◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
445 צפיות

קישורים נכנסים

על ידי 260 צפיות
שלום חברים,
יש לי שאלה קצת מוזרה לגבי קישורים נכנסים, יכול להיות שאפילו חלקכם יחשבו שאני מופרע, אך אני חושב שהרבה מתחום קידום האתרים הוא ניסוי וטעיה ולכן חשבתי על זה ורציתי לשמוע את חוות דעתכם.

אז ככה, באתרי אני מקדם אחת לשנה ביטוי מגמתי לדוגמה: "ביטוי 2014", ונניח שיש קישורים שנכנסים לאתרי תחת אותו הביטוי מדפים שיש לי את האופציה לשנות את תוכנם (אתרי מאמרים), וכעת השנה חולפת לה ואני נאלץ לקדם את הביטוי: "ביטוי 2015", אם נגיד אני אגש לאותם מאמרים, ישנה את הביטוי במקום 2014 ל 2015 וכמובן יפנה לדף הרלוונטי.
איך גוגל יראה את זה?
כמובן שאני אדאג לקידום נוסף, אך במקום שהמאמרים האלו ירקבו בארכיון ותחת אותו ביטוי שמת מבחינתי כי זה ביטוי מגמתי.
מה דעתכם?

4 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
רמי, בנושאים שבהם הנהלת חברת גוגל מספקת לבעלי\מנהלי אתרים הנחיות ברורות מה עליהם לדרוש (!) ממקדמי האתרים לבצע (!) כדי לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אין כל צורך בניסוי וטעייה! מה עוד שניסוי וטעייה, שאינם במתכונת של ניסוי מדעי מבוקר לא מלמדים דבר, ואם הם מלמדים משהו, הנהלת חברת גוגל יכולה להחליט לשנות את אופן פעולת האלגוריתם, מן הקצה אל הקצה, למחרת ביצוע הניסוי.

לראיה: עד לפני שנה הנהלת חברת גוגל הנחתה את בעלי\מנהלי האתרים "לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים שמקשרים לדפי האתרים שלהם".

בחודש יוני 2013, ההנחיה הזו נמחקה והוחלפה (!). בהנחיה החדשה אין יותר כל איזכור לקישורים, אפילו אם הם איכותיים במיוחד, כאל גורם שתורם (!) משהו לדירוג האתר!

נוסח ההנחיה החדשה (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) הוא:
"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם."
קולות
0
על ידי <רב סרן> 18.8k צפיות
אתרי מאמרים לא יעזרו לך יותר. גודל בוחן את שביעות הרצון של גולש אשר מגיע מדף מסויים לדף אחר. באתרי מאמרים אין כמעט גולשים רלוונטיים, אלו לא אתרים שמתמחים בנושא מסויים ונחשבים לבעלי סמכות בעיני גוגל, מניפולציות מהסוג שאתה מציע היו עובדות בשנת 2008, כיום הן יכולות רק להזיק.

תחשוב בעצמך, אם יש לך אתר לבית מלון ואתה רוצה לקדם מבצעים לחורף 2014 אתה לא תשים קישור מאתר מאמרים כללי שאף אחד לא באמת קורא אותו. אם אתר מצליח בתחום התיירות, כזה שקהל היעד הרלוונטי שלך גולש בו יפרסם מאמר מעניין, ייחודי ורלוונטי ובנוסף קישור לדף המבצעים שלך זה עשוי לעזור לך. בתנאי שהגולשים שהגיעו לעמוד שלך מצאו את מה שחיפשו ויצאו שבעי רצון.

אין קיצורי דרך, שינוי קישור במאמר ישן אומר, שלא באמת אכפת לך מהתוכן שאתה מגיש לגולשים אז למה שלגולשים יהיה אכפת מהתוכן שלך ?
על ידי 260 צפיות
תודה על תגובתכם.
כמובן שאני מסכים עם דעתכם, אך בכל זאת אני רוצה כן לשתף אותכם במשהו שגורם לי להבין שאפילו קישורים מאתרי מאמרים עדיין מועילים לדירוג האתר, לפחות בשלביו הראשונים.

השבוע העליתי אתר חדש לאוויר, ומן הסתם לאתר אין קישורים וגם הגולשים לא שמעו עליו מעולם.
כמובן שעבדתי ככל הניתן על האופטימיזציה של האתר, לפחות על פי ניסיוני/דעתי.
העליתי מספר מאמרים לאתרי מאמרים על מנת להוציא קישורים לאתרי, ובאופן טבעי כל אתר מאמרים אישר את המאמר במועד אחר.
ואני יכול לומר לכם שעקבתי בעזרת הכלי Google Alerts מתי גוגל בדיוק מאנדקס את הדפים, והתוצאה היא שכל פעם שהוא אינדקס דף האתר התקדם בדירוג למעלה.
נכון שלטווח הארוך זה יכול רק להזיק, אבל מפה אני מאמין ועל פי ניסיוני שבמידה והמדד אמון-רלוונטיות יהיה טוב, אז האתר לא ירד בדירוג אלא רק השתפר.
חשוב לציין שאילולא הקישורים מאתרי מאמרים היה לוקח לי הרבה יותר זמן להתברג בתוצאות הגבוהות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
רמי, א'-ב' של קידום אתרים:

גוגל איננו מעניק מיקומים לתוצאות החיפוש אלא מחשב להן ציוני רלוונטיות (!) לביטוי החיפוש הנתון, ואחר כך מסדר את תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של הציונים שלהן.

אתה לא יכול לדעת מדוע דפי האתר שלך שיפרו מיקומים כי גוגל לא מרשה לך לדעת מה הם ציוני הרלוונטיות הרגעיים של הדפים שלך ושל הדפים שבהם אתה מתחרה על מקום בצמרת תוצאות החיפוש, וגם לא מה הם פערי הציון הרגעיים בין שתי תוצאות חיפוש סמוכות.

אפשר שעלית במיקומים, למרות גריעה בציוני הרלוונטיות, רק משום שתוצאות חיפוש שהוצגו לפנייך איבדו מציוני הרלוונטיות שלהן הרבה יותר מדפי האתר שלך! עוד נקודה לחובת הניסיון העקר ללמוד משהו מניסוי וטעייה.

יחד עם זאת, אפשר שבינתיים (!) לביטויי החיפוש המסויימים הללו גוגל עדיין (!) משקלל את ערכי הקישורים בציוני הרלוונטיות, כי הם ניסו ומצאו שעבור הביטוייo (העבריים?) הללו, המעבר לשיטת דירוג ללא קישורים יעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות.

קראו את המחלוקת שבין מנשה אברמוב לביני בנושא חשיבות הקישורים ב-http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5692&p=49505#p49505.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לגבי הביצוע הטכני(לשאר השאלות קיבלת התייחסות) ושימוש בתוכן תקופתי אני דיי בכיון של ראנק פישקין בהתאם למה שהוא הציג בסרטון שפה:
http://moz.com/blog/whiteboard-friday-expired-content
במקרה הצורך אוכל להרחיב(למרות שנראה שהסרטון דיי מעמיק)
על ידי
תודה רבה לכם!!
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ממצא מעניין ומפתיע שמאיר באור חדש את התשובות שניתנו פה לפני שנה מתואר ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .

4,335 שאלות

7,366 תשובות

9,934 תגובות

29,470 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 10/12/13 על ידי guy waldman <סגן משנה> 1.0k צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 7/01/14 על ידי yoav752 310 צפיות
2 תשובות
קולות
0
...