◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
975 צפיות

איתור כותבים מקצועיים - דרושים רעיונות

על ידי 130 צפיות
שלום,
אני מחפש דרך לספק ללקוחותי תוכן מקצועי ברמה גבוהה, כל לקוח בתחומו, מבלי שאצטרך להושיב את הלקוח לכתוב את המאמרים בעצמו - כי זה לא קורה.

הגעתי למסקנה שאני צריך כותבים מקצועיים בעלי השכלה וניסיון במגוון תחומים, למשל הנדסת בניין, מיסוי בין לאומי, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

החיפושים במקומות הרגילים העלו רק "כותבים שמסוגלים לכתוב באופן מקצועי על כל נושא".
האם יש לכם רעיון איפה ניתן לחפש וגם למצוא כותבים מקצועיים בכ"א מהתחומים שציינתי?

תודה מראש על הרעיונות

4 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
לדעתי צריך לעשות הפרדה בין כותבי התוכן לבין בעלי המקצוע עצמם.
אל תחפש כותב תוכן מקצועי בתחום הפרעות קשב, חפש מטפלים המתמחים בתחום ופנה אליהם בבקשה לרכישת מאמרים מקצועיים בתחום.
אין כותב תוכן מקצועי לענייני מיסוי שאיננו יועץ מס או רואה חשבון, ישנם כותבי מאמרים שיודעים לבצע תחקיר בתחום מסויים ולכתוב עליו מבלי שרכשו ידע מקצועי.

מניסיון עבדתי עם כותבי תוכן בתחומים מסויימים והם סיפקו מאמרים מצויינים, המחיר שלהם היה בהתאם, אך לתחומים רבים הייתי צריך "לשבת על הראש" של בעל המקצוע שיכתוב לי לפחות את גוף המאמר ומשם נתתי לעורך תוכן להמשיך.

במקרים אחרים פשוט פניתי לפורומים ואינדקסים של בעלי מקצוע בתחום וחיפשתי אנשים פעילים ופניתי אליהם (שיערתי שיהיה קל יותר להגיע אליהם).
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יואב, ניסיון העבר בתחום כתיבת תוכן דפי האתר שונה מאד מהדרישות שהנהלת חברת גוגל הציבה לך החל מחודש יוני 2013 (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw).

בעבר כותבי התוכן סברו שמה שהם כותבים צריך רק לעבור מבחן איכות של המערכת של גוגל, ולכן כל תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון הציגו תוכן זהה, כמעט לחלוטין. כיום שיפוט איכות התוכן עברה מגוגל אל מבקרי האתר, ובאה לידי ביטוי ב"רצון להשתמש באתר ולשתף אותו" (יותר מאשר תוצאות החיפוש המתחרות). כך למשל, אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו ביטוי חיפוש אחד יעדיפו תוכן קצרצר, בעוד שהאוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש אחר, אבל קרוב מאד לראשון, תעדיף תוכן ארוך ומפורט. יש ודאי גם הבדל ניכר באופן שבו אוכלוסיית נשים מעדיפה לעשות שופינג באינטרנט בהשוואה לאוכלוסיית גברים שמתעניינים באותו המוצר או השרות. וכולם מעדיפים לבקר באתרים ששונים מאד האחד מהשני - האם היית נהנה לבקר בקניון שכל חנויות הבגדים בו זהות?

כותבי התוכן מהדור הקודם של גוגל אינם יודעים להסתגל למהפכה הזו.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
יש לך את סרבולה כתיבת תוכן,
https://he.servula.com/

כתבו לחברות ענק כמו פתאל מתכננן להשתמש בשירותם גם.
על ידי
תודה לjaxx ול riode על התשובות העניניות.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי יואב כשאני נתקלתי בבעיה הזו(לא בתור מקדם אתרים בחברת קידום) החלטתי לחזק את פלטפורמות ה UGC באתר ולספק לגולשים במה ליצירת תכנים
בין אם מדובר בבלוגים חובבניים יותר שבהם הגולשים אולי לא היו מקצועיים אבל בהחלט אהבו לכתוב ולעזור, ובין אם קבוצות דיון שבהם בניתי קהילה(אולי זה יספק לך רעיון).

