קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

דרכים לקידום אתרים

+1 הצבעה
494 צפיות
שאלה נשאלה ב- 22 ספטמבר, 2014 על ידי אליחי מחשבים (690 נקודות)
איזה דרכים לקידום האתר אתם מכירים?

האם תוכלו לצפות באתר שלי ולהגיד האם הוא נכון לקידום?
האם יש שגיאות באתר שקשור לקידום שלו?
האם האופטימיזציה של האתר טובה?

מהם הדרכים לקידום האתר? ואשמח לטיפים לקידום האתר, תודה..
נתקבלה תגובה 28 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
אליחי - חטפנו לך קצת את השרשור. אתה רוצה לשים את האתר שלך שבמקביל גם אסתכל עליו?
נתקבלה תגובה 8 אוקטובר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
סיפקתי מספר כיוונים לשואל גם בדיון פרטי

תשובה 1

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 22 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
הדרך היחידה לקידום האתר כתובה פה על ידי מי שגורם לאתר שלך להיות מקודם או לא: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw.

אם מישהו יגיד לך לעשות משהו אחר, למי אתה צריך להאמין?
נתקבלה תגובה 22 ספטמבר, 2014 על ידי אליחי מחשבים (690 נקודות)
לא ממש עוזר, זה אני יודע, האם יש עוד טיפים לקידום האתר? לדוגמא: עם אני רוצה לקדם מילת מפתח מסוימת בדף? מה אני צריך לעשות בכדאי שמילת המפתח תקודם בצורה הטובה ביותר.
נתקבלה תגובה 23 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 29 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
שים לב שב"קידום האתר" אתה מתכוון לשני דברים שונים, ושיש לבצע את שניהם:
1. התאמת (אופטימיזציה של) האתר לדרישות מנוע החיפוש (SEO).
2. התאמת (אופטימיזציה של) האתר לדרישות בעל האתר (!), משמע ניצחון על תוצאות החיפוש המתחרות בך על מקום בצמרת.
 
כדי שהדף שלך יהיה רלוונטי לביטוי חיפוש מסויים די בכך שטקסט הדף יעסוק באותו ביטוי חיפוש. כתוב גם כותרת ותג תיאור שמציינים את ביטוי החיפוש, אם כי מזה שנתיים-שלוש גוגל מרבים להחליף את הכותרת ואת תג התיאור בכותרת ותיאור שמותאמים לביטוי החיפוש הספציפי ששאל אותו משתמש גוגל, והם שולפים אותם מתוך טקסט הדף. נוסף על כך דאג שהאתר בנוי נכון, שאין טעויות בקוד וכו'. כל זה שייך לתחום ה-SEO.

אבל מכאן והלאה אתה צריך שהדף שלך יקודם לעבר המקום הראשון בגוגל לאותו ביטוי חיפוש, ולצורך כך הנהלת חברת גוגל אומרת לך בפירוש שאתה צריך לגרום (!) למבקרי האתר לרצות (!) להשתמש באתר שלך ולשתף אותו (יותר (!) ממה שהם רוצים להשתמש באתרים המתחרים בך על מקום בצמרת תוצאות החיפוש לאותו ביטוי). האמצעי היחיד שבאמצעותו אתה יכול לגרום להם לרצות להעדיף את תוצאת החיפוש שלך הוא תוכן (!) הדף שלך (תוכן זה לא בהכרח רק טקסט). וכדי שזה יצליח תוכן הדף צריך כמובן להיות שונה מאד, לבלוט מאד לטובה, מהתוכן של תוצאות החיפוש המתחרות.

נכון שזה לא טיפ טכני, כפי שהיית אולי מעדיף, אבל זה מה שהנהלת חברת גוגל דורשת ממך ומכל מקדמי האתרים עכשיו, והם מי שקובעים מה נכון ומה שגוי.
נתקבלה תגובה 23 ספטמבר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
מסכים עם עמנואל, אין לי מידע נוסף שאוכל לתרום לדיון
נתקבלה תגובה 23 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
מנשה, שנה טובה לך ולכל משתתפי וקוראי מדור ה"שאלות ותשובות".

עמנואל
נתקבלה תגובה 24 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
עמנואל - האם אתה יכול לתת לי בבקשה את ההסבר המלא למה לחברת גוגל יש אינטרס לתת לך במדריך אליו קישרת את כל הדרכים שבאמת קיימות כדי לקדם את האתר?
בפרט - אבקש ממך להסביר איך הנושא מסתדר עם השיקול העסקי של גוגל לקבל כסף מתנועה ממומנת ולא מתנועה אורגנית. בהנחה שאם אעקוב אחרי המדריך שלהם אקבל את כל התנועה האורגנית שאני צריך ובמחיר הנמוך ביותר שאני יכול לשלם - איך זה מסתדר עם המודל העסקי של גוגל?
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
שלום ניר. מזמן לא דיברנו. אעשה זאת ברצון, ואוסיף שכל הסבר להלן ניתן כבר על ידי בזמנו מעל דפי AskPavel ו\או Activitec, בליווי אסמכתאות מפרסומי ופעולות הנהלת חברת גוגל שעוררו את מתן ההסבר.

