קידום אתרים הבלוג שאלות ותשובות חדשות קורסים כלים
פעם ראשונה כאן?
◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>

URL ידידותי בעברית לאתר סחר אלקטורני - כן או לא

+1 הצבעה
1,735 צפיות
שאלה נשאלה ב- 24 אפריל, 2014 על ידי talh (220 נקודות)
שלום, אני בונה כרגע אתר סחר אלקטרוני שיכיל אלפי מוצרים. אני מתלבט בשאלה על מבנה URL של המוצרים, עברית, אנגלית , או גם גם (לדוג' bath-soap-סבון-אמבט)
השאלה נדונה פה בעבר אך זה היה מזמן ולא היו תשובות חד משמעיות.
אם אצטרך לשנות מבנה בדיעבד זה יהיה כואב - החלפת URL לאלפי מוצרים.
ממה שחקרתי בנושא עד עכשיו:
לרעת URL בעברית:
1. גוגל עלול להסתבך באינדוקס של הדף (האם עדיין נכון?)
2. קושי בשיתוף לינק - יופיע במקומות מסויימים כקידוד %20 וכו'
לטובת URL בעברית:
1. קידום יותר טוב עקב מילות מפתח ב URL (אם מילות המפתח יהיו באנגלית הם יהיו פחות רלוונטיות כי לרב המוצרים שלי שמות בעברית)
2. תוצאה יותר ידידותית בגוגל - אולי תגרור יותר הקלקות?

תודה רבה לעונים
נתקבלה תגובה 26 אפריל, 2014 על ידי oded050 <סגן משנה> (1,100 נקודות)
אני הייתי ממליץ לך להשתמש ב-URL בעברית מהסיבות שציינת.
אני לא שמעתי על בעיות אינדוקס ואין ממש קושי בשיתוף הלינק.. אנשים עושים העתק הדבק ובזה נגמר העניין אין פה יותר מדי נזק. נכון, בחלק מהמקרים זה לא נראה טוב בעין אבל URL זה URL.
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי קידום כהלכה (290 נקודות)
אין שום בעיה בכתובת URL בעברית
גוגל מזהה בלי בעיה , לראייה האתר שבנינו לא מכבר - gnr.co.il
התאנדקס מושלם וגם עלה במיקומים

תשובות 4

+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 24 אפריל, 2014 על ידי Ben <סגן משנה> (2,360 נקודות)
1. לא נכון.
2. נכון חלקית, תלוי באיזה אתר ומה הדפדפן.

1. גוגל יודע לתרגם לכן חיפוש סבון ידגיש את soap בכתובת האתר...
2. אנשים מסתכלים על הכותרת ועל התקציר יותר מאשר על כתובת האתר, תוסיף  breadcrumbs בעברית וזה יעזור להבין טוב יותר גם אם ה URL באנגלית.

לדעתי אין משמעות אם כתובת הדף בעברית או אנגלית מבחינת דירוג בגוגל.
אני לא חושב שיש פה דרך נכונה או לא נכונה
+2 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 25 אפריל, 2014 על ידי מנשה אברמוב <רב אלוף> (175,540 נקודות)
משום שבן נתן מענה לשאלות אוסיף ואגיד שאני מעדיף להימנע מכתובות בעברית בגלל קשיים ותקלות בהתמודדות של פלטפורמות ותוכנות עם הכתובות הללו
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
מצטרף לתשובה.
אגב, במקרים כאלה ממליץ לך לעשות "כמו הגדולים".

לדוגמא: חנויות גדולות כמו קאסטרו, איידיגיטל.
מצד שני, זר4יו שיש להם נפח מכירות אונלייני רציני - בעברית.
מצד שלישי, איבורי וKSP בכלל הולכים לפי ID בסיסי ביותר.

אני בכל מקרה עם URL באנגלית.
+1 הצבעה
נתקבלה תשובה ב- 25 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 25 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט
הייתי ממליץ לך להתחיל את תכנון המיזם שלך, שמתכוון על פי דברייך להביא לאתר מבקרים באמצעות השגת מקומות עליונים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, בחיפוש תשובה מוסמכת לשאלה האם גוגל יציג בכלל בתוצאות החיפוש שלו את כל אחד מאלפי המוצרים שבאתר, ואם כן מה דרוש בשנת 2014 כדי לקדם כל מוצר למקומות העליונים בגוגל, כדי שגם יימכר.

