◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
952 צפיות

שיתוף פעולה והאם זה נחשב לקישורים טובים

על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
שלום לחברי הפורום...

האתרים שלי מענף הבנייה ויש לי קישורים מבעלי עסקים מאותו התחום.
לדוגמא - בעל אתר לחומרי בניין מגיש לי מאמר המסביר על החנות האנטרנטית שלו ואני מגיש לו מאמר המסביר על פעילות החברה שלי. בתחתית כל פוסט כזה ישנו קישור אשר ממליץ לקוראים להיכנס.
אני אוסף שיתוף פעולה אחד כזה כל חודש וזהו בערך קצב צמיחת הקישורים שלי.

האם זאת נחשבת לפעילות חיובית?

האם יש ערך בגוגל 2014 המחושב לפי איכות ותנועה מקישורים נכנסים או כמות פוסטים איכותיים המקיפים מספר גדול של ביטויים..

4 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
 
Best answer
בינתיים לפי הדיון כאן ניתן לראות את גודל הבלבול, כאשר אנחנו מנסים להבין את הרמזים מגוגל לגבי הערך של הקישורים.

אני עדיין לא מבין מדוע האתרים מקבלים ציונים בגין קישורים (טבעיים או שלא)במקום לפי חישוב של נראות האתר ורמת האיכות של התוכן..

הרי שאין באמת קישורים טבעיים לרוב האתרים ועוד לפי הרמה שמדבר עלייה זקן השבט.
אתר מקצועי בנושא סכינים לסושי לא באמת יקבל אתרים שיתמכו ועוד יפנו עבורו לקוחות, אשר יעזבו אתרים אחרים או יופנו לצאת מאתרים אחרים לעבר מתחרה אחר.

האם יש סיכוי שעוד נראה ב - 2015 מגוגל שינוי אשר יבטל לגמרי את ערכם של הקישורים?
ואם יש עדיין ערך לקישורים נכנסים, אז מדוע דומיין חזק עם PR-5 אינו מקבל מקום של כבוד על ידי המנועים של גוגל?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
amitoz, גוגל כבר כתבו את זה ביוני 2013. והם לא מדברים ברמזים אלא כותבים הנחיות מפורשות. הקושי של הציבור הרחב, ושל מקדמי האתרים שמתפרנסים מזה במיוחד, להבין ולעכל את מה שגוגל כותבים איננו נגרם מזה שהם כותבים בשפה סתומה ומבלבלת, אלא מהקושי לנטוש "ידע מקצועי" שהפך בין לילה למיושן ושגוי, ולהודות שחלק ניכר מאותו "ידע מקצועי" אבד להם באותו לילה. תאר לעצמך מפגש שלך עם לקוח פוטנציאלי בתחום שבו אתה עוסק, ושבו אתה נאלץ להודות ששכחת, או אבד לך בדרך אחרת, מחצית מהידע המקצועי שאגרת במשך שנים רבות, ושאותו אתה אמור ליישם עכשיו בעבודה שעליה הוא משלם לך!
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
"בינתיים לפי הדיון כאן ניתן לראות את גודל הבלבול, כאשר אנחנו מנסים להבין את הרמזים מגוגל לגבי הערך של הקישורים."

-אין שום רמזים, יש הנחיות מאוד ברורות לאורך זמן רב, מי שמתבלבל זה מי שמסיק מסקנות מבלי לקרות ולהבין אותם


"אני עדיין לא מבין מדוע האתרים מקבלים ציונים בגין קישורים (טבעיים או שלא)במקום לפי חישוב של נראות האתר ורמת האיכות של התוכן.."

-בהתאם למידע שהוצג: אלגוריתם ללא קישורים לא סיפק למחפשים תוצאות חיפוש שהשביעו את רצונם, לכן קישורים הם עדיין סיגנל משמעותי באלגוריתם של גוגל
לעיונך:



"הרי שאין באמת קישורים טבעיים לרוב האתרים ועוד לפי הרמה שמדבר עלייה זקן השבט.
אתר מקצועי בנושא סכינים לסושי לא באמת יקבל אתרים שיתמכו ועוד יפנו עבורו לקוחות, אשר יעזבו אתרים אחרים או יופנו לצאת מאתרים אחרים לעבר מתחרה אחר."
-יש בהחלט קישורים טבעיים ברשת, וכל מקדם שטען מולי אחרת הצגתי לו דוגמאות נהדרות של קישורים טבעיים שאתרים הרוויחו


