◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
1.1k צפיות

הפניית 301 - טובה במקרה הזה?

על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
נערך על ידי
שלום לכולם. אני מקדם שני אתרים בשני תחומים שונים:
1.סרטים
2.עיצוב בפוטושופ
אני נאלץ לסגור את אתר הסרטים מסיבות מסוימות של עלויות. רציתי לשאול האם כדאי לי לעשות הפניית 301 לאתר העיצובים? שימו לב שכל האנקורים של האתר קשור בסרטים, שונה לחלוטין מהתחום של העיצוב.
איך אני "סוחט" את מקסימום התועלת מהאתר לפני סגירתו? כמובן שלאחר מכן אני אמכור את הדומיין אבל האם כדאי לי כרגע לעשות הפניית 301? זה יעזור לאתר העיצוב או יזיק?

4 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יזיק. המבקרים שימצאו את אתר הסרטים בתוצאות החיפוש של גוגל, או שירצו להיכנס אליו מקישור או מ"מועדפים", ינחתו באתר העיצוב בפוטושופ ויאותתו לגוגל על אכזבה מהביקור.
קולות
0
על ידי <סרן> 7.5k צפיות
מסכים עם זקן השבט. להגיע לאתר בתחום מסויים במילה שונה יגרום לגולשים שמגיעים אליו לעזוב מהר את האתר ויעלה את אחוז הנטישה ואי שביעות הרצון מהאתר מה שיכול להזיק בבירור לקידום האתר ולמיקומו.

לא מערבבים חלב ובשר בקידום :)

בהצלחה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
yosi1010, רק הערה קטנה: יש ביטויי חיפוש שעבורם שיעור נטישה גבוה, ו\או וזמן שהיה קצר, דווקא מצביעים על רמה גבוהה של שביעות רצון. גוגל ודאי מסתמך על עשרות, אם לא מאות, טיפוסי איתותים, ורק אם יש הצלבה רבה ביניהם הוא לוקח אותם בחשבון.
על ידי <סרן> 7.5k צפיות
מסכים איתך זקן השבט, אך להביא גולשים שחיפשו א' לאתר שמציע צ' בהחלט יאותת על אי שביעות לגוגל מהגולשים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
yosi1010, אם כי גם אתה וגם אני ניסחנו לשואל (כי יש לו רק את שני האתרים הללו) את סכנת האכזבה של המבקרים במונחים של "חוק טבע" (האכזבה ודאית), אם מתמקדים בנושא הזה סכנת האכזבה רחוקה מלהיראות ודאית.

בזמנו הרביתי להביא דוגמא היפותטית של דף באתר העוסק בשירה (poetry) ישראלית עכשווית שמוציא קישור לדף אפשרי באתר של אוהדי "בית"ר ירושלים" שמחלק בחינם כדור רגל. מתוך הפרספקטיבה של רלוונטיות תוכנית ברור שאין פה רלוונטיות. אבל אם גוגל מודד רלוונטיות על פי שיעור השימוש בקישור, ואיתותי שביעות הרצון מהביקור בדף המקושר, אפשר שרבים מאד ממבקרי אתר השירה משתמשים בקישור כדי לקבל כדור רגל בחינם ולהעניק אותו במתנה לבניהם, לנכדיהם, ואולי אפילו לעצמם.
קולות
0
על ידי 570 צפיות
עוד לפני שגוגל יספיק לקבל איתות על אכזבה כמו שזקן השבט תיאר, מה שיקרה זה שכל עמוד שתפנה אליו באתר של עיצוב בפוטושופ יעוף אחורה בתוצאות תוך מספר ימים בודדים לכל היותר, בהצלחה (:
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למה?
......................
על ידי 570 צפיות
כי ברגע שאתה מפנה עמוד לעמוד אחר שאין לו שום קשר לעמוד המפנה, גוגל מזהים זאת מיידית!

תנסה ותראה (:
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
ואם זה נוסה עשרות פעמים ולא קרה, זה דיי יסתור את תשובתך.

כמובן שזה משאיר פתח לקידום שלילי פשוט וקל.
תוכל למצוא הפנייה לאתר הזה, הפניה "לא קשורה" והוא לא עף לשום מקום......
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, הקידום השלילי הוא בדיוק הסיבה לשינוי שיטת הדירוג!
 
א. שים לב שבניסוח הזה אתה (!) הוא זה שמגדיר עבור גוגל מה היא רלוונטיות הדדית של שני דפי אינטרנט.