לשאלה הראשונה:
א. אני מזהה בתולדות אופני הפעולה של מנוע החיפוש גוגל שלושה אופני פעולה:
1. רלוונטיות = PR. השלב הזה בוטל מיד כאשר נמצא שהדף בעל ציון ה-PR הכי גבוה ברשת מוצג במקום הראשון לכל ביטוי חיפוש!
2. הרלוונטיות היחסית של תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון נקבעת על ידי צוות עובדי גוגל שקובעים מה הם הפרמטרים שיש לשקלל בתוך ציון הרלוונטיות המשוקלל של תוצאת החיפוש, מה הוא הציון החלקי המירבי, או חסר הגבול העליון, לכל פרמטר, ומה הם הפרמטרים שציון חלקי גבוה מ-0 עבורם מהווה תנאי לחישוב ציון משוקלל גבוה מ-0. מדעני ומתכנתי גוגל מטמיעים  את סט הכללים הזה בתוך אלגוריתם שסוקר כל תוצאת חיפוש, מחשב את ציוני הפרמטרים ומשקלל אותם, ולבסוף מסדר את כל תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון על פי הסדר היורד של ציוניהן.
3. לאחר מחקר יסודי ומתמשך של התנהגות משתמשי גוגל והעדפותיהם, שהתחיל מאז שגוגל התחיל לאסוף ולנתח את ההסטוריה האישית של כל משתמש, הנהלת חברת גוגל החליטה להפקיע מעובדיה את הפריבילגיה לקבוע מה יותר רלוונטי למשתמשים ומה פחות, ולהעניק למשתמשים עצמם את הזכות לקבוע (בדרך כלל, כי יש תוצאות חיפוש שגוגל פוסל מטעמים משפטיים או אחרים) איזו תוצאות חיפוש יותר רלוונטיות עבורם.

המעבר משלב 2 לשלב 3, בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, מתבצע באופן הדרגתי (!). מחסור בנתונים מעכב בדרך כלל את המעבר, וגם בדיקה שמראה שהמעבר יעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, מבחינת רמת שביעות הרצון שנמדדה אצל משתמשי גוגל מסדר הצגת תוצאות החיפוש.   

כידוע לך, אני מקפיד להבחין בביטוי "קידום האתר" בין שני דברים שונים שיש לבצע:
1. התאמת (אופטימיזציה של) האתר לדרישות מנוע החיפוש ("טכנאות אתרים" = SEO).
2. התאמת (אופטימיזציה של) האתר לדרישות בעל האתר (!), משמע ניצחון על תוצאות החיפוש המתחרות בך על מקום בצמרת.

אני גם רואה במכלול ההנחיות של גוגל לבעלי\מנהלי האתרים מדרג של חשיבות. כל ההנחיות ששייכות לתחום "טכנאות האתרים" (SEO) הן הנחיות גלויות, כך שכל טכנאי אתרים יכול למלא אותן ב-100%, אם כי לא זה מה שיקבע מי יהיה במקום 1 ומי במקום 1,000.

לעומת זאת, בשלב 2 של התפתחות גוגל היה צורך להסתיר ממקדמי האתרים את פרטי אופן הפעולה של האלגוריתם משום שהם היוו הטמעה של סט הכללים לחישוב הרלוונטיות שקבעו עובדי גוגל (וגם שינו מעת לעת). עבודת התאמת האתר לצרכי בעל האתר (ניצחון על המתחרים על מקום בצמרת תוצאות החיפוש) הפכה לניסיון לנחש, או לגלות באמצעות תצפיות וניסויים, טוב יותר ממקדמי האתרים המתחרים, את אופן הפעולה של האלגוריתם. עבודה זו התדרדרה ל"בניית קישורים" סיטונית שהושתלו בפורומים, בלוגים, אינדקסים, ווידג'טים, "מאמרים" שאיש לא קורה וכל מה שעוד אפשר להעלות על הדעת, כאשר ערכו של כל קישור קרוב ל-0, אבל המספר הגולמי שיש לכל תוצאת חיפוש עושה את ההבדל.
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
אני אמשיך את השאלה שלי. בוא רגע נעשה תיאום מונחים. כאשר אתה מדבר על "קידום אתר" - אתה מתכוון לטכנאות? להתאמת האתר לדרישות בעל האתר? לשניהם?

לפני שנתחיל את הדיון בוא נתאם את המונחים שלנו
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
עוד לא סיימתי את התשובות לכל שלושת השאלות.

אם אתה זוכר SEO הוא מונח חדש יחסית, ולפניו דיברו על website promotion ועל website placement. המונח העברי "קידום אתרים" קרוב הרבה יותר למונח הלועזי הישן מאשר "אופטימיזציה למנוע החיפוש".

עם הופעתו של גוגל ישראל ורמת התחרותיות האפסית ששררה באותה תקופה, מצאתי שמקדמי האתרים הישראליים ולקוחותיהם (אנחנו עבדנו אז על זירות תחרותיות ביותר בגוגל העולמי באנגלית), מבינים שסדרת פעולות סופית על האתר, במחיר סופי, (תגי מטא, פיזור מילות מפתח בטקסט ובניית כמה קישורים) מקפיצה את האתר למקום הראשון, בלי להבין שהסיבה לכך היא העדרם של מתחרים ראויים, כי למרבית האתרים ה"מתחרים" לא עשו אפילו את זה.

עם התגברות התחרותיות בזירות רבות בגוגל ישראל מצאתי לנכון לכתוב בפורומים ולהציג את האבחנה שהצגתי מעלה בין "טכנאות אתרים" (אופטימיזציה לדרישות מנועי החיפוש = SEO, שזה עיסוק בתיקון שגיאות בונה האתר, תיקון תקלות שקורות במהלך פעילות האתר, התאמתו לחידושים בטכנולוגיית האינטרנט), מקצוע טכני לכל דבר שדורש בעיקר כשרון טכני ומיומנות טכנית, ואגירת כמה שיותר פרטים לכדי ה"ידע" שברשות בעל המלאכה, לבין "מקדם האתרים" שתפקידו הוא השגת ההישג האולטימטיבי (!) במאבק על מקום בצמרת תוצאות החיפוש (אופטימיזציה לדרישות בעל האתר) ומה שמאפיין אותו הוא "קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית".

