קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

מה הדרך הכי טובה לקדם מילת מפתח מסוימת באתר?

+1 הצבעה
477 צפיות
שאלה נשאלה ב- 27 אפריל, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
נערך 22 מרץ, 2015 על ידי פבל ישראלסקי
היי
מה הדרך הכי טובה לקדם מילת מפתח מסוימת עבור עמוד הבית או עמוד ספציפי באתר?

תודה חגי
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי קידום כהלכה (290 נקודות)
הי חגי
עדיף לקדם בדף הבית את מילות המפתח המרכזיות באתר, ובעמודים פנימיים ביטויי מפתח משניים.
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
כן אבל אם האתר שלי בנושא מחשבים ואני רוצה לקדם ביטוי "טכנאי מחשבים".

זה בעייה להכניס בכותרת עמוד הבית טכנאי מחשבים.
השאלה איך אני מקדם ביטוי כמו "מחשבים".
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי קידום כהלכה (290 נקודות)
אין בעיה .
בעצם זה שמופיע בדף הבית המילה מחשבים מתוך צמד המילים "טכנאי מחשבים"
תוכל לקדם את הביטוי מחשבים
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
מדוע אתה סבור ככה? האם לדעתך המערכת של גוגל לא מבינה שמשמעות הביטוי "טכנאי מחשבים" שונה מספיק ממשמעות הביטויים "טכנאי" ו"מחשבים"? שאל בגוגל [טכנאי] ואחר כך שאל [מחשבים] (בלי הסוגריים) וראה באיזה מקום בתוצאות החיפוש תמצא עבור כל אחד מהם את טכנאי המחשבים הראשון.
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי קידום כהלכה (290 נקודות)
מן הסתם שיש הבדל בין טכנאי למחשבים.
אבל
שאלת האם ניתן לקדם שני ביטויים על דף הבית או להפריד
לדעתי אין סיבה לקדם על עמוד נפרד את הביטויי "מחשבים" - אלא אם מדובר על עמוד ייחודי ומעניין (כמו עמוד של מחשבים למכירה וכד')
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
ודאי שיש הבדל בין "טכנאי" ל"מחשבים". אבל יש גם הבדל גדול מאד בין "טכנאי" ל"טכנאי מחשבים" ובין "מחשבים" ל"טכנאי מחשבים". אין שום סיבה לטכנאי מחשבים לקדם את האתר לביטויי החיפוש "טכנאי" ו"מחשבים" כי שניהם אינם ביטויי מפתח מתאימים לאתר - מי ששואלים אותם אינם מחפשים טכנאי מחשבים.

יש אמנם מקרים, שבהם הגולשים אינם יודעים עדיין על קיומו של מוצר או שרות חדש, ואז אין ברירה אלא לקדם לביטוי החיפוש ששוק היעד הפוטנציאלי כן שואל, גם אם הוא לא רלוונטי, ואז להציג לו שם את עובדת קיומו ואת שמו של המוצר או השרות החדש. זה לא המקרה פה.

טכנאי מחשבים שמציע גם מחשבים למכירה יתקשה מאד להתגבר על התחרות מול תקציבי הקידום של משווקי המחשבים הגדולים שמקדמים את הביטוי "מחשבים". מכל מקום, קידום (שיפור ציון הרלוונטיות) של דף הבית לביטוי "מחשבים" מפחית בהכרח (!) את ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי "טכנאי מחשבים", ואת זה אתה לא לוקח בחשבון.

תשובות 2

0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 27 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
בעלי המאה, שהם גם בעלי הדעה, משמע הנהלת חברת גוגל, מנחים אותך פה:
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw
נתקבלה תגובה 27 אפריל, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
זקן מתי תפסיק להיות חכמולוג.
ביקשתי את עיצה ממישהו שמבין, לא שתפנה אותי לכמה חרטות באתר של גוגל.