ב. אפילו כאשר עוסקים במדע ניסויי, ומשהו נוסה עשרות פעמים והפיק תמיד תוצאה זהה, אסור לנסח על סמך זה חוק כללי, כי מדובר באינדוקציה ולא בדדוקציה. קרא עוד על Karl Popper ועל העבודה שלו בהגדרת תיאוריה מדעית (היא חייבת לתאר את פרטי הניסוי שיפריך (!) אותה).

ג. מאחר והנהלת גוגל החליטה להפסיק לתת לעובדייה את הזכות לקבוע מה הוא "דף אינטרנט טוב" ומה היא "רלוונטיות", ולהעניק (בהדרגה) את הזכות הזאת ללקוחותייה (אוכלוסיית משתמשי גוגל המבקרים באתרים), כאשר האלגוריתמים של גוגל רק מודדים את איכות ורלוונטיות האתרים על פי כמות ועוצמת איתותי שביעות הרצון היחסית של המבקרים, אנחנו צפויים בהכרח לכך שבשביל חלק מאוכלוסיית המבקרים בדף נתון הוא ייחשב ל"טוב" ובשביל חלק אחר ל"גרוע", ובשביל חלק הוא ייחשב לרלוונטי עבור הדף שממנו הגיעו דרך קישור ובשביל חלק אחר לחסר רלוונטיות.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
האמת לאחר קריאת התשובות פה לא ממש נראה לי שאפשר לתת תשובה חד משמעית לשאלתך, אפשר להציג דעה לגבי מה שיכול לקרות.
נציגים של גוגל טוענים שהפנייה מאתר מוענש יכולה להעביר את העונש לאתר החדש, וטוענים שהם יכולים לזהות הטעיה כזו בקלות.
לכן אפשר להגיד שהפניה יכולה לפגוע באתר כאשר היא משרתת ניסיון למניפולציה.

לא ברור איך גוגל בוחנים את ההפניות ובאילו סיגנלים הם משתמשים בכדי להחליט אם הם מחליטים לבצע OBEY להפניה, אם הם דורשים שהתכנים היו תכנים מחליפים הרי שהפניה כזו תהיה חסרת תועלת עבורך ואולי אף תסכן.
מנגד אם האלגוריתם עדיין לא מושלם(וידוע לנו שהוא לא אבל לא ידוע עד כמה) אז הוא יכול להעביר PR מההפניות ותוכל להטעות את האלגוריתם(ללא התייחסות לאורך חיי ההשפעה)

אין לך דרך לדעת איך ההפניה הזו תשרת את גולשי האתר והאם הם ינטשו אותו, או ייהנו מהתוכן שבו אפילו שהוא איננו תואם לתוכן הקודם.
לכן לדעתי אין ממש דרך נכונה לענות על השאלה, שכן ישנם מאות סיגנלים שמשפיעים על התשובה ואותם אנחנו לא מכירים, ואני בטוח ששווה לך להשקיע זמן ומשאבים על פעולות עם ערך הרבה יותר גבוה.
על ידי 570 צפיות
איך אני אוהב את הסיפורים שלכם, הכל נכון חוץ מזה שלא נתת כאן אף תשובה.

כמו שרשמתי בתשובה מעליך. גוגל עברו את השלב הזה כבר לפני הרבה זמן.... ברגע שאתה מפנה עמוד לעמוד אחר שלא קשור לנושא ובמקרה שלו אפילו לא במקצת, באותו רגע העמוד שקיבל את ההפניה יעוף בתוצאות, פשוט מאוד ואתה יכול לנסות.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
איזה קטע זה אומר שכל אחד יוכל לבצע הפניה ולהעיף דפים מתוצאות החיפוש, מה שלא קורה בפועל.
ויצא לי לראות הפניות שהופנו לעמוד "לא קשור" ולא העיפו שום דבר מתוצאות החיפוש

הסיפורים האלו מנמקים תשובה, והתשובה שלך מטעה ויהירה, בעיקר כשאתה מציע לבצע ניסוי, ועוד שבוע כשהוא יבצע אותו הוא יגלה ששום דבר לא עף, חוץ מאמינות התשובה שמיהרת להציג
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
doctor, ה"סיפורים" שלנו הם עבודת מקדמי אתרים "חושבים" ולא תשובה של פועלי קידום שמדקלמים תשובה שלמדו ושיננו לפני 10 שנים או אפילו הבוקר. בתגובה קודמת ציטטתי את Karl Popper והנה, כבר מתארים לי סדרת ניסויים זהים שהפיקה תוצאות הפוכות זה לזה.
על ידי 570 צפיות
אני מגיב כאן על כל מה שרשמתם בהמשך לתגובות שלי:

1. רק לידע כללי, זה שהתחלתי להגיד באתר הזה לפני שבועיים, לא אומר שיש לי נסיון של שבועיים (ולא, אני לא הולך לחשוף את פרטי כרגע) - זאת תגובה בהמשך לתגובה של זקן השבט על "פועלי קידום" (האמת ביטוי די מצחיק, אני יאמץ אותו.