"האם יש סיכוי שעוד נראה ב - 2015 מגוגל שינוי אשר יבטל לגמרי את ערכם של הקישורים?"
-להערכתי לא


"ואם יש עדיין ערך לקישורים נכנסים, אז מדוע דומיין חזק עם PR-5 אינו מקבל מקום של כבוד על ידי המנועים של גוגל?"
-PR\קישורים הם עדיין רק סיגנל אחד מתוך מאות סיגנלים שאותם גוגל בוחנים באלגוריתם שלהם.
שלא לדבר על כך שה PR הפומבי איננו משקף את ה PR הסמוי הדינאמי שיש לכל דף
קולות
0
על ידי 620 צפיות
בהנחה שמדובר באתרים שונים ולא אתר אחד שחוזר על עצמו כל הזמן אז התשובה היא שכן, זאת בהחלט נחשבת לפעילות חיובית.
לגבי שאלתך השניה התשובה היא בהחלט כן. גוגל מייחסת חשיבות רבה לקישורים שנכנסים לאתר שלך מאתרים סמכותיים ואיכותיים מאותו התחום. לגבי הפוסטים כמות הביטויים היא לא שם המשחק כאן. נהפוכו, רצוי שיהיה ביטוי אחד לכל עמוד/פוסט שיהיה רלוונטי לתוכן ושיופיע בתוכן בצורה טבעית ולא בצורה של דחיסת מילות מפתח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תואיל להוכיח.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למה אתה שואל אותנו ולא שואל את הנהלת חברת גוגל מה יש לה לומר בשנת 2014 בעניין הזה? הרי מה שקובע איננה דעתו של מקדם אתרים זה או אחר אלא ההנחיה של הנהלת חברת גוגל למנהלי אתרים מה בדיוק לעשות כדי שהאתר יתקדם לצמרת תוצאות החיפוש. בדף https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw אין שום אזכור לקישורים ושום איזכור ל"מאמרים" שמוצגים באתרים אחרים, רק כדי להוציא מהם קישור.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
תודה לתגובות...
"למה אתה שואל אותנו ולא שואל את הנהלת חברת גוגל"
גוגל מערפלת את התשובות והאמת לא תמיד ברורה ולכן, פונה לפרשנות מקצועית שתסביר לי את המסרים שלהם.

אני לא מדבר על פרסום מאמרים באתרים אחרים, אני שואל לגבי דרכים לגיטמיות לשיתוף פעולה עם אתרים מהענף שלי.
אם חנות שכונתית רוצה לפרסם אותי כבעל מקצוע מקומי, באיזה דרך ניתן לעשות זאת לפי גוגל 2014?
האם יש תרומה לשיתוף כזה או שעדיף להמשיך בכתיבת תוכן מקצועי בלבד כפי שעובד כרגע?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
סחר בקישורים נוגד את ההנחיות האיכות של גוגל, ולכן החלון של "דרכים לגיטימיות לשיתוף פעולה" מצטמצם מתקופה לתקופה.

"אם חנות שכונתית רוצה לפרסם אותי כבעל מקצוע מקומי, באיזה דרך ניתן לעשות זאת לפי גוגל 2014?"

היא יכולה לפרסם אותך, אבל עם הפרסום שלה יכלול קישורים לא טבעיים אז קח בחשבון ש"הפרסום" הזה נוגד את ההנחיות של גוגל(קישורים ממומנים לא אמור להעביר PR, לפחות מבחינתם)

"האם יש תרומה לשיתוף כזה או שעדיף להמשיך בכתיבת תוכן מקצועי בלבד כפי שעובד כרגע? "
אם מה שאתה יודע זה מה ש"עובד כרגע" אז תהיה גם מוכן לכך שברגע הבא זה יפסיק לעבוד(התשובה דיי מגיעה מהשאלה).

