קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

Organic או PPC CTR?

+1 הצבעה
232 צפיות
שאלה נשאלה ב- 18 מאי, 2014 על ידי טל (410 נקודות)
נערך 21 אפריל, 2015 על ידי פבל ישראלסקי
מצאתי ברשת טבלה שמציגה סטטיסטיקות של אחוזי המרה מדירוגים אורגניים #1-#15.
http://chitika.com/google-positioning-value
זה בהנחה שיש תוצאות על מילת מפתח מסויימת גם ב PPC.
איך לדעתכם זה ישפיע על הסטטיסטיקה בטבלה במידה ומדובר על מילות מפתח שגוגל לא מאשר עליהם PPC כמו למשל מילים בתחום ההימורים.

תודה!

תשובות 2

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 18 מאי, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
בעדכון UI האחרון תוצאות הPPC נראות "כמו תוצאת חיפוש", חוץ מסימן ADS קטן ליד.

לדעתי, בלי ה-PPC אחוזי הלחיצה של התוצאות האורגניות עולות משמעותית. לפחות לתוצאה הראשונה ברשימה - הרוב נוהגים ללחוץ עליה.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 18 מאי, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
א. לא מדובר באחוזי המרה אלא ב-CTR.

ב. אי-אפשר לדעת מה תהיה ההתפלגות הממוצעת בדפים ללא מודעות, כל עוד לא נאספו והוצגו נתונים.
נתקבלה תגובה 19 מאי, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
אי אפשר לדעת, אבל אפשר לשערך על סמך מאוד בדיקות קודמות במנועי חיפוש והתנהגויות גולשים.
נתקבלה תגובה 19 מאי, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
מה זה התנהגויות גולשים?

האם ההתנהגות של גולשים ששאלו בגוגל ביטוי חיפוש אחד מתנהגים כמו הגולשים ששאלו ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב? ואם מחצית מהגולשים ששאלו ביטוי חיפוש אחד מתנהגים הפוך מהמחצית האחרת ששאלו את אותו ביטוי חיפוש, מי מתנהג כמו  ההתנהגות הממוצעת?

הבאתי כאן דוגמאות למכביר.
נתקבלה תגובה 20 מאי, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
לא הבנתי איך הדוגמא שהבאת מתקשרת ספציפית לשאלה שנשאלה.

לא חסר בדיקות סטטיסטיות, מבוססי תנועת עינית, case studies וכ''ו לגבי התנהגות גולשים במצב שהוזכר בשאלה.
נתקבלה תגובה 20 מאי, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 20 מאי, 2014 על ידי זקן השבט
ודאי שהיא מתקשרת. סטטיסטיקאים לא מציגים רק ערכים ממוצעים אלא גם את ערכי הסטיה מהממוצע, ואפילו את גודל הטעות שמקורה במיגבלות גודל המדגם ובמיגבלות שיטת הדגימה. אבל פה קיבלנו רק ערכים ממוצעים של דפי תוצאות חיפוש בגוגל שבהם יש גם מודעות PPC, ואנו מתבקשים לנחש מה היו הערכים הממצועים בדפים שבהם אין מודעות PPC.

בתור מקדם אתרים שלכל אחד מהם שוק יעד ספציפי, שמתנהג אחרת ויש לו העדפות אחרות משוק היעד ששאל ביטוי חיפוש קרוב (האם נשים עושות "שופינג" במנוע החיפוש גוגל כמו שהן עושות "שופינג" לנעלי הליכה או לנעלי ערב, או כמו שגברים עושים "שופינג" בגוגל לנעלי ספורט?), עלי "ליצור  אתרים באיכות גבוהה" שיגרמו למשתמשי גוגל "...לרצות להשתמש בהם ולשתף אותם" על חשבון כל תוצאות החיפוש המתחרות (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw). לא מעניינת אותי לכן ההתנהגות וההעדפות של משתמש גוגל הממוצע, אלא רק ההתנהגות וההעדפות הספציפיות (!) של כל אחד משווקי היעד של האתרים שאני מקדם, כדי להשפיע כאמור  בהצלחה מירבית על "...רצונם להשתמש בהם ולשתף אותם".
נתקבלה תגובה 20 מאי, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
איך זה מתקשר?
השאלה היתה לגבי CTR בהתאמה להאם יש פרסומות בעמוד הSERP-ים או לא.

