◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
290 צפיות

מרים גבה ותוהה

על ידי 360 צפיות
נערך על ידי
הרצתי חיפוש בגוגל לדומיין של YNET. כמובן שכל התוצאות בדף הראשון בגוגל הן של רשת אתרי YNET, או דף הפייסבוק שלהם, אבל בדף השני, ובמיקום יחסית גבוה, נתקלתי בתוצאה מאוד מעניינת- דף הבית של NRG.
חיפשתי בקוד של האתר אזכור ל- YNET, אך (כמובן) שלא היה אזכור, חיפשתי קישורים נכנסים הנושאים את האנקור של YNET (מה שמעיד על כך שזה התחיל לתפוס לי זמן והטריד אותי), אך לא מצאתי ולו אחד. המקום היחיד שמצאתי משהו שעלול לפתור את התעלומה הוא סדרת דפים המציגים אתרים דומים בכל מקום בו YNET הוא נושא הדף.
שאלתי היא- מה לדעתכם יכול לתרום למיקום כה גבוה (ומבחינה מהותית, או סמנטית גם מדויק בהקשר של חיפוש אתרי חדשות) לתוצאות האמורות? האם זוהי הרשת הסמנטית של גוגל שמזהה בהרבה מאוד אינדקסים בסמיכות לקישור לאתר YNET קישור לאתר NRG ?
את החיפוש ביצעתי פעם אחת כמשתמש רשום (ואז התוצאה הייתה באמצע הדף השני), ופעם בחיפוש אנונימי. (ואז התוצאה הייתה אחרונה בדף השני)


הנה מספר השערות שלי בעניין, אולי אלו שטות מוחלטת או שלא, כך או אחרת אשמח לתגובותיכם **** זקן השבט- שמור על כללי נימוס ;-) ****

1. אלגוריתם המיקום של גוגל לוקח בחשבון גם סטטיסטיקות של הרגלי גלישה של הרבה מאוד אנשים, ועל בסיס אלה מציג תוצאות בהתאם.
2. הרשת הסמנטית של גוגל מזהה דמיון רב בכתבות השונות, ויודעת לזהות קרבה בתוכן בין שני האתרים, ועל כן מוצע אתר NRG בתוצאות כאפשרות הגיונית.
3. אינדקסים ואתרים נוספים המקשרים לשני האתרים מאותה הקטגוריה.
4. (אפשרות קלושה) הייתה בעבר ידיעה בדף הבית של NRG שבה אוזכר אתר YNET

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. הסבר חלקי: ביטוי החיפוש ynet.co.il לא נועד בדרך כלל לקבל מידע על ynet (כי אז אפשר היה פשוט לשאול ynet) אלא מראה שהשואל טעה והקיש אותו בחלון החיפוש ולא בשורת הכתובת של הדפדפן, או שהוא לא יודע להשתמש במנוע חיפוש (אני מציין זאת מתוך ניסיון עם אנשים שתמיד הקישו את הכתובת של האתר שלהם (!) בתוך גוגל מתוך כוונה לפתוח את האתר).

ב. ל-ynet.co.il עשרות אם לא מאות אלפי דפים. מנוע החיפוש נבנה כפי הנראה כך שלא להציג את כל (!) הדפים הפנימיים ורק אחר כך דפים מאתרים אחרים שנמצאו רלוונטיים לביטוי החיפוש הנתון, אולי כי חלק מספיק גדול של השואלים עברו בסוף הביקור ל-nrg.

ג. www.nrg.co.il לא נפתח לי כאשר אני מקיש עליו בשורת הכתובת בדפדפן, ונפתח לי במקומו דף תוצאות חיפוש של Bing.  למה - כי אני משתמש ב-IE? אולי לך יש השערה?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
שאלה מעניינת, אבל לא ממש ברור באיזה ביטוי מדובר(מה חיפשת)
אתייחס להשערות שלך:

1.אני לא ממש בטוח שאלגוריתם המיקום הוא המשפיע כמו פרסונליזציה של תוצאות החיפוש שאולי מבוססת על היסטוריית החיפושים שלך

2.מסכים שהאלגוריתם מתייחס לתחומים\נישות\ביטויים\כוונות בצורה שונה ויכול לחבר את שני האתרים

3.דיי מתחבר ל 2

4.אם כך תוכל לבחון ולראות זאת במטמון הדף

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,016 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 16/04/12 על ידי ran 410 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 18/12/16 על ידי סי 660 צפיות
2 תשובות
קולות
0
...