2. אתם צודקים בכך שלא הסברתי מספיק לעומק את כוונתי, אבל זה שאמרתי שאם הוא יפנה את אותו אתר שהוא רשם בשאלה, יקרה מה שיקרה, זה וודאי ואתם יכולים לנסות כדי להאמין (כן, רשמתי לנסות, אבל לא לשואל השאלה אלה אליכם).

הסבר קצת יותר מעמיק על תגובתי (מעמיק מספיק כדי לנטרל את התגובה של משנה על התגובה שלי):

אם תפנה עכשיו דף שאינו רלוונטי לאתר כלשהו שבא לך "לדפוק", רוב הסיכויים שלא יקרה כלום, למה? כי מנוע החיפוש של גוגל מספיק חכם כדי לזהות האם זהו מהלך מתוכנן של בעל האתר או מהלך מתוכנן של מישהו שמנסה להרוס לאותו בעל אתר. אם אותו עמוד שהפנת לאתר אחר באמת רלוונטי לעמוד שקיבל את ההפניה, רוב הסיכויים שתהיה השפעה חיובית, אם לא! אז מנוע החיפוש לא יגרום לנזק לאותו עמוד שקיבל את ההפניה עד שהוא יוכל להיות בטוח שזאת פעולה של נסיון תמרון שבוצעה ע"י בעל האתר של העמוד שקיבל את ההפניה. (מסקנות אלו הן מניסיון רב וגם קיבלתם כאן מידע איכותי על הדרך).

לעמות זאת: אם תפנה אתר שלם (או את רוב העמודים שלו) לאתר אחר שאין לו קשר לאתר המפנה, רוב הסיכויים (הרוב המוחלט) שמנוע החיפוש יסיק מכך שהאתר המפנה התאחד סופית עם האתר שקיבל את ההפניות (סיכוי גדול מאוד שהוא גם יגדיר אותו לבד כ change of address) ואז התוצאות גם יראו בהתאם!....
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
כלומר מ"הסיפור" שלך.
שהפעם אתה כתבת ללא תשובה קונקרטית(סיכוי גדול מאוד ש....רוב העמודים ...).
אפשר להסיק שהפניה של דף בודד איננה תשפיע, אך הפנייה של אתר שלם כן?
וההתייחסות שלך להגדרה בכלי המנהלים של גוגל זה תוספת חשובה שלטענתך תטעה\תשפיע על גוגל.

לעומת זאת נראה שאתה מתיימר להציג לנו את העובדה שאם הדף  היה מספיק רלוונטי אז זה כן יעבוד, אך אינני חושב שתוכל להסביר לנו מה זה רלוונטיות, כי נדמה שזה בעיני המתבונן.

ועדיין נראה שהפניות מסוימות מבצעות קסם ומטעות את האלגוריתם על אף שהם אינם קשורות כלל ליעד, ומנגד הפניות לגיטימיות לא משפיעות מאומה,
ואם אתה מתיימר להיות מקדם אתרים עם ניסיון של יותר משבועיים אתה חייב לשקף זאת לשואל(אם לא אתה מטעה אותו)
כי כשהתבקשת להרחיב דחפת לנו את אותו הסיפור שעליו החלטת לערער בתגובה הראשונה...

אם תסתכל על התשובה הראשונית שלי תוכל לראות שהצגתי את אותה הנקודה שלעסת בתגובה האחרונה.
עצוב מאוד שאתה מחפש לנטרל תורמים באתר במקום לתרום לשואלים ולהציג דעה שונה, אולי זה הסיבה שבגללה אתה מחליט להסתתר תחת שם פיקטיבי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
doctor, ציבור מקדמי האתרים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, לא מצליח להסתגל לשינויים בנוהלי העבודה שההרצות של "פנדה" ו"פינגווין" כופים עליו, ועוד פחות מזה הוא מצליח להסתגל לשינוי בשיטת (!) הדירוג משיטה שמבוססת על תכונות הדפים המקשרים אל תוצאות החיפוש אל שיטה שמבוססת על מדידת רמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית מבקרי הדף. וזאת למרות שכל פרסומי ופעולות הנהלת גוגל מציינים עכשיו שוב ושוב את שינוי השיטה (למשל: http://searchengineland.com/google-changes-ranking-advice-says-build-quality-sites-not-links-163931).