לצורך העניין, אם תשאל אותי איך בעל עסק יזכה לשיתוף טבעי מאתר של חנות שכונתית אמליץ לך לבחון מספר חנויות כאלו ולבדוק אילו קישורים טבעיים האתרים יצרו.
לדוגמה, לאחרונה דפדפתי באתר של חנות אזורית(חנות נעליים לצורך העניין), שהוציאה קישור טבעי למחשבון שמדד והמיר גדלים עבור המוצרים שהחנות מוכרת.
והקישור הזה סיפק לגולשי החנות כלי וערך נוסף למבקרי האתר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
amitoz, התשובות של הנהלת חברת גוגל נשמעות אולי מעורפלות, אבל הן לא מטעות בכוונה ולא שקריות! ולכן, אם תשווה את ההנחיה של גוגל למנהלי אתרים שאליה הפניתי אותך בתשובה הקודמת עם תשובתו של SeoWho תראה שהן סותרות, כי באותה הנחיה אין שום אזכור לקישורים או ל"מאמרים" שנוצרו כדי להוציא מהם קישורים, בעוד ש-SeoWho טוען, מבלי להוכיח, ש"גוגל מייחסת חשיבות רבה לקישורים שנכנסים לאתר שלך מאתרים סמכותיים ואיכותיים מאותו התחום".

מאחר ובאותה הנחיה אין איזכור לקישורים, אבל קישורים קיימים למכביר וגם היוו את תמצית עבודת הקידום של מקדמי אתרים שסברו שיצליחו להמשיך לתחמן את גוגל, עד שגוגל התחילו להעניש אתרים בגין ריבוי קישורים מלאכותיים, צריך להבין את התועלת שביצירת הקישורים שאתה מתאר ("חנות שכונתית רוצה לפרסם אותי כבעל מקצוע מקומי") ביחס למדיניות הנהלת חברת גוגל כפי שהיא באה לידי ביטוי באותה הנחיה עדכנית. ואז התשובה המתחייבת לדעתי היא שלקישור כזה יש ערך, אך ורק אם מבקרי אתר החנות השכונתית מרבים להשתמש בקישור אליך, כבעל מקצוע מקומי, וגם מאותתים לגוגל שהם שבעי רצון מהביקור באתר שלך. אחרת הקישור מזיק לשני האתרים! משמע, לעצם קיומו של הקישור יש הסתברות יותר גבוהה לגרום לנזק מאשר להביא תועלת, וכדי להימנע מנזק, על בעל החנות השכונתית לכתוב טקסט שמצליח לשכנע את מבקריו להשתמש בקישור, לטובתם (!), ואם הוא לא מצליח לשכנע אותם עדיף להסיר את הקישור.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, ומה אם אותו מחשבון הוא כל כך מסורבל לשימוש עד שמבקרי אתר חנות הנעליים לא מצליחים להבין איך להשתמש בו?
על ידי 620 צפיות
אני מתנצל אבל אין כאן ולו חצי סתירה עם מה שאמרתי. יתרה מכך, אתה אומר את מה שאני אומר רק בצורה אחרת. אין עוררין גם לפי מה שכתבת כאן, זקן השבט, שקישורים צריכים לבוא מאתרים סמכותיים ואיכותיים, וגם כתבתי שחור על גבי לבן שהוא צריך להופיע בצורה טבעית בתוכן. אז נסו להבין את מה שאני כותב במקום לנסות ולהתווכח כל הזמן על כל תגובה שאני מציב כאן בפורום.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
SeoWho, אני מבין היטב את מה שאתה אומר ואתה טועה. ואם אני מרבה להתווכח איתך זה משום שאתה מרבה לטעות.

אינני אומר את מה שאתה אומר "בצורה אחרת". אני מצביע על כך שהנהלת חברת גוגל אומרת את ההפך ממה שאתה אומר כי באותה הנחיה עדכנית לבעלי\מנהלי אתרים איך לקדם את האתרים שלהם בגוגל (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw), אין כבר (!) שום איזכור לקישורים בכלל או לקישורים שיוצאים מ"מאמרים" באתרים אחרים בפרט, אם כי איזכור כזה היה קיים שם עד סוף יוני 2013, ואז הוסר והוחלף בטקסט שמוצג היום (http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links).