האבחנה הזו לא הובנה בדרך כלל, לא על ידי מרבית קוראי ומשתתפי הפורומים המקצועיים, וגם לא על ידי מרבית לקוחות עבודת הקידום, שמתקשים לעכל את קיומה של אי-הוודאות הקיצונית (איך גוגל פועל, איך גוגל משנה את אופן פעולתו, מה יעשו המתחרים כאשר יחושו שאני מטפס מעליהם) ומתכחשים לה (מה יגיד הבוס או הלקוח אם אודה שאני יודע כל כך מעט). רבים אפילו נעלבו מהטענה שלי שבסיום עבודת ה-SEO טכנאי האתרים צריך לפרק לעצמו את הראש ולהרכיב במקומו ראש של אתלט ברמה אולימפית. פן אחר של חוסר ההבנה בציבור היה הטענה שכל הצעת מחיר לעבודת קידום (משני הסוגים) היא אבסורדית, כי אתה לא יכול לדעת מראש עד כמה המתחרים יתאמצו למנוע ממך את השגת ההישג.

המשגה הגדול ביותר במקצוע הזה הוא, אם כן, העסקתם של טכנאי אתרים, מצטיינים ככל שיהיו, גם (!) כמקדמי אתרים.
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי אופיר סלע (160 נקודות)
ניר מבלי להיכנס לפילוסופיות של קידום אתרים, לשאלתך לגבי גוגל והאפשור שלהם והקשר לקידום הממומן - כך או כך יהיו רק 10 אתרים בעמוד הראשון ותמיד יישאר הצורך של כל מי שלא נמצא בין העשרה האלה, או מי שנמצא קרוב יותר לעשר מאחד, להשתמש בקידום הממומן.  למעשה מבחינת גוגל אני רואה יתרון בשיתוף מידע ויצירת מצב בו עשרת המקומות הראשונים בתוצאות האורגניות פשוט תואמות לסטנדרטים שלהם וכך מעלות מבחינתם את איכות תוצאות החיפוש שלהם
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
אופיר - גם זה לא נכון. אתה מדבר כאן על אנשים שהיו הולכים עם האלגוריתם של גוגל. תראה את המצב של אנשים שמחפשים את הבאגים באלגוריתמים ורוצים לא לבנות אתרים טובים, אלא למצוא קיצורי דרך אוטומטיים - כולנו מכירים את אתרי הספאם של "לחץ כפתור וקבל 1000 אתרים ו-2,000,000 קישורים". גם היום אני רואה כל הזמן אתרים כאלה שלמעלה.

אתה מראש מתאר את המצב שכולם נחמדים ואז לגוגל יש אינטרס לשתף פעולה.

הטענה שלי פשוטה - אני יכול לחשוב בקלות על הרבה סיבות למה לגוגל כדאי לא לשתף פעולה עם מקדמי אתרים, ולהעמיד פנים שכן אכפת להם במידה מסויימת. גם אם אני צודק וגם אם אני טועה - הסיכוי קיים והוא לא אפסי, וגוגל נתפסה כמו כל גוף גדול בשקרים ובהטעיות כבר. מכאן - גוגל לא גורם מוסמך שכל מילה שיכתוב - היא מהשמיים. גם אם מדובר בהנחיות איך *גוגל* רוצה שתעבוד.
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
"וגוגל נתפסה כמו כל גוף גדול בשקרים ובהטעיות כבר"
אשמח לעיין בדוגמאות

למרות שהשאלה פונה לעמנואל, לא ממש ברור לי למה יש צורך להיכנס לצד הפילוסופי של קידום אתרים.

אין מדובר במדריך אלא בהנחיות למנהלי אתרים, והאינטרס גם יכול להיות שיפור האתרים שגוגל מציגה למשתמשיה, וזאת בכדי לספק הן למחפשים והן למפרסמים פלטפורמה ראויה.
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי אופיר סלע (160 נקודות)
לגבי המידע שגוגל חולקת , מהימנותו, האינטרסים הנוספים שלה - קטונתי מלומר. אני מטבעי נוטה ורוצה לראות את הטוב , וברור לי שלא כולם עושים טוב כל הזמן. בלי יוצא מהכלל. בכל אופן אני התייחסתי רק לחלק הזה בשאלה שלך ניר "בפרט - אבקש ממך להסביר איך הנושא מסתדר עם השיקול העסקי של גוגל לקבל כסף מתנועה ממומנת ולא מתנועה אורגנית. בהנחה שאם אעקוב אחרי המדריך שלהם אקבל את כל התנועה האורגנית שאני צריך ובמחיר הנמוך ביותר שאני יכול לשלם - איך זה מסתדר עם המודל העסקי של גוגל?"
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 28 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
אופיר, מה שרבים, וחוששני שגם אתה, מכנים בשם "פילוסופיה של קידום אתרים" איננו אלא עבודה (!) ברמת הנדסת התעשייה והניהול (!) של קידום האתרים. ברמה הזו חוקרים את מאפייני סביבת העבודה וממציאים פתרונות לבעיות שהיא, ושינויים בה, יוצרת. ברמת הניהול בוחנים בהתמדה את התאמת העובדים, מבחינת הכישורים האישיים ומסלול ההכשרה שלהם, לשינויים באופי העבודה, ואם יש צורך, מחליפים אותם. לעומת זאת, עובד מהשורה, נמנע תמיד מלחשוב על מצב שבו הוא ועמיתיו יוחלפו על ידי מכונות או על ידי עובדים בעלי כישורים והכשרה שונים.

אם מתעמקים בהבנת המציאות ומגלים שגם ב-PPC ובערוצי הפרסום האינטרנטי האחרים כמעט כל המכירות מתנקזות בידי מתחרים מועטים, בעוד שמרבית המתחרים אפילו לא זוכים לנצל את מלוא תקציב הפרסום שהקצו ויוצאים מרצונם מהמשחק. הראיתי זאת כאן כאשר SEOMOZ הפכו ל-MOZ והמליצו להמוני מקדמי האתרים לעבור לערוצי הפרסום החלופיים. וברור לי שגם הנהלת חברת גוגל יודעת, על סמך הנתונים, שדחיפת בעלי אתרים מקידום אורגני לאדוורדס תגרום רק לעליה זניחה של ההכנסות והרווחים.