שאלתי אם יש דרך מסוימת ונכונה לקדם ביטוי.
נתקבלה תגובה 27 אפריל, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
סתם שתדע שמנשה פתר לי את הבעיה באתר (שצנח) בעוד שאתה חירטתה אותי עם כמה משפטים שאולי למדריכים מסוימים באתר שלי, כבר אין ביקוש.
מה אתה עושה במערכת הזו לעזזל?
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
כל טכנאי מחשבים נבון מבין שלמרבית התקלות במחשב יכולות להיות יותר מסיבה אחת. רק אם שום אור לא נדלק מתחילים לבדוק האם לא ניתק חוט בתקע החשמלי שמחובר לשקע בקיר. הסיבה לנפילה במיקומים יכולה להיות תקלה טכנית, שאיתורה ותיקונה יכול לקחת 3 דקות או 300 דקות, והסיבה יכולה להיות גם ברמה שבה גוגל מחשב את רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית המבקרים מהביקור באתר (שאולי הפוכה מרמת שביעות הרצון של בעל האתר מהביקור באתר). ואחת הסיבות לאי-שביעות רצון המבקרים יכולה להיות העדר גיוון בתוצאות החיפוש העליונות, אם כולן מאד דומות בעיצוב, במבנה ובתוכן.

רק לאחרונה היה לי פה דיון קצר עם מנשה, אודות השלבים הראשונים של תרשים הזרימה הרצוי לאיתור הסיבות לתקלות שמוצגות לנו במדור השאלות והתשובות, כי ברור שלאיש כאן אין זמן להקדיש להן 300 דקות, בהשוואה לתרשים הזרימה הרצוי כאשר יש לנו, במסגרת העבודה המפרנסת אותנו, את כל הזמן הדרוש כדי לבדוק לעומק את כל הסיבות האפשריות, על פי סדר המייצג את ההסתברות של כל אחת מהסיבות להתרחש.

ואם מה שגוגל מצווים עליך זה חרטה, למה אתה מקדם בגוגל? את הקישור לדף ההנחיה של גוגל, המיועד למי ששואל איך לקדם דף לביטוי חיפוש מסויים, הבאתי לתועלת מי שמעוניינים לקדם דווקא בגוגל. למנועי החיפוש היותר מתאימים לכישורים וליכולות שלך יש אולי דפי הנחיות אחרים.
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
זהו שלאתר שלי הייתה בעיה מאוד קטנה שלא ידעת לאתר אותה. כל שאלה שלי פה זיינת תשכל באיזה נושא של חוסר שביעות רצון או שכמות החיפושים לביטויים ירדה. התקלה סה"כ היית בביטול כמה פלאגינים ואופטימיזציית קוד.
בגלל זה אני אומר מה אתה עושה פה..?

גם כשאלתי איך מקדמים ביטוי לעמוד מסויים, הפנית אותי למאמר.
אתה בסרט שגולשים לא יכולים לחפש מאמרים בנושא קידום אתרים?
אם זו העבודה שלך, להפנות למאמרים...אחי מה אתה עושה פה?

גולשים במערכת כזו שואלים שאלה ומבקשים לדעת חוות דעת של אדם מקצועי שקרא את כל המאמרים ברשת והפיק מהם ידע. המטרה שלך לשתף בידע.
אם אתה לא עושה את זה, אתה מה אתה עושה פה?

גם אם הפנית למאמר מסוים, אתה צריך לכוון את הגולש מה לקורא שם.
זה כמו שתשאל אותי איך נוסעים לנהריה? ואני אגיד לך "סע צפונה (אחלה הכוונה).
קיצור, אתה אחד הגרועים. לך לסדנת "הבנת החיים".
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 28 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט
אז היה לך מזל (!) והתקלה הטכנית ("ביטול כמה פלאגינים ואופטימיזציית קוד") היתה קלה לאיתור, במיוחד עבור בעל מקצוע נבון ועתיר ניסיון ב"טכנאות אתרים" כמותו.

אבל מה תעשה (ומה יעשו שאר הקוראים) אם, בגלל ביצוע פעולות קידום שגוגל אוסר ב"הנחיות למנהלי אתרים" (אתה קורא להם "חרטה"), או בשל המנעות מביצוע פעולות הקידום על פי ההנחיה שגוגל מנחה בדף שאליו הפניתי את הקוראים, האתר שלך יעוף יום אחד מהצמרת, כמו אלפי, ואולי כבר עשרות אלפי אתרים ישראליים שכבר נענשו, וכבר לא תמצא שום תקלה טכנית שתסביר את מה שקרה?