המסקנה המתחייבת מכושר ההסתגלות הלקוי שמפגין ציבור מקדמי האתרים היא שבתחום העיסוק הזה הניסיון המצטבר לא מביא כל תועלת - משמע, הניסיון לא נזקף לזכות מקדמי האתרים אלא לרעתם (למעט אצל מי שמפגין ניסיון מוצלח בהסתגלות דווקא).

מה עוד שגם בעבר הרחוק לא היה ניתן כמעט לבצע ניסויים מבוקרים בתחום קידום האתרים, כי לא היה ניתן לבודד את המיקום של תוצאת החיפוש שעליה מבצעים את הניסוי מהשפעת עבודת הקידום של המתחרים על תוצאות החיפוש הסמוכות. אבל מרבית מקדמי האתרים מדברים, כמוך, על ניסיון ולא על ניסוי. ועל הניסיון האישי כתב Benjamin Franklin עוד בשנת 1743: "Experience keeps a dear school, yet fools learn in no other." בקיצור, סימן שלא היה לך מנהל קידום אתרים ראוי.

קרא גם שיחה עם עובד משרד להשמת מקדמי אתרים ב-http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=18&t=5486.
על ידי 570 צפיות
נערך על ידי
" לעומת זאת נראה שאתה מתיימר להציג לנו את העובדה שאם הדף  היה מספיק רלוונטי אז זה כן יעבוד, אך אינני חושב שתוכל להסביר לנו מה זה רלוונטיות, כי נדמה שזה בעיני המתבונן."

אני מקווה שזאת הייתה בדיחה.... או שאתה באמת ובתמים חושב שרלוונטיות היא בעיניי המתבונן?


 "המסקנה המתחייבת מכושר ההסתגלות הלקוי שמפגין ציבור מקדמי האתרים היא שבתחום העיסוק הזה הניסיון המצטבר לא מביא כל תועלת - משמע, הניסיון לא נזקף לזכות מקדמי האתרים אלא לרעתם (למעט אצל מי שמפגין ניסיון מוצלח בהסתגלות דווקא). "

יפה. חרצת את גורלם של כל מקדמי האתרים בעלי ניסיון כלשהו ולאחר מכן ויתרת לאוכלוסיה קטנה שכן הצליחה להסתגל. ברור שיש מקדמי אתרים שנתקעו עם השיטות הישנות ולא מוכנים "לשחרר" אבל מכאן ועד להפוך את התחום הזה לתחום שאין בוא כל צורך בניסיון זה מגוחך.

(אין לזה כל קשר לנושא הדיון הזה)

לסיכום ובלי קשר לתגובות שרשמתם לי, כי הן ממש לא ענייניות לנושא השיחה ברובן:

מהתגובה שלי השואל יכול להסיק באופן ברור שלא כדאי לו לבצע את הפעולה הזאת.

מהתגובות שלכם אותו גולש לא קיבל כל מידע שיעזור לו לקבל החלטה, אך מצד שני גם לא אמרתם לו שלא כדאי לו לעשות זאת!!! ומשם יש סיכוי גבוהה שהוא יחליט כן לעשות זאת על פי התגובות שלכם.

אתם באמת חושבים שזהו מהלך שכדאי לו לעשות? אם לא (כמו שאתם אמורים לחשוב) אז המינימום זה להמליץ לו בסוף כל הסיפורים שעדיף לו שלא יעשה ואם אין לכם תשובה "מדוע עדיף לו שלא יעשה זאת" אז אל תפרטו! אני רק מקווה שבתור 2 משתמשים שעושים כאן רושם על כל הגולשים שאינם מנוסים מספיק שאתם מאוד מנוסים בתחום, ברור לכם שזה מהלך שלא עושים וזה בכלל לא משנה אם זה היה עוזר לו להתקדם או לא.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
יצא לי להבחין שכל מקדם ממציא לעצמו סיבות שבגללם הוא מחליט שדף א רלוונטי לב כאשר אין ביניהם קשר(או ההפך)

מהתגובה שלך הגולש קיבל תשובה מטעה וחלקית, ולאחר שהובהר לך שאם התשובה שלך נכונה אפשר לפגוע בכל אתר, התחלת לספר את הסיפורים שלך.....

