◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
722 צפיות

האם להמשיך לעשות הפצת מאמרים באתרי מאמרים?

על ידי 150 צפיות
נערך על ידי
הי פבל,

חברת הקידום שלי הסבירה לי שלא כדאי לכתוב מאמרי SEO להפצה באתרי מאמרים.
הסיבה היא לטענתם שינוי באלגוריתם גוגל בשם Google Farmer.

קראתי בנושא וראיתי שאמנם האלגוריתם חיוני אך פועל נגד אתרים בעלי תוכן מצומצם ולא רלוונטי וכן באתרים לועזיים ולא בעברית בשלב זה.

אשמח לדעת מה אתה חושב והאם בטוח \ או לא קשור הטמעת מאמרי SEO באתרי מאמרים בשלב זה.
תודה לעזרה.

4 Answers

קולות
+2
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
היי דרור,
בפוסט האחרון כתבתי על השינוי הזה:
http://www.askpavel.co.il/blog/google-content-farms-update

השינוי הזה נכנס לתוקף רק ב- google.com ולכן אתר ישראלי שנשען על קישורים מאתרי מאמרים בארץ, לא יכול להיפגע מהעדכון הזה כרגע. מה שכן, אם וכאשר השינוי הזה יגיע לאלגוריתם של גוגל ישראל, ייתכן שאתרי תוכן גולשים רבים ואתרי מאמרים בפרט עשויים להיפגע.
לכן, כדי להקדים תרופה למכה, אולי כדאי להמשיך להשתמש בשיטה הזו אך לא רק בה. כלומר לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולהשתמש בשיטות נוספות לבניית קישורים.
האמת שהייתי מציע לעשות את זה גם אם לא היה שום עדכון באלגוריתם. פשוט אף פעם לא מומלץ להסתמך רק על שיטה אחת כדי לגוון את פרופיל הקישורים.
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
מסכים עם פבל, והייתי מוסיף שני דברים:

א. יש הבדלים בין אתרי מאמרים שונים. לא כל אתרי המאמרים בחו"ל נפגעו בצורה ניכרת, וגם בישראל עשויים להיות הבדלים. מכיוון שמאחורי אתרי המאמרים הגדולים בישראל עומדים מקדמי אתרים מנוסים, אני מניח שהם ייערכו - בהצלחה מסוימת לפחות - לשינוי האלגוריתמי.

ב. אני מאמין שלינק מתוכן מקורי, איכותי ורלוונטי הוא - בדרך-כלל - לינק טוב. עבודת הכתיבה הדרושה כדי ליצור לינק אחד כזה מכל אחד מאתרי המאמרים הגדולים, יכולה להצדיק את עצמה. פרסום מאמרים רבים בכל אחד מאתרי המאמרים, כבר לא כל-כך שיצדיק את עצמו.
קולות
+1
על ידי <סגן> 2.7k צפיות
באופן כללי הייתי מציע לך להפיץ מאמרים גם או בעיקר באתרי תוכן עסקיים/אמיתיים/מהותיים להבדיל מאתרי מאמרים בלבד - יש הרבה פורטלים ואתרים בכל תחום שישמחו למאמרים (כי זה מגדיל להם את הנפח התוכני האיכותי בסה"כ במורה לקישור אחד יוצא...) אם מדובר בתוכן איכותי ולא בקשקוש לצרכי קידום בלבד
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
+1

מסכימה עם ליאור (וקודמיו), בדגש על כך שגם הפצת מאמרים, כחלק מתמהיל הדברים שנעשים לצרכי בניית לינקים (כפי שפבל ציין) לא חייבת להתמקד באתרי מאמרים בלבד. אני חושבת שיש ערך רב יותר לאתרי אינטרנט רלוונטיים שפרסום המאמרים בהם דורש פניה לבעל האתר ובניית שת"פ כלשהו, מהסיבה הפשוטה שאתרים מהסוג הזה לא יכילו הרבה תוכן משוכפל (כמו אתרי מאמרים שהפרסום בהם הוא חופשי).
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם כבר מדברים על זה, אז יש לדעתי נימוק חזק מאד נגד עטיפת קישור בטקסט של מאמר באתר מאמרים, לעומת הוספת אותו טקסט לאתר שמקדמים. הנימוק הוא זה:
א. נניח שפרסמתם באתר מאמרים דף ריק.

ב. הוספת הטקסט מעניק לדף המאמר תוספת של X נקודות לציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש שמופיע בטקסט העוגן של הקישור היוצא ממנו.

ג. סביר ביותר להניח שהתוספת לציון המשוקלל של הדף המקושר לאותו ביטוי, בזכות הקישור תהיה נמוכה מ-X נקודות. הייתי מהמר על 10%.

ד. עדיף אם כן להוסיף את אותו הטקסט לדף שאליו התכוונתם לקשר, אלא אם יש לכם סיבה טובה להניח שהתכונות האחרות של הקישור יעניקו לדף המקושר תוספת ציון יותר גדולה מ-90% מ-X.

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 1/09/12 על ידי צחי1980 <סגן משנה> 1.2k צפיות
3 תשובות
קולות
+1
...