חשוב על תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, שבו יש 30 מפרסמים באדוורדס ו-1,000 שמפרסמים בתוצאות החיפוש האורגניות. אם תשכנע את אותם 995 שנכשלו להשיג את אחד מחמשת תוצאות החיפוש העליונות להתחיל לפרסם באדוורדס, האם ההכנסה של גוגל תגדל פי 33? ודאי שלא! - הרי מספר משתמשי גוגל ששואלים את אותו הביטוי לא השתנה בכלל, וגם מעכשיו תהיה העדפה ברורה למודעות העליונות.

אני מסכים איתך ועם מנשה שלהנהלת חברת גוגל יש אינטרס ברור לא לאבד משתמשים למנועי החיפוש המתחרים, לפייסבוק, טוויטר, What's Up, ולכל המצאה לבילוי זמן באינטרנט שעוד תצוץ מדי פעם. הצגת צמרת תוצאות חיפוש שנבחרו על פי ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו את אותו ביטוי החיפוש, להבדיל ממי ששאלו ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב, היא האמצעי האולטימטיבי לכך - משתמשי גוגל הרי לא בודקים ב-Majestic SEO כמה קישורים יש לכל תוצאת חיפוש לפני שמחליטים האם לבקר בה!

כאן המקום להזכיר שלפני כמה חודשים גוגל הודיעו (או אולי רק רמזו) שגם על שיקלול ציוני האיכות של דפי הנחיתה של מודעות אדוורדס תילקח בחשבון התגובה ההתנהגותית (רמת שביעות או אי-שביעות הרצון) של המבקרים לתוכן דף הנחיתה.

ואגב, אני יודע מפיו של בני אריאל שמדיניות הנהלת חברת גוגל לעובדייה היא להקפיד שלא להוציא במכוון הודעות שקריות לציבור. ומי מעובדי גוגל יעיז לסכן את משרתו בשל כך?
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 28 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
ניר, גוגל הרי החליטה לפני כשלוש שנים להוציא את הקידום האוטומטי ואת הקידום הספאמי מהמשחק, אבל היא עושה זאת בהדרגה, מהנימוקים שהצגתי קודם. כתוצאה מכך אלפי מקדמי אתרים בישראל כבר נטשו את המקצוע.

המהלך האחרון, של החלפת שיטת הדירוג משיטה שמבוססת על תכונות הדפים המקשרים לשיטה שמבוססת על ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיות הגולשים, שגם הוא מתבצע בהדרגה, נועד להוציא את מקדמי האתרים שנותרו מהמשחק, ולהתיר רק למי שמוכשרים ל"טכנאות אתרים" להישאר. שים לב שהם מדברים אל בעלי\מנהלי האתרים מעל לראשם של מקדמי האתרים. לא זכורה לי שום פניה בגוף שני למקדמי האתרים.

קרא למשל את ההנחיה הכללית לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לדרוש מבעלי המלאכה לבצע כדי שהאתר יקודם בתוצאות החיפוש:
"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם." מי יודע לגרום (!) לציבור אנשים לרצות (!) משהו מסויים? - הדוגמא המובהקת שעולה על דעתי היא יאיר לפיד, שידע לגרום ל-19 מכל 120 בעלי זכות בחירה לכנסת לרצות להצביע למפלגה החדשה "יש עתיד".

מה מתוך הכישורים האישיים ומסלול ההכשרה של יאיר לפיד, שגרמו לו להצליח עד כדי כך, אתה מזהה בכישורים האישיים ובמסלול ההכשרה של מי שעוסקים גם (!) בקידום אתרים נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש, במשרדי הקידום בארץ ובעולם? ומה אתה מזהה בכישורים האישיים ובמסלול ההכשרה של "כותבי התוכן" המקצועיים כביכול?

אני מרבה להביא פה את הדוגמא הבאה: יש לנו שני אתרים - אחד מוכר נעלי הליכה ונעלי ערב לנשים, והשני מוכר נעלי ספורט לנשים ולגברים. האם נשים עושות שופינג באינטרנט לנעלי ספורט כמו שהן עושות שופינג לנעלי הליכה, או כמו שגברים עושים שופינג לנעלי ספורט? אלו הן, בין היתר, השאלות שאיתן צריך להתמודד מקדם האתרים מהטיפוס החדש, על פי הדוקטרינה שהנהלת חברת גוגל מציגה באותה הנחיה כללית מיוני 2013.
נתקבלה תגובה 25 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 26 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
ובכלל, מי אמר שלהנהלת חברת גוגל יש בכלל "מודל עסקי"? מה, הם צריכים לבקש הלוואה מהבנק? או להציג משהו למשקיעים? הנהלת חברת גוגל יכולה להרשות לעצמה להמשיך לפעול על פי שינוי המדיניות הקודם ועד לשינוי המדיניות הבא, כל עוד היא מוצאת את זה לנכון. ממש כמו ממשלה של מדינה גדולה.
נתקבלה תגובה 28 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 28 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט
ניר,

ועכשיו בהמשך לנושא שכתבת פה:
"...בהנחה שאם אעקוב אחרי המדריך שלהם אקבל את כל התנועה האורגנית שאני צריך ובמחיר הנמוך ביותר שאני יכול לשלם - איך זה מסתדר עם המודל העסקי של גוגל?"