בעבר הרחוק, כאשר גוגל היה מעוניין מאד להרחיב את האינדקס שלו, הוא הציג את כל דפיו של כל אתר חדש. אבל בשלושת השנים האחרונות נתקלתי בלא מעט מקרים שגוגל נמנעים מלהציג דף נוסף של מוצר תעשייתי מאתר חדש, כאשר המוצר כבר מוצג בעשרות או מאות דפי מוצר כמעט זהים באתרים קודמים.
נתקבלה תגובה 25 אפריל, 2014 על ידי talh (220 נקודות)
אין לי ציפיה שכל הדפים יאונדקסו ויגיעו לתוצאות הראשונות.
אך דווקא בגלל זה חשוב לי לבנות בסיס טוב לאסטרטגיית קידום. וד"א חלק מהמוצרים שלי יחודיים או שמופיעים במעט מקומות ברשת
נתקבלה תגובה 25 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נערך 25 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט
יש להניח שדפי המוצרים הייחודיים יאונדקסו אבל בעיית הקידום נשארת כל עוד ציבור משתמשי גוגל לא מחפש בהמוניו בגוגל את השמות שהמצאת\נתת להם.

מה זה לדעתך "אסטרטגיית קידום" מותאמת גוגל מודל 2014?
0 הצבעות
נתקבלה תשובה ב- 27 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
בנוסף לכל מה שצויין כאן, ממליץ לך לקרוא את המדריך הבא:
http://www.matthewwoodward.co.uk/tutorials/e-commerce/

מאחד הגדולים בתחום (באמת מרוויח ומצליח).
נתקבלה תגובה 27 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
stass, מתי המדריך נכתב והאם הוא עודכן למציאות הנוכחית שציינתי?
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
בסוף 2013, מדובר על אחד המדריכים המקיפים בנושא בניית אתרי eCommrce (גם עם ספציפית חלק מטכניקות הקידום שצויינו שם, אני היתי נמנע מהם) מאחד מאנשי המארקטינג המוערכים כיום באינטרנט.

מדובר על DOER שעובד ועושה ויחד עם זאת מספק המון ערך לגולשי האתר שלו.
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
האם יש שם התייחסות לתופעה, הנצפית כאמור בשלושת השנים האחרונות, שגוגל נמנע לאנדקס דפי מוצר שמופיעים עם אותה תמונה ואותן ספציפיקציות טכניות או אחרות, בהרבה אתרי מסחר אלקטרוני קודמים?
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
לא חושב, הכתבה הזאת היא call to action ועוסקת במה כדאי, כלים ומתודולוגיות שניתן לעבוד איתן.
ולא - אל תעשו את זה, לא את זה, לא את זה ולא את זה.
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
אני קורא מדי יום calls to action מיושנים ושגויים, ואם אין התייחסות לתופעה, הנצפית כאמור בשלושת השנים האחרונות, שגוגל נמנע לאנדקס דפי מוצר שמופיעים עם אותה תמונה ואותן ספציפיקציות טכניות או אחרות, בהרבה אתרי מסחר אלקטרוני קודמים, ייבנה אתר שחלק מדפיו, או כולם, לא יאונדקסו.
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי stass <סרן> (8,820 נקודות)
ה-positive guidance הוא לרשום תיאור נפרד לכל מוצר. להסתכל על ה-negative fallbacks במצב כזה חסרי טעם לדעתי, יש מיליון דברים שצריך *לא* לעשות.
עדיף להתמקד בעשייה ש*כן* צריך לעשות, בנייה ועבודה.
נתקבלה תגובה 28 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
תג התיאור (Description) מוצג למשתמשי גוגל רק בדף תוצאות החיפוש. כאשר הם נכנסים לתוצאות החיפוש, ומדובר במוצר תעשייתי שהתמונה והספציפיקציות הטכניות או האחרות שלו מסופקות על ידי היצרן, הם יגלו שבכל תוצאת חיפוש הם יראו בדיוק את אותו הדבר!

מה עוד שבמקרים רבים מאד המערכת של גוגל מחליפה את תג התיאור שחיבר מקדם האתרים בתג תיאור מתוצרת גוגל, שמותאם במיוחד לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל. תג התיאור תוצרת גוגל נלקח מתוך טקסט הדף, ואם הטקסט דל מאד, כי זה מה שהיצרן סיפק, המערכת של גוגל לא תוכל לחבר תג תיאור חלופי, ותדרג את הדף במקום גרוע במיוחד, אם היא בכלל תאנדקס אותו.

אם שמת לב, אני נוהג לשאול כל מי ששואל פה איך לבנות או לקדם אתר מסחר אלקטרוני האם מדובר במוצרים מתוצרת עצמית או במוצרים תעשייתיים שמוצגים בהמוני אתרי מסחר אלקטרוני קודמים (בעלי האתרים הללו אינם ממציאים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, שום רעיון חדש אלא רק מעתיקים אתרי מסחר אלקטרוני קיימים).

מה שכן צריך לעשות, באתרי מסחר אלקטרוני שמציגים מאות או אלפי מוצרים תעשייתיים הוא ליצור ייחוד רב (!) לכל דף מוצר. מדובר לכן בעלות נוספת של עשרות או מאות אלפי שקלים, שהיזם לא לקח כלל בחשבון, משום שה-positive guidance שהוא מצא ברשת מעודד אותו להוציא ממון רב, אולי כל מה שיש לו, על בניית אתר שלא יוצג בתוצאות החיפוש, כי איש לא התריע אותו מפני האפשרות הזאת.