לאור העובדה שאין כיום איזכורים כאלה, הטענה שלך ש"קישורים צריכים לבוא מאתרים סמכותיים ואיכותיים" וש"(קישורים) צריכים להופיע בצורה טבעית בתוכן" לא מתייחסת יותר  לשאלה "מה צריך לעשות בשנת 2014 כדי שהאתר יתקדם לצמרת תוצאות החיפוש?", אלא למצב שהיה קיים בעבר ואיננו קיים יותר.
על ידי 620 צפיות
זקן השבט, אמנם אין שם אזכור על קישורים אבל אין גם אזכור שאומר שקישורים פוגעים באתר שלך או לא חיוניים למלאכת קידום אתרים. כל מקדם אתרים מכיר בחשיבות של קישורים וקישורים טבעיים בפרט, כמו כן יש גם אזכור מגוגל עצמם שאומר שקישורים זה דבר חשוב אבל תוכן חשוב לא פחות.
https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=en
הפסקה האחרונה לעיונך.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מנשה, ומה אם אותו מחשבון הוא כל כך מסורבל לשימוש עד שמבקרי אתר חנות הנעליים לא מצליחים להבין איך להשתמש בו?

שאלה נהדרת, אני בספק אם לגוגל יש פתרון שבוחן את חווית המשתמש בקישור והערך שאותו הגולש מקבל מהקישור.
לא יצא לי לקבל אינדיקציה לכך שגוגל בוחנים זאת.
גם במקרים שבהם נשאלו שאלות דומות כמו האם גוגל משתמשים בסטטיסטיקות הכרום עבור הדירוג באלגוריתם

לכן אניח לעצמי ואגיד שאת האחריות לכך משאירים לבעל החנות, והוא לא היה שולח את משתמשיו לכלי שלא יספק את שביעות רצון גבוה למשתמשיו.



זקן השבט, אמנם אין שם אזכור על קישורים אבל אין גם אזכור שאומר שקישורים פוגעים באתר

היי אייתן בהחלט שיש, עיין בדף הנ"ל
https://support.google.com/webmasters/answer/2700611?hl=en&ref_topic=6003168
ציטוט לעיונך:
"As a result, Google has applied a manual spam action to your site."
ויש עוד מקורות נוספים שבהם העניין אוזכר, חשוב לעיין בהנחיות של גוגל בטח ובטח טרם הסקת מסקנות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
SeoWho, הפנית אותי לפיסקה זו:
"The best way to get other sites to create high-quality, relevant links to yours is to create unique, relevant content that can naturally gain popularity in the Internet community. Creating good content pays off: Links are usually editorial votes given by choice, and the more useful content you have, the greater the chances someone else will find that content valuable to their readers and link to it."

אנא תראה לי איפה בפיסקה הזו נכתב שעצם קיומו של קישור איכותי, טבעי ורלוונטי עדיין מביא תועלת (!) לקידום הדף לצמרת תוצאות החיפוש. כל מה שכתוב שם מתייחס לתועלת האפשרית של קישור איכותי, טבעי ורלוונטי למבקרי (!) האתר המקשר.

יתר על כן, תמוה בעיניי המשפט "כל מקדם אתרים מכיר בחשיבות של קישורים וקישורים טבעיים בפרט". אז מי קובע פה - דעת הרוב הנבער שמתקשה להסתגל לשינויים התכופים והרדיקליים שהנהלת חברת גוגל מיישמת בשיטת דירוג תוצאות החיפוש, וכאלפיים מהם היו כבר לפחות מספיק ישרים עם עצמם ועם לקוחותיהם, ונטשו את המקצוע בשנתיים האחרונות?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המשך הדיון:
עמנואל: "מנשה, ומה אם אותו מחשבון הוא כל כך מסורבל לשימוש עד שמבקרי אתר חנות הנעליים לא מצליחים להבין איך להשתמש בו?"
מנשה: "שאלה נהדרת, אני בספק אם לגוגל יש פתרון שבוחן את חווית המשתמש בקישור והערך שאותו הגולש מקבל מהקישור.
לא יצא לי לקבל אינדיקציה לכך שגוגל בוחנים זאת.
גם במקרים שבהם נשאלו שאלות דומות כמו האם גוגל משתמשים בסטטיסטיקות הכרום עבור הדירוג באלגוריתם. לכן אניח לעצמי ואגיד שאת האחריות לכך משאירים לבעל החנות, והוא לא היה שולח את משתמשיו לכלי שלא יספק את שביעות רצון גבוה למשתמשיו."