אני מבין מדברייך שההנחיה של גוגל: "...מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם" לא מובנת לך, בעיקר משום שהיא לא הנחיה לביצוע פעולה טכנית אלא הנחיה לביצוע פעולה שדורשת את השכל והכשרון לגרום למבקרים לרצות (!) להשתמש בתוצאת חיפוש אחת על חשבון האחרות. הסברתי את ההנחיה הזו בהרחבה ניכרת בתשובות לשאלות אחרות שנשאלו במדור הזה, אבל אני משער שלא טרחת לקרוא אותן, או שלא הצלחת להבין אותן.

אני גם משער שמרבית הקוראים מבינים היטב שהפניה לדף הנחיות של גוגל, כאשר קיים דף מתאים, תורמת סימוכין לדעה מקצועית, שללא סימוכין משקלה מול דעות מקצועיות הפוכות היה נמוך מאד. זה אמנם מאכזב מאד את מי שעדיין מפנטזים שניתן לתחמן את גוגל, ושמישהו יגיש להם את שיטת התחמון בחינם בפורום כלשהו, אבל אלפי מקדמי אתרים שלא הצליחו להסתגל למציאות המשתנה שהנהלת חברת גוגל כופה עליהם, ועל פיה, בניגוד לעבודת ה-SEO הטכנית להתאמת אתר לדרישות מנוע החיפוש, קידום אתר נגד מתחרים ראויים איננו עבודה טכנית אלא קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצוניים, כבר נטשו את המקצוע או העיסוק החובבני בקידום לפנייך.
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 29 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
אם היתה דרך הכי טובה, והיו 10 אנשים שהיו ממשים את אותה הדרך הכי טובה, עדיין מקומם היה מתפלג :)

מה שאתה יכול לעשות - לגרום למילה להופיע ו"לאותת" לגוגל שאתה רלוונטי לאותה מילת חיפוש (מבחינת כתבות, כותרות, ANCHOR TEXT).

כמובן איך לעשות את זה "הכי טוב", זאת השאלה הנכונה.

CONTENT IS A KING! אבל לא רק...

אז:
א. תוכן איכותי שקשור לנושא
ב. טראפיק שיהיה רלוונטי לנושא
ג. קישורים רלוונטים ואיכותיים
ד. נוכחות סושיאל

וזה בקצרה.

בהצלחה :)
סטס.
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 29 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט
סטס, כל מה שכתבת היה נכון רק עד מאי 2013, וגם אז לא היה די ב"תוכן איכותי שקשור לנושא", כי היה צורך ב"תוכן עוד יותר (!) איכותי וקשור לנושא" מהתוכן האיכותי והקשור לנושא של תוצאות החיפוש המתחרות, לא היה די בקישורים רלוונטים ואיכותיים כי היה צורך בהרבה יותר (!) קישורים רלוונטים ואיכותיים מאשר למתחרים, וכך הלאה. כמו שגם אתה ממליץ חייבים להתחיל להפעיל חשיבה כמותית ולחשוב במונחים של מצויינות שחייבת לגבור על מה שהוא רק טוב מאד.

ממאי 2013, במקום (!) כל אלה, דרוש תוכן שהוא כל כך איכותי ויוצא דופן (כדי שכל מבקר ירגיש שהוא נכתב במיוחד עבורו) שהוא מצליח להפעיל את "רצון (!) המבקרים להשתמש באתר ולשתף אותו" במידה שעולה (!) על הצלחת תכני תוצאות החיפוש המתחרות להשיג בדיוק את אותו הדבר. שוב - חשיבה כמותית והכרח של השגת מצויינות. ההבדל הוא שיש לפעול במישרין (!) על הרצון (!) של אוכלוסיות מבקרים, וכבר לא על מה שקוראים מכשירי המדידה של אלגוריתם, שמדרג באמצעותם את תכונותיו של דף אינטרנט ואת תכונותיהם של הדפים המקשרים אליו.