בשנים האחרונות פיתחתי אלרגיה לקורסים, לוובינרים ולתכנים של אתרי אינטרנט שמלמדים אנשים תמימים וחסרי אמצעים איך לעשות כסף מהיר באינטרנט (אינני מתכוון למי ששאל פה את השאלה) ומגלים שבשביל לעשות כסף מהיר הם חייבים להוציא המון כסף שהרוויחו לאט.
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי talh (220 נקודות)
זקן השבט, אני עוקב אחרי השרשור אותו אני פתחתי ומבין מה אתה אומר. עם זאת, כתיבת תוכן ייחודי לכל מוצר תגרום לעיכוב של חודשים אם לא שנים בעליית האתר שלי. עדיף אתר שגוגל לא יאנדקס מאשר להיות בלי אתר בכלל. אחרי שהאתר יהיה למעלה, עם הזמן אני אשתדל להכניס תוכן מקורי. ושוב, בתחום שלי אין מאות מתחרים, אלא כמה אחדות, לכן אני סבור שהבעיה לא חמורה כמו מקרים של מוצרים שבאמת מופיעים מאות פעמים (כמו טלפונים סלולארים לדוגמה)
נתקבלה תגובה 29 אפריל, 2014 על ידי זקן השבט <רב אלוף> (112,290 נקודות)
נכון מאד. אבל מאחר וזו לא הייתה התכתבות פרטית בין שנינו, והשאלות והתשובות פה נקראות על ידי מאות קוראים נוספים, מצאתי לנכון להרחיב את היקף הדיון כדי שיהיה רלוונטי גם למי ששוקל לפתוח אתר מסחר אלקטרוני עם אלפי מוצרים תעשייתיים (שבגוגל העולמי באמגלית עלולים להתחרות באלפי אתרים זהים!), בלי לקחת בחשבון את עלות יצירת איכות תוכן ברמה גבוהה מאד לכל דף מוצר, פעולה שבלעדיה האתר לא יאונדקס בכלל.
יש לך שאלות בנושא קידום אתרים?

כאן המקום לשאול אותן ולקבל תשובות מקהילת מקדמי האתרים בישראל.

ההרשמה למערכת אינה מצריכה מילוי טפסים ולוקחת פחות מ-5 דקות.

פעם ראשונה כאן? למד איך משתמשים!

4,285 שאלות

7,315 תשובות

9,891 תגובות

15,223 משתמשים

adsense adwords facebook google h1 html nofollow ppc seo url wix wordpress youtube אדוורדס אדסנס אופטימיזציה אופטימיזציה-לעמוד אחסון אינדוקס אינדוקס-בגוגל אנליטיקס אתר אתר חדש אתר-וורדפרס אתרים בחירת-דומיין בלוגים בניית-קישורים גוגל גוגל אדוורדס גוגל אדסנס גוגל אנליטיקס גוגל וובמאסטר גוגל פלוס גוגל-אדסנס גוגל-אנליטיקס דומיין דירוג דירוגים דף נחיתה דף-מעריצים-בפייסבוק החלפת-קישורים העברת אתר העברת-אתר הפניות הפניות 301 הפנייה 301 וורדפרס חנות-וירטואלית יוטיוב ירידה בדירוגים ירידה במיקומים ירידה-בדירוגים כותרות כפילות כתובת-בעברית מאמרים מילות חיפוש מילות מפתח מיקומים בגוגל מיקומים-בגוגל מנועי חיפוש מעבר לאתר חדש מפת אתר סאבדומיין ספאם סריקה עברית עונש מגוגל עמוד-עסקי-בפייסבוק פגיעה-בקידום פייסבוק פרסום פרסום-מאמרים קידום קידום אורגני קידום אורגני בגוגל קידום אתר קידום אתרים קידום בגוגל קידום ממומן קידום-אתרים קידום-ממומן קישורים קישורים יוצאים קישורים נכנסים קישורים פנימיים קישורים-נכנסים קישורים-פנימיים שגיאה שיווק שכפול תוכן תוכן תוכן כפול תוכן משוכפל תוכן-משוכפל תוצאות חיפוש תמונות 301 404
AskPavel Academy קורס קידום אתרים
×

עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להישאר מעודכנים

מדריכים, חדשות וטיפים שיעזרו לך בקידום האתר

שאלות קשורות

0 הצבעות
1 תשובה 358 צפיות
שאלה נשאלה ב- 10 ינואר, 2012 על ידי ziv (320 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות 202 צפיות
שאלה נשאלה ב- 15 אפריל, 2012 על ידי dror1180 (670 נקודות)
+3 הצבעות
1 תשובה 306 צפיות
0 הצבעות
1 תשובה 403 צפיות
שאלה נשאלה ב- 10 מאי, 2012 על ידי idoseo (390 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובה 623 צפיות
שאלה נשאלה ב- 7 פברואר, 2011 על ידי adi518 (140 נקודות)
...