מעבר לכך, אינני חושב שאפשר למצוא כותב תוכן שיחליף את הלקוח, ולא מצאתי שום כותב שיוכל ליצור תוכן ברמה המשתווה לתוכן שנכתב על ידי בעל האתר\עסק\מקצוע.

וזה כמובן בהסתייגות מתוכן שיווקי\תדמיתי שיוכל להיכתב על ידי קופירייטר בדפי מוצרים באתר.
ויותר לכיוון תוכן ייחודי ובעל ערך לגולשי האתר
על ידי
תודה מנשה על התשובה והרעיונות,
הפיתרון שהצעת עם UGC הוא נחמד אבל מתאים רק לסוג מסויים של אתרים. להערכתי אי אפשר לבסס אתר מקצועי על תוכן גולשים.

אין ספק שהלקוח יעשה בעצמו את כתיבת התוכן בצורה הטובה ביותר (לפחות מבחינת ידע) אבל מה לעשות שאנחנו עובדים עם בעלי עסקים שאין להם זמן לכתוב או להקצות מישהו מהחברה שלהם שיכתוב ואנחנו צריכים לקבל את זה כדבר נתון ולתת לזה פיתרון.

בעבר מה שהייתי עושה הייתי מראיין את הלקוח, שואל את כל השאלות ואח"כ כותב התוכן שלי היה מתמלל את הפגישה לכדי מאמר אחד או כמה מאמרים. זה הכי אוטומאטי שהצלחתי להגיע.

מה שאני מנסה כרגע לעשות זה למצוא פיתרון יותר טוב, גם כן לא אוטומאטי לחלוטין אבל עם כמה שפחות התערבות שלי.

ג'אקס הציע כאן לחפש בפורומים או פשוט לפנות לבעלי מקצוע. אלה הצעות שנראות שוות בדיקה. אשמח אם למישהו יש איזה פיתרון נוסף דומה לזה שהיה מוכן לחלוק.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
תגיד, אנונימי, אם אתה כבר מחפש את הפתרון הכי טוב, צא וחשוב למה מי שמפרסם בטלוויזיה לא נעזר בכותבי תוכן מהסוג שאתה מחפש, ולא מציג לצופים "מאמרים" כמו שהם כותבים? (אם כי ככה באמת נראו הפרסומות בקולנוע לפני 50 ו-40 שנים.)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, האוכלוסיה שנכנסת לאתר אינטרנט שונה מאד בהתנהגות ובהעדפות שלה מהאוכלוסיה שנכנסת לחנות דרך הדלת. בעל האתר הוא כמעט תמיד בור מוחלט איך לטפל בה, ואם הוא מתחמק בתירוצים של חוסר זמן, לא בטוח שהוא יודע לטפל היטב גם ב-99% מאלה שנכנסים דרך הדלת.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
במקרים מאוד בודדים הצלחתי לאפיין ולעבוד בצמוד עם הלקוחות, הם יצרו אחלה תוכן שסיפק ערך רב לגולשי האתר.
גיליתי שאין הבדלים משמעותיים בין שני העולמות לפחות בפן המקצועי\טכני(בהתאם לתחום).

יצא לי גם לראות תכנים מבוססי UGC גם בנישות מקצועיות(כמו הבלוגים של מיקרוסופט לדוגמה)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
איך אתה יודע שהתוכן שיצרו בעלי האתר אכן "סיפק ערך רב לגולשים"? לא לי, ולא לך, ולאף אחד פרט לעובדי גוגל אין גישה למידע שגוגל אוספים ומנתחים אודות ההתנהגות וההעדפות של משתמשי גוגל ששאלו ביטוי חיפוש אחד, בהשוואה למי ששאלו ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב מאד. אנחנו יכולים רק להניח שאם בעל האתר מציע בו את מומחיותו המקצועית (כמו חגי, טכנאי המחשבים, למשל) וזה בדיוק מה שמבקרי האתר חיפשו, הוא יוכל לספק ערך רב יותר לגולשים מאשר אם בעל האתר מוכר בו נעלי ספורט, או, כמו שקורה לעתים קרובות באינטרנט, אין לו שום מושג בנעלי ספורט והוא רק רצה להתפרנס מעצם הקמתה של חנות וירטואלית.