ה"מדריך שלהם" הוא הנחיה כללית בדבר "מה" שיש לבצע, מבלי לפרט "איך" צריך לבצע את עבודת הקידום. הסיבה היא, כפי שהראיתי בדוגמא של שתי חנויות הנעליים, שלכל אתר יש שוק יעד שונה - האוכלוסיה ששאלה את סט ביטויי המפתח שלו, והיא מתנהגת באופן שונה ויש לה העדפות שונות ממי ששאלו סט ביטויי חיפוש שונה, אפילו הוא קרוב מאד מבחינה סמנטית.

אם גוגל היו חושפים רק בפניי את כל מה שהם למדו אודות אוכלוסיית משתמשי גוגל ששואלים את ביטויי המפתח של תוצאת החיפוש שעליה אני עובד, הייתי אולי משיג בקלות יחסית את המקום הראשון לאותם ביטויים. אבל אם הם חושפים את המידע הזה לכל מי שמקדם תוצאת חיפוש לאותם ביטויים, עדיין רק חמשת הראשונים היו זוכים בקרוב ל-100% מהכניסות, וכל השאר היו מקבלים קרוב ל-0 כניסות, למרות שהשקיעו בעבודת הקידום.

מהצורך לנצח את המתחרים על ידי שיפור מתמיד ומכריע של פרמטר "הרצון להשתמש באתר ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש ולשתף בתוצאות החיפוש המתחרות) מתחייב שאינני יכול להשיג זאת במחיר נמוך וסופי ועלות העבודה הזו מתווספת למחיר לצרכן הקצה. גוגל השיגו שיפור ניכר של איכות צמרת תוצאות החיפוש לכל ביטויי החיפוש, לטובת משתמשי גוגל, וחלקם ימשיכו להקליק גם על מודעות האדוורדס (שגם דפי הנחיתה שלהם חייבים עכשיו להשתפר במידה ניכרת).
נתקבלה תגובה 28 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
לפני הכל, וואו:
----
ובכלל, מי אמר שלהנהלת חברת גוגל יש בכלל "מודל עסקי"? מה, הם צריכים לבקש הלוואה מהבנק? או להציג משהו למשקיעים? הנהלת חברת גוגל יכולה להרשות לעצמה להמשיך לפעול על פי שינוי המדיניות הקודם ועד לשינוי המדיניות הבא, כל עוד היא מוצאת את זה לנכון. ממש כמו ממשלה של מדינה גדולה.
----

אתה אומר שאם גוגל יהיו בבעיה כלכלית - הם יכולים להנפיק שטרות כי הם מדינה?
או שהם יכולים לרצוח אנשים כי בא להם?
או שהם לא צריכים מודל עסקי?

כלומר - נגיד - נגמר לגוגל הכסף מחר - מנכל גוגל או עובדי גוגל הולכים למכולת ומבקשים לחם כי הם גוגל?

ממתי גוגל הפכו לאלוהים ולא לחברה? אין להם "מודל עסקי"?

אשמח לקישור לתנך של גוגל, באמת, או להסבר למה לחברה ציבורית אין מודל עסקי, אפשרות לקחת הלוואות.

באמת עמנואל - מה שכתבת הזוי ברמה אחרת - אתה אומר שגוגל זו לא חברה?

אתה באמת מאמין שגוגל לא צריכים להציג כלום למשקיעים ולבעלי המניות? אם ככה איך אתה מסביר את זה שהם מדווחים לבורסה?


אני לא מבין בכלל מאיפה האמירה שלך הגיעה
נתקבלה תגובה 28 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
----
אם אתה זוכר SEO הוא מונח חדש יחסית, ולפניו דיברו על website promotion ועל website placement. המונח העברי "קידום אתרים" קרוב הרבה יותר למונח הלועזי הישן מאשר "אופטימיזציה למנוע החיפוש".
----

בוא נפריך רגע את הטענה הזו.
נתחיל בחיפוש בגוגל - "קידום אתרים" ונראה את 20 התוצאות הראשונות בגוגל. הבא לי בבקשה את כל אלה שמתייחסים לקידום אתרים לא בתור SEO.

נמשיך בויקיפדיה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D_%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%99_%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9

המציינת שקידום אתרים זה SEO.

עכשיו - אני מסכים איתך שאם אתה מתרגם מילולית את "קידום אתרים" זה יותר website promotion אבל - וזה אבל גדול - אנחנו מדברים על השוק בארץ.

בארץ למיטב ידיעתי הביטוי "קידום אתרים" תפס כ-SEO והביטוי "שיווק באינטרנט" תפס כביטוי הכללי ביותר.

ברור לי ששנים אתה עושה בלבולים בין המושגים ושאפילו יש כמה שהתבלבו בגלל המילים שלך, אבל אני רגע רוצה לדבר על מה קורה תכלס-
א. התוצאות בגוגל בשטח מראות שזה לא מה שאנשים חושבים
ב. רוב האנשים בשוק גם כששואלים שאלות מתייחסים לקידום אתרים כ-SEO ואתה מתקן אותם שוב ושוב.

עכשיו - יכול להיות שכולם טועים, אבל גם האקדמיה ללשון אימצה הרבה פעמים סלנג כי כולם השתמשו בו.


לצורך הדיון הזה - לא מעניין אותי שתשכנע אותי מה נכון ומה לא. בוא נסכים על זה שלך יש מינוח אחד ולחלק כלשהו מהשוק יש מינוח אחר. כדי שנוכל לנהל את הדיון הזה כמו שצריך כל מה שאני רוצה זה מקרא למונחים שלך כדי שאוכל לדבר באוצר המילים שלך ונוכל להגיע למסקנה.
נתקבלה תגובה 28 ספטמבר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
זה לא רק אוצר מילים, אני בהחלט מסכים עם עמנואל שישנו הבדל בין קידום אתרים ל SEO.
גם ב WIKI תראה שישנה התייחסות מאוד ברורה ל"מנועי החיפוש"(בעבר חלקתי על דעתו, בידיוק כמוך)

ויקפדיה איננה אסמכתא, לפני ימים בודדים דחפו לשם כל מיני מאמרים שהתיימרו להציג את כיפת המגן של גוגל בצוק אייתן.
לא כל מה שאתה קורא שם מהיומן, העורכים שם אולי מאוד אמינים ולויילים כלפי הפלטפורמה, אבל בדף השיחות מאוד מהר תגלה שאין להם ממש הבנה עמוקה\מקצועית כלשהי בכל הקשור נושא עצמו.