א. אפשר שלא מצאת אינדיקציה איזה מאפייני מידע גוגל בוחנים ואיזה לא, כי איש עדיין לא שאל זאת במישרין את מאט קאטס או את ג'ון מיולר. אם הם הבינו למשל שמי ששואל "האם גוגל משתמשים בסטטיסטיקות הכרום עבור הדירוג באלגוריתם" מתכוון לדעת האם מספר הכניסות הגולמי מדפי גוגל הוא גורם ישיר בחישוב הדירוג בתוצאות החיפוש, התשובה הקצרה היא שלא, מבלי להרחיב ולומר שמה שכן נמדד בכרום הוא איתותים של "הרצון להשתמש באתר ולשתף אותו", כמו למשל ביקורים חוזרים מתוך סימניות, וזה כולל גם את ההתנהגות וההעדפות של מי שהגיעו לראשונה אתר מתוך קישורים נכנסים.

ב. אני משער שאותם בעלי חנויות עדיין אינם קוראים ומצייתים להנחיות גוגל, ואינם חושבים במונחים של מתן תועלת מירבית למבקרי האתר שלהם על ידי יצירת קישורים לאתרים אחרים, ללא תמורה מבעלי אותם אתרים. עובדה שכל (!) מודעות ה"דרושים" למקדמי אתרים Inhouse ממשיכות לדרוש "ניסיון של שנתיים-שלוש בבניית קישורים". אי-אפשר לכן לייחס לגוגל את התמימות לחשוב שכל קישור יוצא מאתר של חנות שכונתית לאתר של בעל מקצוע מהווה עדות מכרעת ליושרו ולתחושת האחריות כלפי הציבור של בעל החנות או מקדם האתרים שלו.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
א. המקרה עלה מספר פעמים, ולא רק על ביקורים, אלא על דברים נוספים כמו כניסות מסימניית ושמירת סימניות.

המקרה שאני זוכר דן על "נתוני שימוש וסטטיסטיקות" למרות זאת צריך לעיין בסיקורים שלי אני דיי בטוח ששמרתי את התשובה הזו

ב.ההשערה שלך מבוססת על תמונה שבה אתה מצייר רשת של בעלי אתרים שיוצרים קישורים מניפולטיביים, ואני מתייחס לבעלי אתרים ועורכי תוכן שיוצרים תוכן וקישורים בצורה חופשית וטבעית(הדוגמה התבססה על מקרה שבו בעל האתר יצר קישור טבעי)
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
" האם זאת נחשבת לפעילות חיובית?"
אתה בעצם סוחר במאמרים עבור קישורים, מה שדיי משתווה למאמרים אורחים, תוכל לעיין בהתייחסות לשאלה הזו בסרטון שפה:


להבנתי מדובר בפעילות שנוגדת את ההנחיות של גוגל בעיקר כאשר היא מבוצעת בקנה מידה רחב ועליה מבוסס פרופיל הקישורים שלך.
אלא אם כן המאמרים אורחים לא משרתים פתרון לבניית קישורים ומדובר במאמרים אורחים לצורך מיתוג\תנועה\חשיפה וכו(שאני אגב לא חובב של הדבר אך רבים יחלקו עלי)
למרות זאת נראה שלאחרונה מדובר בפתרון פופולרי לבניית קישורים, שדיי מקלקל את המאמרים אורחים ומותח בצורה קיצונית את תחום ה content marketing בכך שהופך אותו בעצם לפתרון ליצירת קישורים באיכות ירודה.

האם יש ערך בגוגל 2014 המחושב לפי איכות ותנועה מקישורים נכנסים או כמות פוסטים איכותיים המקיפים מספר גדול של ביטויים

לא שיצא לי להכיר, אין לי שום אינדיקציה לכך שהאלגורית בוחן איכות או תנועה מקישורים נכנסים, ובטח שלא כמות.
אומנם מתיימרים לבחון את ה PR שהם מעבירים ואת טבעיות הקישורים, אך למרות זאת לא יצא לי לעיין בשום אינדיקציה לכך שכמות\איכות התנועה משמעותית יותר מטבעיות פרופיל הקישורים לאתר

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 4/04/15 על ידי kidumix 130 צפיות
3 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
+2
...