◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
419 צפיות

איך משפיעים על דף מקודם קישורים לדפים אחרים באתר?

על ידי 160 צפיות
יש לי בדף מקודם באתר, בסוף הטקסט, 11 קישורים למאמרים קשורים בתוך האתר. מה ההשפעה של זה על הקידום: האם זה טוב כי זה מידע רלבנטי לגולש? האם זה מעביר כוח מהדף לדפים אחרים? האם כדאי להשאיר את הקישורים אבל להפוך אותם ל-no follow?

לציין שהביטויים בקישורים מתארים את המאמר שבדף היעד, הם אינם הביטוי המקודם בדף. כלומר אין פה מניפולציה זולה של SEO. ובכל זאת - האם זה לא יותר מידי קישורים? האם בכלל כל קישור מעביר כוח מהדף שהוא נמצא בו לדף היעד, או שאין שאין דבר כזה - העברת כוח ע"י קישורים? (או שיש, אבל זה לא משמעותי?)

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
"האם זה טוב כי זה מידע רלבנטי לגולש?"
אם מדובר בקישורים רלוונטיים לגולשיי האתר, והם משתמשים בהם אז אפשר להגיד שזה יתרום לאתר

"האם זה מעביר כוח מהדף לדפים אחרים?"
כן, כל קישור מעביר PR לדף שאליו הוא מפנה(אלא עם כן בעל האתר המקשר\מקושר מונע זאת)

"האם כדאי להשאיר את הקישורים אבל להפוך אותם ל-no follow?"
לא

"האם זה לא יותר מידי קישורים?"
זה יותר מידי אם הקישורים הללו פוגעים בניווט והגלישה באתר, טכנית אין הגבלה כזו
על ידי 160 צפיות
תודה רבה, מנשה. האם אני יכול להבין מהתשובה שלך שעניין הPR הוא שולי ביותר בהיבט של SEO? ולכן אני יכול להתעלם ממנו לחלוטין כאשר הוא בסתירה מסוימת לעניין המידע הרלבנטי לגולש?

ועוד שאלה - העליתי את האפשרות להפוך את הלינקים ל no follow, כי חשבתי שזה ייתן לי שתי ציפורים במכה - גם לא יפחית כוח מדף מקודם, וגם יאפשר לגולש גישה למידע רלבנטי. מה לא טוב בלינקים כאלה, שלא כדאי לעשות אותם?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
ה PR לא שולי, אבל שימוש ב NF במקרה שהוצג לא ישמור על ה PR של הדף.

לאילו לינקים הכוונה?
על ידי 160 צפיות
קישורים מהדף למאמרים רלבנטיים, בתוך האתר
על ידי 160 צפיות
שאלתי אם זה לא יותר מידי קישורים, לא מבחינת מגבלה טכנית, אלא בהיבט של איבוד כוח של הדף, גם אם ממול עומד שירות לגולש. אפשר לקבוע מה חשוב יותר?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
שירות לגולש חשוב יותר.
PR הוא רק סיגנל אחד בהשוואה למאות אחרים שחלקם הגדול מנסה לבחון את חווית המשתמש של הגולש
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. לא די בכך שאתה תחשוב שהקישורים הללו מועילים לגולש כי הם מובילים לדפים פנימיים נוספים באתר, שבהם מוצגים "מאמרים" הכוללים מידע רלוונטי. גם לא די בכך ששלושה או חמישה חברים פה יחשבו שהקישורים הללו מועילים. מי שקובע הם מבקרי האתר, ואם יש לך בדף הזה תנועה בהיקף סביר, אבל אתה רואה שהם לא יוצאים דרך הקישורים הללו - הסר אותם. קישורים שלא משתמשים בהם גורמים נזק.

ב. "כח" הוא מונח מתחום הפיסיקה, ואין לו כל משמעות בתחום קידום האתרים, למרות שמרבים להשתמש בו בטעות. בעבר השאלה היתה האם, ועד כמה, עצם יצירת הקישור מגדילה את ציוני הרלוונטיות של הדף המקושר, וציון ה-PR של הדף המקשר (שיצא מאתר אחר) היה אחד הגורמים, מני רבים מאד, שתרם להגדלת ציוני הרלוונטיות (ציון ה-PR הוא הרי זהה לכל ביטוי חיפוש, ולא משקף לפיכך את רלוונטיות תכני שני הדפים). לגבי קישור בין שני דפים מאותו האתר אינני יודע.

ג. מזה כשנה גוגל מחליפים בהדרגה את שיטת דירוג תוצאות החיפוש, משיטה שמבוססת על תכונות הדפים המקשרים אל שיטת דירוג שמבוססת על רמת שביעות רצון המבקרים מהביקור בדף, בהשוואה לביקוריהם בתוצאות החיפוש המתחרות. בשיטה הזו אין מקום למרכיב של PR כי מבקרי האתר אדישים אליו.

ד. אם בעבר סברנו (אולי בטעות) ש"כל קישור תורם" הרי שכיום צריך לקחת בחשבון את האפשרות הסבירה של רמת שביעות רצון שלילית, שמקבלת ביטוי גם באי-שימוש בקישור יוצא, וזה הוא הבסיס הלוגי להמלצתי להסיר קישורים שמבקרי הדף לא משתמשים בהם.
על ידי 160 צפיות
תודה רבה. בהחלט הארתם את עיניי

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,017 משתמשים

שאלות קשורות

...