לצורך העניין אם אני פונה לתוצאות חיפוש בראשונות תחת הביטוי "קידום אתרים" האתר הנוכחי מוצג לי בצמוד לשיווק באינטרנט, ולא בצמוד ל SEO
נתקבלה תגובה 28 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
ושוב מנשה - לצורך העניין אני לא מסכים איתכם, אבל זה לא רלוונטי.
כדי שנוכל לנהל את הדיון הזה צריך מכם:
א. הגדרה של ביטוי שיציין SEO.
ב. הגדרה של ביטוי שיציין Website Promotion
ג. האם לדעתכם אליחי התכוון בשאלה שלו לנושא הראשון או לנושא השני, ולאיזה מהנושאים אתם עניתם.

ברגע שנדבר בשפה אחידה, אפשר להתקדם
נתקבלה תגובה 29 ספטמבר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
נערך 30 ספטמבר, 2014 על ידי מנשה אברמוב
א. אופטימיזציה למנועי החיפוש, או התאמה למנועי החיפוש
ב. נראה כמו קידום אתרים, אבל לכך עדיף שעמנואל יתייחס, אני לא ממש הצגתי את הביטוי
ג. נראה שאליחי התכוון לשני הנושאים, ועמנואל הפנה אותו לדפי העזרה של גוגל, למרות שתחילה תשובתו של עמנואל נראית דיי חלקית, בהרחבה הוא נתן דגש והציג את החלוקה לשואל
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
אני מחכה לתגובה של עמנואל כדי לענות פעם אחת
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (173,430 נקודות)
בהחלט, בינתיים תרגיש חופשי לקחת חלק ולתרום בדיונים נוספים באתר
נתקבלה תגובה 30 ספטמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 1 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט
ניר, בוקר טוב.

לא מדובר פה בהמצאת מונחים לצורך שעשוע, אלא בצורך שהתעורר אצלנו בזמנו, כמשרד מהנדסים שעסק מזה כשנתיים בעבודת קידום בזירות תחרותיות במיוחד במנועי החיפוש באנגלית מארה"ב (עוד לפני הופעת גוגל כמנוע חיפוש פתוח לציבור) להגדיר במדוייק את מהות המרכיבים השונים של העבודה, ולגייס עובדים שהם בעלי הכישורים האישיים המתאימים ביותר לביצוע כמה שיותר מושלם של העבודה, וגם עוברים (אצלנו, כי לא היה איפה ללמוד אז המקצוע, ורק אופיר כהן עסק אז גם בקידום אתרים) את מסלול ההכשרה המתאים ביותר לכך.

הסיבה לכך שמשרדי הקידום בארץ דילגו על הצורך הניהולי הזה היא שרמת התחרותיות ההתחלתית של ביטויי חיפוש בעברית היתה כל כך נמוכה, שדי היה לעשות משהו כדי לקפוץ למקום הראשון, מעל לתוצאות חיפוש שלא עשו כלום, ואם היו שניים או שלושה שעשו משהו היית משיג לכל היותר את המקום הרביעי. הסיבה לכך שהם דילגו על הצורך הניהולי הזה גם כעבור 10 ו-15 שנים היא שהם התחילו לקלוט או לייצר עובדים זולים שעברו מסלול הכשרה של 140 שעות (17.5 ימי עבודה - שוליה של סנדלר לומד הרבה יותר!) שלא היה אפילו מקום לדבר ברצינות על איכות הכישורים האישיים של מרביתם ("עובדי דרג א'" כפי שאורן שץ מכנה אותם).

אנחנו בחרנו אז לקלוט עובדים בעלי השכלה גבוהה ולהכשיר אותם, כאמור, אצלנו. לצורך כך היה צורך לספק להם הסבר (מודל, תיאוריה) איך פועל מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל. מהר מאד הבנתי שאם תוצאת החיפוש שעליה אתה עובד מוצגת במקום 4 בגוגל, לא גוגל (!) הוא שקבע שהיא תהיה במקום 4. זה היה מקור ההבחנה שהצגתי מעלה, אם כי בזמנו לא השכלתי להגדיר אותה בצורה כל כך מדוייקת:   

ב"קידום האתר" מתכוונים לשני דברים שונים, ויש לבצע את שניהם:
1. התאמת (אופטימיזציה של) האתר לדרישות מנוע החיפוש (SEO).
   מאחר ומהות העבודה היא ביצוע מושלם של סדרת הפעולות המפורטות בצ'קלסט, זהו מקצוע טכני המבוסס על רכישת, אגירת ויישום כמה שיותר ידע.
2. התאמת (אופטימיזציה של) האתר לדרישות בעל האתר (!), משמע ניצחון על תוצאות החיפוש המתחרות בך על מקום בצמרת. מהות העבודה היא קבלת החלטות (!) בתנאי אי-וודאות קיצונית (אינך יודע מה עשו ויעשו המתחרים; מה הם אותם 170 פרמטרים שגוגל מחשב בתוך ציון הרלוונטיות המשוקלל של תוצאת החיפוש, בנוסף לאותם 30 שאתה מכיר; ואיך גוגל משנה את אופן הפעולה של האלגוריתמים לחישוב ציון הרלוונטיות וללחימה בספאם).