אנשים מחווטים באופן דומה. כולם.

גם "התנהגות הלחיצות" שלהם תהיה פחות או יותר זהה, דברים שהוראו והוכחו שוב ושוב (עם variance מסויים כמובן וכ''ו).
נתקבלה תגובה 21 מאי, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 21 מאי, 2014 על ידי זקן השבט
למה ש"התנהגות הלחיצות" תהיה פחות או יותר זהה אם מדובר בדף תוצאות חיפוש לביטוי "הימורים" לעומת "תולדות המהפכה הצרפתית"? ואיך משפיעה עבודה מצויינת על תוכן ה-Snippet של התוצאה הראשונה על רצון הגולשים לעבור לתוצאה השניה, לעומת עבודה גרועה על תוכן ה-Snippet? ואיך זה משפיע כאשר גוגל מחליף את הכותרת ותג התיאור שחיבר מקדם האתרים בכותרת ותג תיאור שגוגל חיבר אוטומטית מתוך טקסט הדף, כדי להשיג התאמה מירבית לביטוי החיפוש שנשאל, במיוחד אם הוא מצליח רק עבור חלק קטן מתוצאות החיפוש?

לא זכורים לי מחקרים עדכניים שטיפלו בהבדלים ובהתפתחויות הללו. אתה מדבר על מחקרים ישנים שהתייחו לכל הגולשים כאל אוטומטים ולא כאל בני אדם שמקבלים החלטות על פי מגוון עצום של העדפות ומתנהגים בהתאם. לעומת זאת, המחקר המקיף שחברת גוגל ערכה על התנהגות הגולשים, מאז הנהגת ההסטוריה האישית בתוצאות החיפוש, מציג תמונה של מגוון עצום, במיוחד בארצות של כלכלת שפע, שבהם הגולשים נכנסים למנוע חיפוש כדי לחוות חווית "שופינג" נעימה ומספקת, ולא כדי לקנות משהו שהם זקוקים לו בדחיפות.
נתקבלה תגובה 21 מאי, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
אתה נותן לאנושות יותר מידי קרדיט. "לא רציונלים ולא במקרה".

לא משנה כמה יעבדו על הסניפט, התנהגות הלחיצות עדיין תתפזר פחות או יותר (מדגיש את הפחות או יותר) באותה צורה.

וכן, זה בדיוק המצב שהוא צריכים לקחת את הבני אדם כאוטומטים, זה ממצע את ההתנהגויות שלהם.

זאת תאורית הlong tail בשיא תפארתה, ולא אני ולא אתה לא נשנה אותה.
נתקבלה תגובה 22 מאי, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 22 מאי, 2014 על ידי זקן השבט
חס וחלילה! כאשר אני מנתח את שינויי המדיניות של הנהלת חברת גוגל, מתוך החלטה ליישם את המחקר המקיף והמעמיק שהם ביצעו בשנים האחרונות על התנהגות משתמשי גוגל, אני מסביר באמצעות דוגמאות היפותטיות וגם דוגמאות רבות של ביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך (!) את המגוון העצום של ההתנהגויות וההעדפות כתוצר של מיגוון ההתנהגות האי-רציונלית!
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,275 שאלות

7,306 תשובות

9,887 תגובות

14,739 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+3 הצבעות
2 תשובות 174 צפיות
שאלה נשאלה ב- 20 מרץ, 2011 על ידי יולי דסיאטניקוב <רב סרן> (10,490 נקודות)
+3 הצבעות
1 תשובה 139 צפיות
שאלה נשאלה ב- 19 יולי, 2010 על ידי nicole (360 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובה 254 צפיות
שאלה נשאלה ב- 28 ינואר, 2013 על ידי yairbergel (170 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 771 צפיות
שאלה נשאלה ב- 17 מאי, 2014 על ידי tomey (160 נקודות)
+1 הצבעה
3 תשובות 1,774 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 אוגוסט, 2013 על ידי surfer (200 נקודות)
...