כאשר מקדמי האתרים, שעוד לא נטשו את המקצוע, יצליחו להפנים את המציאות הזו הם יקפצו  חמש שנים קדימה מבחינה מקצועית.
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
לא בדיוק הבנתי את התגובה, כי מצב אחד הסכמת אבל מצד שני שללת את מה שכתבתי :)

בכל מקרה, אני רק אוסיף את הכיוון שלי - עד 2012 בערך היה כיוון מאוד פופוךרי של אתרי נישה.
אתרים בני ~10 דפים, עם קידום מפוקפק והטמעה של אדסנס. זה היה המודל להכנס פאסיבית "קלה" שכל כך אוהבים לפרסם באינטרנט (וזה באמת עבד. אישית, נכנסתי לתחום כמה שנים לפני כן).

עם הזמן, והעידכונים של גוגל, הדברים השתנו. מה שהפסיק (או עמד בדרישות) כבר לא מספיק.

צריך לקחת את הGAME שלך לשלב הבא. פשוט בSCALE אחר.
התוכן - אמור להיות איכותי יותר.
הלינקים - ברמה גבוהה יותר.
החוויה שימוש באתר - משופרת.
האינטגרציה עם כלי הסושיאל - יותר איכותית.

זה הכל.

והכי חשוב לשואל השאלה, תמשיך לעבוד ולעשות.
נתקבלה תגובה 30 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 30 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט
הסכמתי עם אותו חלק מדברייך שיהיה תמיד נכון (ההכרח להפעיל חשיבה כמותית ולשאוף למצויינות) ולא הסכמתי עם מה שמפסיק בהדרגה להיות נכון ממאי 2013 (קישורים רלוונטים ואיכותיים, נוכחות יזומה במדיה החברתית).

אבל בפסקה האחרונה של התגובה האחרונה שלך אתה נסוג משום מה מדרישת השאיפה למצויינות. אם העצה היא רק לעשות יותר (ממה שהיית עושה קודם) ותגיע למקום 11 בכל ביטוי חיפוש שבחרת, ויהיו לך לפיכך קרוב ל-0 כניסות, ברור שלא עשית מספיק.

אם אתה רוצה לתת לשואל (או ללקוח שלכם) עצה שהיא גם שימושית, תגדיר לו כמה זה "מספיק".
נתקבלה תגובה 30 אפריל, 2014 על ידי ninecomp <סגן> (4,050 נקודות)
היי סטס,
למה התכוונת שרשמת -
האינטגרציה עם כלי הסושיאל - יותר איכותית.

האתר שלי 9comp בתחילת דרכו שגשג וכבר בחצי שנה הכניס 800 גולשים ביום.
במהלך השנים, הכנסתי תוספים של facebook, google plus, twitter וגם תוסף בשם shareholic (של כל השיתופים לרשתות).

מסתבר שכל הפלגנים הללו גמרו את האתר שלי והאתר הניב רק 300 גולשים ביום.
בניסיון לחפש תשובות לתקלה (לקח לי הרבה מאוד זמן).
רק לפני חודש שאלתי פה שאלה, ומנשה אמר לי שכל הפלגנים הללו מאטים את האתר, גורמים לטעינת עמוד ארוכה וסביר להניח שכאן התקלה.

ביטלתי את כל הפלגנים ואני כבר עומד על 600 כניסות ביום (האתר בעליה).
אז איך בדיוק עובדת האינטגריה עם סושיאל בצורה חכמה?
האם צריך להטמיע דרך קוד רגיל בלי פלגנים?

תודה על העזרה.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,293 שאלות

7,320 תשובות

9,894 תגובות

15,605 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

+1 הצבעה
1 תשובה 1,015 צפיות
שאלה נשאלה ב- 18 נובמבר, 2011 על ידי shy3030 (270 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 5,673 צפיות
שאלה נשאלה ב- 1 פברואר, 2011 על ידי Tomer Naim <סגן> (3,120 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 153 צפיות
שאלה נשאלה ב- 7 אוקטובר, 2011 על ידי amit.s (150 נקודות)
0 הצבעות
4 תשובות 295 צפיות
שאלה נשאלה ב- 17 ספטמבר, 2013 על ידי healtip (210 נקודות)
...