◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
260 צפיות

היררכיית מוצרים וקטגוריות

על ידי 140 צפיות
היי,

שאלה בנוגע להיררכיית קטגוריות ומוצרים, מה עדיף, מה הכי נכון אל מול נושא של חווית משתמש וקידום אורגני.

לצורך העניין:

מוצרים
------
אופציה 1:
עוגת מוס X חלבית גדולה
עוגת מוס X חלבית קטנה
עוגת מוס X פרווה גדולה
עוגת מוס X פרווה קטנה

אופציה 2:
עוגת מוס X עם אפשרויות לבחירה של גודל וחלבי / פרווה


קטגוריות
-------
אופציה 1:
עוגות מוס חלביות גדולות
עוגות מוס חלביות קטנות
עוגות מוס פרווה גדולות
עוגות מוס פרווה קטנות

אופציה 2:
עוגות מוס


אני די בטוח שבשני המקרים עדיף את אופציה 2.
אשמח לשמוע דעות נוספות בנושא.

תודה מראש :)

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
אין דרך לענות על זה מבלי לקחת בחשבון מספר נתונים כמו:
קהל היעד שלך
    מי הם
    גילאים
    הדרך בה הם מחפשים\קוראים\מבינים\ממינים\צורכים תוכן
    הניווט באתר עד לקטגוריות
    המון נתונים נוספים שעולים במהלך המחקר
בפן הטכני יש צורך לדאוג להטמעת דפדוף בהתאם להנחיות הטכניות של גוגל.

מבחינת UE\UI זה אינדיוודואלי בהתאם למחקר שיצרת, קח בחשבון שמספיק  שהיה פער בין גילאי הגולשים שלך או הידע המקצועי שלהם וכבר תגלה שיש הבדל משמעותי בדרך שבה אתה צריך לתכנן את ההיררכיה וארכיטקטורת המידע באתר(או בדרך שבה הם ירצו למיין ולנווט באתר)
על ידי 140 צפיות
מסכים לחלוטין ואכן אין תחליף למחקר ייעודי שמאפשר קבלת החלטות על בסיס חוויות של משתמשים אמיתיים.
אך במציאות בה לא לכולם יש את התקציב לממש תהליך אפיון וניתוח מעמיק באופן הזה אנחנו צריכים לקבל החלטות על בסיס אתרים דומים / מחקרים דומים / ניסיון, לפחות בשלב הראשוני.

תודה על תגובתך! :)
על ידי <רב אלוף> 177k צפיות
ההחלטות הללו מבוססות על ניחושים, והעתקת שגיאות או מסקנות מוטעות מהמתחרים.
בכיף שמחתי לעזור
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
רק מבקרי האתר יודעים מה היא חווית המשתמש העדיפה עליהם, וגם זאת רק לאחר שחוו אותה, וגם בהשוואה לביקוריהם באתרים המתחרים. אפשר למשל שגברים יעדיפו א' ונשים ב', וכו'.

בשיטת דירוג תוצאות החיפוש החדשה שגוגל מפעיל בהדרגה על יותר ויותר ביטויי חיפוש, זה בדיוק מה שהאלגוריתמים של גוגל מודדים כדי להעלות לצמרת תוצאות חיפוש שמספקות למשתמשי גוגל את חווית המשתמש הטובה ביותר. ולכן אין טבלה שמגדירה שלאוכלוסיית המבקרים הספציפית של אתר מסויים עדיף לעשות כך ולא אחרת. למזלך, אתר אינטרנט איננו חוברת מודפסת וכרוכה, ואתה יכול לנסות כל מיני גרסאות לאחר שהאתר כבר פועל וזוכה למספר מבקרים שמספיק להפקת מסקנות.
על ידי 140 צפיות
אני לגמרי עם גוגל בעניין הזה.
חווית המשתמש הינה גורם משמעותי שצריך להתמקד בו לא רק בהיבט של גוגל והקידום האורגני, לא רק בנושא העיצוב, ההנעה לפעולה או היררכיית הניווט אלא בכל נקודה בה למשתמש יש קשר עם העסק / המוצר וזה ממש מגיע לפרטים הכי קטנים.

כנראה שאין דיוק במה עובד יותר או פחות וזה אכן למידה של קהל היעד.
אנו צריכים ללמוד ולהבין את המשתמשים שלנו כל הזמן, להפיק מסקנות ולנסות לשפר את חווית השימוש שתהיה הטובה ביותר בשבילם.

תודה על התגובה :)
קולות
0
על ידי 800 צפיות
לדעתי התשובות לשאלותיך תלויות בכמות המוצרים מכל סוג בכל קטגוריה וכן בכמות
הגרסאות או האופציות לכל מוצר. נניח שיש לך כמות מאוד גדולה של מוצרים
עם כל מיני אופציות לבחור מתוכן, אפשר להציג את כל המוצרים בקטגוריה
ולתת לגולש אפשריות של סינון בעזרת בחירת טאב או כפתור רדיו שלחיצה עליו
מסננת את המוצרים לפי הקריטריונים שסימן הגולש, למשל אם  הגולש סימן
"גדולה" יוצגו כעת רק העוגות הגדולות ואם סימן "חלבית" יוצגו רק העוגות החלביות
וכו'

 אופציה נוספת היא לתת תיבה של חיפוש חכם ומובנה המאפשר לחפש עפ"י קריטריונים למשל תפריט נפרס כלפי מטה שמכיל אופציות כגון "גדולות", "חלביות", "פרווה" וכו'.
כך אתה נותן בעצם לגולש את מירב האפשרויות למצוא בקלות את מה שהוא מחפש.
כאשר אתה נותן לגולש אמצעים נוחים להגיע למה שהוא מחפש זאת חוויית משתמש טובה
שגוגל טוענים שגם אמורה להשפיע לטובה על הדירוג שלך בדף התוצאות שלהם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
חן ועמית,

גוגל אינם אומרים עוד שחווית משתמש טובה באתר תשפיע לטובה על הדירוג - הם מתכוונים עכשיו לומר שאיכות חווית המשתמש היחסית (בהשוואה לתוצאות החיפוש המתחרות) תקבע לבדה (!) את הדירוג.

כאשר מקדמי אתרים מדברים רק על יצירת "חווית משתמש טובה" הם עולים על אותו מוקש לוגי (שמדברים על "מה" במקום על "כמה") כמו בעבר, כאשר יעצו "בנה קישורים". ומה אם המתחרים בונים "הרבה יותר קישורים ממך"? ומה אם המתחרים יוצרים "חווית משתמש עוד יותר טובה משלך"?!

עצות במונחים של "מה" הן חסרות ערך בזירה תחרותית, והן ניתנות רק משום שלנותן העצה אין שום מושג איך לחשב "כמה" דרוש כדי לנצח את המתחרים הראויים שגם הם עושים את "מה" שדרוש.

4,331 שאלות

7,363 תשובות

9,933 תגובות

21,746 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
+1
3 תשובות
קולות
+3
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 7/06/17 על ידי הדסה 120 צפיות
...