לעומת זאת אני החלטתי להציג את שתי הנקודות, מתון ניסיון שבתחום שלנו לא תמיד אפשר לתת תשובה וודאית והייתי נזהר בלהגיד לשואל שביצוע הפניה יטיס את אתר היעד מתוצאות החיפוש.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, "בניית קישורים" לאתרים מתחרים, כדי לגרום לגוגל להעניש אותם, היא אחת הסיבות מדוע הנהלת גוגל החליטה בזמנו לזנוח בהדרגה את שיטת הקישורים ולהחליפה בשיטה שבה ציוני הרלוונטיות נקבעים על פי מספר ועוצמת איתותי שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית מבקרי האתר. כנראה שהרבה יותר קל למערכת של גוגל להתעלם ממבקרים שאינם שייכים למדגם גדול של משתמשי גוגל "אמינים" מאשר לפתח פרוצדורה שתכריע האם קישור כלשהו הוא "טבעי" או "לא טבעי", משמע תצליח לנחש ברמת אמינות טובה מאד מה היתה הכוונה בליבו של מנהל האתר שהוציא את הקישור.

doctor, אם כי מנשה כתב ש"הרלוונטיות היא בעיני המתבונן", גם אני כתבתי שהרלוונטיות נמדדת על ידי השיטה החדשה של גוגל על פי שיעור שביעות רצון אוכלוסיית המבקרים בדף (ללא קשר אם הגיעו ממנוע חיפוש או מקישור מאתר אחר או מקריאת הכתובת על אחורי אוטובוס).

במילים אחרות, הרלוונטיות היא בעיני המתבונן, אבל אם יש מתבונן שלא מבקר באתר, או שלא משדר לגוגל את עשרות או מאות טיפוסי (!) איתותי שביעות או אי-שביעות הרצון היחסי מהביקור, כמו מרבית שאר המבקרים, מה שרלוונטי בעיניו לא נמדד ולא נחשב. מקדמי האתרים, בוני האתר וכותבי התוכן לא מתנהגים בתוך אתר שהם עובדים עליו כמו מי ששייך לשוק היעד, ולמרות זאת הם סבורים משום מה שהם יודעים מה יגרום למבקרים להמיר (אם כי קל לגלות מה ממיר יותר טוב משתי אופציות דומות גם אם שתיהן גרועות או שתיהן טובות, אבל איש לא משווה שתי אופציות שונות מאד) או איזו חווית שופינג יאהבו המבקרים.

סטינו בהחלט מהשאלה ה"טכנית" לכאורה של oded050, והסיבה היא שהוא סבור בטעות שהשאלה שלו היא שאלה טכנית, ושקידום אתרים הוא מקצוע טכני שאמור לספק לו תשובה אחת חד-משמעית. אבל מאחר וקידום אתרים איננו מקצוע טכני, אלא עיסוק בקבלת החלטות בתנאים של אי-ודאות רבה מאד (פעם דיברתי על אי-ודאות קיצונית), השאלה שלו היא שאלה שגויה (!) שמעוררת דיון ומחלוקת. אם זה כבר לא מעניין אותו הוא לא חייב להמשיך לקרוא, אבל מנשה ואמי מלמדים בדיונים כאלה האחד את השני נושאים שהם בחזית הקידמה של קידום אתרים, ואפשר שגם קוראים אחרים לומדים מזה משהו מועיל.

יחד עם זאת, התשובה שנתתי לשואל, עוד באותו היום הייתה תשובה ברורה וחד-משמעית, המתייחסת לשינויים העדכניים במדיניות הנהלת גוגל, ואינני מבין על מה אתה מבקר אותה: "יזיק. המבקרים שימצאו את אתר הסרטים בתוצאות החיפוש של גוגל, או שירצו להיכנס אליו מקישור או מ"מועדפים", ינחתו באתר העיצוב בפוטושופ ויאותתו לגוגל על אכזבה מהביקור."

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 10/12/13 על ידי guy waldman <סגן משנה> 1.0k צפיות
1 תשובה
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 3/05/14 על ידי guy waldman <סגן משנה> 1.0k צפיות
2 תשובות
קולות
+3
שאלה נשאלה על ידי 7/09/11 על ידי rubyakerman <סגן משנה> 1.9k צפיות
...