◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
384 צפיות

תגי מטה לשמות מוצר באתר ECOMMERCE

על ידי 240 צפיות
שלום, יש לי שאלות בנוגע לניסוח של תגיות META NAME למוצרים באתר סחר אלקטורני.
1. בכל מאמר בנושא כתוב שהמילים החשובות יותר צריכות לבוא ראשונות. אבל אחד המאמרים אומר שבשפות מימין לשמאל (כמו עברית), המילים החשובות דווקא צריכות להגיע בסוף. האם זה נוכן או שגוגל מזהה עברית ולכן לא צריך "להפוך" את הסדר?
2. האם מילות מפתח שלא רלוונטיות לחיפוש, מחלישות את ההתאמה וה RANKING גם אם הן מגיעות בסוף השם?
לדוגמה: האם "דיאטה כלשהי - 500 כדורים - שם החנות" - האם הכדורים ושם החנות מחלישות את הסיכוי לפגוע בביטוי שחיפש רק את "דיאטה כלשהי"?
3. האם חובה להשתמש ב | להפרדה בין ביטויים שונים או שאפשר להשתמש גם במקף (-)

תודה לעונים!

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
1.בשני המקרים מדובר בספקולציות והשערות ולא במשהו שאושש(או שאפשר לבדוק).
אני ממליץ שהמילים החשובות ישולבו בתחילת הכותרת(מימין לשמאל) וגם פה חשוב לוודא שאין המילים הורסות את הכותרת

2.לא יצא לי להבחין בשום אינדיקציה לכך, ולדעתי מדובר בספקולציה או דעה אישית כזו או אחרת שאותה קראת
במקרה שהצגת, אין שום סיבה ששם החנות תפגע בדף(אלא אם כן לחנות ישנו מוניטין גרוע שיבריח את המחפשים)

3.חובה להבין שמדובר בכותרת, ולא באזור חופשי לדחיסת מילות מפתח(מה שמזוהה בקלות על ידי האלגוריתם).
לכן מומלץ לא לדחוס ביטויים בכותרת, ובטח שלא לבחור בין 2 התווים
על ידי
תודה על תשובתך. הנושא עדיין לא ברור לי לחלוטין. האם תוספות מעבר למילה העיקרית תפגע במי שחיפש רק את המילה העיקרית?
ניקח לדוגמה את המוצר הבא : https://www.tevabari.co.il/Product.aspx?id=2986009

עבור דירוג למילת החיפוש "אמזוניילס", האם יש יתרון לתגית שם מטה הבאה: "אמזוניילס - טבע בריא"
מול תגיות ארוכות יותר, כגון:
"אמזוניילס - תערובת שמנים מיוחדת מהאמזונס - טבע בריא"
או אפילו: "אמזוניילס - תערובת שמנים מיוחדת מהאמזונס  לטיפול בפטרת הציפורניים - 30 מ"ג - אלכימיסט - טבע בריא"

או אולי ההיפך? (כלומר גוגל יעדיף דף עם תיאור יותר מעמיק )
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני חושב שהנושא לא ברור לך משום שאינך בוחן אותו נכון.

לגוגל ישנו אלגוריתם שבוחן את כותרת הדף, ולפיו מבין מה התוכן החשוב בדף.
זו בעצם עובדה שהוצגה בהאחד ההאנגאוטים שבהם השתתפתי(בין הייתר הוא גם בוחן ספאם)

הספקולציות לגבי אורך הכותרת, ואיך זה משפיעה על האלגוריתם הזה מתחלקות:
*יש הטוענים שכותרת קצרה וממוקדת חשובה יותר
*ויש האומרים שבידיוק ההפך מומלץ להשתמש בכל התווים האפשריים(אני בדרך כלל נוקט בדעה הזו)

וזאת כאשר לוקחים בחשבון שגוגל יכול לקצר כותרת ארוכה ולתמצט אותה, או בידיוק ההפך, לשכתב ולשנות כותרת קצרה\דלה מידי.

העניין הוא שמבוצעות בדיקות רבות במהלך הצגת הדפים בתוצאות החיפוש עבור המחפשים(+-200 בכל שאילתת חיפוש בהתאם לנתונים שאותם הציגו באחד הדיונים), ובהרבה מקרים משכתבים את הכותרות בצורה אלגוריתמית בכדי להציג את הכותרת הטובה ביותר עבור המחפשים.

אינני חושב שהנושא היה ברור לך אם אתה תתבסס על הספקולציות, מהם עדיף שתתעלם, הם רק יבלבלו אותך.....

היה לך קל יותר להבין שאתה לא צריך להתאים את הכותרת למה "שגוגל יעדיף" אלא אתה צריך להתאים את הכותרת למה שהגולש יעדיף ומה שימשוך אותו(תוך התחשבות במגבלות התווים הטכניות בהצגת הכותרות).
וזאת בהנחה שגוגל בוחן את "הצלחת" הכותרת בכל חשיפה ומתבסס על שביעות רצון הגולשים מתכני האתר.
כך היה קל יותר להימנע מבלבול וככה היה לך יותר נוח, ונכון להתאים את הכותרות המעודפות ביותר עבור הגולשים.
לדוגמה הדרך שבה אני יעדיף תתאים יותר לאופציה 2 ו 3 לפי הדוגמה שהצגת

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
+2
3 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 19/02/15 על ידי Zigi 210 צפיות
...