מה שלמדתי, תוך כדי הדרכת העובדים וניהול עבודתם הוא שמרביתם נכשלים (!) במעבר מעבודת SEO ("טכנאות אתרים") לעבודת הקידום נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש, ושיש לשכור עובדים בעלי קישורים אישיים שונים לשני טיפוסי העבודה, וגם להדריך אותם בהכרח בשני מסלולי הכשרה שונים. את סיבת הכישלון מצאתי באיפיון המקצועי שהעובדים חייבים לייחס לעצמם: ב-SEO הם עוסקים כאמור, כמו כל בעל מקצוע טכני,  ברכישת, אגירת ויישום כמה שיותר ידע מוסמך, בעוד שבקידום נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש הם חייבים להכיר בכך שחסר להם כמעט 100% מהידע הדרוש, ואיזה טכנאי יציג עצמו בפני מעסיק או לקוח כמישהו שחסר כמעט כל ידע?

כך למשל, כאשר הנהלת חברת גוגל פירסמה לראשונה את "פינגווין" היא ציינה 3-4 דוגמאות (!!!) לתופעות שמהוות סיבה לענישת האתר. כבר אז קראתי בכל הפורומים שמקדמי האתרים, ללא יוצא מן הכלל, מתייחסים לדוגמאות הספורות הללו כאל הסיבות היחידות (!!!) להענשת האתר והזהרתי אותם בפורומים שהאתרים שלהם ייענשו, גם ב"פינגווין" הראשון וגם בהרצות הבאות שלו בגין  עשרות או מאות סיבות נוספות שהנהלת חברת גוגל לא פירטה בדף ההדרכה שלה. אבל נוח מאד להתעסק רק במה שגלוי וידוע ולהתכחש לכל מה שקיים בתחום העצום של הלא ידוע.

הפתרון הפסיכולוגי למצוקה הנפשית שיוצר המעבר מעבודה טכנית על פי פרוטוקול לקבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית, שכל העובדים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מצאו הוא לפנטז (!) שאי-הוודאות הקיצונית פשוט לא קיימת, ולספק תשובה "ידענית" לכל שאלה, למרות שפשוט לא יתכן (!) שיהיו לעובד ראיות בדוקות ומוסמכות לנכונות התשובה (מרביתן הן בסגנון "מנסיוני למדתי שגוגל אוהב ש...", "ראנדי פישקין אומר שגוגל אוהב ש...", המורה שלי בקורס מקדמי אתרים לימד אותנו שגוגל אוהב ש...") והקושי העוד יותר גדול של לקוחות הקידום ללמוד ולהבין שקידום אתרים נגד מתחרים ראויים איננו מקצוע טכני ושלא יתכן לרכוש הצלחה בקידום במחיר הנמוך ביותר בשוק, מתוך הנחה שגויה שכל מקדמי האתרים צריכים לבצע את אותו סט פעולות כדי להשיג את המקום הראשון, מבלי שיהיה בעבודתם גורם כמותי, והוא שמכריע.

מה שעזר מאד להצלחת הנטיה לפנטז תשובות מצוצות מהאצבע היתה העובדה שבמשך תקופה ארוכה מאד, בזכות השתלטות השימוש במנוע החיפוש של גוגל מחד, וההתמימות שמייסדי גוגל השתילו בשיטת דירוג תוצאות החיפוש (קישור שווה-ערך לציטוט אובייקטיבי במאמר אקדמי) מאידך, ניתן היה להשיג ניצחון על המתחרים בתוצאות החיפוש באמצעות ייצור סיטוני של קישורים בעלי ערך מינימלי. את המלאכה הפשוטה הזו ניתן היה להטיל, עד לפני שנתיים על עובדי ה-SEO.

כעת, במיוחד לאור העובדה שבאותה הנחיה כללית לבעלי\מנהלי האתרים מה יש לבצע כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש אין כבר שום איזכור לקישורים כגורם שתורם משהו לקידום האתר, נוצר צורך דחוף להגדיר מחדש את מהות עבודת הקידום נגד מתחרים ראויים, להגדיר את הכישורים האישיים הדרושים מעכשיו ולקיים מסלול הכשרה שמבטיח כושר ביצוע מירבי. מי שמרבה לקרוא את מה שאני כותב כאן, מכיר חלק מהממצאים, אם כי הניסוח הוא בדרך השלילה שקובע מי איננו מתאים ומה הוא מסלול ההכשרה השגוי. שים לב לקושי שבו נתקלים פה השואלים כאשר הם נתקלים בהנחיה שדורשת מהם לדעת לגרום למבקרי האתר לרצות להשתמש בו יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות, בעוד שהם ביקשו בסך הכל כמה טיפים טכניים.

ההבחנה שהצגתי איננה כאמור תוצר של שעשוע בהמצאת מונחים מיותרים, אלא תוצר של עבודה ניהולית\הנדסית יסודית לצרכים מעשיים ביותר שמכריעים את הצלחת העבודה מבחינת כשירות העובד לבצע באופן אופטימלי כל אחד מהמרכיבים השונים של העבודה בארגון. יש פה ודאי גם עניין של מזג אינטלקטואלי - אני למשל נמנע תמיד מלהקיש מהמצוי על הרצוי ומעדיף להמציא דרך להפוך את הרצוי למצוי.
נתקבלה תגובה 9 אוקטובר, 2014 על ידי ניר אדר (110 נקודות)
עמנואל,
מאוד קשה להגיב לתשובות שלך כי אתה מכניס הרבה נושאים נוספים שלא קשורים ישירות לנושא בכל תשובה או שמרחיבים רק נקודה אחת. קראתי עכשיו במשך דקות ארוכות את התשובה שלך, ואני עדיין לא מסוגל להתאים בין המונחים שאני משתמש בהם למונחים שאתה משתמש בהם. יש את הטכנאות שאפשר לקרוא לה SEO, ויש קידום אתרים שהוא מבחינתך "מכיל הכל". האם זה מה שאני צריך לקחת מכל מה שכתבת?
אני כרגע שם לחלוטין בצד את נושא הכשרת העובדים, מי מוכשר למה וכו' - זה לא קשור לטעמי לשאלה "מה הם המושגים בהם אתה רוצה להשתמש להמשך הדיון" - כי בין אם החלוקה לגיטימית ובין אם היא לא - אני עדיין לא מצליח בכלל להבין את העקביות של המונחים שאתה משתמש בהם.

