◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
755 צפיות

Organic או PPC CTR?

על ידי 410 צפיות
נערך על ידי
מצאתי ברשת טבלה שמציגה סטטיסטיקות של אחוזי המרה מדירוגים אורגניים #1-#15.
http://chitika.com/google-positioning-value
זה בהנחה שיש תוצאות על מילת מפתח מסויימת גם ב PPC.
איך לדעתכם זה ישפיע על הסטטיסטיקה בטבלה במידה ומדובר על מילות מפתח שגוגל לא מאשר עליהם PPC כמו למשל מילים בתחום ההימורים.

תודה!

2 Answers

קולות
0
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
בעדכון UI האחרון תוצאות הPPC נראות "כמו תוצאת חיפוש", חוץ מסימן ADS קטן ליד.

לדעתי, בלי ה-PPC אחוזי הלחיצה של התוצאות האורגניות עולות משמעותית. לפחות לתוצאה הראשונה ברשימה - הרוב נוהגים ללחוץ עליה.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. לא מדובר באחוזי המרה אלא ב-CTR.

ב. אי-אפשר לדעת מה תהיה ההתפלגות הממוצעת בדפים ללא מודעות, כל עוד לא נאספו והוצגו נתונים.
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
אי אפשר לדעת, אבל אפשר לשערך על סמך מאוד בדיקות קודמות במנועי חיפוש והתנהגויות גולשים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה זה התנהגויות גולשים?

האם ההתנהגות של גולשים ששאלו בגוגל ביטוי חיפוש אחד מתנהגים כמו הגולשים ששאלו ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב? ואם מחצית מהגולשים ששאלו ביטוי חיפוש אחד מתנהגים הפוך מהמחצית האחרת ששאלו את אותו ביטוי חיפוש, מי מתנהג כמו  ההתנהגות הממוצעת?

הבאתי כאן דוגמאות למכביר.
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
לא הבנתי איך הדוגמא שהבאת מתקשרת ספציפית לשאלה שנשאלה.

לא חסר בדיקות סטטיסטיות, מבוססי תנועת עינית, case studies וכ''ו לגבי התנהגות גולשים במצב שהוזכר בשאלה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ודאי שהיא מתקשרת. סטטיסטיקאים לא מציגים רק ערכים ממוצעים אלא גם את ערכי הסטיה מהממוצע, ואפילו את גודל הטעות שמקורה במיגבלות גודל המדגם ובמיגבלות שיטת הדגימה. אבל פה קיבלנו רק ערכים ממוצעים של דפי תוצאות חיפוש בגוגל שבהם יש גם מודעות PPC, ואנו מתבקשים לנחש מה היו הערכים הממצועים בדפים שבהם אין מודעות PPC.

בתור מקדם אתרים שלכל אחד מהם שוק יעד ספציפי, שמתנהג אחרת ויש לו העדפות אחרות משוק היעד ששאל ביטוי חיפוש קרוב (האם נשים עושות "שופינג" במנוע החיפוש גוגל כמו שהן עושות "שופינג" לנעלי הליכה או לנעלי ערב, או כמו שגברים עושים "שופינג" בגוגל לנעלי ספורט?), עלי "ליצור  אתרים באיכות גבוהה" שיגרמו למשתמשי גוגל "...לרצות להשתמש בהם ולשתף אותם" על חשבון כל תוצאות החיפוש המתחרות (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw). לא מעניינת אותי לכן ההתנהגות וההעדפות של משתמש גוגל הממוצע, אלא רק ההתנהגות וההעדפות הספציפיות (!) של כל אחד משווקי היעד של האתרים שאני מקדם, כדי להשפיע כאמור  בהצלחה מירבית על "...רצונם להשתמש בהם ולשתף אותם".
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
איך זה מתקשר?
השאלה היתה לגבי CTR בהתאמה להאם יש פרסומות בעמוד הSERP-ים או לא.

אנשים מחווטים באופן דומה. כולם.

גם "התנהגות הלחיצות" שלהם תהיה פחות או יותר זהה, דברים שהוראו והוכחו שוב ושוב (עם variance מסויים כמובן וכ''ו).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
למה ש"התנהגות הלחיצות" תהיה פחות או יותר זהה אם מדובר בדף תוצאות חיפוש לביטוי "הימורים" לעומת "תולדות המהפכה הצרפתית"? ואיך משפיעה עבודה מצויינת על תוכן ה-Snippet של התוצאה הראשונה על רצון הגולשים לעבור לתוצאה השניה, לעומת עבודה גרועה על תוכן ה-Snippet? ואיך זה משפיע כאשר גוגל מחליף את הכותרת ותג התיאור שחיבר מקדם האתרים בכותרת ותג תיאור שגוגל חיבר אוטומטית מתוך טקסט הדף, כדי להשיג התאמה מירבית לביטוי החיפוש שנשאל, במיוחד אם הוא מצליח רק עבור חלק קטן מתוצאות החיפוש?

לא זכורים לי מחקרים עדכניים שטיפלו בהבדלים ובהתפתחויות הללו. אתה מדבר על מחקרים ישנים שהתייחו לכל הגולשים כאל אוטומטים ולא כאל בני אדם שמקבלים החלטות על פי מגוון עצום של העדפות ומתנהגים בהתאם. לעומת זאת, המחקר המקיף שחברת גוגל ערכה על התנהגות הגולשים, מאז הנהגת ההסטוריה האישית בתוצאות החיפוש, מציג תמונה של מגוון עצום, במיוחד בארצות של כלכלת שפע, שבהם הגולשים נכנסים למנוע חיפוש כדי לחוות חווית "שופינג" נעימה ומספקת, ולא כדי לקנות משהו שהם זקוקים לו בדחיפות.
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
אתה נותן לאנושות יותר מידי קרדיט. "לא רציונלים ולא במקרה".

לא משנה כמה יעבדו על הסניפט, התנהגות הלחיצות עדיין תתפזר פחות או יותר (מדגיש את הפחות או יותר) באותה צורה.

וכן, זה בדיוק המצב שהוא צריכים לקחת את הבני אדם כאוטומטים, זה ממצע את ההתנהגויות שלהם.

זאת תאורית הlong tail בשיא תפארתה, ולא אני ולא אתה לא נשנה אותה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
חס וחלילה! כאשר אני מנתח את שינויי המדיניות של הנהלת חברת גוגל, מתוך החלטה ליישם את המחקר המקיף והמעמיק שהם ביצעו בשנים האחרונות על התנהגות משתמשי גוגל, אני מסביר באמצעות דוגמאות היפותטיות וגם דוגמאות רבות של ביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך (!) את המגוון העצום של ההתנהגויות וההעדפות כתוצר של מיגוון ההתנהגות האי-רציונלית!

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+3
שאלה נשאלה על ידי 20/03/11 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> 10.5k צפיות
1 תשובה
קולות
+3
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 28/01/13 על ידי yairbergel 170 צפיות
1 תשובה
קולות
+2
שאלה נשאלה על ידי 17/05/14 על ידי tomey 160 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 27/08/13 על ידי surfer 200 צפיות
...