◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
516 צפיות

איך עדיין יכול להיות בשנת 2014 שאתרים ברמה כזאת נמוכה מדורגים ככה גבוה

על ידי <סגן> 4.5k צפיות
סתם טיילתי באינטרנט וחיפשתי למכור את הרכב של אשתי לפירוק, הגעתי במקום ה 1 בתוצאות האורגניות לאתר הזה - http://xn--5dbikbhbil3d6aeafv.co.il/

התחלתי קצת לקרוא לנסות להבין כמה עולה וכאלו.. ואז אני מבין שכל התוכן באתר שם זה בכלל תוכן אוטומאטי שעולה באיזושהי צורה ברמה הכי נמוכה שאפשר לראות.
ביקרתי בדף הזה -  http://xn--5dbikbhbil3d6aeafv.co.il/?page_id=40
ואשמח שאחד המומחים כאן יקרא אותו גם ויגיד לי איך זה יכול להיות שדבר כזה ירוד ממוקם כזה גבוה?

תודה ושבת שלום

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כאשר בתחרות הפסנתרנים על שם ארתור רובינשטיין לא נמצא שום מתחרה שראוי לפרס הראשון, מחלקים רק את הפרס השני והשלישי. אבל בתוצאות החיפוש של גוגל אין מקומות ריקים, ומי שנמצא במקום הראשון איננו בהכרח אתר מצויין אלא אולי האתר שהוא הכי פחות גרוע מכל המתחרים על המקום הראשון.

ההגדרה של "הכי טוב" או "הכי פחות גרוע" בתוצאות החיפוש היא שהאלגוריתם של גוגל חישב לו "ציון רלוונטיות משוקלל לביטוי החיפוש הנתון" שעולה על ציוני כל שאר תוצאות החיפוש. אבל מאחר ולציון הרלוונטיות אין רף עליון, אפשר להשיג ציון משוקלל גבוה מכל שאר תוצאות החיפוש על ידי ציון גבוה מאד בקבוצת פרמטרים אחת וציון שקרוב ל-0 בכל שאר הפרמטרים (למשל איכות התוכן). זהו כפי הנראה המצב שאתה רואה, כאשר הציון הגבוה מאד ניתן כפי הנראה לפרמטרים שאינך רואה, למשל כמות ואיכות הקישורים הנכנסים.

גם הנהלת חברת גוגל איננה מאושרת משיטת הדירוג הזו, והיא מוחלפת בהדרגה, כל פעם על תוצאות החיפוש לקבוצת ביטויי חיפוש נוספת. בשיטת הדירוג החדשה מי שקובעים את ציוני הרלוונטיות הם מבקרי האתר בעצמם. כתבתי על כך רבות בתשובות למי ששואלים פה איך לקדם אתרים נכון.
על ידי
נתחיל בזה שאני מסכים איתך ואמשיך מזה לנתונים שבדקתי:
5 קישורים נכנסים מאתרי ספאם...
מתחרים ראויים במיוחד הן מבחינת תוכן, הן מבחינת חוויית גלישה (שלי לפחות)
ומתחרים עם קישורים איכותיים במיוחד שנראים טבעיים לחלוטין (לי לפחות)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
גם בעידן שבו שלטה רק שיטת דירוג תוצאות החיפוש על פי תכונות הדף ותכונות הדפים מאתרים אחרים המקשרים אליו, היתה למקדמי האתרים גישה רק לכ-35 פרמטרים מתוך לפחות 200. משמע, רמת אי-הודאות היתה גבוהה מאד, קרובה ל-100%, כי התשובה לשאלה מדוע תוצאת חיפוש מסויימת נמצאת במקום 1 ולא במקום 11 או 111 היתה חבויה בדרך כלל בפרמטרים הסמויים שלמעט ה-Trust Rank אפילו עצם קיומם איננו ידוע.

בשיטת הדירוג החדשה, בתוך ציוני הרלוונטיות משוקללת עוצמתם של עשרות, או אולי אפילו כבר מאות, טיפוסי איתותים של אוכלוסיית המבקרים, אודות רמת שביעות הרצון היחסית שלהם מהביקור, בהשוואה לביקוריהם בתוצאות החיפוש המתחרות. כל הנתונים הללו ידועים רק למערכת הדירוג של גוגל, ולמקדמי האתרים אין כל גישה אליהם (בניגוד למה שחושבים שיעור הנטישה וזמן השהיה אינם איתותים שנלקחים בחשבון).
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אין מה להוסיף בעניין הזה, עמנואל סיכם את זה נהדר.
כמו כן לא ברור מה מטרת האתר, אם מדובר באתר לידים, כמו שהצגת לאחר קריאת שורה בודדה קל להבחין שמדובר בתוכן\טקסט חסר ערך וספק אם ישכנע מישהו להשאיר פרטים

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

...