשאלה ב- 9 אפריל, 2015 על ידי עמית עוז <סגן אלוף> (21,780 נקודות)
...