יצא לי גם להכיר לא מעט בעלי עסקים - חנויות, משרדים ובעלי מקצוע - שממש מגרשים את מרבית הלקוחות, מתוך בורות באמנות המכירה, אי-התאמה אישית לעבודה עם קהל או שחיקה נפשית.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אתה יכול להשתמש בכלים המציגים "הקלטה" של פעולות המבקרים באתר ולראות שהגולשים מתעמקים בקריאת התוכן ולא מנווטים לדף הבא בשניות הראשונות.
אין ספק שבלתי אפשרי לדעת מה מנועי החיפוש אספו על מבקרי האתר, ובטח שלא מדובר בתכנים על בסיס קונספט שיתופי\ויראלי, אבל מדובר בתכנים שהרבה פחות גרועים מתכנים שנרכשים מ"חברות לכתיבת תוכן"
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ואם ביטוי החיפוש היה למשל [שעות קבלת קהל ביטוח לאומי]? מה תלמד מההתעמקות בקריאת התוכן על רמת שביעות הרצון שלהם?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
זו שאילתה אינפורמטיבית\שירותית יותר ופחות תלויה בכתיבה מקצועית.
לא מדובר בדוגמה מתאימה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אז מה? הרי רק לפני רגע טענת שהתכנים שנכתבים על ידי "חברות לכתיבת תוכן" הם גרועים.

איך אתה, או כותב התוכן, יכולים בכלל לדעת האם מי ששאלו ביטוי חיפוש מסויים מעדיפים לקרוא טקסט קצר מאד או טקסט ארוך מאד, גם אם מדובר בתוכן של חנות וירטואלית? "כותבי התוכן" נעשו  "נחוצים" כאשר מקדמי האתרים סברו שצריך לכתוב טקסט קריא במידה סבירה, עם צפיפות מילות מפתח סבירה, כדי לשכנע את מנועי החיפוש שהוא לא נכתב על ידי אפליקציה אוטומטית. לעומת זאת, כל איש מכירות מקצועי יודע שהוא צריך לדבר כמה שפחות, ולהוביל את הלקוח לסגירת המכירה באופן שנותן ללקוח להרגיש מוביל ולא מובל.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
למה הכוונה אז מה?
עבור שאילתה כזו לא צריך יותר מפסקה ושעות פתיחה, בתשובתי ציינתי שעבור דפי שירות או מוצרים קופי יוכל לספק אחלה מענה.

"שעות קבלת קהל ביטוח לאומי"
לא מדובר בדוגמה רלוונטית ואין לזה קשר לטענה הקודמת שלי(ולכן דווקא במקרים כאלו קופירייטר יכול לעזור)
כמו כן קח בחשבון שאינני מאמין בקידום של ביטויי חיפוש, ומשתדל לעבוד על האתר בצורה רוחבית יותר(ואז לא מעניין אותי מה הביטוי חיפוש שהגולש הקיש, אלא האם הדף סיפק מענה לצורך של הגולש)

גוגל סיפקו הכוונה שעוזרת למדרגים הידניים לבצע זיהוי או לפחות חלוקה בכדי לקבל רמז לכוונת המחפש בשאילתה נתונה(והציגו גם מקרים שבהם העניין מורכב יותר)

כמובן שאין ספק שההכוונות לאוו דווקא משתקפות להחלטת האלגוריתם, אבל לא התקשיתי להבין שמדובר במסקנות שגובשו מבחינת נתוני החיפוש של משתמשי גוגל(נתונים שמוסתרים ממנהלי האתרים)

תוכל לעיין במידע נוסף שירחיב על ההבדלים בין כוונת המחפש בשאילתות חיפוש בעמוד 68
Understanding the Query
בספר שאותו החלטת שאין צורך לקרוא בדיון שפה(ולכן מתקשה להבין את החלוקה שאני מבצע):
http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5655&p=49356#p49356
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אז אתה ממליץ למוסד לביטוח לאומי ליצור דף נפרד לכל שאלה אפשרית? לא זה מה שהבנתי ממה שכתבת פה.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
צטט את ההמלצה שלי עמנואל.....

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,012 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
+1
3 תשובות
קולות
+2
...