אני צריך ממך שוב:
א. הגדרה של ביטוי שיציין SEO.
ב. הגדרה של ביטוי שיציין Website Promotion
ג. האם לדעתך אליחי התכוון בשאלה שלו לנושא הראשון או לנושא השני, ולאיזה מהנושאים אתה ענית.

ברגע שנדבר בשפה אחידה, אפשר להתקדם...

בבקשה תכוון אותי לשפה שאני אוכל להבין על מה אתה מדבר ולהגיב.
נתקבלה תגובה 9 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 9 אוקטובר, 2014 על ידי זקן השבט
היי ניר, אני שמח שאתה מתעקש ומחייב אותי להמשיך ולהתאמץ כדי לספק הגדרות כמה שיותר מדויקות.

נתחיל מ-ג': אני בטוח שאליחי הופתע מההבחנה, כפי שהופתעו מרבית קוראי התשובות והתגובות שלי, ובמיוחד בעלי המקצוע או האוריינטציה הטכנית שביניהם.

ועכשיו להגדרת מונח ה-SEO תוך התמקדות בגבולותיו, ומתוך פרספקטיבה הנדסית\אופרטיבית. לצורך כך אבקש ממך ומשאר הקוראים לדמיין מנוע חיפוש פשוט אבל אפשרי שמציג לציבור צ'קליסט של דרישות ואת הפעולות שיש לבצע כדי למלא כל אחת מהדרישות. חלק מהפעולות מנוסחות במונחים של "מה" לבצע והשאר במונחים של "מה וכמה" לבצע (למשל מהירות טעינת הדף או מספר הקישורים הנכנסים). אבל בניגוד למנועי החיפוש שאנחנו מכירים מנוע החיפוש הזה הוא בינארי – הוא מעניק לדף את ציון הרלוונטיות 1 אם כל הפעולות בוצעו, ואז הדף נכלל באינדקס תוצאות החיפוש, וציון 0 אם לא כל הפעולות בוצעו כנדרש, ואז הדף אינו זוכה להיכלל באינדקס. יתר על כן, מאחר והמנוע בינארי, ביצוע פעולה בהיקף שעולה על הנדרש איננו (!) מעלה את הציון מעבר ל-1. ברור שלמנוע חיפוש כזה אין יכולת לדרג את תוצאות החיפוש על פי סדר יורד של רלוונטיות כי כל תוצאות החיפוש שנכללו באינדקס רלוונטיות במידה זהה, והוא ייאלץ לקבוע את הסדר באופן אקראי.

הגדרה הנדסית\אופרטיבית של עבודת ה-SEO הדרושה (אופטימיזציה של מבנה האתר ושל כל אחד מדפיו לדרישות מנוע החיפוש) היא מילוי קפדני של כל הדרישות הכמותיות והאחרות הכלולות באותו צ'קליסט על ידי ביצוע קפדני של כל הפעולות. ועכשיו, זה לא ממש הכרחי שהצ'קליסט יהיה גלוי וידוע לציבור – אם מצאת שלא נכללת באינדקס, סימן שלא ביצעת את כל הפעולות כנדרש (לא ניחשת נכון מה כתוב שם או שעבדת באופן מרושל), ואם נעלמת מהאינדקס סימן שמשהו השתבש ועליך לעבור מחדש על כל הדרישות. זו היא עבודה טכנית מובהקת ולכן אני מעדיף לקרוא לה בשם "טכנאות אתרים". אני אפילו לא אתנגד למי שיקרא לעבודתו בשם קידום אתרים, כי היעד והביצוע של עבודת הקידום הוא לגרום למעבר דפי האתר שמחוץ לאינדקס אל תוך אינדקס תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש.

אם ההגדרה הזו, עבור מנוע החיפוש הפשוט, אבל האפשרי הזה, מקובלת עלייך, אעבור מיד להגדרת מונח ה-Website Promotion עבור  אותו מנוע חיפוש, ולאחר מכן אתייחס לקשיים שמעוררים מנועי החיפוש המורכבים שאנחנו מכירים.
נתקבלה תגובה 26 נובמבר, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
אני רואה שניר אדר הפסיק להתעניין בנושא הזה.

אוסיף למה שכתבתי שלבצע עבודת "טכנאות אתרים" (SEO) לאתר, מבלי שיודעים איך לבצע "קידום אתרים" למקום בצמרת בתוצאות החיפוש, ומוכנים לשאת בעלות עבודת הקידום, זה כמו לעשות טיפול 10,000 למכונית שיושבת, ותמשיך לשבת, על הג'אנטים בחצר.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,247 שאלות

7,289 תשובות

9,872 תגובות

13,295 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
2 תשובות 619 צפיות
שאלה נשאלה ב- 7 ינואר, 2016 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
+1 הצבעה
2 תשובות 446 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 נובמבר, 2014 על ידי Mormeir (380 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 137 צפיות
שאלה נשאלה ב- 25 אוקטובר, 2015 על ידי creativel <סגן משנה> (2,320 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 146 צפיות
שאלה נשאלה ב- 10 אוקטובר, 2015 על ידי creativel <סגן משנה> (2,320 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 172 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 אוקטובר, 2015 על ידי אלמוגי (270 נקודות)
...