◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+4
699 צפיות

איך גוגל קובע איזה חיפושים קשורים (related searches) יופיעו בתוצאות החיפוש ?

על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
נערך על ידי
לגוגל ישנו אלגוריתם ל Related searches, שנותן לנו שאילתות נוספות שהאלגוריתם חושב שיהיו רלוונטיות עבורנו.
אני משער שחלק מהגורמים המשפיעים קשורים למספר החיפושים וכן רלוונטיות המילה.

חיפשתי "חשמלאים" בגוגל וחיפושים הקשורים היו:
דודי שמש, חשמלאים מוסמכים, דפי זהב חשמלאים בחיפה
דפי זהב חשמלאים באילת, דפי זהב חשמלאים בירושלים, דפי זהב חשמלאים בחולון
חשמלאים יד 2, דפי זהב חשמלאים בנתניה

אתם בוודאי שמים לב לדפי זהב אשר מובילים בתוצאות.

השאלה שלי היא, מה לדעתכם הגורם המשפיע ביותר ? אני בטוח שמעט מאוד אנשים מחפשים אחר השאילתות הללו וסבור כי העמודים הללו פחות חזקים מחשמלאים+ שם העיר, אך בכל זאת דפי זהב מופיעים שם.

יש למישהו רעיונות?

2 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אתה מעריך ש"שחלק מהגורמים המשפיעים קשורים למספר החיפושים וכן רלוונטיות המילה". אם כן למה "דודי שמש" ולמה "דפי זהב חשמלאים באילת"?
על ידי 100 צפיות
היי, שתי רעיונות שחשבתי עליהם..
1. אם נעשה חיפוש של שאילתה ומיד לאחריה שאילתה נוספת.
2. כניסה של גולשים בתוצאות החיפוש לדפי זהב (מופיעים מקום 3) לשאילתה של חשמלאים.
אגב יש עוד הרבה דוגמאות לזה, בהובלות יש הצעה של מילה קשורה "דפי זהב" גם ב"חברות סיעוד" בקיצור באמת מעניין מה זה.. אבל אני נוטה לחשוב יותר בכיוון של שאילתה אחרי שאילתה.
על ידי
אני נמנע בדרך כלל מלנסות ולהבין את דפוסי החשיבה וההתנהגות של רוב הציבור, אבל במקרה זה אני באמת מתקשה לקבל הסבר שעל פיו חלק מספיק גדול ממשתמשי גוגל עוברים מיד אחרי חיפוש "חשמלאים" לחיפוש "דודי שמש".
קולות
0
על ידי <רב סרן> 13.9k צפיות
ישנם 2 צורות שבהם גוגל יכלו לייצר כזה אלגוריתם והם בטח משלבים את שניהם:
1. התנהגות גולשים - לפי חיפושים והקלקות...
2. נושאים באתרים - אם כל האתרים על X מזכירים את Y או איזו שהיא קורילציה חישובית של זה אז הם קשורים.


אופיר פטרושקה.
בלוג: "יומו של משווק".

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+2
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 2/12/11 על ידי oded050 <סגן משנה> 1.1k צפיות
1 תשובה
קולות
0
...